فاکتورهای جايگاه بندی موتورهای جست و جو برای حوزه های متعدد یکسان نیستند!
فاکتورهای جايگاه بندی موتورهای جست و جو برای حوزه های متعدد یکسان نیستند!
به دنبال مشاجره بالا، این نیز یک حقیقت ثابت گردیده و مستند میباشد که موتورهای جست و جو رویکردهای متفاوتی برای جايگاه بندی تارنما های صنعت های متفاوت دارا هستند! درواقع مرتبه بندی یک وبسایت فروشگاهی، مثل جايگاه بندی یک وبسایت آموزشی یا این که شرکتی وجود ندارد. به این ترتیب در حالتی که ما استراتژی هایمان را بر طبق گونه های بهینه سازی تهیه و تنظیم نکنیم، برگ پیروز ای بر جلب حیث موتورهای آموزش سئو مشهد جست و جو نخواهیم داشت.
ولی عامل این تفاوت رویکردهای موتورهای و جست و جو چیست؟ نیازی که یوزرها وب سایت های گوناگون داراهستند. یک خزانه بایستی امن باشد و یک مغازه پوشاک بایستی محصولاتش را با تمرکز و جزئیات به مشتریان معرفی نماید و سریع هم باشد.
آری، امن بودن و سرعت برای همگی وبسایت ها اساسی میباشد. یعنی یک تارنما بانکی خلال امن بودن بایستی سریع باشد. یک وبسایت فروشگاهی هم در کنار سریع بودن بایستی درگاه پرداخت امنی داشته باشد. ولی دعوا ما بر رمز «حق تقدم» میباشد! این که در یک وبسایت معین، کدام فاکتورها حق تقدم داراهستند؟ یادتان باشد که همین حق تقدم ها می باشند که در میان استراتژی های بهینه سازی تفاوت ساختوساز می نمایند.
در صورتیکه سایتمان را فارغ از اعتنا به نوع آن seo کنیم چه میشود؟
شاید بپرسید در صورتی سایتمان را با یک استراتژی همگانی و سوای اعتنا به کاربری تارنما بهینه سازی کنیم چه میگردد؟ خب گوگلِ امروز بسیار هوشمندتر از گوگل سال های پیش میباشد. امروزه الگوریتم های یادگیری ماشین به گوگل امداد می نمایند تا مقصود یوزرها را بسیار ظریف و ریزبینانه تشخیص دهد. این بُعد گوگل نخستین دفعه در سال ۲۰۱۳ با ابتکار عمل الگوریتم «مرغ مگس خوار» شد و هر روز هم توانمند خیس و هوشمندتر از قبلی می گردد.
صحیح همینجاست که درصورتی که ما سایتمان را مبنی بر با نوع آن seo نکرده باشیم، یا این که به هیچ عنوانً بهینه سازی نمی شویم یا این که در مکان اشتباهی به یوزرها نماد داده می شویم. در هر دو شکل نیز seo عملاً عملکرد نخواهد داشت.
آیا حوزه هایی میباشند که به استراتژی seo نیازی نداشته باشند؟
تدوین استراتژی بهینه سازی برای کل استحصال و امور، صرف لحاظ از صنعت یا این که معیار رقابت آنها، به یک اندازه اساسی میباشد. چرا؟ زیرا حتیدر وب سایت های معمولی تری مثل تارنما های شرکتی هم یک استراتژی واحد نیست.
از طرف دیگر، در سئوی همگی وب سایت ها فارغ از استثناء در صورتیکه گام هایمان را محتاطانه و با اپ برنداریم، بعداز مدتی فقط فیض ای که داریم هدر رفتن مجال و سرمایه میباشد. به این ترتیب جواب این سؤال که آیا برای بهینه سازی کردن هر نوع سایتی می بایست استراتژی داشته باشیم یا این که خیر، مسلماً مثبت میباشد.
استراتژی های اشکال بهینه سازی، دقیقاً در کدام مناطق با هم تفاوت دارا هستند؟
چنانچه استراتژی سئوی یک وب سایت فردی را با استراتژی یک تارنما فروشگاهی مقایسه کنیم، احتمالاً میبینیم که کل قسمت های آنان با هم متفاوتند. البته خب برخی تارنما ها هم به هم مجاورت ترند و تفاوت های کمتری در استراتژی هایشان دارا هستند. ولی در کل، سه حوزه میباشند که بیشترین تمایز را در استراتژی های اشکال آموزش سئو در مشهد بهینه سازی تولید می نمایند:
لغات کلیدی
ساخت محتوا
بودن یا این که نبودن سئوی محلی
در پی این سه نصیب را در بهینه سازی وبسایت های متفاوت بیشتر نظارت میکنیم.
