تشویق مخاطب به تعامل با تارنما
تشویق مخاطب به تعامل با تارنما
چنانچه بتوانید در بدو ورود کاربر اورا تشویق به تعامل با سایتتان نمائید، شانس متعددی برای ارتقا فرصت دوئل دارید. برای این فعالیت می توانید از پیشنهادات ویژه مثل عضویت مجانی در مجله، کمپانی در قرعه کشی، برخورداری از تخفیفات ویژه و بقیه اکشنهای دیدنی برای ارتقاء مجال توقف و حضور مخاطب در سایتتان آموزش سئو در مشهد استعمال نمایید.
عنایت دوئل تایم یا این که مجال توقف در بهینه سازی
زمان فرصت توقف مخاطب در وبسایت شما یا این که به عبارتی Dwell Time معیاری برای گزینش سطح کیفی سایتتان و همینطور رابطه موضوعی و مفهومی محتوای آن با سرچ آموزش سئو مشهد کوئری میباشد.
هنگامی معدل کاربرانی که از تارنما شما بازدید مینمایند، فرصت قابل توجهی را در وبسایت سپری نمایند، بهاین معنا میباشد که محتوای شما برای آن ها سودمند بوده میباشد. و این نمادای از قیمت محتوایی وبسایت شما و رابطه مجاورت آن با مقصود جستجوی یوزرها میباشد.
دوئل تایم بالا علامت می دهد که یوزرها به محتوای تارنما شما علاقمند میباشند و از آن به خیر منفعتمند میگردند. بدین ترتیب، تمایلی به شکاف فوری سایتتان ندارند.
از طرفی، الگوریتم رنک برین گوگل عنایت متعددی به مجال حضور و توقف مخاطب در وب سایت میدهد.
به این ترتیب میاقتدار اعلامکرد که dwell time در بهبود این شاخصهای کلیدی بهینه سازی تاثیرگذار میباشد:
ارتقاء ترافیک ارگانیک
کاهش نرخ بانس ریت یا این که نرخ پریدن
ارتقاء تعامل استفاده کننده
ارتقا درجه وبسایت در گوگل
با دقت به التفات و تاثیری کهاین شاخص دارااست، عالی میباشد آن را به صورت منظم و زمانای بوسیله ابزارهای بهینه سازی اندازهگیری نمایید.
طرز اندازه گیری Dwell time
برای اندازه گیری بدون واسطه و منحصر دوئل تایم نمیتوانید از ابزار سئوی خاصی به کارگیری فرمایید. با این اکنون، میتوانید از ابزار گوگل آنالیتیکس و شاخصهایی مثل معدل مجال حضور مخاطب در تارنما “Average Session Duration” و نرخ پریدن Bounce Rate برای احتساب تقریبی Dwell Time به کار گیری فرمائید.
مجال حضور مخاطب در وبسایت به بازه در میان ورود مخاطب از سرپ یا این که بقیه شبکهها ورودی ترافیک تا خروج از تارنما و رجوع به سرپ یا این که رفتن به تارنماهای دیگر اشاره مینماید.
بانس ریت یا این که نرخ پریدن هم به درصد کاربرانی اشاره دارااست که بعداز بازدید از صرفا یک کدام از صفحه های وبسایت شما، خیلی سریع آن را شکاف مینمایند و سوای هیچسیرتکامل کلیک یا این که تعاملی به سرپ برمیگردند.
این دو واحد سنجش به شما در تقریب دوئل تایم یاری متعددی مینمایند. شما در ابزار گوگل آنالیتیکس میتوانید از فرآیند پایین برای اندازهگیری مجال توقف یوزرها در سایتتان به کارگیری فرمایید:
وارد حساب گوگل آنالیتیکس گردید.
از منو آیتم Behavior را تعیین فرمایید.
آیتم Site Content را تعیین فرمایید.
بعداز منوی کشویی مورد Landing Pages را تعیین نمائید.
New Segment بسازید و مورد Organic Traffic را تعیین فرمائید.
درین مرحله می توانید Avg. Session Duration را مشاهده کنید.
سفارش طلایی برای ارتقا دوئل تایم
توصیه اینجانب به شما برای ارتقاء فرصت توقف یا این که دوئل تایم یوزرها در سایتتان این میباشد که روی صفحه ها پر بازدید سرمایهگذاری ویژهای فرمائید.
شایسته ترین و دیدنیترین تولید ها، محتوا، سرویس ها، تخفیفات و بقیه قابلیت و امکانهای مخاطب پسند را به طبع در صفحه های با نرخ ترافیک ارگانیک بالا قرار دهید.
شما هم می توانید شایسته ترین تولیدات یا این که پیشنهادات ویژه وبسایت خویش را با تیتر یا این که تیترهای دیدنی و تعجب آور در نصیب بالایی صفحه های نفیس خویش قرار دهید. بدین ترتیب، مخاطب به محض ورود به وبسایت جذب آنان میگردد و فرصت بیشتری را صرف بازدید از تارنما مینماید.
حرف پایان
Dwell Time یا این که فرصت توقف مخاطب در وبسایت معیاری از چگونگی محتوای وبسایت شما و رابطه موضوعی آن با سرچ اینتنت یوزرها برای گوگل میباشد.
هنگامی استفاده کننده فرصت قابل توجهی را در تارنما شما سپری مینماید در معنای این میباشد که هدفش را از کاوش در تارنما شما یافته میباشد و محتوای تارنما شما برایش اثرگذار و کاربردی بوده میباشد. و این موضوع برای گوگل بسیار دارای اهمیت میباشد.
شما برای ارتقاء این فرصت توقف یوزرها می توانید از طریقهای مختلفی مثل جذب کاربر در نگاه نخستین، بهبود سرعت وبسایت، ساختوساز محتوای گران بها و متناسب با سرچ اینتنت، بهبود تجربیات کاربری و… به کارگیری فرمائید.