خطاهای سری ۴xx
این خطاها به اصطلاح خطاهای کلاینتی اسم دارا‌هستند و اغلب قابل رفع کردن میباشند. گرچه این خطاها اکثر وقت ها مرتبط با کاربر می‌باشد اما درایت از اینکه استفاده کننده دقیقا با چه کد خطایی مواجه گردیده‌است بسیار اصلی می باشد.
خطای ۴۰۰ یا این که Bad request
خطای ۴۰۰ در معنای درخواست بد یا این که نامناسب می باشد؛ برای رفع این نادرست استارت مطمئن گردید که نشانی صفحه سایت را صحیح وارد نموده اید و بعد از آن کوکی و کش سیستم خویش را پاک نمائید و مجدد آن را آزمایش فرمائید.
از طرفی می بایست این گزینه را آزمون فرمایید که آیا این نادرست فقط برای یک تارنما صورت میدهد یا این که وبسایت های دیگر هم بدین مشکل دچارند! در‌صورتی‌که در سایت‌های دیگر هم این ارور چشم شود احتمال زیاد، نقص‌ اساسی در سیستم شما و یا این که ارائه دهنده سرویس ها اینترنتی شماست.
مضمون‌ این اشتباه این میباشد که شما احتمالا می خواهید وارد بخش کاربری و یا این که رئیس یک بخشی از وبسایت گردید اما اسم کاربری، سر شما و یا این که آدرسی که تایپ نموده اید خطا می باشد.
و در برخی موردها در معنای این می‌باشد که دسترسی شما به نقطه پایان رسیده میباشد.
خیلی از وبسایت‌هایی که ما از آن اشتراک اخذ می کنیم؛ بعداز نقطه پايان اشتراک سوای اگاهی ما را با این پیغام سوپرایز می‌نمایند!
خطای ۴۰۳ یا این که Forbidden
این خطای دارای شهرت، ممنوع بودن دسترسی به یک صفحه را به ما اکران می‌دهد و به این مضمون‌ میباشد که ما در حال حاضر به هر دلیلی حق دسترسی به یک صفحه یا این که تارنما را نداریم.
معمولا در سال جاری‌ها که تحریم از طرف وب سایت‌ها وسرویس‌های فرنگی شدت گرفته میباشد، این ارور برای تمامی‌ی ما پررنگ خیس گردیده‌است. برای رفع این اختلال میتوانید از فیلترشکن استفاده کنید و یا این که کش خویش را خالی نمائید و مجدد از فیلترشکن به کارگیری کنید. از طرق دیگر؛ تحقیق صدق نشانی سایت، مطالعه نبود تداخل در بین پلاگین‌ها و پوسته های رئیس محتوا و… می باشد. 
خطای ۴۰۴ یا این که Not found
دارای اسم و رسم ترین ارور در محرمانه خطاهای ۴۰۰، خطای ۴۰۴ می باشد. به زبان معمولی، درسمت مرورگر یک برگه و یا این که آدرسی درخواست می گردد که به هر دلیل این نشانی و یا این که این کاغذ وجود فرنگی ندارد.
این خطا اکثر زمان ها بخاطر اشتباه تایپی در نشانی تارنما به وجود میاید. این اشتباه بخاطر اینکه غالبا زیاد صورت میدهد بایستی به شکلی قوی رصد خواهد شد و به شکلی باصرفه نیز پیاده سازی خواهد شد تا مخاطب شما از شیت سایت شما بیرون نشود. وجود این اشتباه به seo تارنما شما، به جهت تعدد، ممکن می باشد ضربه بزند، پس برای آن اپلیکیشن‌ریزی و پیاده سازی غیروابسته داسته باشید.
خطای ۴۰۸ یا این که Request timeout
این خطا در معنای نقطه نهایی وصال مهلت وقتی رابطه شما با وب سایت میباشد و هنگامی صورت می‌دهد که به هر دلیلی مشکلی در وب، سرور و یا این که هر دو، به وجود بیاید.
برای رفع این غلط اکثر اوقات زدن کلید F5 کافی می‌باشد.
از طرق دیگر رفع این نادرست می شود به استفاده و مراجعه به تارنما در ساعات دیگر و یا این که تغییر دادن وب اشاره نمود.
توده بندی نصیب اول:
خطاهای سری ۴۰۰، همانطور که گفته شد معمولا از سمت کاربر صورت میدهد و با رفرش کردن، اصلاح و یا این که بده بستان وب، رفع می‌گردد. خطاهای محرمانه ۴۰۰، یک سری آیتم دیگر نیز دارااست البته به جهت اینکه زیاد رایج نیستند و با به کارگیری از همین روش‌ها قابل رفع هستند، از پرداختن به آنها صرف نظر کردم. اینترنت‌مسترهای گرامی، مطلقا به پیاده سازی و نرم‌افزار‌ریزی برای اکران و رفع این خطاها التفات دهید، چون مخاطب ممکن میباشد با همین ایرادات خرد، تارنما شما‌را رها نماید.

