استراتژی های seo برای سکو بندی وب سایت بسیار موثر می باشند و در کارهای بازاریابی اینترنتی نیز کاربرد دارا‌هستند. بخش اعظمی از این تکنیک ها سبب ساز می گردند افزایش جايگاه تارنما شما شتاب بیشتری بگیرد و زودتر به موفقیت برسد. ولی بعضا از افراد رغبت دارا هستند با به کار گیری از روش های seo کلاه سیاه فرآیند seo موتورهای جستجو را به عنوان یک نبرد در حیث بگیرند و در سود برای به زانو در آوردن رقبا دست به هر کاری میزنند، حتی در‌حالتی که از روشهای متقلبانه و سیاه به کار گیری کنند.  ولی آموزش سئو مشهد متخصصین بهینه سازی کلاه سفید موتورهای جستجو را به عنوان شرکای خود می بینند که برای یاری به حصول و کارها و وبسایتهای معتبر در ساخت لینک و هدایت کاربران به وبسایت ها راه اندازی شده اند.
در‌این نوشته‌علمی قصد داریم علاوه بر معرفی بهینه سازی کلاه سیاه، روشها و تکنیک هایی که شدیدا به وبسایت ضربه می زنند را پژوهش کنیم تا شما با شناخت آن ها، هیچ زمان وب سایت خود را به خطر نیندازید و از جریمه گوگل در نگهبانی باشید. بطور کلی، در‌صورتی‌که شیوه ها و تکنیکهای seo به سه گروه تقسیم شوند، می توانیم انها را با سه عبارت، کلاه سفید، کلاه خاکستری و کلاه سیاه کدبندی کنیم. روشهای متقلبانه و غیر قابل قبول برای گوگل، بلک هت یا کلاه سیاه میباشند.
seo کلاه سیاه چیست؟ آموزش سئو در مشهد

بهینه سازی کلاه سیاه (در انگلیسی: Black Hat سئو)  تکنیک و استراتژی هایی میباشند که به زبان بی آلایش، متقلبانه و کاملا مخرب میباشند و اگرچه قابلیت داراست در دوران زمان کوتاهی هم نتیجه ها مثبتی در سکو وب سایت داشته باشند، اما در نهایت باعث به جریمه شدن تارنما در گوگل می شوند. از جمله استتار بخشی از محتوای صفحه یکی از جاری ساختن کلاه سیاه میباشد. هنگامی رخداد می‌افتد که یک وب سایت محتوایی را به خزنده موتور جستجوی خاصی نشان می‌ دهد که با آنچه یک استفاده کننده انسانی می‌بیند متفاوت می‌باشد. یعنی دو نسخه گوناگون را به یک مخاطب اینترنتی و موتورجستجو نشان می‌دهد.
 
در طرق کلاه سیاه، فرد به غلط یا به علت عدم آگاهی کافی یا عمدا قصد بدور زدن مقررات گوگل را دارااست و بجای اینکه تمرکز بر روی دستیابی رضایت کاربران باشد، فریب موتور جستجو درنظر گرفته می‌گردد که به طور کامل غلط میباشد.
 
 
 
راه‌های کلاه سیاه ، تکنیک هایی مغایر با قوانین موتورهای جستجو می‌باشند که با هدف بهبود سکو وبسایت اجرا می گردند. این‌شیوه ها خیلی وارفته باعث به جریمه تارنما می گردند. به ویژه که در سالهای اخیر با تقویت و بروزرسانی الگوریتم های گوگل، شناسایی این راه ها خیلی وا رفته تر از قبلی شده و شک نکنید در حالتی‌که هر یک از این شیوه هایی که در‌پی توضیح می‌دهیم را روی وب سایت خود انجام کنید در زمان مجال کمی جریمه می شوید که می تواند مشتمل بر حذف یک یا یک سری ورقه و حتی حذف کل سایت از حاصل باشد.
 
مخرب ترین طرق seo کلاه سیاه
تکنیکهای black hat یا seo کلاه سیاه ، به تعدادی گروه و میزان تقسیم بندی می شوند. مواردی که مربوط به سئو داخلی هستند و برخی از عامل ها سئوی آف پیج را هدف قرار می دهند. گوگل نسبت به اقدامات کلاه سیاه بسیار حساس میباشد و در صورت مشاهده هر یک از این‌شیوه ها در یک دامنه ، متناسب با سطح تقلب یا اشتباه سایت را جریمه می کند.
 
