ترازو چشم شدن ارگانیک (Impressions)
ترازو چشم شدن ارگانیک (Impressions)
برخلاف شاخص برگشت سرمایه که هنگامی متعددی ارتفاع می کشد تا خودش را آرم دهد، این شاخص چشم شدن یا این که به عبارتی ایمپرشن به شما اذن میدهد که به صورت پیوسته معیار رویش خویش را ببینید و آن را اندازه بگیرید. این معیار به آسانی در گوگل سرچ کنسول در چنگ شماست.
در واقع خواسته چشم شدن، تعداد دفعاتیست که صفحه ها تارنما شما به ازای لغات کلیدی متعدد در کاغذ حاصل گوگل به اکران درآمده و بوسیله بقیه افراد قابل بازدید بوده میباشد. این مقدار بدون این میباشد که استفاده کننده کلیک نماید یا این که نکند. ولی می بایست درنظر داشته باشید که ارتقا این شاخص در کلمه ها کلیدی متفاوت لزوما آموزش سئو در مشهد به معنای ارتقاء ترافیک وب سایت وجود ندارد.
جلسات ارگانیک (Sessions)
ارتقاء معیار ایمپرشن قادر است باعث به ارتقا سشن یا این که به عبارتی جلسات مخاطب در وب سایت شما خواهد شد؛ اینجاست که شما میتوانید به ندرت اثر استراتژی بهینه سازی خویش را ملاحظه کنید. زیرا به محض اینکه کوششهای شما به فیض رسد، یک کدام از شاخصهای KPI مهم همیشن سشن ارگانیک میباشد که از این سعی اثر میپذیرد.
ایمپرشن سبب ساز به ترافیک و ترافیک در غایت سبب به تبدیل سرنخها میگردد و چنانچه این چنین به مورد نگاه فرمایید ارتقاء جلسات ارگانیک مخاطب دقیقا نقطهایست که شما در رجوع سرمایه (ROI) هم بهبودی مشاهده خواهید کرد. این شاخص در گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول قابل آموزش سئو مشهد اندازهگیریست.
معیار جذب ترافیک از عبارات کلیدی مشمول اسم مارک یا این که فارغ از آن
این شاخص که در واقع Branded vs. Non-Branded Traffic اسم داراست در واقع ترافیکی را معلوم مینماید از سمت عبارات کلیدیای میاید که دربرگیرنده اسم مارک شما می گردد و یا این که نمیشود. ارتقا معیار شاخص ترافیک Branded یعنی اینکه مشتریهای کهن، شمارا همچنان جستوجو مینمایند یااینکه شما به وسیله آن ها به اشخاص جدیدای معرفی گردیدهاید و آیتم جستوجو قرار گرفتهاید یااینکه شخصی تبلیغی از شما جایی چشم یااینکه در رویدادی شمارا ملاقات کرده و اکنون می خواهد بیشتر درباره شما بداند.
چیزی که درباره این شاخص اساسی میباشد این میباشد که ترافیک نتایج از کلمه ها کلیدی مشمول اسم مارک، یعنی مراجعه مجدد اشخاصی که پیش از این به طریقی شمارا میشناختند و این یعنی به ثمر وصال عملکردهای شما در جذب ترافیک ارگانیک. اما افزاBranded هم رخداد خیرست زیرا سبب یش شاخص ترافیک Non-جذب ترافیک از کلمه ها کلیدی فاقد اسم مارک شما گردیده است.
جايگاهبندی عبارات کلیدی
اگرچه کهاین شاخص به اندازۀ 5 شاخص همت KPI سئوی دیگری که تا الان به آنان اشاره شد، عنایت ندارد ولی کاربرد خودش را دارااست و بسیار پیشنهاد میشود که قطعا سکوبندی لغات کلیدی را دنبال فرمایید و مشاهده کنید که لغات کلیدی هدفتان چه مرتبهای در SERP دارا هستند.