نکته: غیر از این سه سوژه، بقیه قسمت های بهینه سازی هم در ارتباط وب سایت های متفاوت متفاوتند؛ از لینک و پیوند سازی گرفته تا سرعت و … . ولی این سه آیتم مهمترین نقش را در استراتژی های گوناگون انجام می نمایند.
۱/ کلمه ها کلیدی
لغت ها کلیدی عضو جدانشدنی آحاد استراتژی های seo میباشند. درواقع seo کردن وب سایت ها فارغ از استیناف لغات کلیدی بی معناست. چراکه این کیوردها میباشند که نیاز روز یوزرها را معین می نمایند. از آن اصلی خیس، همین کیوردها میباشند که به موتورهای جست و جو میگویند که محتوای صفحه های، سرویس ها و محصول ها ما در چه حوزه ای میباشد. موتورهای جست و جو نیز تارنما ها را مبنی بر عبارات کلیدی مجموعه بندی می نمایند تا آنان را صحیح جایی که یوزرها نیازشان داراهستند آرم دهند.
درحال حاضر سؤال این میباشد: آیا تفحص عبارات کلیدی برای تمامی اشکال seo یکسان میباشد؟ نه. بیایید یک نمونه بزنیم.
در وبسایت های شرکتی معمولاً تولید ها یا این که خدماتی نداریم و فقط غرض وب سایت معرفی کمپانی به یوزرها و هدایت آن ها به سمت خرید یا این که اخذ سرویس ها حضوری میباشد. به این ترتیب آن مجموعه از لغات کلیدی را که به آنها «کتگوری» میگوییم (یعنی کیوردهای مختص تیم بندی های تولید ها یا این که سرویس ها) درین وب سایت رده خاصی ندارند. در قبال می بایست تمرکز خویش را روی کلماتی بگذاریم که دقیقاً کاربرانی را غرض قرار میدهند که صفحه های معرفی کمپانی و مثال امور نیاز آنهاست؛ مثل «کمپانی سرویس ها بهینه سازی»، «شایسته ترین کمپانی سرویس ها حقوقی» و … .
اکنون در زمینهی وبسایت های فروشگاهی، ورق برمی خواهد شد. یعنی کلمه ها کلیدی «کتگوری» عنایت بسیار متعددی پیدا می نمایند. زیرا همین کیوردها می باشند که صفحه های تیم های محصولاتمان را برای موتورهای جست و جو بهینه سازی می نمایند.
۲/ ساختوساز محتوا
محتوا مدام تحت عنوان مهمترین عنصر seo مطرح میشود؛ البته آیا معدود و کِیف آن برای همگی وبسایت ها یکسان میباشد؟ مثلا آیا آمازون بایستی ۱۰۰ تالیف کننده محتوا داشته باشد و یک بلاگ فعال سازی نماید تا بتواند توسعه نماید؟ مسلماً خیر. صحت دارد که آمازون هم به محتوا نیاز دارااست (مثل محتوای ورقه هر فرآورده و …)؛ البته محتوا برای آن در حق تقدم وجود ندارد.
هم اکنون در کنار یک تارنما فروشگاهی بلندمرتبه مثل آمازون، یک تارنما شرکتی را فکر کنید. تارنما شرکتی چه ابزاری برای سرگرم کردن کاربر و همچنین موتورهای جست و جو دارااست؟ آیا این تارنما تولیدها و خدماتی دارااست که بتواند به امداد آن ها استفاده کننده را جذب نماید؟ نه. پس صرفا محتواست که میتواند عجله دهنده سئوی این تارنما باشد.
درنتیجه حق تقدم ساخت و ساز محتوا هم در اشکال بهینه سازی یکسان وجود ندارد. در بعضا وب سایت ها می بایست به عبارتی آغاز ساخت محتوا را آغاز کنیم و قسمت متعددی از دارایی را صرف آن کنیم. در حالی که در بعضا تارنما ها میتوانیم در روند آینده به آن بپردازیم و میزان دارایی کمتری را به آن تخصیص دهیم.