کنیبالیزیشن وب سایت فروشگاهی یا این که تله‌ای برای بهینه سازی وبسایت؟
کنیبالیزیشن در تارنما‌های فروشگاهی مشکلی میباشد که بخش اعظمی از کارشناسان seo با آن دست و پنجه قابل انعطاف می‌نمایند. آیا می‌گردد از بروز کنیبالیزیشن در وبسایت فروشگاهی دوری کرد؟ آیا کنیبالیزیشن در وبسایت بدین مفهوم میباشد که دارای تخصص seo صحیح کار نکرده؟ برای رفع کنیبالیزیشن در وب سایت‌های فروشگاهی  آموزش سئو مشهد چه بایستی کرد؟
 
مجموع این‌ سوالهای مواقعی میباشد که در‌این نوشته ی علمی به آن پرداخته‌ گردیده است. اگرچه کنیبالیزیشن صرفا مختص وبسایت‌های فروشگاهی وجود ندارد، ولی وقوع آن در مغازه‌های آنلاین شایع‌خیس میباشد. درصورتی که اختلال کنیبالیزیشن و شیوه‌های رفع آن را در وب سایت‌های فروشگاهی فهم و شعور فرمایید، دیگر به ایراد نخواهید خورد و به راحتی می توانید آن را حل آموزش سئو در مشهد  فرمایید.
 
 
 
کنیبالیزیشن تارنما فروشگاهی چیست؟
کنیبالیزیشن در لغت به معنای هم‌نوع‌خواری، واژه و کلمه‌ای میباشد که ترسناک به حیث می رسد. هم اکنون فکر کنید این اصطلاح ترسناک برای دستیابی‌وکارتان چهره دهد. 
 
 
مقصود از seo وبسایت، مرتبه دریافت کردن در لغات کلیدی خاص آن استحصال‌وکار میباشد. به عنوان مثال یک فروشگاه اینترنتی خرید گوشی را در حیث بگیرید. وب سایت این مغازه دارنده صفحاتی مثل کاغذ مهم، کاغذ گروه‌بندی تولیدها و شیت محصول ها میباشد. فرض نمائید یک ورقه تیم‌بندی به عنوان “تلفن همراه سامسونگ” داریم. در سود آحاد سبک‌های موبایل مارک سامسونگ درین تیم‌بندی قرار میگیرند. تا اینجا کلیه چیز پر‌نور و هویدا میباشد. رنج عمل وقتی آغاز می شود که مخاطب عبارت “خرید موبایل سامسونگ S22 Ultra” را کاوش می‌نماید، یک‌سری برگه با کلمه و واژه کلیدی “خرید موبایل سامسونگ” اکران داده می شود. به‌این ایراد Cannibalization گفته می گردد. به عبارت دیگر:
 
 
 
مراد از کنیبالیزیشن عبارات کلیدی در وبسایت این میباشد که یک‌سری کاغذ از وبسایت، برای یک واژه و کلمه کلیدی خاص (یا این که شبیه) با یکدیگر رقابت نمایند.
 
 
 
این برای بهینه سازی وبسایت ابدا حادثه جالبی وجود ندارد. به این دلیل که ربات‌های موتور کاوش را حیران می‌نماید. به عبارت دیگر موتورهای کاوش نمی‌دانند که می بایست به کدام یک از این صفحه های مرتبه بدهند. در سود، مرتبه و اعتباری که ممکن بود تنها به یک ورقه‌ برای یک واژه کلیدی خاص داده خواهد شد، درحال حاضر دربین یک سری کاغذ تقسیم گردیده‌است و در سود تمامی‌ی آن صفحه ها مرتبه ضعیف‌تری را در برگه حاصل گوگل استحصال می‌نمایند. مرتبه ضعیف‌خیس در SERP گوگل، یعنی کلیک کمتر، ترافیک ورودی کمتر و در فیض نرخ تبدیل کمتر.
 
 
 
 
 
 
 
خلال این، کنیبالیزیشن نرخ پریدن را ارتقاء می دهد و بر تجارب مخاطب اثر منفی می گذارد. به دلیل آنکه استفاده کننده روی یکی حاصل کلیک می‌نماید و ممکن میباشد چیزی را که به دنبالش می گردد در آن برگه پیدا نکند و وب سایت را رخنه‌ نماید.
 
 
 
بیشتر بخوانید: “Ecommerce سئو: فروشگاه آنلاین شما در خط اولیه گوگل!“
 
 
 
طریق‌های پیشگیری و رفع کنیبالیزیشن در وبسایت فروشگاهی
مدام پیشگیری خوب از معالجه میباشد. متخصص seo می بایست تا مکان ممکن از بروز کنیبالیزیشن پیشگیری نماید و همت نماید تا مکان ممکن این واقعه در تارنما فیس ندهد. به دلیل آنکه در برخی موردها رفع کنیبالیزیشن ممکن میباشد بسیار غامض و هزینه‌بر باشد. از طرفی وقوع کنیبالیزیشن در تارنما، به خصوص وب سایت فروشگاهی امری اجتناب‌ناپذیر میباشد. ولی نحوه‌های بی آلایش‌ای وجود دارااست که به امداد آنان میتوانیم آن را رفع کنیم.
 
