مثالی معمولی برای شعور نقش seo در دیجیتال مارکتینگ
مثالی معمولی برای شعور نقش seo در دیجیتال مارکتینگ
فکر کنید که یک دکان بی نامونشان و فارغ از مجموعه بندی دارید. یعنی فروشگاهی که تمامی چیز در آن تصادفی چیده گردیده و خبری از استانداردها وجود ندارد! دراینصورت احتمالاً اشخاصی از روی کنجکاوی و برای جست و جویبار کالای “الف” وارد دکان شما شوند؛ ولی شما در اکنون عرضه کالای “ب” می باشید. یعنی چیزی که شما عرضه میکنید با نیاز استفاده کننده انطباق دقیقی ندارد. از طرفی این بی نظمی به استفاده کننده حس سردرگمی میدهد و این مخاطب ترجیح میدهد به سراغ رقبای کیفیت خوب خیس آموزش سئو مشهد شما برود.
اکنون فکر کنید که فروشگاهی دارید که در آن میتوانید یوزرها را طوری هدایت فرمایید که هر مخاطب دقیقاً به متاع ای سرویس ها گزینه نظرش رسد. از طرفی این مغازه شما به حدی منظم و آراسته میباشد که یوزرها ترجیح میدهند صفحه ها دیگر را ببینند و حتی شمارا به بقیه افراد هم معرفی نمایند.
نمونه اولیه مصداقی از یک تارنما بهینه سازی نشده و نمونه دوم مصداقی از یک تارنما بهینه سازی گردیده و هدفمند میباشد.
چرا می بایست دیجیتال مارکتینگ را ادویه تجارت آنلاین خویش کنیم؟
ظهور اقتصاد جهانی آنلاین سبب گردیده که نسبتاًً کلیه مشاغل بتوانند ورژن آنلاینی هم داشته باشند. از فروش محصول ها مصرفی گرفته تا حتی خدماتی مانند تن درستی و بهداشت و … .
یوزرها دنیای مدرن تا حدی به جست و جویبار آنلاین یقین دارا هستند که اینک در هر مورد ماه، حدود ۱۴ میلیون جست و جویبار آنلاین رخداد می افتد! اکنون فکر کنید که بخشی از این ۱۴ میلیون مخاطب بهدنبال کالایی می باشند که شما در هم اکنون عرضه آن می باشید. خب چطور این درصد را به وب سایت خویش هدایت کنیم؟
برای استخراج بدین مقصود موردنیاز میباشد که وبسایت شما در SERP (کاغذ نتیجه ها موتورهای جست و جو) جايگاه بالاتری به نسبت دیگر رقیبان بگیرد. در کنار آن نیز برای توفیق در دیجیتال مارکتینگ، بایستی به سراغ بازاریابی رسانه های اجتماعی و PPC (تبلیغات کلیکی) بروید. ادغام seo وب سایت، سوشال مارکتینگ و PPC میتواند شمارا گردآوری مثال های برنده دیجیتال مارکتینگ برساند.
عنایت مرتبه بندی سایت
حال دیگر میدانید که رعایت اصول بهینه سازی در دیجیتال مارکتینگ میتواند سایت شمارا در بالاترین درجه بندی SERP قرار دهد. البته چرا نباید به سکو های کمتر یا این که به صفحه ها دوم و دوم به آنگاه گوگل قانع باشیم؟
مطابق گزارش های گوگل، تنها ۲۵% از یوزرها اینترنت به برگه دوم گوگل هم میروند. پس یعنی ۷۵% از یوزرها، نیاز خویش را در به عبارتی کاغذ نخستین مرتفع می نمایند (درحال حاضر این نیاز میتواند جواب یک سؤال باشد، خریداری یک مال باشد یا این که اخذ سرویس ها).
براین اساس درصورتیکه بتوانید خودتان را به شیت اولیه گوگل برسانید، شانس جذب ۷۵% از یوزرها اینترنت را دارید!
فرایند دستیابی جايگاه رفیعتر گوگل چه طور میباشد؟
موتورهای جست و جو یکسری ربات داراهستند کهاین ربات ها مسئولیت بررسی وب سایت ها را به ذمه میگیرند. این ربات ها (که با آنان Crawler میگویند) وارد وب سایت می گردند و پایین و بم وبسایت را تحقیق می نمایند تا ببینند شما چه قدر استانداردهای seo را در سایتتان رعایت نموده اید.
