گوگل از ضعف الگوریتم‌های موتورهای جستجوی ابتدایی غایت به کارگیری را پیروزی، تغییرات ما یحتاج را بخشید و ضمن فاکتورهای باطن وبسایت به فاکتورهای بیرون تارنما نیز مداقه اعطا کرد. پیش از این خط آموزش سئو مشهد مش، تنها ترفندهای باطن وب سایت، مانند مالامال شدن کاغذ از لغت ها کلیدی keyword stuffing یک راه‌حل مطلوب برای درجه‌گیری در گوگل بود!

بعد الگوریتم پیج رنک برای چک پیوند‌ها ساخته شد. درحال حاضر چگونگی و کمیت پیوند‌های ورودی به تارنما و متن لینک و پیوند‌ها (انکرتکست) نیز نقش مهمی بازی می‌کردند.
این نقطه نهایی عمل عدم وجود و گوگل؛ الگوریتم‌های خویش را هر روز پیشرفت می‌بخشید. در دهه اولیه سال ۲۰۰۰ میلادی، تجربیات کاوش گزینه عنایت گوگل قرار گرفت. برای باصرفه‌خیس شدن تجارب کاوش؛ نصیب گوگل ساجست، گوگل اتوکامپلت و جستجوهای مرتبط به کاغذ حاصل کاوش اضافه شدند.
سرپ (SERP) در بهینه سازی چیست
درحال حاضر نتیجه ها جستجوی گوگل تنها به وب سایت‌ها و متن تخصیص نداشت. گوگل با universal search تنوع متعددی در حاصل کاوش ساخت. با دقت به واژه و کلمه‌ای که مخاطب کاوش می‌نماید نتیجه ها پر از تصاویر، کلیپ و سایز ابزار مالتی مدیا اکران داده میشود.
از سال ۲۰۱۱ تاکنون گوگل از الگوریتم‌های مختلفی رونمایی نموده است که بعضا از الگوریتم های گوگل دگرگونی بزرگی در seo به وجود آوردند. انگیزه به وجود وارد شدن هر الگوریتم، افزودن یک امکان تازه و یا این که جنگ با یک عمل مخرب میباشد.
استارت معناگرایی در بهینه سازی از سال ۲۰۱۲
در ماه می سال ۲۰۱۲ گوگل از گراف علم پرده برداشت. گراف علم متشکل از داده ها مرتبط به یک مورد میباشد. گوگل این بضاعت را پیدا کرد که با تجزیه و چک داده‌های جانور در سطح وب داده ها جانبی و خصوصیت‌های مرتبط با یک قضیه را پیدا نماید.
از جمله کلمه و واژه بهینه سازی؛ موضوعات مرتبطی داراست که در ظواهر واژه و کلمه متشکل از seo نیستند البته در مفهوم به طور کامل به بهینه سازی مرتبط می باشند. مانند گوگل، موتور کاوش، لغات کلیدی، ساخت‌و‌ساز محتوا و…
نتیجه ها جستجوی گوگل مجدد تقویت شدند و یوزرها؛ شاهد داده‌های متفاوتی بودند.
پنل یا این که جعبه علم، آموزش سئو در مشهد تصاویر مرتبط به واژه و کلمه کاوش گردیده و مفاد بیشتری به نتیجه ها کاوش اضافه شد و یوزرها می‌توانستند داده ها بیشتری از بعدها متفاوت مسئله کاوش گردیده به دست آورند.
معناگرایی در seo سبب شد صاحبان وب سایت تمرکز متعددی روی تخصصی بودن محتوا داشته باشند و اهتمام ورزند محتوای جامع، تخصصی و کاربرپسند ساخت و ساز نمایند. در حال حاضر ایجاد محتوای عالی نقش انتخاب کننده‌ای در مرتبه‌گیری داراست و گوگل با شیوه‌های متعدد و با به کار گیری از هوش تصنعی تاحدی متوجه ترازو چگونگی محتوا خواهد داشت.
بسیار اساسی میباشد محتوایی که برای اینترنت‌وب سایت ساخت و ساز میشود برای بشر و الگوریتم‌های گوگل باصرفه گردیده باشد. اما گوگل در هم اکنون جنبش به نقطه‌ای میباشد که محتوای جالب برای آدم‌ها به طور اتومات برای گوگل نیز با صرفه باشد.