کیورد فایند (KWFinder)

برای عمل با این ابزار، بایستی در گام اولیه توی جعبه (search by keyword) کلمه و واژه کلیدی دانه‌تون رو بنویسید و بعدش روی دکمه سبز (find keyword) کلیک نمائید، با اینکار ابزار تنی چند از لغات کلیدی آموزش سئو مشهد رو به شما نشون می‌ده که می‌تونید ازشون استعمال فرمایید.
کیورد تول (Keyword Tool)
یکی‌از دیدنی‌ترین ابزارهای پژوهش واژه کلیدی، کیورد تول هستش که به طور کامل رایگانه و شما می‌تونید بی‌غایت توشه از اون برای استیناف واژه کلیدی به کارگیری نمایید، برای فعالیت با کیورد تول، نخستین توی باکسی که داخلش عبارت (type a keyword and press ente) مندرج، واژه و کلمه کلیدی دانه‌تونو بنویسید و بعدش روی ذره فی مابین کلیک نمائید.
رنک ترکر (Rank Tracker)
رنک ترکر یکی جالب‌ترین ابزارهای مطالعه واژه و کلمه کلیدی می باشد که می‌تونه خیلی یاری‌تون کنه این ابزار اطلاعاتی مثل جايگاه لغت ها کلیدی، واحد سنجش چشم شدن صفحه ها وب سایت، کیورد مپ و …. به شما می‌ده در حالتی که می‌خواین ظریف‌خیس طرز عمل با ابزار رنک ترکر رو حافظه بگیرید سفارش میکنم مطلقا ویدیو پایین رو ببیند.
کیورد پلنر
گام سوم : تروتمیز کردن لغت ها کلیدی
خب درحال حاضر که همگی مراحلی رو که گفتم اعمال دادین احتمالا با کوهی از کلمه ها کلیدی درهم و و بی‌نظم مواجه میباشید و وحشت کردید که حال بایستی چه کاری اعمال بدید!!!؟
 
خب اولی نکته‌ای که بهتره بدونید اینه که الان شما اکسلی دارید که تعداد لغات کلیدی متعددی بار و قرار وجود ندارد به ازای هر واژه کلیدی که باطن اکسل نوشتید یک url صحیح فرمائید؛ به عنوان مثال فرض نمایید درگیر بازرسی واژه و کلمه کلیدی برای وبسایت روانشناسی میباشید و با سید کیورد نقص‌ دوقطبی، لغات کلیدی پایین رو پیدا کردید:
 
نقص‌ دوقطبی
معالجه دوقطبی
علائم دوقطبی
داروهای دوقطبی
دوقطبی
سرازیر درمانی دوقطبی و …
خب توی همگی عبارات و کلمات کلیدی بالا، غرض مخاطب از کاوش کردن یک چیزه و اون‌هم تهیه نمودن داده ها بیشتر درباره اخلتلات دوقطبی! پس می بایست آحاد این لغات رو در یک شیت بهینه سازی کنیم.
 
برای اینکه شل‌خیس بتونید لغات کلیدی اکسل‌تونو گروه بندی نمائید بهتره بدونید که در اصل لغت ها کلیدی هم معنی توی یک ورقه seo می‌شن برای مثال دو واژه کلیدی (پختن حلیم) و (طبخ حلیم) به خیال هم معنی بودن، هم کانسپت می‌باشند و توی یک کاغذ بهینه سازی می‌شن.
 
ولی گه گاه دو تا عبارت کلیدی که با مترادف و هم معنی نیستند هم بازم بایستی توی یک شیت مکان بگیرند و با هم بهینه سازی بشن! خب توی همچین موقعیتی تکلیف ما چیه و چطور بایستی تشخیص بدیم که‌این دو عبارت هم کانپست می‌باشند یا این که خیر!؟
 
این فعالیت خیلی آسونه تنها کافیه از گوگل امداد بگیرید، فرض فرمایید شما دو تا کلمه و واژه کلیدی معالجه دوقطبی و دوقطبی چیست رو دارید و میخواید بدونید که هم کانسپت میباشند یا این که خیر! برای این فعالیت هر کدومشو مستقل سرچ می کنیم و در‌حالتی که حاصل کاوش این دو تا کلمه و واژه کلیدی شبیه بودند پس یعنی هم کانسپت می‌باشند و می بایست توی یک شیت seo بشن.
 
