تعرفه ساخت و ساز محتوا چه قدر میباشد و چه گونه احتساب میشود؟
تعرفه ساخت و ساز محتوا چه قدر میباشد و چه گونه احتساب میشود؟
در بعد از ظهر حاضر، محتوا برای توفیق یک بیزنس در فضای آنلاین، عنصری حیاتی میباشد. تا جایی که ۸۱% از بازاریابان معتقدند که محتوا نصیب مهمی از استراتژی های سازمان آنهاست. از طرفی پروژه های بازاریابی در سرتاسر عالم به طور معدل حدود ۲۵% از تمام میزان دارایی خویش را صرف ساخت و ساز محتوا می نمایند. ولی تعرفه ساختوساز محتوا چه قدر میباشد؟ هزینه محتواها چهگونه احتساب و پرداخت آموزش سئو مشهد میشوند؟
فهرست
تعرفه ساخت و ساز محتوا چهگونه احتساب میگردد؟
نخستین بایستی دقیقاً مشخص و معلوم کنیم که منظورمان از سرویس ها ایجاد محتوا چیست. اولین موردی که می بایست معلوم خواهد شد این میباشد که آیا تنها نیاز به «ایجاد محتوا» داریم یا این که «رئیس محتوا» هم قرار میباشد بخشی از این سرویس ها باشد. درپی درباره هر دوی این سرویس ها بیشتر آموزش سئو در مشهد حرف میکنیم.
سرویس ها ساخت محتوا
ساخت و ساز محتوا در معنای تایپ کردن، پیاده سازی یا این که تشکیل داد محتواهای تازه، مختص تجارت شماست. البته درین نوع سرویس ها، موردها پایین می بایست بوسیله خویش شما انتخاب شوند:
چه محتواهایی با چه عناوینی ساختوساز شوند؟
در محتواها از کدام لغات کلیدی مصرف شود؟
آیا محتوای تازه ایجاد خواهد شد یا این که محتواهای پیشین آپ دیت شوند؟
و … .
درواقع شما کلیه چیز را گزینش میکنید و تولید کننده محتوا صرفا طبق مشخصاتی که شما در اختیارش قرار داده اید، محتواهای باکیفیتی را برایتان خلق و خوی می نماید.
طریق به حساب آوردن هزینه ساخت محتوا
اکنون ۴ طریق رایج برای به حساب آوردن هزینه ایجاد محتوا وجود دارااست:
۱- کلمه و واژه ای/ثانیه ای:
درین شیوه یک مبلغ را برای هر کلمه و واژه (برای محتوای متنی) یا این که هر ثانیه (برای محتوای ویدئویی، مثل موشن گرافیک یا این که ویدئوی ضبط گردیده) در لحاظ میگیرید. آنگاه آن عدد را ضرب در تعداد آحاد کلمه ها یا این که تعداد ثانیه های محتواها میکنید. معمولاً هزینه ها به طور ماهانه به حساب آوردن میگردند. مثلا یک رسید از تک تک محتواهای تولیدشده در ماه پیشین را تنظیم کرده و سازه به عددی که طی نموده اید، هزینه یک ماه را پرداخت میکنید.
بایستی اشاره کنیم که طریق پرداخت واژه ای آیتم پسند بخش اعظمی از تولیدکنندگان محتوا وجود ندارد! چراکه پروسه ساختوساز محتوا خیلی بیشتر از نوشتن چندین واژه و کلمه میباشد. حتی در شرایطی که کلام از محتواهای ویدئویی باشد، گشوده هم ضبط کردن یا این که ساختن کلیپ، صرفا بخشی از ماجراست؛ خیر تمامی داستان!
مراحل ساختوساز محتوا نخستین از کلیه به تفحص و جست و جو نیاز دارااست. شاید یک سازنده محتوا ۱۰ دقیقه برای هر محتوا بررسی کند و فرد دیگری ۱ یا این که ۲ ساعت. البته در صورتیکه هر دوی این تولیدکنندگان، محتواهای ۱۰۰۰ کلمه و واژه ای ساخت نمایند، حقوق و دستمزد آنها یک کدام از خواهد بود و این چندان منصفانه به لحاظ نمیرسد.
از طرف دیگر، چنانچه طرز دیگری غیر از پرداخت واژه ای/ثانیه ای را گزینش نمائید، خودتان نیز تحت عنوان صاحبکار سهل وآسان خیال و خاطر خواهید بود که هیچ تالیف کننده ای با قصد ارتقا حقوق، تعداد عبارات را زیاد نمی نماید.
۲/ ساعتی:
طرز دیگری که پیش رو دارید، به حساب آوردن هزینه ها به طور ساعتی میباشد. ولی به طور طبیعیً این طرز درصورتیکه آفریننده محتوا دورکار میباشد و در یک جا شغل نمیکنید یه خرده معضل برانگیز میباشد. در صورتی طریق های کلمه و واژه و ساعتی را نمی پسندید، میتوانید نگاهی به شیوه آجل بیندازید.
۳/ گزینش هزینه اثبات:
شیوه آتی به حساب آوردن تعرفه ساخت و ساز محتوا این میباشد که اولِ پروژه، وسعت مشخصی محتوا را انتخاب کرده و برای این وسعت نیز عدد ثابتی را تحت عنوان حقوق انتخاب فرمایید (مثل کاری که برای رئیس محتوا ایفا میدهیم که در پی اشاره میکنیم).
از جملهً میتوانید گزینش نمایید که در هر ماه 20 محتوای متنی در بین 1500 تا 2000 واژه و کلمه ای برای شما ساخت و ساز گردد. یا این که به عنوان مثالً دربارهی محتوای اینستاگرام، در هر پکیج 20 پست و 60 استوری پیاده سازی شوند. شما هم x تومان (که عدد ثابتی میباشد) به آفریننده محتوا پرداخت میکنید.
دراینصورت درواقع هزینه مطالعه و جست و جویی که برای محتوا انجام یافته را هم پرداخت میکنید.