یکی از کاربران وبسایت در پیغامی از ما پرسیده هست که:
یک کدام از ابزارهای seo خطایی بر طبق پیام ذیل به من اعلام کرده است:
“لینک های داخلی با اتربیوت نوفالو: به کار گیری از اتربیت نوفالو برای لینک دادن به وب سایت هاییست که شما به آن اعتماد ندارید، بنابراین استعمال از آن در لینک و پیوند های داخلی، موجب مشکوک شدن گوگل به وب سایت شما میشود.”
پیوند های نمایش داده شده نیز غالبا دکمه های پاسخ به کامنت ها هستند. آیا این موضوع بر روی سئو از نگاه گوگل تاثیر منفی داراست؟
خیر. این قضیه بر روی seo از حیث گوگل، بینگ یا هر گونه موتور جستجوی دیگری بی تاثیر هست.
این دست مسائل تنها بوسیله بعضی ابزارهای بهینه سازی گزارش می شوند، به این دلیل‌که آن‌ها دارای فاکتورهای خطا زیادی میباشند. اعتنا به این نکته ضروریست که ابزارها نمی توانند همچون انسان به ادراک تفاوت های ظریف در میان مسائل بپردازند. توضیح ارائه شده درپی گزارش این ابزار نیز صحیح نیست.
 
قطعا شما میتوانید از اتربیوت نوفالو برای لینک و پیوند های داخلی استفاده نمایید. در حقیقت در صورتی علاقه مند نیستید که صفحاتی مانند صفحه های ورود یا صفحات کامنت ها در نتیجه ها جستجو به نمایش در بیایند، نوفالو کردن لینک های به این صفحه ها گزینه بسیار خوبی نیز به حساب آورده می شود.
 
در مثال این کاربر، به لحاظ میرسد که پلاگین کامنت گذاری وب سایت او با نوفالو کردن لینک ها قصد دوری از دنبال شدن آن به وسیله ربات ها و در نتیجه ایندکس شدن آنان دارااست. بدین ترتیب در چنین شرایطی لینک و پیوند نوفالو به طور کامل قابل قبول هست.
 
پیشنهاد ما اینست که در هنگام شغل با این ابزارها همیشه به توضیحات هر بخش توجه کرده و آنها را در گوگل یا بینگ جستجو کنید. در حالتی‌که که با نظرات مثبتی در اینترنت مواجه شدید، آن را بپذیرید، در غیر این صورت قابل پذیرش نخواهد بود.
 
تاریخچه نوفالو
بسیاری از افراد تصور می کنند که گوگل برای اولین بار دست به اختراع نوفالو زد، در‌صورتی‌که که این طور نیست. نوفالو میکروفرمتیست که مت کاتس و جیسون شلن با همکاری یکدیگر آن را معرفی نمودند. طبق بیانیه رسمی مرتبط با آن، لینک دارای اتربیوت نوفالو به عنوان یک منبع آیتم تایید محسوب نشده و کاربر در صورت استعمال از آن قصد انتقال اعتبار خود به آن لینک را ندارد.
 
از این تعریف و تمجید می اقتدار برداشت کرد که از لینک های نوفالو در مواردی مانند کامنت های بلاگ یا تبلیغات باید استفاده کرد، به دلیل آنکه در چنین شرایطی نویسنده نوشته‌ی‌علمی به صورت بی واسطه مسئولیتی را من باب تایید کاغذ مورد نظر نمی پذیرد. آموزش سئو مشهد

 
گوگل اعلام کرده است که پیوند های نوفالو را دنبال نکرده و اعتباری از ورقه منبع به آن منتقل نمی کند. جذاب می باشد بدانید که دیگر موتورهای جستجو مانند یاهو، بینگ، Ask و Baidu در هنگام مشاهده اتربیوت نوفالو همانند گوگل کردار نکرده و این گونه لینک و پیوند ها را دنبال می کنند. آموزش سئو در مشهد

 
گردآوری بندی
نوفال ابزار مفیدی در بهینه سازی محسوب می شود. بیانیه ابزار مطرح شده در این نوشته‌ی علمی درباره مشکوک شدن گوگل به تارنما، با تمرکز به توضیحات داده شده رد خواهد شد.
 
دقت داشته باشید که محتوای ورقه لینک نوفالو تنها زمانی در ایندکس گوگل قرار نخواهد گرفت که دارای متا robots نوایندکس نیز باشد.