الگوریتم مرغ مگس‌خوار
الگوریتم مرغ مگس‌خوار در سپتامبر یال 2013 ارائه شد. گوگل از این الگوریتم به‌تیتر گران قدر‌ترین تغییر و تحول در الگوریتم خویش از سال 2001 حافظه کرد که بخش اعظمی آموزش سئو در مشهد از نیروی کار گوگل، آن را یک دستکاری کلی از هسته الگوریتم اینترنت‌وب سایت تعریف‌و‌تمجید می‌نمایند. یکی جذابیت‌های این الگوریتم، تعیین داهیانه اسم آن میباشد که مانند یک مرغ مگس‌خوار، صفحه های هرزی که فی مابین نتیجه ها کاربردی، مانند مگس ساخت‌و‌ساز مزاحمت می‌نمایند را غربال کرده و از ورود آن خودداری می‌کند.
مت کاتس (Matt Cutts)، مهندس قدیمی اپ گوگل، الگوریتم مرغ مگس‌خوار را نوعی دستکاری کلی از هسته الگوریتم گوگل تمجید کرد که‌این بدین مفهوم وجود ندارد که یک الگوریتمجدید باشد، بلکه یک ویرایش کلیست برای جاری ساختن دادن خوب وظایف به وسیله ربات‌های گوگل!
وی اعلام کرد:
مقصود این الگوریتم، برای عالی کار کردن و تطبیق خوب کلمه ها کلیدی با سرچ یوزرها پیاده سازی گردیده است. مخصوصا برای عباراتی که وقت گیر‌خیس می باشند و باکلمات بیشتری سرچ میشود که گاهی لزوما آن لغت ها عنایت چندانی ندارد.
به دنبال به معنا عمیق این الگوریتم و کیفیت فعالیت آن میپردازیم.
مرغ مگس‌خوار چه‌گونه در گوگل فعالیت‌ می‌نماید؟
این الگوریتم در واقع یک طرز‌ی هوشمند جهت کاوش به وسیله یوزرها‌ میباشد که بوسیله‌ی آن نتیجه ها ظریف‌خیس و مطلوب‌تری را در هر کاوش اکران‌ می دهد. الگوریتم مرغ مگس‌خوار از رابطه معنایی و مفهومی برای کاوش به کار گیری‌ می‌نماید به همین ادله میباشد که نتیجه ها جستجوها ظریف‌خیس و مطلوب‌خیس‌ می گردد. از مراحل شغل این الگوریتم، می‌قدرت به موردها ذیل اشاره نمود:
– ساخت‌و‌ساز رابطه مفهومی و معنایی کلمه ها
قصد داریم برای توضیح عالی این مقاله، یک نمونه بزنیم تا عالی متوجه این زمینه گردید. شما قد یک بازیکن فوتبال مثل کریستیانو رونالدو را سرچ‌ میکنید. در به عبارتی برگه‌ی اولیه، خلال قد این بازیکن بخشی از بیوگرافی وی، کار‌های وی و … را به شما اکران‌ می دهد که در واقع خلال جواب بی واسطه شما، جواب‌های بزرگ‌تری را نیز سوال شما داده شد‌ه‌است.
– شناسایی لغت ها اساسی
این الگوریتم جامع با تجزیه و تحلیلی که بر روی سرچ ایفا‌ میدهد عبارات معدود‌مداقه در یک کاوش را شناسایی‌ می‌نماید و نتیجه ها عالی و اثرگذار‌تری را به مخاطبان ارائه‌ می‌نماید؛ یعنی هنگامی می‌خواهیم قد بازیکن فوتبال را سرچ کنیم نیازی وجود ندارد بنویسیم «قد کریستیانو رونالدو چندین متر یا این که اینچ میباشد؟» و صرفا با سرچ دو واژه‌ای «قد کریستیانو رونالدو» همگی‌ی داده ها در گوگل اکران داده‌ می‌گردد.