 
 
پژوهش لغات کلیدی را دست‌کم نگیرید
رسیدگی کلمه ها کلیدی به طور اصولی، او‌لین و مهمترین گام دارای تخصص seo برای پرهیز از کنیبالیزیشن در تارنما میباشد. 
 
کیورد ریسرچ یا این که تفحص لغات کلیدی دعوا بسیار مفصلی در seo میباشد که درین نوشته‌علمی نمی‌گنجد. ولی در حالتی‌که بخواهم به صورت خلاصه به آن بپردازم، در مطالعه لغات کلیدی به یاری ابزارهای مختلفی که برای این فعالیت وجود داراست، کلمه ها کلیدی گوناگون به یار و همدم واحد سنجش سرچ و معیار رنج و رقابت آنها را حصول می گردد. آن گاه این لغات را مطابق نیاز استحصال‌وکار غربال و تر و تمیز می‌نمایند. در غایت به لیستی از لغت ها کلیدی می‌رسند. درحال حاضر بایستی رقم بخورد هر کاغذ از وبسایت برای کدام واژه و کلمه یا این که تیم از عبارات باصرفه گردد. همینطور در مرحله استیناف کلمه ها کلیدی بایستی این باور نتایج خواهد شد که همپوشانی لغت ها کلیدی در صفحه های متعدد وجود نداشته باشد. با تفحص عبارات کلیدی میتوانید به لیستی حق تقدم‌بندی گردیده از لغت ها کلیدی اساسی وب سایت برسید که برای تارنما فروشگاهی بسیار اساسی میباشد.
 
ساخت و ساز محتوای منحصر به فرد برای هر ورقه جنس 
یکی‌از رویه‌هایی که برای خودداری از کنیبالیزیشن در وب سایت‌های فروشگاهی بسیار اثر گذار و اثر گذار میباشد، ساخت‌و‌ساز محتوای ظریف و مخصوص برای هر کالا خاص در وبسایت میباشد. حتما یوزرها و همینطور موتورهای کاوش دوست ندارند در کاغذ محصول ها متفاوت یک متن و محتوای تکراری را مشاهده نمایند. اما ساخت محتوای ظریف و یونیک برای هر کالا، برمی‌خواهد شد به به عبارتی مرحله گذشته یعنی مطالعه عبارات کلیدی.
 
 
 
هر چه محتوا یونیک‌خیس، احتمال افتادن در دام کنیبالیزیشن کمتر.
 
 
 
ریدایرکت 301 صفحه های مرده و بی‌بها
در شرایطی که برگه‌ای در وبسایت وجود دارااست که اهمیتی برای شما ندارد، ارزشی را به مخاطب جابجایی نمی‌دهد و یا این که به هر دلیلی فروشی را به یار ندارد، و سبب ساز ساخت کنیبالیزیشن در وب سایت گردیده‌است، با استعمال از ریدایرکت 301 آن را به برگه مرتبط ریدایرکت فرمائید تا ترافیک و اعتبار آن را به برگه‌ی مرتبط و اساسی هدایت نمایید. 
 
این عمل به خصوص در سایت‌های فروشگاهی امری رایج میباشد. چرا‌که اکثری از تولید ها میباشند که ممکن میباشد دیگر در وب سایت مو جود نباشند و ایجاد نشوند. در‌این حالت شیت آن مال عملا شیت مرده میباشد و دیگر ارزشی برای حصول‌وکار نخواهد داشت. در این‌حالت می توانیم با ریدایرکت این کاغذ به جنس شبیه یا این که جدیدتر و یا این که شیت گروه‌بندی محصول ها، نرخ تبدیل استفاده کننده به مشتری را ارتقا دهیم.  
 
 
 
بیشتر بخوانید: “خطاها رایج در ریدایرکت که کلیه کارشناسان seo بایستی بدانند“
 
 
 
به کارگیری از تگ کنونیکال
به کار گیری از تگ Canonical یکی از دیگر از طرق رفع کنیبالیزیشن در تارنما برای مثال وب سایت فروشگاهی میباشد. تگ کنونیکال این پیام را به موتورهای کاوش می دهد که اگرچه وب سایت برای یک واژه کلیدی، یک سری برگه را اکران میدهد، البته از در میان این صفحه های یکی‌از آنها تحت عنوان شیت مهم معرفی میشود.
 
معمولا هنگامی از تگ کنونیکال به کارگیری می کنیم که برای یک واژه کلیدی تعدادی برگه داریم و نمی خواهیم هیچکدام از آنان را حذف یا این که ریدایرکت کنیم. دراین‌صورت با به کار گیری از تگ کنونیکال برگه اساسی و اساسی‌خیس را به گوگل معرفی می کنیم تا آن را در کاغذ حاصل به مخاطب علامت دهد. 
 
