تگ های هدر
تگ های هدر (تگ های H1 تا H6) عنوان ها یا این که به عبارتی تیترهای کاغذ میباشند.
صرفا یک تگ H1 باید در هر ورقه وجود داشته و محتوای این تک می بایست دربردارنده کلمه و واژه کلیدی مهم باشد. گوگل این تگ را همچون تیتر برگه ارزیابی می نماید، به این ترتیب از سئو آن غافل نشوید. در اکثر اوقات مواقع سیستم های رئیس محتوا مانند وردپرس، تیتر مطالب را به صورت خود کار با تگ H1 منتشر می نمایند. در اینگونه قوانینی نیاز به درج تیتر مجزای دیگری وجود ندارد.
 
عنوان ها فرعی H2 و H3 نیز خوب میباشد که به طوری مشتمل بر لغات کلیدی باشند. با این وجود اعتنا داشته باشید که حق تقدم نخستین شما در هنگام تایپ کردن این تگ ها، یوزرها باشند و خیر موتورهای کاوش.
 
5. سئو یو آر ال ها
با اینکه اکثر زمان ها یوزرها توجهی به یو آر ال نمی‌کنند، البته یو آر ال ها همچنان جز مبانی seo محسوب میگردند. شایسته ترین راه‌حل معمولی نگه داشتن یو آر ال ها میباشد. چیزی که گوگل می‌خواهد بی آلایش نگه داشتن ساختار یو آر ال ها و نگهداری خوانایی آنهاست.
 
این قضیه به صورت دقیقتر به این معناست که به مکان استفاد ه از اعداد در یو آر ال ها خوب میباشد که از لغات تعریف کننده محتوا سود کرده و آن را تا مکان ممکن کوتاه نگه دارید. به همین آسانی…!
 
ضمن این یو آر ال ها فضایی برای به کارگیری از عبارات کلیدی می باشند. اما که نباید درین شغل زیاده روی گردد. به خیال و خاطر داشته باشید فقط قرار دادن واژه کلیدی مهم در یو آر ال کافیست و مشکلی ساخت و ساز نمی نماید.
 
برای مثال در حالتی که مقاله شما درباره‌ی شایسته ترین فیلم های تاریخ سینماست، یو آر ال شما قادر است به‌این سیرتکامل باشد:
 
domain.com/best-movies
 
یک سری لحظه حوصله فرمائید! به هیچ عنوان دست به تغییر و تحول یو آر ال های خویش نزنید، مگر اینکه ساختار یو آر ال درحال حاضر حاضر وب سایت اثر منفی شدیدی بر روی آن گذارده میباشد. چرا‌که تغییر‌و تحول یو آر ال ها موجب سردرگمی گوگل و یوزرها در یافتن و تشخیص محتواها می گردد. بدین ترتیب عالی میباشد که نکات آورده شده را برای محتواهای تازه وب سایت رعایت فرمائید.
 
در هر هم اکنون در شکل تغییر‌و تحول یو آر ال به هر دلیلی فراموش نکنید که ریدایرکت 301 ای از نشانی قبل به نشانی تازه ساخت‌و‌ساز نمائید.
 
6. بک پیوند ها
 
 
یک کدام از دیگر از قسمت های اصلی بهینه سازی، بک پیوند ها میباشند. خواسته از بک لینک و پیوند، لینکیست که یک سایت برای اشاره به اینترنت سایتی دیگر از آن به کار گیری می نماید.
 
در عین درحال حاضر که بک پیوند ها میتوانند ادله مهمی در ارتقا جايگاه وب سایت محسوب شوند، البته آنان می بایست از وبسایت های دارای اعتبار و مربوط به محتوای شما باشند.
 
برای مثال در‌صورتی‌که وبسایت شما درباره seo باشد، بک لینک و پیوند های با صرفه برای آن از وبسایت هایی با مسئله بازاریابی آنلاین خواهد بود. همینطور چگونگی و اعبتار دامنه آن وبسایت نیز بر روی توان بک لینک و پیوند ساخت گردیده اثر گذار میباشد. موتورهای کاوش این طور تصور می نمایند که هر چه چگونگی بک پیوند ها بیشتر باشد، محتوای تارنما شما برای یوزرها اثر گذار‌خیس خواهد بود.
 
در اصل گوگل بک پیوند ها را مانند یک رای مثبت برای وب سایت ها تصور می نماید. هر چقدر جايگاه دامنه یک وبسایت بیشتر باشد، قیمت بک پیوند های آن نیز بیشتر خواهد بود، به دلیل آن که این سیرتکامل وب سایت ها خویش را تحت عنوان منابعی دارای اعتبار در اینترنت نشانه داده اند.
 
