همانگونه که اشاره کردیم، صفحه ها زامبی اثر منفی بر بهینه سازی وبسایت دارا‌هستند و بی آنکه حتی متوجه گردید موجب افت مرتبه تارنما شما خواهند شد. البته چطور و چه‌طور؟ در اکثری از مواقع آموزش سئو مشهد ممکن میباشد کلیه اصول مرتبط با بهینه سازی همانند لینک و پیوند سازی داخلی و فرنگی، تفحص لغت ها کلیدی و به کارگیری از آن‌ها در محتواها، سئو سرعت تارنما و غیره را به نیکی رعایت و اعمال کرده‌ باشید البته در برگه حاصل کاوش مرتبه مطلوبی استخراج نکرده‌اید. در اینجاست که می بایست به وجود زامبی پیج ها در تارنما خویش مشکوک گردید و پیرو یافت کردن و از دربین بردن آن ها باشید؛ چون این صفحه ها به ظواهر استاندارد، اعتبار بهینه سازی تارنما شمارا از در میان خواهند پیروزی. زامبی پیج ها صفحه های مرده‌ و بی اعتباری می‌باشند که قیمت سئوی آنان بسیار زیر میباشد؛ گوگل نیز برای انتخاب اعتبار یک سایت، بها همگی صفحه های آن را گزینه تحقیق قرار میدهد.

 
هنگامی که وبسایت شما دارنده زامبی پیج باشد تخت‌گاز بوسیله گوگل شناسایی گردیده و در مراحل سکو بندی در لحاظ گرفته خواهند شد. بدین ترتیب وجود صفحه های زامبی در وبسایت رابطه مستقیمی با میانگین کلی سئوی آن دارااست و موجب ارتقا نرخ پریدن یوزرها (Bounce Rate) و کاهش میزان دارایی خزش وبسایت خواهند شد؛ یعنی گوگل در طی مشخصی که به نظارت و ایندکس صفحه های تارنما شما تخصیص داده میباشد، سرگرم بررسی صفحه های بی قیمت یا این که به عبارتی زامبی پیج ها گردیده و از اعتبارسنجی صفحه ها اصلی بازمی‌ماند. به این ترتیب کشف کردن و از در میان بردن صفحه های زامبی قادر است بهینه سازی وبسایت شما‌را بهبود بخشد و سکو آن در کاغذ نتیجه ها کاوش را نیز ارتقاء دهد. شناسایی صفحه ها زامبی همینطور موجب ایندکس صفحه های پر ارزش، بهبود تجارب یوزرها و سئو دارایی نرخ خزش وبسایت شود.
 
چه‌طور صفحه های زامبی را پیدا کنیم؟
سوالی که اینک ممکن میباشد برایتان اتفاق افتاده باشد این میباشد که چه طور صفحه ها زامبی را پیدا کنیم و آن‌ها را از میان ببریم؟ برای کشف کردن زامبی پیج ها دو نحوه وجود دارااست که از روش آن ها به آسانی میتوانید این صفحه های مخرب را شناسایی کرده و برای از در بین بردن آن‌ها مبادرت نمائید.
 
نحوه نخستین
به کار گیری از گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) روشی اثرگذار برای یافت کردن Zombie page میباشد که با به کارگیری از این ابزار می توانید خیلی سریع صفحه های زامبی تارنما خویش را پیدا نمائید. برای به کارگیری از گوگل سرچ کنسول می بایست پروسه ذیل را طی فرمایید:
 
آغاز وارد گوگل سرچ کنسول گردید و آیتم Performance (به معنای همت) را تعیین نمائید
بعد از اکران تلاش تارنما بر آیکون (+) کلیک کرده و آیتم Page را گزینش نمایید
درحال حاضر بایستی دربین دو مورد Filter و Compare بر روی مورد Compare(به معنای مقایسه) کلیک کرده و نشانی دو ورقه از وب سایت خویش را وارد نمائید. یک کدام از نشانی‌ها می بایست نشانی برگه‌ای باشد که به لحاظ شما همت خیر و خوبی داراست و نشانی دیگری نیز بایستی URL کاغذ‌ای باشد که ظاهرا کوشش بهتر و با صرفه‌ای ندارد و دارنده خصوصیات زامبی پیج میباشد
بعداز وارد کردن نشانی این دو ورقه، گوگل سرچ کنسول سعی آنان را با یکدیگر مقایسه خواهد کرد. در صورتی‌که هر مورد از این دو شیت تلاش ضعیفی داشته باشد و یا این که ترازو ترافیک آن تحت باشد، در‌این نصیب به راحتی قوی به شناسایی آن ها خواهید بود. آموزش سئو در مشهد به این ترتیب با کشف کردن صفحاتی که سعی باصرفه و قابل قبولی ندارند به آسانی میتوانید زامبی پیج ها را پیدا کرده و نسبت به برطرف کردن اختلال و یا این که حذف آنان مبادرت فرمائید.