متا تگ اپن گراف (Open Graph) چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟
متا تگ اپن گراف (Open Graph) چیست؟
در کل متا تگ اپن گراف (Open Graph) را میاقتدار پروتکلی دانست که به یک ورقه اینترنت اذن می دهد تا به یک گزینه Rich Snippet در شبکه های مردمی تبدیل خواهد شد. آموزش سئو مشهد به طور تخصصیخیس، اپن گراف (Open Graph) گروهای از متاتگهاست که به وبمسترها اذن می دهد تا داده ها با صرفهتری از صفحه ها خویش را به اکثر زمان ها شبکههایعمومی (فیسبوک، گوگل پلای، توییتر، لینکدین و ...) ارائه دهند. این داده ها به شبکه های مردمی یاری مینماید تا اکران بهتری از این صفحه ها به اشتراک نهاده گردیده در خویش به یوزرها اکران دهند.
متا تگ های اپن گراف (Open Graph) قطعاتی از کد میباشند که در نصیب صفحه ها اینترنت قرار می گیرند. عمل این متا تگ ها در اختیار گرفتن روش اکران URL آنگاه اشتراک گذاری میباشد. تعداد متعددی از کانال های اجتماعی به عنوان مثال فیسبوک، لینکدین، توییتر، گوگل پلاس و حتی تلگرام از پروتکل اپن گراف (Open Graph) به کارگیری مینمایند. این پروتکل برای نخستین دفعه بوسیله فیسبوک در سال 2010 معرفی شد.
درواقع نخسین بار فیسبوک همت کرد بدین مسئله اندیشه نماید که در صورتی فردی از سعی آموزش سئو در مشهد بر اشتراگ گذاری یک کدام از صفحه ها اینترنت در کانال اجتماعی خاصی مثل فیسبوک را داراست، نشانی آن برگه بایستی به به عبارتی صورت زمانبر و بی قواره اکران داده خواهد شد یا این که میاقتدار با ایفا تغییراتی در نوع کد آن ها، نمایشی خوب داشته باشند. مثلا زمانی شما قصد اشتراک گذاری صفحه های اینترنت در کانال اجتماعی دارید؛ برای مثال لینک و پیوند طراحی وب سایت فروشگاهی مهویژن را با یک کدام از دوستان خویش در کانالهای اجتماعی به اشتراک بگذارید، تنها لینک و پیوند اکران داده نخواهد شد بلکه عکس اساسی آن مقاله به همدم توضیحات متا یا این که مت تگ ها برای دوست شما به اکران در خواهد آمد کهاین خویش سبب ساز میگردد دوست شما نمایی کلی از مطلبی که شما برایش به اشتراک گذاردهاید داشته باشد.
گونه های متا تگ های اپن گراف (Open Graph)
تا به هم اکنون و رسما 17 نوع متا تگ اپن گراف (Open Graph) معرفی گردیده میباشد که برای اشتراک گذاری صفحه های ول در کانال اجتماعی به کار گیری میشود که ما دراین نوشته ی علمی صرفا به یکسری نوع اصلی آن اشاره خواهیم کرد:
1- og:title (تیتر تارنما)
این متا تگ اپن گراف (Open Graph) تیتر محتوای شمارا تعریفوتمجید می نماید. کارکرد این متا تگ مانند متا تگ title میباشد و در شرایطیکه که کانال اجتماعی حاذق به یافتن متا تگ og:title نباشد، از متا تگ title برای تیتر محتوا به کارگیری مینماید. این متا تگ اپن گراف (Open Graph) به صورت تحت میباشد:
بهینه سازی داراست؟" />
2- og:description (توضیحات)
این متا تگ اپن گراف (Open Graph) شبیه تگ متا دیسکریپشن در HTML میباشد. با به کارگیری از این متا تگ میتوانید به تعریف بیشتر محتوای خویش بپردازید؛ منتها این تعریف به مکان اکران در موتورهای کاوش، در ذیل پیوند به اشتراک گذارده گردیده در فیسبوک و بقیه شبکه های عمومی به اکران گذارده می گردد.
برخلاف متا دیسکریپشن، این متا تگ تاثیری بر روی بهینه سازی وب سایت ندارد، بدین ترتیب وقت متعددی را برای تایپ کردن آن صرف نکنید. با این اکنون تایپ کردن باصرفه این توضیحات میاقتدار سبب به ارتقاء جذابیت آن و احتمال کلیک از طرف مخاطب در شبکههایمردمی گردد.
محدودیتی درین نصیب نیست، ولی عالی میباشد حدودا حدود 200 کاراکتر نوشته خواهد شد. در برخی مواقع ممکن میباشد فیسبوک تا 300 کاراکتر را نیز به اکران بگذارد، البته توصیه ما به عبارتی 200 کارکتر میباشد.
در مجموع متا تگ اوپن گراف (Open Graph) را می اقتدار پروتکلی دانست که به یک برگه اینترنت اذن میدهد تا به یک مورد Rich Snippet در شبکههایمردمی تبدیل گردد.” />
3- og: url(/نشانی مخصوص شیت)
درین نوع متا تگ اپن گراف (Open Graph) از نشانی یا این که URL شیت به کار گیری میگردد.
یک نکته حائض اهمیت در هنگام به کار گیری از این متا تگ که بایستی رعایت فرمایید، این میباشد که از URL اساسی (Canoniacal) استعمال شود. برای مثالً درصورتیکه ورقه a به یک برگه b ریدایرکت شدهاست، می بایست درین قطعه کد URL ورقه b وارد خواهد شد.