دستیابی بک پیوند های کیفیت بالا باید یک کدام از حق تقدم های اساسی شما در seo محسوب خواهد شد، به این دلیل که موجب ارتقا شدید درجه وبسایت شما گردد. با استعمال از ابزارهای شناسایی بک لینک و پیوند میتوانید استارت به تشکیل داد بک لینک و پیوند در تارنما های دارای اعتبار فرمائید.
 
7. پیوند به دیگر تارنما ها
لینک و پیوند های فرنگی (Outbound links) لینک و پیوند هایی می باشند که از سایت شما به دیگر تارنما ها داده می گردند. در شکل پیوند دادن به بقیه محتواهای مرتبط در دیگر تارنما ها به موتورهای کاوش امداد می‌کنید تا فهم و شعور بهتری از قضیه محتوای شما داشته باشند. داشتن یکسری پیوند فرنگی مرتبط در محتوا می‌تواند به آن یاری دهد تا محتوایی قابل اتکا بوسیله موتورهای کاوش جلوه نماید.
 
البته در ایجاد کرد لینک و پیوند های فرنگی به چه نکاتی توجه کنیم؟
 
به بلاگ های مرتبط پیوند دهیم
مزرعه لینک و پیوند ساخت و ساز نکنیم
از ساخت‌و‌ساز پیوند های فرنگی زیاد جلوگیری کنیم
در شکل پیوند دادن به سایتی دیگر میتوانید طی یک نشانی اینترنتی به آن‌ها اگاهی دهید که به یک کدام از محتواهای آن ها پیوند داده اید. در شکل اجرا این فعالیت، ممکن میباشد که آن‌ها نیز در یک کدام از مطالب آتی خویش به تارنما شما لینک و پیوند دهند. این عمل هم به شما و هم به تارنما رقیبتان یاری خواهد کرد.
 
آیا لینک و پیوند دادن به بقیه وبسایت ها به seo یاری می نماید؟
 
در شکل پیوند دادن به یک محتوای مرتبط در سایتی دارای اعتبار به گوگل می فهمانید که محتوای تارنما شما نیز از قیمت بالایی شامل است. در وضعیت کلی این فعالیت میتواند در بهینه سازی اثر مثبتی به یار و همدم داشته باشد.
 
همینطور صاحبین آن وبسایت ها ممکن میباشد که با باخبر شدن از وجود اینگونه لینکی از وبسایت شما بازدید کرده و در سود به ترافیک وب سایت شما افزوده شود. همانگونه که گفته شد این شغل ممکن میباشد به دستیابی بک لینک و پیوند متقابل ختم گردد. هیچ چیز نشدنی نیست!
 
تا جایی که در‌این فعالیت زیاده روی نکنید، ساخت پیوند های فرنگی به بهینه سازی سایت شما لطمه ای نخواهد زد.
 
8. پیوند دادن به بقیه صفحه ها
با اینکه استخراج بک لینک و پیوند و پیوند دادن به دیگر وبسایت های مرتبط اساسی میباشد، ولی نباید از ساخت و ساز لینک و پیوند های داخلی نیز غافل گردید.
 
پیوند های داخلی لینک و پیوند هایی می باشند که از برگه به برگه ای دیگر در یک دامین داده می گردند. این لینک و پیوند ها بسیار کارامدند، چرا‌که موجب جابجایی یوزرها بین صفحه ها وب سایت شما می کردند. مثلا در همین مقاله هر جا که ما یحتاج بود، ما به محتوای مرتبط دیگری از سایت پیوند داده ایم.
 
لینک و پیوند های داخلی موجب افزایش محتوا و محصول ها اینترنت سایتتان میشوند. به این ترتیب این مجال را از دست ندهید.
 
9. seo تصاویر تارنما
 
 
تصاویر جز اصول اصلی seo محسوب می‌شوند. تمامی ما میدانیم که فهم و شعور موادتشکیل دهنده بصری با سرعت بالاتری شکل می گیرد. آن ها جذابیت بیشتری نسبت به جمله های متنی دارا‌هستند.
 
در حالی که وجود تصاویر در وب لاگ وبسایت به طور کامل ضروریست، البته ممکن میباشد که موتورهای کاوش در پردازش و شعور آن ها در گیر ایراد شوند. جهت تسهیل این عمل می‌توانید از تکنیک های سئو تصاویر وبسایت مانند متن جایگزین (Alt text) برای عکس ها سود ببرید. این متن در کدهای HTML ورقه قرار داده گردیده و توصیفی از تصویر را ارائه میدهند. خوب میباشد که همه تصاویر وبسایت شما دارنده اینگونه توضیحی باشند.
 