به عبارت دیگر این ربات ها میخواهند سطح چگونگی تارنما شمارا تقریب بزنند و ببینند وبسایت شما تا چه اندازه میتواند رضایت یوزرها را جلب نماید (رضایت یوزرها برای موتورهای جست و جو از همگی چیز اصلی خیس میباشد). به طور طبیعیً هر چه شما از گذشته اصول seo را بیشتر در سایتتان پیاده کرده باشید، فیض آموزش سئو در مشهد پایانی هم خوب خواهد بود.
در قدمبعدی این ربات ها فیض را به گوگل گزارش میدهند. این سود درواقع کارنامه ایفا شماست که گوگل هم مبتنی بر به عبارتی تصمیم میگیرد که چه جايگاه ای به وبسایت شما بدهد. این که آیا وب سایت شما مستحق حضور در ورقه اولیه گوگل میباشد یا این که صفحه ها دوم به سپس برای آن کافیست؟
زمانی کراول شدن وب سایت مجموع میشود؛ تارنما شما در گوگل Index می گردد. مراد از ایندکس شدن این میباشد که گوگل کلاً این وبسایت را می شناسد و آن را در لیست نتیجه ها جست و جو خویش قرار میدهد. درحال حاضر شاید موقتاً مرتبه وب سایت حتیدر صفحه ها دوم به بعد از آن باشد. البته مکان نگرانی وجود ندارد؛ میتوانید به ندرت بهینه سازی وبسایت را افزایش دهید و سکو خویش را فراتر ببرید.
عامل ها موءثر در سکو بندی وب سایت بوسیله موتورهای جست و جو
در حالتیکه بخواهیم به تمامی استانداردهایی که برای گوگل اصلی میباشد اشاره کنیم، می بایست از بیشتراز ۲۰۰ فاکتور اسم ببریم! البته گاهی حقیقتاً نیازی وجود ندارد که تمامی آنهارا بدانیم و رعایت کنیم؛ بلکه یک سری ادله اصلی خیس میباشند که چنانچه بیشتر وقت خویش را برای seo کردن آن ها صرف نمائید، احتمالاً به سود دلخواهتان خواهید رسید. این فاکتورهای اصلی عبارت اند از:
اسم تارنما و URLs
محتوای صفحه ها
متا تگ های جان دار در سایت
ویژگی ها پیوند های جانور در تارنما
قابلیت و امکان به کارگیری و قابلیت و امکان دسترسی به سایت
پیاده سازی صفحه ها وبسایت (چگونگی رابط کاربری (UI) و تجربیات کاربری (UX))
چرا برای ما اساسی میباشد که وبسایت هر تعدادی وقت یک توشه کراول خواهد شد؟
با توضیحات بالا احتمالاً متوجه گردیده اید که کراول شدن تارنما به وسیله ربات های گوگل، برای مایی که میخواهیم سایتمان جايگاه نیکی داشته باشید خیلی اساسی میباشد. چرا؟ زیرا تاوقتیکه این ربات ها وارد وب سایت نشوند و آن را نظارت نمایند، ابداً شغل درجه بندی واقعه نمیفتد. درواقع گزارشی که کراول ها به گوگل میدهند، پیشنیاز سکو بندی وبسایت میباشد.
فرض نمایید اولی باری کهاین ربات های وارد وب سایت شما گردیده اند، بهینه سازی متوسطی داشته اید. به همین خیال و خاطر هم موقتاً در صفحه های دوم به آن گاه گوگل میباشید. البته درعرض یک ماه قبلی روی بهینه سازی تارنما شغل نموده اید و اکنون احوال بهتری دارید. خب گوگل از کجا می بایست بفهمد که seo وبسایت شما ارتقاء پیدا کرده؟ آری؛ نخستین ربات های گوگل می بایست وب سایت را تحقیق نمایند و سپس گوگل طبق گزارشی که از آنها میگیرد، سکو وب سایت را تغییر و تحول میدهد.
دقیقاً به همین ادله میباشد که کراول شدن وب سایت نصیب بسیار مهمی از بهینه سازی در دیجیتال مارکتینگ به حساب آورده می شود.