نوشته‌ی علمی پیشنهادی و بسیار اساسی : علت جریمه سایت توسط گوگل
 
در مقاله علل جریمه وبسایت بوسیله گوگل تعداد زیادی از فاکتورهای متقلبانه و مضر را توضیح داده ایم. البته کلیه آن ها در مجموعه کلاه سیاه قرار نمی گیرند. تکنیک های seo کلاه سیاه تاثیر منفی بیشتری روی وبسایت دارند. پس خیلی با جزییات بیشتر این فاکتورها را توضیح خوا هیم داد.
 
با بروزرسانی معیارهای بهینه سازی وب سایت در گوگل ، بخش اعظمی از روش های دیرین نه تنها کاربردی ندارند بلکه با تاثیر منفی در تیم بندی کلاه سیاه ها قرار می گیرند.
 
در صورتی به‌دنبال یک کار تجاری  بلند زمان در اینترنت میباشید به طبع از روش های کلاه سیاه پرهیز کنید زیرا قابلیت و امکان دارااست این روش های در کوتاه زمان تاثیر مثبتی روی seo داشته باشند البته در عرض تعدادی روز یا چند هفته سبب ساز به حذف بی نقص سایت شما از موتور جستجو میشوند.
 
 
 
بک لینک و پیوند نخرید!
بک لینک ها از یک دامنه و سورس غیر وابسته از دامنه شما دریافت می گردند و بک لینک هایی که متناسب با ضوابط گوگل نیستند تاثیرات کاملا منفی روی سئو خواهند داشت.
 
اکثری از سایت ها برای اینکه بتوانند حیث موتورهای جستجو را جلب کنند اقدام به خرید و یا اجاره بکلینک های فرصت دار می کنند. صاحبین این تارنما ها خیال می کنند هرچه بک لینک و پیوند بیشتری خریداری کنند شانس کسب درجه های عالی در گوگل را ارتقا داده اند. در‌صورتی‌که که اینگونه نیست. هر نوع بک لینک و پیوند را نخرید! لینک و پیوند های اسپم، بی کیفیت، فیلتر شده و بک لینک های هدفمند در رمزه شیوه های کلاه سیاه قرار گرفته اند. در پیشین اینگونه عدم وجود اما وقتی که گوگل الگوریتم های تفحص پیوند خود را آپ دیت کرد در عرض 24 ساعت بخش اعظمی از سایت هایی که از این‌شیوه کلاه سیاه به کار گیری کرده بودند را از حاصل حذف کرد.
 
به شما سفارش می‌کنیم نوشته ی علمی ضرروی ( راه‌های لینک سازی صحیح برای بهبود سئو تارنما ) را برای استخراج اطلاعات بیشتر تفحص نمایید.
 
ثبت لینک و پیوند در نصیب نظرها
این راه از دو منظر قابل تحقیق است. اول برای فردی که لینک سایت خود را در نصیب نظر ها یک تارنما دیگر ثبت می کند و دوم برای وبسایتی که نظریات و لینک و پیوند های بی ربط را در بخش نظریات تایید می نماید.
 
به این نوع پیوند دهی، اسپم گفته می‌گردد که از روش های اساسی بهینه سازی کلاه سیاه میباشد هم برای وبسایت اولیه و هم سایت دوم! مخصوصا زمانی که مطالب و عنا وین دو وب سایت هیچ ربطی به هم نداشته باشند. گوگل را حداقل نگیرید، این آیتم را با‌گاز تشخیص می دهد و جریمه خواهد کرد.
 
اسکن محتوا یا محتوای تکراری
محتوای تکراری یا duplicate content یکی از دیگر از روش های سئو کلاه سیاه می باشد که هم با اسکن و سرقت مطالب از یک دامنه دیگر ساخت می‌گردد و هم با تکرار مطالب در صفحه ها یک سایت.
 
حتی در‌حالتی که شما مطلبی را از وب سایت یا کاغذ ای دیگر بردارید و عبارات آن را جابجا فرمائید و یا تغییر تحول دهید باز هم به وسیله موتورهای جستجو قابل شناسایی و در حکم محتوای تکراری میباشد. این شیوه به عنوان article spinning شناخته میشود و خود یکی از تکنیک های مخرب کلاه سیاه میباشد.
 