در کنار مزایای آن برای موتورهای کاوش، قادر است به اشخاص معلولی که حاذق به مشاهده تصاویر نیستند یاری دهد تا قابل انعطاف افزارهای اختصاصی بتوانند این متن را برایشان بخوانند. درصورتی که به هر دلیلی تصویر در برگه بار گذاری نشود، این متن در برگه، اکران داده گردیده تا مخاطب نیز به محتوای آن پی پیروزشود.
 
کد HTML ای که برای متن جایگزین به شغل می رود به صورت ”polaroid میباشد که درین نمونه عبارت polaroid pictures متن جایگزین میباشد.
 
در عین حالا که تایپ کردن متن جایگزین تکنیک نیکی به‌حساب می‌آید اعتنا داشته باشید که تعریف صادقانه ای ارائه داده و از به کار گیری بی آیتم از لغت ها کلیدی نیز خودداری کنید.
 
10. جلوگیری از Flash
 
 
Adobe Flash یک نرم افزار در صفحه ها اینترنت میباشد که از آن برای پخش مالتی مدیا و ساخت و ساز قابلیت و امکان تعامل با یوزرها به کار گیری میگردد. به کار گیری از Flash مزایای و معایب خویش را به یاور داراست. با این اکنون بایستی اعتنا داشت باشید که Flash های زیاد موجب کندی سایت میشوند. همینطور Flash در اکثری از گوشی ها قابل دسترسی وجود ندارد و گوگل هم از وجود آن شادمان نمی‌گردد.
 
متخصصین اینترنت بر این نظریه اند که 99% وبسایت هایی که از Flash به کار گیری می نمایند دارنده مشکلاتی در تلاش بوده و از پیاده سازی خیر و خوبی نیز بهره مند نیستند. به این ترتیب شایسته ترین فعالیت عدم استعمال از Flash میباشد. پلاگین ها و ابزارهای متعددی وجود دارا‌هستند که میتوانند وجود Flash در وبسایت را نظارت نمایند.
 
11. سوشال مدیا
 
 
همان گونه که احتمالا می‌دانید سوشال مدیا میتواند ابزار قدرتمندی برای وبسایت شما محسوب گردند و داشتن حساب در فیسبوک، لینکدین و اینستاگرام یکی اصول افزایش بهینه سازی وبسایت میباشد.
 
با این که سوشال مدیا مستقیما با seo در زمینه‌ی وجود ندارد، البته موجب ارتقا اکران مارک شما و ترافیک تارنما می‌گردد که‌این مسئله به صورت غیر بی واسطه در ارتقاء سکو تارنما اثر گذار میباشد.
 
بنابریان در طراحی اصول seo هیچوقت سوشال مدیا را از حافظه نبرید. یکی شایسته ترین راه‌حل های سئو سوشال مدیا، تکثیر محتوا درین شبکه هاست. با استفاد ه از نکات متعددی که در‌این شغل وجود دارااست میتوانید حداکثر سود وری را از سوشال مدیا دستیابی فرمائید.
 
برای مثال میتوانید با استعمال از متا تگ Open graph و Twitter card اکران بهتری از پیوند های وب سایت در هنگام اشتراک گذاری داشته باشید.
 
متا تگ Open graph به شما یاری می نماید تا متن، توضیحات و تصویر محتوای پیوند ها را به طور سفارشی در هنگام اشتراک گذاری تهیه و تنظیم فرمایید. این شغل موجب ماهر خیس جلوه دادن شما شود. آموزش سئو مشهد

 
همینطور به کار گیری از کلمه ها کلیدی و هشتگ ها را هم از حافظه نبرید. به عبارتی ضوابط استعمال از کلمه ها کلیدی در تیتر ورقه و متا دیسکریپشن در اینجا نیز وجود داشته و موجب اکران هر چه خوب و بیشتر پست های شما در سوشال مدیا شود.
به کارگیری از یک ابزار جستجوی لغات کلیدی در اینجا می‌تواند یاری نیکی باشد، ولی به کارگیری بی روش ای از کلمه ها کلیدی نداشته و به طور طبیعی آن ها را به فعالیت ببرید. یکی‌از ابزارهای عالی در رئیس شبکه های عمومی Hootsuite میباشد. با استعمال از این ابزار میتوانید شبکه‌های‌اجتماعی مختلف خویش را از یک پلتفرم مدیر فرمائید.