الگوریتم Fred به مبارزه تبلیغات میرود
الگوریتم Fred به مبارزه تبلیغات میرود
در شرایطی که جزو یوزرها سابق گوگل بودهاید، مسلما میدانید که ورقه نتیجه ها گوگل در قبلی مثل امروز عدم وجود. مطلقا در آن مجال برایتان اتفاق افتاده بود که عبارتی را در گوگل سرچ میکردید و با کلیک بر روی یک کدام از نتیجه ها گوگل، وارد وبسایتی میشدید که خیر صرفا محتوای ضعیف و به درد بخوری نداشت، بلکه مالامال بود از تبلیغات و اطلاع رسانی. فقط همین مورد کافی بود تا مخاطب با گاز آن وب سایت را سوراخ نماید و د آموزش سئو مشهد یگر هیچ گاه برنگردد!
ولی این مورد برای پیشینهاست. گوگل از یک جایی به آنگاه یعنی سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت با این تارنماها پیکار نماید و آنها را از شیت حاصل حذف نماید. چه گونه؟ با معرفی الگوریتم Fred.
به همین استدلال میباشد که الان که در اوایل سال ۲۰۲۳ هستیم، بهتدریج با وبسایتهای مملواز اطلاع رسانی و تبلیغات و محتوای بی چگونگی آموزش سئو در مشهد مواجه میشویم.
یکی مهمترین مواقعی که گوگل برای سکوبندی تارنماها در ورقه نتیجه ها کاوش در حیث می گیرد، موءثر بودن محتوای تارنما برای استفاده کننده و تولید تجارب استفاده کننده مثبت میباشد. به همین ادله کلیه آپدیت رسانیهای گوگل در الگوریتمهایش در راستای همین دو گزینه اجرا میشود. هیچکس نمیداند پشت صحنه الگوریتم های گوگل چه میگذرد. البته هنگامی که الگوریتم جدیدی منتشر می گردد میقدرت به صورت انقطاع اظهارکرد که حاصل گوگل قرار میباشد برای مخاطب مفیدتر گردد. دراین نوشتهیعلمی به معرفی الگوریتم Fred بپردازیم.
الگوریتم Fred گوگل چیست؟
الگوریتم Fred که در سال ۲۰۱۷ اعلام شد، یکی الگوریتمهای بسیار قدرتمندی بود که برای نزاع با محتوای ضعیف در تارنماها و تکنیکهای seo کلاه سیاه ساخت و ساز شد و توانست اثر بسیار خیر و خوبی بر چگونگی تارنماهای مو جود در ورقه نتیجه ها گوگل بگذارد. در غایت این الگوریتم امداد کرد تا یوزرها در شکل جستجوی عبارتی خاص، با لیستی از تارنماها با محتوای مرتبط، موثر و گزینه اتکا رو به رو شوند.
Fred یکی مهمترین الگوریتمهای گوگل میباشد که برای جنگ با محتوای بیچگونگی، خطاهای املایی و فرمان لهجه و همین طور کیوورد استافینگ (به کار گیری بیشتراز حد لغات کلیدی در محتوا) ، منتشر نموده است. به عبارت دیگر غرض گوگل از نشر الگوریتم Fred این بود که به یوزرها یاری دهد تا به محتوای کیفیت بالا و قابل پشت گرمی برسند. الگوریتم شخص نخسین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و هدفش ارتقای چگونگی محتوای وب سایتها به عنوان محتوای Fresh و جدید بود.
از آن جایی که تجارب کاربری یکی فاکتورهای بسیار اساسی گوگل برای جايگاهبندی سایتها در برگه نتیجه ها کاوش میباشد، گوگل به صورت مداوم الگوریتمهایش را تغییرو تحول میدهد. این تغییرو تحول الگوریتمها سبب تغییرو تحول مرتبه تارنماها و نتیجه ها گوگل می شود. به همین برهان کارشناس بهینه سازی وبسایت بایستی از این تغییرات مطلع باشد و برای آن نرم افزارریزی نماید.
با تکثیر الگوریتم Fred سایت های ذیل با افت ۹۰ درصدی رو به رو شدند:
چرا اسم این الگوریتم، Fred میباشد؟
در صورتیکه الگوریتم Fred را در گوگل کاوش فرمائید، با تصویر شخصیت Fred در برنامه خردسالان زمان قدیم (The Flintstones) مواجه میشوید. دیدنی میباشد بدانید که هیچ رابطه خاصی در بین این الگوریتم و شخصیت برنامه کودک عصر کهن نیست. Fred در واقع اسم یکی مهندسان گوگل میباشد که مسئول این به روزرسانی بود.