چند اشتباه درباره بودجه خزش سایت
«باصرفهسازی میزان دارایی خزش» به گویش معمولی یعنی اینکه مطمئن شویم هیچ دارایی ای از تارنما ما هدر نمیرود و هر خزشی که الگوریتمهای گوگل برای وبسایت ما ایفا می دهد با مقصود خاصی آموزش سئو مشهد (مثل ایندکس یک کاغذ لندینگ اصلی) مصرف شوند.
خوشبختانه ما دارایی کراول وبسایتهای متعددی را رسیدگی کردیم و قادر خواهیم بود با اعتقادوباور بگوییم که بیشتر آنان از ایرادات مشابهی سختی می برند. اشتباهات معمولی البته در عین حالا مهمی که میتواند وبسایت شمارا با کمبود دارایی روبرو نماید.
دلایل رایج تلف شدن دارایی خزش عبارتنند از:
وجود پارامترهای غربال محصول ها در URL: نشانی صفحه ها فروشگاهی برخی اوقات دارنده پارامترهایی میباشند که مخاطب برای غربال کردن فرآورده از آن ها استعمال مینماید. برای مثال نشانی https://www.example.com/toys/cars?color=white . مطمئن گردید کهاین پارامترها برای گوگل قابل دسترسی و کراول وجود ندارد زیرا در غیر اینشکل بایستی برای ایندکس آن دارایی اضافه صرف خواهد شد.
محتوای تکراری Duplicate: صفحاتی که محتوای آنها به طور کاملً شبیه یا این که خیلی مشابه هم باشند را محتوای تکراری می گویند. محتوای نسخه برداری گردیده، صفحه ها با تیترهای یکسان، و صفحه های برچسب تکراری به عنوان مثال مرسوم ترین آنهاست. محتوای نسخه برداری معمولاً از حیث حق تقدم ایندکس شدن در موضع پایینی قرار دارا هستند پس به کار گیری دارایی برای ایندکس آنها منطقی وجود ندارد.
محتوای بی چگونگی: صفحاتی که محتوای معدود قیمت یا این که پاره ای در آنهاست، می بایست تا مکان ممکن یا این که در وبسایت قرار نگیرند یا این که چنانچه می گیرند برای گوگل قابل دسترسی نباشند. این صفحه های میتوانند مانند خوره میزان دارایی وب سایت شما کل نمایند البته هیچ ارزشی به وب سایت شما اضافه نکنند!
پیوندهای شکسته یا این که ریدایرکت گردیده: لینک و پیوندهای شکسته یا این که ریدایرکت گردیده می توانند مانند زنجیرهای بی غایت از پیوندها رباتهای گوگل را سردرگم نمایند. هرچه این سردرگمی بیشتر باشد، میزان دارایی بیشتری هدر میرود. تا مکان ممکن یا این که از آنها استعمال نکنید یا این که طبق اصول و به شکلی صحت از آنها فایده ببرید.
سفارش می کنیم باری شعور عمیق خیس این دو معنا، مقالاتلینک شکسته چیست وریدایرکت 301 چیست را بهتر بازرسی فرمایید.
URL های غلط در تارنما مپ وب سایت: نقشه تارنما شما مهم ترین کروکی دسترسی برای رباتهای گوگل میباشد. در صورتیکه وب سایت مپ شما آکندهاز صفحه های Broken یا این که Redirected باشند، گوگل به خطا آنها را کراول مینماید. سفارش می کنیم تا مکان ممکن ریدایرکتهای 3xx، 4xx یا این که 5xx را در نقشه xml تارنما قرار ندهید. به صورت پیوسته نقشه xml وبسایت خویش را نظارت نمائید تا مطمئن گردید:
صفحه های بی قیمت و معدود مداقه در آن وجود ندارد.
صفحه ها غرض در آن حضور داراست.
صفحاتی با سرعت بار گذاری ذیل: صفحاتی که سرعت بارگذاری پایینی داراهستند، یا این که هیچ زمان بار گذاری نمی شوند تاثیر منفی بر روی Crawl Budget تارنما شما میگذارند. زیرا کهاین حادثه این سیگنال را به گوگل میدهد که سرورهای وبسایت نمیتوانند درخواست رباتهای هوشمند گوگل را به خیر و خوبی ایفا دهند. در سود گوگل نرخ خزش را کاهش میدهد تا درخواستها به صحت شکل بگیرند.
تعداد متعددی صفحه های غیر قابل ایندکس: درصورتی که وبسایت شما صفحه ها غیرقابل ایندکس متعددی دارااست، عملاً دارید گوگل را درگیر کراول کردن آنها می کنید. بعضی از صفحه ها تارنما غیر قابل ایندکس وجود ندارد.
ساختار لینک و پیوند سازی غیراصولی: درصورتی که ساختار کلی لینک و پیوندسازی داخلی وب سایت شما غیر اصولی باشد، ممکن واحد سنجش دقت گوگل به صحت در قسمتهای گوناگون تارنما تقسیم نشود.
از جملهً در حالتی که 10 پیوند به کاغذ سوال و جواب دادید البته صرفا 5 پیوند به ورقه مجموعهبندی تولید ها دادید، یعنی کاغذ سوال و جواب نیاز به اعتنا بیشتری از سوی گوگل داراست. مطلقاً میدانید کهاین آموزش سئو در مشهد عمل غلط محض میباشد! زیرا ورقه تیمبندی التفات بیشتری نسبت به سوال و جواب داراست. یک کدام از موضوعات مهمی که در بهینه سازی کلاه سپید مطرح میگردد، پیوندسازی داخلی میباشد. برای اینکه بهتر بفهمید مراد ما از پیوندسازی اصولی چیست به نوشتهی علمی لینک و پیوند سازی بهینه سازی کلاه سپید بروید.