ناگفته هایی از اثر شبکههایمردمی و سوشال سیگنال بر بهینه سازی وب سایت
ناگفته هایی از اثر شبکههایمردمی و سوشال سیگنال بر بهینه سازی وب سایت
این پرسش که آیا کانالهای اجتماعی تاثیری در بهینه سازی دارا هستند، چندین سالی میباشد که در دستهها و انجمنهای گوناگون آیتم مشاجره قرار گرفته آموزش سئو مشهد میگردد.
در سال ۲۰۱۰، هر دو موتور جستجوی گوگل و بینگ اعتراف کردند که از سیگنالهای اجتماعی برای یاری به درجه بندی صفحه ها در حاصل خویش استعمال مینمایند.
چهار سال سپس، این موضع تغییر تحول کرد و توئیتر دسترسی گوگل به کانال اجتماعی خویش را به صورت موقت مسدود تشکیل داد. در سال ۲۰۱۴، Matt Cutts، مدیر قدیمی اینترنت اسپم گوگل، ویدئویی را منتشر و در آن توضح بخشید که چرا گوگل نمیتواند به سیگنالهایی که به وسیله کانالهای اجتماعی ارسال میگردد، پشت گرمی نماید.
از سال ۲۰۱۴، گوگل علناً تأثیر اجتماعی بر مرتبه بندی را به صورت علنی رد مینماید. ولی در حال حاضر سال ۲۰۲۱ میباشد. در طول ۶ سال پیشین چیزهای متعددی عوض شده میباشد. یک تغییر و تحول شایان توجه این میباشد که کانالهای اجتماعی در موتورهای کاوش نقش بسیار برجسته تری آموزش سئو در مشهد جاری ساختن مینمایند.
چرا کانالهای اجتماعی برای وبسایت ما عنایت دارااست؟
حقیقت قصه این میباشد در دنیای مدرن شما برای توفیق در بازارایابی آنلاین، ارتقا درایت از مارک و ترغیب یوزرها برای ورود به وب سایت خویش نیاز به اشاعه مطالب و محصول ها خویش در رسانههای اجتماعی دارید.
به ذکر ظریفخیس هیچ نرم افزار و استراتژی محتوایی فارغ از به کارگیری از کانالهای اجتماعی بدون نقص وجود ندارد، به دلیل آن که از ذهن بردن این شبکه بازاریابی باارزش خیر صرفا مشتریان بالقوه را از حیث شما بیرون خواهد کرد بلکه رقبا را نیز نسبت به شما متمایز خواهد کرد. به عهد و پیمان جی بائر:
رسانه های اجتماعی سوختی برای بر افروخته کردن محتوای شما می باشند.
مبتنی بر گزارش سال ۲۰۱۳ موسسه بازاریابی و مارکتینگ پرفورمنس، بازاریابان معمولا برای توزیع محتوا از پنج رسانه اجتماعی به کار گیری مینمایند. شما چه در آستانه شغل با رسانه های اجتماعی برای تکثیر محتوای سایت خویش باشید چه در هم اکنون رسیدگی و بازبینی طرح های مو جود، این نوشتهیعلمی برای شما بسیار مطلوب خواهد بود.
تاثیرات بی واسطه شبکه های مردمی بر seo وب سایت
تعداد متعددی از کارشناسان seo بر این باورند که شبکه های عمومی نظیر توییتر، رخ بوک و لینکدین به طور بی واسطه و یا این که غیرمستقیم بر seo تارنما شما تاثیرگذارند و نشر محتوا یا این که قرار دادن پیوند وبسایت در آن میتواند تاثیر مناسبی بر جايگاه وب سایت و اعتبار دامنه شما بگذارد.
معیار تعامل یوزرها دراین کانالهای اجتماعی با محتوا اعم از بازدید، لایک، اشتراکگذاری، کامنت قادر است واحد سنجش این اثرگذاری را به صورت قابل توجهی بهبود بخشد.
غیر وابسته از این مورد ها ورودی که شما از روش پیوندهایی که در رسانههای اجتماعی قرار دادید، قادر است نقش مهمی در بهبود مرتبه شما داشته باشد.