نمونه عملی از سرچ معالجه دو قطبی:
 
 
 
 
فیض سرچ دوقطبی چیست:
 
پس هنگامی در موقعیتی مثل نمونه بالا دو تا کلمه و واژه کلیدی غیر هم معنی با سرچ غیر وابسته، فیض شبیه دارا هستند، متوجه میشیم که‌این دو واژه کلیدی هم کانسپت می باشند و می بایست توی یک شیت seo بشن.
 
گام چهارم: نوع صفحه ها را مشخص و معلوم فرمایید
برای اینکه بتونید به خیر و خوبی از فیض پژوهش واژه کلیدی‌تون به کارگیری فرمایید می بایست نوع صفحه های مایحتاج برای هر کیورد رو مشخص و معلوم فرمایید، بهتره بدونید که ما توی seo کلا چهار نوع شیت داریم که مشتمل بر تیم بندی فرآورده، گروه بندی نوشته ی علمی، نوشته‌ی‌علمی و مال می‌شه  و هر کیوردی مختص به یکی این چهارعدد تیم بندی می باشد.
 
ولی یادتون باشه که درصورتی که تعداد کلمه ها کلیدی‌تون خیلی می‌باشد و تایین نوع کلیه صفحه ها، فرصت متعددی ازتون می‌گیره می‌تونید در آستانه پروژه مشخص و معلوم کردن نوع صفحه ها رو تنها برای لغت ها کلیدی اصلی، اجرا بدید و سایر رو به بعدی موکول نمایید.
 
خب برگردیم به گفت و گو خودمون یعنی مشخص و معلوم کردن نوع صفحه ها، برای اینکه متوجه بشید نوع شیت آیتم نیازتون برای کلمه و واژه کلیدی که به دست آوردید چیه بایستی با مفهومی به اسم شعور نیاز کاوش از استفاده کننده آشنا بشد.
 
نکته قابل توجه: نیاز استفاده کننده را از جستجوی کلمه و واژه کلیدی شناسایی فرمایید!
پشت سرچ کلیه یوزرها در وب، یک نیاز اساسی یا این که نیت وجود آموزش سئو در مشهد دارااست، بیاین در پی یک‌سری نمونه از واژه کلیدی کاوش گردیده و نیتی که پشتش می‌باشد رو مرور کنیم:
 
معالجه اسکیزوفرنی: سختی بردن از این ایراد و دنبال چاره گشتن
خرید کلاسور: گشتن دنبال یک کلاسور مطلوب برای تایپ کردن درس‌ها
لیست جهیزینه: ایده دریافت کردن برای تهیه کردن جهیزیه بی نقص
بها پراید ۱۴۰۲: استحضار یافتن از جدیدترین بها پراید
شایسته ترین مشاور seo: یافتن شایسته ترین مشاور بهینه سازی برای پروژه
چرا فهم نیاز مخاطب از کاوش مهمه !؟
زیرا تا وقتی که ما ندونیم دقیقا غرض مخاطب از کاوش چیه، نمی‌تونیم محتوایی که براش اثر گذار می‌باشد رو بنویسیم و منتشر کنیم و در فیض نمی‌تونیم تارنما‌مونو seo کنیم.
 
به عنوان مثال در حالتی که از اینجانب بپرسید نیاز استفاده کننده از جستجوی (شایسته ترین دندانپزشکی طهران) چیه، می‌تونم بگم محتوایی که توی اون حدود ۱۰ تا از شایسته ترین دندانپزشکان طهران معرفی گردیده باشند و برای هر کارشناس که معرفی گردیده اطلاعاتی مثل: نشانی، شماره تلفن، پیوند وب سایت، پیج اینستاگرام، ایده ها یوزرها، ساعت‌ها حضور در مطب و … قرار داده باشه.
 
خب مسلما در موردی مثل نمونه بالا چنانچه ما بیایم یک نوشته ی علمی ۵۰۰۰ کلمه و واژه‌ای بنویسیم که هیچ کدوم از داده ها بالا توش نباشه و نیاز کاربرهم رفع نشه، حتی در حالتی که خوش شانس باشیم و بتونیم توی برگه اولیه گوگل مکان بگیریم، زیرا نتونستیم نیاز استفاده کننده رو به خیر و خوبی رفع کنیم خیلی سریع جایگاهمونو از دست می‌دیم.