سال هاست که مباحثه بر روی تاثیر ساب دامین (Subdomain) بر روی سئو همچنان ادامه داراست. موافقان ساب دامین بر این عقیده اند که ساب دامین تاثیرات مثبتی بر روی seo دارد، در حالی که مخالفان ساب دامین بر روی مضرات ساب دامین بر روی سئو تاکید دارا هستند. در‌این نوشته ی علمی با ما یار و همدم باشید تا با پژوهش هر چه بیشتر دیدگاه ها موافق و مخالف بتوانیم به شما کمک کنیم تا تصمیم آموزش سئو مشهد  مناسبی در این مورد بگیرید.
جنگیدر وبلاگ های سئو در جریان است. از طرفی مخالفان ساب دامین نسبت به اثرات منفی به کارگیری از ساب دامین هشدار میدهند. این افراد به جای ساب دامین، بر استفاده از ساب دایرکتوری (Subdirectory) تاکید می کنند.
در طرف دیگر حامیان ساب دامین ها میباشند که بر تاثیرات مثبت ساب دامین بر روی بهینه سازی تاکید میکنند. آن ها بر این عقیده هستند که ساب دامین و ساب دایرکتوری هر دو به یک اندازه موثرند.ا یک جستجوی ساده در اینترنت به مقاله‌ها متعددی میرسید که هریک بر روی یکی‌از این جهات گرایش دارا هستند و دلایل متعددی برای لحاظ خود آورده اند. احتمالا بعداز تلاوت چند نوشته ی علمی در این باره دچار سرگیجه می‌شوید. آموزش سئو در مشهد

 
در این نوشته‌علمی به پژوهش تفاوت های ساب دامین و ساب دایرکتوری میپردازیم و بعد از آن بدین زمینه خواهیم پرداخت که چرا وب سایت ها از یک کدام از این دو ساختار استفاده می کنند. به دنبال نگاه دقیق تری به دیدگاه ها هر دو گروه پرداخته تا بتوانید تصمیم صحت برای گزینش یا عدم گزینش ساب دامین برای سایت خود بگیرید.
 
قبل از ادامه دادن این گفت و گو اجازه دهید که به تعریف و تمجید یکسری اصطلاح بپردازیم.
 
ساب دامین چیست؟
ساب دامین به مثابه فرزند برای دامین اصلی است. ساب دامین ها برای سازمان دهی به بخش های متعدد یک سایت گرانقدر گزینه استعمال قرار می گیرند، بخش هایی که از لحاظ مورد ای باهم مختلف می باشند. شما می‌توانید به طور نامحدود برای وب سایت خود ساب دامین ایجاد نمایید. این ساب دامین ها موجودیت های مستقلی داشته و همگی ذیل یک دامین مشخص و معلوم می‌باشند.
 
ساختار ساب دامین
در مثال زیر مشاهده می کنید که ساب دامین در سمت چپ دامین اصلی قرار گرفته هست:
 
 
 
در مثال پایین هم مشاهده می‌کنید که وب سایت های Apple و Shopify برای بخش های گوناگون خود از ساب دامین استعمال می کنند:
چرا از ساب دامین به کارگیری می‌کنیم؟
یک ساب دامین به شما قابلیت و امکان میدهد تا محتوای وب سایت خود را به بخش های متفاوت و قابل مدیریتی تبدیل فرمایید. به عنوان مثال می توانید بلاگ سایت خود را به صورت ساب دامین و با یک سیستم مدیریت محتوای دیگر مانند وردپرس طراحی و بسازید.
 
درپی به معرفی یک سری استفاده رایج از ساب دامین اشاره ای می‌کنیم.
 
1. طراحی وب سایت های متعدد به زبان های مختلف
از ساب دامین ها می توان برای ایجاد کرد صفحه ها مختلف برای زبان ها و مناطق جغرافیایی متفاوت بهره مند شد. در صورتیکه سایت شما چندین زبانه بوده و مشتریانی از کشورهای مختلف دارید، استعمال از ساب دامین مورد بسیار خیر می‌باشد. در این شرایط کاربران میتوانند به گویش مورد نظر خود سوئیچ کرده و این گونه تجارب کاربری مثبتی دریافت می کنند. این گزینه از طراحی یک وب سایت یکسری زبانه معمولا ارزان تر مجموع می‌شود.
 
برای مثال وب سایت پایین در دو زبان ژاپنی و انگلیسی دارای دو ساب دامین متفاوت می‌باشد.
2. تولید یک وبلاگ یا فروشگاه آنلاین جدا
در شرایطی‌که یک بلاگ گرانقدر پر‌از محتوا دارید و مایل به معرفی یک طراحی مختلف از سایر بخش های کسب و کار خود هستید، انعطاف پذیری یک ساب دامین قادر است موثر باشد.
 
ممکن است بخواهید فروشگاه آنلاین خود را به یک ساب دامین منتقل کنید. شاید هدف سایت اساسی شما فروش نباشد و در عین حال ترافیک فروشگاهی زیادی داشته باشید که بقیه صفحات شما را کند کرده است. در‌این‌صورت، تغییر‌و تحول و انتقال دکان به یک ساب دامین به ارائه تجربه روان‌تری برای کاربرانی که از سایت اساسی شما بازدید می‌کنند کمک می‌کند، و در عین اکنون فروشگاه آنلاین شما نیز در دسترس‌تر بوده و به راحتی قابل شناسایی هست.
 
از جمله، سایت Battersea Dogs & Cats Home را که دقیقاً این کار را ایفا داده اند، تفحص نمایید. فروشگاه Shopify آن ها در یک ساب دامین به آدرس (shop.battersea.org.uk) قراردارد:
3. ایجاد یک وب سایت غیر وابسته برای دستگاه های موبایل
از یک ساب دامین می‌توان برای ارائه تجربه‌ای سازگارتر با دستگاه های تلفن همراه برای امداد به بازدیدکنندگان سایت بهره مند شد. شما میتوانید یک ساب دامین برای نسخه موبایل تارنما ساخت‌و‌ساز فرمایید تا این نسخه توسط گوگل به بازدیدکنندگان موبایل ارائه شود. گوگل هم همین کار را جاری ساختن میدهد، به این دلیل که تجارب کاربری بهتری را ارائه می دهد.
 
برای مثال، «example.com»به بازدیدکنندگان دسکتاپ شما ارائه میشود، در حالی که بازدیدکنندگان تلفن همراه «mobile.example.com» را می بینند (که در یک ساب دامین رسپانسیو و سازگار با دستگاه های موبایل میزبانی می شود).
 
این قضیه در دنیای تلفن همراه امروزی که موبایل‌های هوشمند به سرعت به ابزاری برای جستجو تبدیل شده اند، عنایت فزاینده‌ای دارااست.