ساخت‌و‌ساز خودکار محتوا
همان گونه که می‌دانید بازاریابی محتوا یکی از برنده ترین راه‌های بازاریابی و تبلیغات میباشد که تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو نیز دارااست ولی به شرط اینکه اصولی و درست صورت پذیرد. برای تشکیل داد محتوای مناسب می بایست مجال و انرژی مناسبی صرف خواهد شد و بخش اعظمی از اشخاصی که در ساخت و ساز محتوا به نقص‌ میخورند متاسفانه به سراغ نرم افزارها و طرق ساخت‌و‌ساز خودکار محتوا می روند. تشکیل داد خودکار یا content automation یکی‌از طرق بهینه سازی کلاه سیاه می باشد که برای موتورهای جستجو کاملا قابل تشخیص است و جز محتوای بی کیفیت و منجر به جریمه محسوب می شود.
 
محتوای مخفی cloaking
ممکن هست متوجه شوید که در سایت محتوای پنهانی وجود داراست. این وقتی اتفاق می افتد که حتی یک لینک برای بازدیدکننده وبسایت نامرئی باشد، اما توسط موتورهای جستجو قابل شناسایی باشد. پیش از این بعضی از فونت های خیلی ریز استفاده می کردند یا حتی برای فونت و بگراند از یک رنگ به کارگیری می کردند تا لغات دیده نشوند.
 
محتوای مخفی یا cloaking یکی از شیوه های مخرب seo کلاه سیاه میباشد که در این‌حالت‌‌‌ ربات های کاوش گر یک متن را می بینند اما کاربر متن و محتوایی مختلف را مشاهده می کند. در اینکه ربات های جستجوگر تک تک ساختار برگه را مطالعه و ایندکس می کنند شکی نیست و زمانی که تشخیص دهند محتوایی در کاغذ به عمل رفته که آن ها میبینند ولی از لحاظ کاربران مخفی و مخفی می باشد، این شغل را تخلف تشخیص می‌دهند.
 
 
 
حقیر کردن بخشی از محتوا ، قراردادن محتوا با فونت سفید در دورنما سفید و لینک های مخفی غیرقابل مشاهده توسط استفاده کننده کلیه از روشهای cloaking محسوب میشوند.
 
مخفی کردن مشتمل بر گمراه کردن نمایه ساز موتور جستجو میباشد تا تفکر کند چیز دیگری میباشد و در فایده مجبور به ارسال داده های خطا به کاربران شود.
 
تشکیل داد صفحه های doorway
صفحات Doorway صفحاتی در وب میباشند که تنها با غرض بهبود ترافیک تارنما ها بصورت هدفمند طراحی و تشکیل‌شده اند به گونه ای که برای عبارات یا کلمه ها کلیدی خاصی به مخاطب ارائه می شوند و علاوه بر اینکه جز راه‌های بهینه سازی کلاه سیاه محسوب میشوند دارای محتوای اسپم و بی ارزش برای کاربران می باشند.
 
صفحه های doorway خلال تشکیل داد ترافیک مضر برای سایت، استفاده کننده را از سود جستجو مایوس می کند. از جمله فرض کنید شما با لینکی مواجه شده اید یا صفحه ای را جستجو کرده اید که در نتیجه ها با عنوان (خرید کفش زنانه با تخفیف) قابل مشاهده میباشد ولی هنگامی که وارد ورقه می شوید با عنوان و محتوایی در امر با کفش مردانه مواجه می‌شوید، در‌این حالت‌ شما سایت را بلافاصله رخنه‌ می کنید و این موجب افت رنک وب سایت مربوطه می شود.
 
استفاده از لغت ها کلیدی نامرتبط یکی‌از سایر از ترفندها هست، به خصوص هنگامی که با ترفندهای مذکور در صدر ترکیب گردد. با استعمال از این کلمات کلیدی می‌توانید ترافیک را از تعدادی منبع به یک تارنما هدایت نمایید، حتی بعضی از آنان لینک و پیوند های باکیفیتی می باشند.
 
