۲- موقعیت سئوی وب سایت
فاکتور دیگری که در انتخاب هزینه سئوی وبسایت اثر داراست، حالت اکنون حاضر سئوی آموزش سئو مشهد  وبسایت شما میباشد. معمولا سئوکاران در به عبارتی اولِ گفتگو برای همیاری و برای برآورد هزینه از ابزارهای تحلیلی برای بررسی حالت وبسایت شما به کار گیری می‌نمایند.
 
کارداران مرتبط با موقعیت وبسایت شما و سئوی آن که روی آموزش سئو در مشهد  هزینه اثر می گذارد، عبارتند از:
 
اندازه و بزرگی تارنما شما؛ تعداد صفحه ها
وسعت ترافیک، واحد سنجش فروش و…
مرتبه صفحه های وبسایت شما در گوگل
ایرادات یا این که نقص های فنی یا این که غیرفنی سئوی تارنما
اتوریتی دامنه یا این که تارنما شما
هرچقدر تارنما بلندمرتبه‌خیس با تعداد صفحه ها بیشتر و همینطور امتیاز و سکو بالاتری در seo داشته باشید، هزینه سئوی سایتتان هم فراتر می‌رود. به‌خصوص درصورتی که گروه گذشته seo مشکلاتی مثل جریمه یا این که پنالتی هم به جا گذارده باشند.
 
 
 
۳- کیورد یا این که کیوردهای مقصود برای درجه گیری
دست اندرکاران اثرگذار دیگر در گزینش ارزش سئوی تارنما، کیورد یا این که لغات کلیدی میباشد که میخواهید به ازای آنان در گوگل درجه بگیرید. برخی از سئوکارها از این طرز و تعداد کلمه ها کلیدی برای پیاده سازی پلن بهینه سازی و برآورد هزینه استعمال می‌نمایند.
 
از جمله به شما می گویند چنانچه بخواهید به ازای 1 واژه کلیدی در ورقه اولیه گوگل سکو بگیرید، بایستی ماهیانه حدود 10 میلیون تومان هزینه نمایید یا این که برای سه کلمه و واژه کلیدی بایستی حدود 20 میلیون تومان در ماه هزینه نمایید.
 
هرچقدر تعداد کیوردها یا این که کلمه ها کلیدی بیشتر باشد، هزینه سئوی شما هم ارتقا خواهد یافت. ولی تنها تعداد عبارات در برآورد ارزش موءثر نیستند بلکه رنج و ابهام لغت ها، مجال پروژه، وسعت ایجاد محتوای ما یحتاج، و حالت رقبا هم تاثیرگذار می باشند.
 
۴- قیمت مارک یا این که بیزنس
هرچقدر مارک یا این که بیزنس شما دارنده قیمت و محبوبیت بالاتری باشد، رقبای توانا‌تری دارااست. به این ترتیب، به بازاریابی توانا‌خیس یا این که فعال‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی حرفه ای‌تری هم نیاز دارااست.
 
دسته بهینه سازی برای پیاده سازی و فعال سازی کمپین‌ها یا این که بازاریابی محتوایی به مجال و عمل تحلیلی تخصصی نیاز داراست. به‌خصوص اینکه رقبای شما هم بدون شغل ننشسته‌اند و همیشه در حالا ارزیابی، پیاده سازی، بازاریابی و مانیتورینگ بازار بهینه سازی می‌باشند.
 
درنتیجه، قیمت مارک یا این که بیزنس شما هم در برآورد بها سئوی وب سایت و حقوق پرداختی به دارای تخصص seo تاثیرگذار میباشد.
 
۵- وسعت محتوای تولیدی مایحتاج
تیم یا این که گروه ماهر بهینه سازی معمولا از یک کارشناس یا این که دارای تخصص seo، دسته ایجاد محتوا، گرافیست و بازاریاب ساخته شده میباشد. هرچقدر این شرکت حرفه ای خیس باشد، اعضای آن ممکن میباشد بیشتر هم بشود.
 
ولی در هر حالا و برای هر گروه سئویی، هر چقدر هم خرد، یک گروه ساخت و ساز محتوا نیاز میباشد. هرچقدر وسعت محتوای تولیدی مایحتاج تارنما بیشتر باشد، اعضای بیشتری هم برای دسته ایجاد محتوا نیاز میباشد.
 
این قضیه به صورت بی واسطه روی هزینه ساخت‌و‌ساز محتوا اثر می گذارد. پس در هنگام برآورد هزینه بهینه سازی، به وسعت محتوایی که وب سایت شما نیاز داراست هم اعتنا فرمائید. به‌خصوص در حالتی‌که نیاز به دسته ماهر و سطح بالا برای ایجاد محتوا داشته باشید.