به عبارتی‌طور که تا قبل از این اشاره کردیم محتوای ستونی معمولا درباره موضوعات کلی آموزش سئو در مشهد و پهناور تولید می شود. این مطالب نگاهی کلی و زود گذر به یک قضیه کلی انداخته، موضوعات فرعی حول مسئله مهم را معرفی کرده و از پژوهش عمیق و ظریف موضوعات فرعی پرهیز می‌نمایند. اینگونه محتوایی برای پرداختن به موضوعات کلی بسیار مطلوب میباشد، چون کاربرانی که درباره موضوعات کلی کاوش می‌نمایند، معمولا در روند نخستین مهاجرت مشتری قرار داشته و بیشتر در ادامه داده ها کلی برای شناخت نخستین با مسئله می‌باشند. این یوزرها نیازی به داده ها ظریف و جزئی ندارند. به همین ادله یک محتوای ستونی داده ها لازم اینگونه کاربرانی را پناه می‌نماید. اما با قرائت محتوای ستونی و استخراج داده ها مایحتاج، مخاطب نیاز به داده ها ظریف‌خیس در ارتباط موضوعات جزئی پیدا می‌نماید که با یاری پیوند‌سازی داخلی می‌اقتدار اورا به صفحه ها تخصصی‌خیس وبسایت هدایت کرد.

 
در واقع می‌اقتدار اعلام کرد محتوای ستونی بیشتراز هر چیز برای غرض دریافت کردن عبارات کلیدی کلی و وسیع کاربرد دارااست. اینگونه محتوایی می تواند شانس درجه تصاحب کردن در عبارت‌های کلی را داشته باشد، چون دارنده محتوایی وقت گیر و خیر‌چندان عمیق درباره یک واژه و کلمه کلیدی کلی میباشد. همینطور می‌قدرت در کنار آن، صفحاتی برای پرداختن به موضوعات جزئیتر مرتبط ساخت.
 
طریق ساخت‌و‌ساز و اجرای محتوای ستونی
ساخت و ساز محتوای ستونی به هیچ عنوان شغل رنج وجود ندارد. فقط می بایست رسیدگی کلمه ها کلیدی وبسایت خویش را تماما اعمال داده و یک استراتژی مطلوب برای گروه‌بندی کلمه ها کلیدی مقصود تدوین فرمایید. درین نصیب طریق ساخت‌و‌ساز پیلار کانتنت را مرور می کنیم:
 
موضوعات مقصود را مشخص و معلوم نمائید
 
در گام اولیه شما می بایست گزینش فرمائید که در چه موضوعاتی میخواهید شغل کرده و جايگاه بگیرید. مبرهن میباشد که درین مرحله می بایست موضوعات کلی را مدنظر قرار داده و از موضوعات جزئی و خاص پرهیز کنید. از یک سو این موضوعات نباید خیلی کلی باشند که با یک محتوای ستونی نتوانید تمام آن را پوشش دهید. از سوی دیگر هم نباید موضوعاتی تخصصی و ظریف باشند. خلال این قضیه شما می بایست وسعت جستجوی کافی را داشته و فرآیند استقبال مخاطبان از آن رو به رویش باشد.
 
بازرسی لغات کلیدی خویش را بدون نقص ایفا دهید
 
بعد از آنکه موضوعات کلی با وسعت جستجوی مطلوب را برای محتوای ستونی تعیین کردید، بایستی یک مطالعه لغت ها کلیدی حول آن اجرا دهید. در‌این مرحله بایستی همگی موضوعات فرعی، کلمه ها لانگ تیل و هر واژه و کلمه کلیدی مربوط به قضیه مهم را کسب کرده و معلوم نمائید هریک به چه مرحله‌ای از هجرت مشتری می پردازند.
 
لغات کلیدی را گروه‌بندی فرمائید
 
هنگامی تفحص لغت ها کلیدی خویش را کاملا جاری ساختن داده و عبارات غرض خویش را حصول کردید، وقت گروه‌بندی آن ها می رسد. در‌این مرحله بایستی کلماتی را که در یک خوشه موضوعی و تحت یک محتوای ستونی قرار میگیرند، غیروابسته فرمائید. با ایفا این عمل قسمت مهمی از استراتژی محتوای پیلار و کلاستر شما تدوین گردیده است.
 
محتوای ستونی را بنویسید
 
بعد از تیم‌بندی کلمه ها کلیدی، دفعه به ساخت محتوا میرسد. سفارش می شود آغاز برای صفحه ها خوشه‌ای محتوا ساخت نمایید و بعد به سراغ محتوای ستونی بروید. با این طریق خوشه موضوعی شما دارای انسجام‌خیس می گردد. علاوه بر اینکه گردآوری داده ها برای صفحه های ستونی بسیار معمولی‌خیس گردیده و از ارائه داده ها مازاد در آنها پرهیز میشود.
 
برای تایپ کردن محتوای ستونی کارایی فرمایید همگی موضوعات فرعی حول آن را پوشش دهید. ولی نباید این موضوعات فرعی را به صورت عمیق رسیدگی نمایید. فقط در حدی که سوال های کلی یوزرها جواب داده گردد، بایستی موضوعات فرعی را معرفی نمایید. همینطور دقت داشته باشید همگی نکات سئوی داخلی برای مثال به کار گیری از لغت ها کلیدی در متن، تیتر و تگ‌های هدینگ را در ساخت‌و‌ساز محتوای ستونی رعایت نمائید.
 
پیوند سازی داخلی را فراموش نکنید
 
استراتژی محتوای ستونی و خوشه‌ای هنگامی مفید میباشد که آموزش سئو مشهد یک لینک و پیوند‌سازی قدرتمند فی مابین ردیف و خوشه‌های آن تولید گردیده باشد. لینک و پیوند‌های داخلی از یک سو یوزرها را به صفحه ها مرتبط تارنما شما هدایت می‌نمایند، و از سوی دیگر رابطه موضوعی صفحه های را به ربات‌های گوگل نماد میدهند. به این ترتیب عنایت متعددی برای سئوی وب سایت شما دارا هستند. در ایجاد پیلار کانتنت بایستی دقت داشته باشید که از صفحه ها پیلار به کلیه صفحه های خوشه‌ای حول آن پیوند بدهید و همینطور از صفحه ها خوشه به برگه محتوای ستونی متناظرشان لینک و پیوند داخلی بدهید.