 

خطاهای خصوصی ۵xx
این سری ایرادات یه این مضمون‌ میباشند که برای وب سایت مقصد مشکلی اتفاق افتاده یا این که سرور از دسترس بیرون شد‌ه‌است این خطاها به مورد ها مهم پایین، مجموعه بندی می گردند:

خطای ۵۰۰ یا این که Internal server
این نوع ارور دقیقا معین نمی‌نماید که نقص‌ چه چیزی میباشد، این ارور اکثر زمان ها به خیال مشکلات سیستم، وب کاربر، کوکی‌ها‌، کش، نادرست در کدنویسی و یا این که مشکلات در پیکربندی هاست و سرور صورت میدهد.



خطای ۵۰۲ یا این که Bad gateway
این اشتباه ممکن میباشد به جهت بروز مسائلی فی مابین سرورهای آنلاین که سوا در اختیار گرفتن شماست، صورت بدهد.
با این فعلا اکثر وقت ها هیچ مورد خاصی نیست بلکه مرورگر فکر می‌کند این نقص‌ مرتبط با امکانات کانال‌ی خانگی شماست و یا این که انگیزه دیگری داراست که فارغ در دست گرفتن شماست.
ولی غالبا این غلط یک خطای کانال‌ای در بین سرورهای وب میباشد. بدین مضمون‌ که‌این غلط ناشی از رایانه یا این که رابطه اینترنتی شما وجود ندارد.

خطای ۵۰۳ یا این که Service unavailable
بیشتر مواقع این خطا بدین ادله فیس می‌دهد که خدمت‌دهنده و یا این که سرور به شدت سرگرم می باشد و یااینکه تعمیراتی در موقتی اجراست.
گاهی ممکن است به جهت محدودیت‌های اتصال، در دست گرفتن‌گر‌ پهنای باند، تغییر تحول منابع سیستم، ارتقای نسخه پی اچ پی سرور و یا این که تداخل میان کدها، این ارور به وجود بیاید.
برای رفع این خطا باید با سرور تماس حاصل نمایید و انگیزه و راه‌حل مهم را از آنان بپرسید.

خطای ۵۰۴ یا این که Gateway timeout
این نادرست به‌این مضمون‌ میباشد که خدمت‌دهنده یا این که به عبارتی سرور به موقع از خدمت‌دهنده دیگر، که در کارایی برای کامل شدن درخواست سرور بوده میباشد، جواب را اخذ نکرده میباشد.
به مطرح شدن دیگر این غلط از در اختیار گرفتن شما بیرون میباشد و می بایست این غلط را با سرور خویش بین بگذارید.

 

جمع‌بندی نصیب دوم
همانطور که گفته شد این مشکلات، خطاهای سمت سرور هستند.
شما برای رفع این مشکلات میتوانید از رفرش کردن برگه، آزمون دوباره در یک فرصت دیگر، تماس با سرور و یا این که خالی کردن کوکی و کش مرورگر خویش به کارگیری نمائید. در‌صورتی‌که سوالی در این باره داشتید و یا این که نکته‌ و روش حلی به ذهنتان رسید، مطلقا با ما در میان بگذارید.