– بررسی خوی یوزرها
مرغ مگس‌خوار به معنی و چگونگی محتوایی که ساخت و ساز گردیده و گزینه‌دقت یوزرها میباشد اعتنا ویژه‌ای دارااست. یعنی میزانی که یک استفاده کننده بر روی وبسایت وقت‌ می گذارد و در تارنما گردش‌ می‌نماید را نظارت و شناسایی‌ می‌نماید و این‌سیرتکامل وبسایت ،در ترتیب صفحه ها گوگل قرار‌ میگیرد.
مثالی دیگر برای یادگیری خوب
مثلا، عباراتی که با کلمه و واژه «به چه شکل» سرچ می گردد را درنظر بگیریم به عنوان مثال «چه گونه لاستیک ماشین را بده بستان کنیم؟». در بالا، ممکن بود به‌استدلال وجود کلماتی مانند به چه شکل و فعل کنیم، ممکن بود گوگل کل عباراتی که‌این دو واژه و کلمه در آن قرار دارا هستند را هم اکران دهد؛ هرچند که به بده بستان لاستیک مجاورت هم نبودند. البته با تمجید عبارات و کیفیت درک آنان بوسیله گوگل، نتیجه ها بسیار ظریف‌خیس و صحیح‌خیس اکران داده می گردد. چون گوگل دیگر میداند کدام لغت ها را کاوش و کدام لغات را نادیده بگیرد و خواسته کلمه ها را متوجه گردد.
الگوریتم مرغ مگس‌خوار بر روی بهینه سازی چه آثاری دارااست؟
الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل بر روی جستجوی گوگل اثرات متعددی داراست و ساخت‌و‌ساز محتوا بایستی با درنظر به دست آوردن بعضی از نکات ساخت خواهد شد تا در جستجوها باصرفه‌خیس اکران داده خواهد شد. در اینجا به طور معمولی این نکات را به شما معرفی کرده ایم.
1- به کارگیری متناسب از عبارات کلیدی در متن
این به این معناست که لغت ها کلیدی جان دار در محتوا را مکررا و چندباره در متن ها به کارگیری نکنیم و به مکان آن از لغت ها هم معنی و توضیح لغات استعمال کنیم. چون در غیر این‌شکل به وسیله الگوریتم مرغ مگس‌خوار متن تحت عنوان محتوای معدود‌قیمت شناسایی‌ می گردد و سبب ساز‌ می‌گردد وبسایت ما نزول نماید. اما بایستی به چگالی تکرار کلمه ها کلیدی در متنمان اعتنا کنیم که می‌اقتدار درباره آن در نوشته ی علمی آن-پیج بهینه سازی (On-page سئو) داده ها استحصال کرد.
2- با صرفه‌سازی انکرتکست‌ها
انکرتکست‌ها به‌سیرتکامل‌ای گزینش خواهد شد که با مورد آموزش سئو مشهد محتوا و همینطور عبارات کلیدی مرتبط باشد و همت نمایید از لغات کلیدی و لینک و پیوند‌های مرتبط (چه فرنگی و چه داخلی) به کارگیری نمائید.
3- گزینش محتواهای مطلوب و نو
تلاش نمایید از محتواهایی به کار گیری فرمائید که خیر خیلی زمان بر و خیر خیلی کوتاه باشد تا کاربر و خواننده با رغبت بیشتری برای تحقیق وقت بگذارند و با زمینه آیتم‌حیث هم‌خوانی داشته باشد. همینطور بایستی محتوای ساخت‌گردیده جدید باشد و از اسکن کردن محتوای بقیه افراد خودداری کنید. قادر است محتوا را ترجمه و منتشر کرد که از بها بالایی برخوردار‌است البته در شرایطی‌که مقاله یا این که محتوایی منتشر کنیم که پیش از آن هیچ محتوایی مو جود نبوده، نسبت به چگونگی محتوا، می‌قدرت رویش آن را ضمانت کرد.
4- به کار گیری از کلمه ها کلیدی وقت گیر (Long-tail keywords)
با نشر الگریتم مرغ مگس‌خوار، استعمال از عبارات کلیدی زمانبر (Long-tail Keywords) از اثر و عنایت خاصی منتفع شد. استعمال از آن در سئوی داخلی اکثری تاثیرگذار میباشد و معمولا برای رویش اول seo به کار گیری میگردد.