نکته: برخی تصور مینمایند طریقهای فوق حجت تک تک برای بهینه سازی وبسایت میباشد البته بیان این نکته خالی از لطف وجود ندارد که کل آنچه دراین محتوا آیتم پژوهش قرار خواهد گرفت حکم تکمیل کننده را برای سوخت موتور شما اجرا خواهد کرد. و اصول مهم seo مشتمل بر seo تکنیکال، استراتژی محتوا و سئوی آف پیج همچنان بازوهای اساسی برای رویش تارنما شما میباشد.
We do use Facebook and Twitter links in web search ranking
Matt Cutts
اما قابل ذکر میباشد که یکسری سال بعد از آن گوگل این حرف خویش را رد کرد و به طور رسمی از عدم به کار گیری از شبکههایمردمی برای جايگاه بندی وب سایت صحبت به دربین آورد.
ولی آنچه که ما از کانالهای اجتماعی و تاثیرآن بر seo تارنما در امسالها چشمایم، این ادعاها را مقداری نامعتبر نموده است.
دلایل محکمی از تاثیرگذاری social signal بر سئوسایت
تارنما یا این که یک کانال اجتماعی
کانالهای اجتماعی پیش از آنکه یک نرم افزار بر روی گوشی شما باشند یک وب سایت دارای اعتبار با اعتبار کاغذ و دامنه بالا میباشند و پیوندهای خروجی از آن (مخصوصا درحالتی که بوسیله پروفایلهای متفاوت معرفی گردیده باشد) خواه ناخواه اثر مثبتی بر بهینه سازی وبسایت شما می گذارد البته مزیت رقابتی ندارد!
اعتبار، اعتبار میاورد
فرض فرمائید یک دکتر معالج دارای تخصص در حوزه ژنتیک در لینکدین یا این که توییتر(انگلیسی) واپسین مطالب علمی و یافتههای خویش را به اشتراک می گذارد و بدین واسطه، اعتبار و تعداد یوزرها قابل توجهی نیز بدست آورده میباشد.
هم اکنون این فرد اثر گذار با تنها یک وبلاگ پست در یک وب سایت و پیوند دادن به حساب لینکدین خویش، بایقین از اعتباری که برای خویش ساخته میباشد به کار گیری خواهد کرد و این قضیه به صورت بی واسطه آرم دهنده تاثیر سوشیال سیگنالها بر مرتبه بندی تارنما میباشد.
گوگل و توییتر؛ رفقای بهتر
طبق آماری که گوگل در سال ۲۰۱۵ ارائه کرد، رباتهای هوشمند گوگل توان دسترسی به دیتای توییتر را داراهستند، برای اینکه این قضیه را به صورت ملموستری متوجه گردید کافی میباشد نام فردی را که حساب توییتر دارااست (نیاز به مشهور بودن وجود ندارد) را در گوگل سرچ فرمایید تا با مدیاهایی که شخص در حساب خویش به اشتراک نهاده یا این که به آن جواب داده روبرو گردید!
نکته: قابل ذکر میباشد کهاین رابطه ها توانمند صرفا به توییتر محصور وجود ندارد و با توسعه روزافزون به کارگیری از کانالهای اجتماعی، همیاری گوگل با این موتورهای کاوش نوظهور! به هیچ عنوان به دور از ذهن وجود ندارد.
نکته: در توضیح گزینه فوق، بیان این نکته خالی از لطف وجود ندارد که بخش اعظمی از کانالهای اجتماعی مثل فیسبوک یا این که اینستاگرام به طور تقریب به یک موتور کاوش قوی تبدیل گردیدهاند و به موازات گوگل شغل مینمایند. اینکه بعضی اوقات نتایجی از اینستاگرام در شیت نتیجه ها گوگل به شما اکران داده میگردد، تقاطع هایی از این دو مسیر ممتد میباشد که قادر است از زوایای مختلفی به آن اعتنا گردد و صرف تاثیرگذاری محتوا و یا این که بازدید الگوریتمهای گوگل از این کانالهای اجتماعی، ادعای ناقصی میباشد.
اعتنا شمارا به رویش شایان توجه صفحه ها فیسبوک و توییتر درلیست نتیجه ها گوگل در سال ۲۰۱۸ جلب میکنم.