۱. تارنما نباید از دید فنی و تکنیکی فعالیت را برای خزندگان گوگل دشوار نماید
در ساخت سایت ممکن میباشد از گویش‌های اپ‌نویسی متعدد و همینطور تکنولوژی‌های مختلفی استعمال شود. معمولا برای ارتقا سرعت وبسایت و پویاتر و تعاملی‌ترکردن آن از AJAX و لهجه اپ‌نویسی جاوااسکریپ یاری گرفته میشود. گوگل بارها اعلام نموده است که جاوااسکریپت ممکن میباشد فعالیت را برای کرالرها مشقت بار نماید و این منجر گردد آنها نتوانند مجموع صفحه ها را ببینند یا این که به طور کامل در وبسایت بخزند. پس، دارای تخصص seo تارنما گذشته‌از هرچیز بایستی با گروه فنی و گسترش‌دهندگان وب سایت کلام نماید و مطمئن گردد که مانعی فنی برای عمل  آموزش سئو در مشهد خزندگان گوگل در تارنما نیست. 
 
 
 
۲. نباید از پیوند‌سازی داخلی و ساخت محتوای کیفیت بالا غافل شد
اندیشه کنم پر‌نور شد‌ه‌است که چرا به ربات‌های گوگل تیتر عنکبوت داده گردیده‌است. خزنده زمانی وارد کاغذ‌ای از وب سایت میگردد، در هر لینکی (چه داخلی یعنی به دیگر صفحه های به عبارتی وب سایت یا این که لندینگ پیج‌ها چه فرنگی یعنی به تارنما‌های دیگر) که در آن شیت وجود داشته باشد هم می‌رود. یعنی محتوای پیوند‌ها (صفحه ها) را نیز می‌بیند. به‌همین‌ادله پیشنهاد میگردد که پیوند‌های فرنگی ازنوع Nofollow باشد تا عنکبوت از وب سایت بیرون نشود و به گشتن در بین صفحه های به عبارتی وبسایت ادامه دهد. 
 
به‌همین‌ادله، پیوند‌سازی داخلی می بایست با‌اعتنا صورت بپذیرد تا خزنده درمیان صفحه ها و محتواهای متفاوت بچرخد و صفحه های بیشتری را ببیند. یادتان باشد که crawl budget هر وبسایت بی‌غایت وجود ندارد. یعنی محصور میباشد و بات خزنده هربار که به وبسایت راز میزند می تواند صرفا تنی چند از صفحه ها را ببیند و ایندکس نماید. ازطرف دیگر، کرالرهای گوگل در ادامه محتوای کیفیت خوب و به‌روز نیز میباشند. هرچه خزندگان گوگل یک شیت از وبسایت را بیشتر ببینند و محتوای آن کاغذ به‌روز و کیفیت بالا باشد، شانس اینکه آن ورقه منزلت بهتری  آموزش سئو مشهد بگیرد بیشتر می گردد. 
 
 
 
۳. حالت حضور و عمل بات‌های گوگل در تارنما بایستی به‌توجه زیرنظر گرفته خواهد شد
عمل خزندگان گوگل و سهمی که در بهینه سازی تارنما دارا هستند، آن‌قدر اساسی میباشد که در Google Search Console هم بخشی به آنان تخصیص داده شد‌ه‌است. متخصص seo می تواند موقعیت نقشه وبسایت، ارورها و همینطور داده های عددی خزندگان (Crawl Stats) را مشاهده نماید. باکمک‌به دست آوردن از سرچ کنسول به‌راحتی میشود خطاهای کراول را یافت و برطرف کرد (در راهنمای کاملی باعنوان «هرآنچه که بایستی از خطاهای کراول یا این که crawl errors بدانید + راهنمای رفع آنان» کامل در مورد این مشکلات کلام گردیده است). 
 
در نصیب Settings سرچ کنسول مورد‌ای وجود داراست به‌اسم Crawl Stats. در آن گزارش جامعی از اینکه خزندگان گوگل چطور و چند بار در برهه زمانی‌ی وقتی مشخصی در وبسایت خزیدند وجود داراست. متخصص seo در همین ابزار قادر است از گوگل بخواهد تا نرخ خزیدن یا این که Crawl rate را کمتر نماید. نرخ خزیدن تعداد درخواست‌هایی میباشد که بات‌های گوگل هنگام خزیدن از وب سایت دارا هستند. زمانی این تعداد بالا باشد ممکن میباشد مشکلاتی برای وبسایت پیش بیاید. در‌صورتی‌که دارای تخصص بهینه سازی بخواهد مطمئن گردد که خزندگان شیت‌ای را دیدند و آن شیت ایندکس شد‌ه‌است، میتواند در سرچ کنسول این مورد را تحقیق کند. این قابلیت نیز وجود دارااست که در صورتی تغییراتی در شیت‌ی ایندکس‌گردیده ساخته شده است از گوگل خواست تا کراولرها را مجدد به آن شیت‌ بفرستد.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
توده‌بندی و فیض‌گیری
۱. در صورتی‌که وبسایت برای خزیدن ربات‌های خزنده‌ی گوگل با صرفه نشده باشد، صفحه های تارنما در گوگل ایندکس نخواهند شد. و درنتیجه آن تارنما بهینه سازی نخواهد شد. 
 
۲. آحاد موتورهای کاوش برای دیدن محتواهای صفحه های تارنما‌ها در اینترنت از ربات‌ها و خزندگان به کار گیری می‌نمایند. 
 
۳. برای خزندگان گوگل میگردد شرایطی تعریف و تمجید کرد (فولدر robots.txt) که مشخص و معلوم می‌نماید چه‌چیزهایی را در یک تارنما ببینند و چه‌چیزهایی را نبینند. مسیر تکان خزندگان در وبسایت را با نقشه وب سایت میشود مشخص و معلوم کرد. 
 
۴. برای تایپ کردن این نوشته ی علمی از وبسایت‌های مرجع مصرف شده میباشد. به تعدادی‌تا از آنها در متن پیوند دادم که سفارش می کنم مطلقا آن‌‌‌ها را بخوانید. علاوه‌بر آن ها، برای استیناف‌ی بیشتر می توانید developers.google.com را نیز استیناف فرمائید.
 
۵. به عبارتی‌طور که پر‌نور شد گفت و گو در باب ربات‌های خزنده‌ی گوگل هم در مفاهیم اساس‌ای بهینه سازی و هم در عمل با ابزارها و بررسی در بهینه سازی قرار دارد. به‌همین‌ادله، در فراگیری بهینه سازی وبسایت در دو سرفصل اساسی (مقدمات و مفاهیم مبنا و محاسبه در بهینه سازی) در زمینه‌ی کرالرهای گوگل فراگیری‌هایی داده می شود.
 
۶. متخصص بهینه سازی سوای یاری و ملازمت و همراهی دسته فنی و طراح تارنما نمی تواند وبسایت را برای خزندگان گوگل با صرفه نماید. برای هر اینترنت دیزاینری موردنیاز و ضروری میباشد که با مبانی seo تارنما آشنا باشد. برای همین میباشد که در عصر یادگرفتن پیاده سازی سایت سرفصلی بانام مبانی بهینه سازی وجود دارااست.