 
 
 
 
 
 
۳ نمایش متعدد کنیبالیزیشن در تارنما فروشگاهی
فرض نمایید دو کاغذ در وب سایت وجود دارااست که برای یک واژه کلیدی بوسیله گوگل درجه گرفته‌اند. چه می بایست کرد؟ در‌این قسمت سه نمایش مهم که ممکن میباشد پیش آمده باشد را نظارت می کنیم.
 
 
 
هر دو برگه، در شیت اولیه نتیجه ها گوگل
در شرایطی‌که هر دو شیت وب سایت شما در کاغذ نخستین نتیجه ها گوگل میباشند، یک کدام از راهکارها این میباشد که فعالیت خاصی نکنید. به عبارت دیگر عالی میباشد دو منزلت در شیت اولیه گوگل برای شما باشد تا یکی از. داشتن دو رده در برگه نتیجه ها گوگل، ترازو چشم شدن وبسایت شما‌را ارتقا می دهد و اتکا مخاطب را جلب می‌نماید.
 
در شرایطی‌که در جايگاه ۱ نیستید، یکی‌از دیگر از راهکارها این میباشد که بخواهید مجموع تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد بگذارید تا منزلت ۱ را به دست آورید. یعنی شیت‌ای را که برای شما اصلی‌خیس میباشد کنونیکال نمایید تا در کاغذ حاصل اکران داده گردد.
 
فراموش نکنید برای گزینش شایسته ترین چاره برای اینترنت سایتتان، قطعا از داده ها اساسی مثل معیار ترافیک، کلیک و ایمپرشن در گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالتیکس و داده‌های بک‌اند مرتبط با واحد سنجش فروش تولیدها در وبسایت به کار گیری نمائید. 
 
 
 
نکته‌ای که می بایست به خیال داشته باشید این میباشد که شما نباید شیت‌ای را که طبیعتا در درحال حاضر جذب ورودی و ترافیک برای وب سایت میباشد را از دربین ببرید.
 
 
 
یک مقام در حاصل رفیعتر گوگل و دیگری در مرتبه ضعیف‌خیس
نمایش دوم هنگامی میباشد که یکی صفحه ها شما در برگه اولیه حاصل گوگل قراردارد و شیت دیگر در موضع ضعیف‌خیس یعنی صفحه های دو به آن گاه نتیجه ها قرار گرفته میباشد. در این‌حالت می بایست فکری برای شیت ضعیف‌خیس نمایید. تصمیم این که آن را ریدایرکت فرمایید یا این که از تگ کنونیکال استعمال فرمایید و یا این که به تمام ساختار محتوا را در آن تغییر‌و تحول دهید، مانند شرایط پیشین بستگی به دیتای مرتبط با این صفحه ها داراست. 
 
مجموعاَ، در این‌حالت ورقه ضعیف‌خیس به صفحه ها قادر‌خیس شما هم لطمه میزند و شما بایستی هر چه سریع‌خیس این ایراد را رفع فرمایید. 
 
 
 
هر دو کاغذ در موضع ضعیف
در صورتی‌که هر دو برگه دارنده جايگاه‌های ضعیفی می‌باشند، می بایست بررسی دوباره برای این صفحه ها اعمال دهید. یعنی بایستی آحاد جزئیات آن صفحه ها را از آغاز رسیدگی فرمایید تا خلل را پیدا نمائید. به‌روز رسانی محتوا، متا دیسکریپشن، تصاویر و… میتواند به پرورش شیت یاری دهد. 
 
 
 
 
 
حرف اخر
حصول‌وکار آنلاین و بیزنس الکترونیک یکی‌از لبریز رقابت‌ترین ناحیههای دیجیتال مارکتینگ میباشد. به خصوص مغازه‌های آنلاین طفل و استحصال‌وکارهای میانگین و خرد با وجود غول‌هایی مثل دیجیکالا، برای جذب مشتری و ارتقاء فروش خویش نیاز به کوشش و توجه بیشتری خواهند داشت. کنیبالیزیشن عبارات کلیدی قتل کننده بی سروصدا فروشگاه آنلاین شماست که در بخش اعظمی از مواقع به راحتی قابل شناسایی وجود ندارد و رفع آن ممکن میباشد غامض و هزینه‌بر باشد.
 
درین نوشته‌ی‌علمی به کنیبالیزیشن به طور منحصر به فرد در سایت‌های فروشگاهی پرداختیم و سناریوهای متعدد آن، طریق‌های خودداری و رفع آن را هم گفتیم. با این اکنون seo تارنما فروشگاهی یکی‌از مباحث غامض در seo به حساب می آید که برای یادگیری آن نیاز به تحقیق بیشتر میباشد.