بکپیوندها
بک پیوند یکی فاکتورهای مهم سکوبندی گوگل میباشد و نمادای از اینکه این فرایند در آجل مجاورت تغییر تحول نماید چشم نمیشود. شما بایستی سالم بلکلینک و پیوندهای درحال حاضر حاضر و هم آنهایی که جدید بدست می آورید را تحلیل نمایید . 5 آیتم پایین را به طبع درباره پیوندهای مربوط به سایتتان بایستی بررسی فرمائید:
تعداد آحاد بکلینک و پیوندها
تعداد مجموع دامینهای ارجاعدهنده
تعداد پیوندهای از دست داده گردیده
تعداد پیوندهای بدست آمده
پیوندهای سمی (تارنما با دامین آتوریتی زیر)
CTR ارگانیک
CTR یا این که به عبارتی نرخ کلیک شاید فاکتور تبهبندی مستقیمی تلقی نشود البته واقعیت این میباشد که هر چقدر کلیک ارگانیک شما بیشتر باشد یعنی وبسایت شما در درحال حاضر جذب ترافیک بیشتریست. شما می بایست مقدار این شاخص کلیدی تلاش بهینه سازی را هم در صفحه های متعدد و هم در کلمه ها کلیدی متفاوت ردیابی نمائید.
نرخ پریدن
نرخ پریدن یا این که به عبارتی Bounce Rate به معنای این میباشد که کاربر شما چقدر با محتوای یک شیت توانسته تعامل داشته باشد. زمانی نرخ پریدن صفحه ها نادر باشد یعنی محتوای آن شیت با چیزی که مخاطب در گوگل جستوجو نموده است و به وب سایت شما رسیده میباشد، به نیکی مرتبط میباشد.
مغایر این مسئله یعنی اینکه آن محتوا بدون اینکه چه عنوانی داراست نتوانسته میباشد دقت مخاطب را به خودش جلب نماید. اسکن بودن مقاله، کتابت بد، محتوای بیربط تحت عنوان و لغات کلیدی و... مثلا مواقعی میباشد که سبب ارتقا معیار این شاخص میگردد که در گوگل آنالیتیکس قابل مشاهده میباشد.
معدل مجال حضور در ورقه
هرچقدر استفاده کننده بیشتر در یک برگه حضور داشته باشد، بیشتر با آن تعامل پیدا نموده است و احتمال تبدیل شدن آن نیز بیشتر گردد. پس نیاز میباشد کهاین KPI را هم درنظر داشته باشید و اندازه بگیرید. این شاخص هم در گوگل آنالیتیکس قابل مشاهده میباشد.
ایرادات مرتبط با Coverage
این شاخص که به خطاهای خزش گوگل اشاره مینماید در گول سرچ کنسول به طور کامل قابل مشاهده و نظارت میباشد. این ایرادات معمولا مشتمل بر مفاد ذیل میشود
خطای 5xx سرور
خطای 4xx
ناهنجاریهای ساخت گردیده در خزش
صفحه ها Noindex
کراول گردیده البته ایندکس نشده
پیدا گردیده ولی ایندکس نشده
نشانیهای تکراری که تحت عنوان کنونیکال تصویب نشدهاند
بلاک گردیده بوسیله robots.txt
نظارت این شاخصها به شما اذن می دهد که خطاها مربوط با خزش و ایندکس شدن را برطرف فرمائید.
سرعت ورقه
سرعت تارنما شما شاخصیست که هم روی مرتبهبندی و هم روی نرخ تبدیل تاثیرگذار میباشد. این شاخص در طی مجال می تواند سازه به دلایل متعدد مثل بهروزرسانی پوسته تارنما، به کار گیری از پلاگینهای نو و... تغییر تحول نماید که نیاز میباشد شما به صورت دایم آن را رسیدگی فرمایید و بهبود دهید.
غرض از KPIهای seo در استحصال و کارمان چیست؟
در غایت مقصود اکثر این KPIها کشف کردن زمانهایی جهت ارتقاء نرخ تبدیل و به تبع آن ارتقاء نرخ رجوع و برگشت سرمایه میباشد. زیرا در حالتی که به هرمورد از این شاخصها نگاه فرمایید میبینید که تلاش دارا هستند قوانینی را برای استفاده کننده تولید نمایند که با تعامل بیشتر و عالی وی، احتمال تبدیل بیشتر گردد.
به عنوان مثال عملکرد می شود که بیشتر چشم شویم تا مخاطب بیشتری جذب کنیم و با محتوای مرتبط و سرعت وب سایت عالی اورا بیشتر در ورقه نگه داریم تا احتمال تبدیل اورا ارتقاء دهیم. در غایت این گزاره را به خاطر داشته باشید که کلیه KPIهای seo اساسی میباشند و آنهایی که شما بایستی دنبالشان فرمایید مبنی بر اهدافتان گزینش خواهند شد.