اسپم کردن عبارات کلیدی
افراط در به کار گیری بیشتراز حد لغات کلیدی در متن یکی از سایر از این روشهاست. این‌شیوه شامل تعداد زیادی لغت ها کلیدی در محتوا می باشد که آن را غیرقابل تلاوت می کند. آیا تا به اکنون پستی را دیده اید که به طور مکرر تبلیغی را با کلمات خاصی نمایش دهد؟ اشکار میباشد که این وب سایت در عملکرد برای بهبود رتبه میباشد. این یکی از اقداماتی هست که اکثری از برای بهبود سکو  خود جاری ساختن می دهند.
 
ممکن میباشد استفاده کننده متوجه نشود که برگه حاوی متن نامرئی، تگ عنوان و متا تگ است، اما مرورگر این کار را می کند. چنانچه یک پست حاوی یک واژه کلیدی به طور مکرر باشد، گوگل می‌تواند فیلتری را برای کاهش رتبه و یا بدتر از آن، مسدود کردن سایت قرار دهد. استحصال به چگالی واژه و کلمه کلیدی ایده آل می‌تواند بسیار غامض باشد، اما پیروی از یک قانون کلی این کار را سهل و آسان می کند.
 
طبق آمار بدست آمده از تحقیق گران سایت ها، بهترین چگالی برای عبارات کلیدی در یک برگه بین یک تا 2.5 درصد از کل محتواست. استعمال افراطی و بیش از حد یکی شیوه های کلاه سیاه می‌باشد که هرچند در قبل به کارگیری می‌شد ولی امروزه منسوخ است.
 
سایر راه‌های بهینه سازی کلاه سیاه
همچنین صفحه ها دارای خلق و خوی مخرب مانند فیشینگ، ویروس ها، تروجان ها و سایر بدافزارها، مزارع لینک، بازنویسی لینک و پیوند، ریدایرکت های اشتباه، ایجاد کرد زیردامنه هایی و اکثری دیگر از روش ها می‌باشند که جز کلاه سیاه ها به حساب می‌آیند.
 
استفاده از یک کاغذ فرود بیشتراز حد با صرفه شده نیز یک تکنیک سئو کلاه سیاه می‌باشد. که مشابه داشتن یک برگه فرود قانونی نخواهد بود. در این زمینه، از هر روشی برای اصلاح بیش از حد یک محتوای کیفیت خوب و سپس به کار گیری از آن برای هدایت افراد به آن تارنما استعمال میشود. این به معنای افزودن تک تک شیوه های قبلی در فضای دیجیتال آورده شده است.
 
در شرایطی‌که می خواهید تارنما خود را پیشرفت دهید، مطمئن شوید که از این مورد ها اجتناب می کنید، استراتژی های بازاریابی و سئو خود را عاقلانه انتخای نمائید و به رقابت غیراخلاقی اندیشه نکنید. تلاش نمائید نحوه هایی برای بهبود شرافتمندانه مرتبه تارنما در حاصل ارگانیک گوگل بیابید.
 
پاسخ سوالات متداول:
 
سئو کلاه سیاه چیست؟
 
کلاه سیاه یا Black Hat تکنیک هایی در بهینه سازی میباشند که از متکی به فریب موتور جستجو میباشند و قصد بدور زدن قوانین با مقصود افزایش مرتبه سریع در نتایج جستجو را دارند
 
مخرب ترین طرق کلاه سیاه کدامند؟
 
اصلی ترین روشهای کلاه سیاه که تاثیر مخربی بر وب سایت دارند؛ اسکن محتوا، پیوند سازی اسپم، خرید بکلینک، محتوای مخفی، اشباع صفحه ها با لغت ها کلیدی، ساخت اتومات محتوا، صفحه های فرود بیشتراز حد با صرفه شده و…
 
گوگل چه برخوردی با طرق کلاه سیاه داراست؟
 
پاسخ به طور کامل اشکار می‌باشد، تارنما شمارا جریمه و از نتیجه ها حذف میکند. حتی در شرایطی که در حین کوتاهی هم سکو بهتری در نتایج کسب نمایید، اما خیلی سریع بعداز شناسایی وب سایت شما به عنوان تارنما متقلبی که راه‌های کلاه سیاه را اجرا کرده، جریمه میگردد.