سبک‌های رایج Search Intent
به صورت کلی چهار نوع نیت کاوش وجود داراست که در‌پی آموزش سئو در مشهد  آنان را رسیدگی میکنیم:
 
 
 
کاوش به قصد حصول داده ها
 
نیت کاوش درین موردها، استحصال داده ها میباشد. یوزرها در پی یافتن جواب یک سؤال یا این که بدست آوردن اطلاعاتی از یک فرآورده یا این که هر چیز دیگری میباشند. سؤال استفاده کننده میتواند برای مثالً این باشد که «او‌لین مدیر جمهور ایالات متحده چه کسی بود؟» یا این که قادر است یک سؤال عمیق‌خیس مثل این باشد که «بلاکچین چه گونه شغل می‌نماید؟» اما تمامی جستجوهایی که به نیت استحصال داده ها ایفا می گردند، در پوسته سؤال نیستند. مورد ها پایین مثال‌هایی از کاوش با نیت حصول  آموزش سئو مشهد داده ها میباشد:
 
جولیان آسانژ که می باشد؟
نشانی فرودگاه مهرآباد
دونالد ترامپ
Html 5
کاوش برای یافتن یک وب سایت
 
در این صورت غرض کاوش کشف کردن یک وبسایت معلوم میباشد. یعنی مخاطب دقیقا میداند که به چه سایتی میخواهد وارد گردد ولی احتمالاً جستجوی آن در گوگل برایش معمولی‌خیس میباشد تا وارد کردن بدون نقص نشانی وب سایت. همینطور ممکن میباشد بعضی یوزرها نشانی تارنما را فراموش کرده باشند و بخواهند آن را در گوگل پیدا نمایند. موردها پایین نمونه‌هایی از کاوش برای کشف کردن یک وبسایت می باشند:
 
Facebook
ابزار جت بهینه سازی
سازمان سنجش
کاوش به نیت خرید
 
دراین‌صورت یوزرها به نیت خرید مبادرت به کاوش در وب می‌نمایند. این یوزرها اطلاعاتی را که برای تعیین فرآورده نیاز داشته‌اند، استحصال کرده و تصمیم خویش را برای خرید گرفته‌اند. در واقع آن‌ها در ادامه جایی برای خرید کالا موردنظرشان می‌باشند. یوزرها معمولا عبارت‌هایی مثل مورد ها تحت را به نیت خرید کاوش می‌نمایند:
 
خرید مک بوک پرو
اشتراک او‌پی‌ان
سامسونگ گلکسی اس 10 ارزان
بها اشتراک آنتی‌ویروس نود 32
کاوش به قصد پژوهش ها تجاری
 
بعضا مورد ها هم یوزرها داده ها کلی درمورد یک زمینه را دارا هستند البته نیاز به پژوهش بیشتر و ظریف‌خیس مسئله برای پایانی ‌کردن تصمیم خویش دارا‌هستند. این یوزرها بیشتر نیاز به دیدن رسیدگی، انتقاد و ایده ها یوزرها در امر مورد‌های گوناگون مدنظر خویش و مقایسه آن ها دارا هستند. این یوزرها عبارت‌هایی مثل مفاد تحت را کاوش می‌نمایند:
 
شایسته ترین پودر پروتئین
نظارت پژو 207 دنده اتومات
مقایسه موبایل سامسونگ گلکسی 10 با نوت 10
شایسته ترین رستوران رشت
شیوه‌ها و ابزارهای تشخیص Search Intent
از‌آنجا که نیت کاوش یک پارامتر کیفی میباشد و نمی‌قدرت برای آن مقدار در لحاظ گرفت، می بایست آن را به طور کیفی پیدا فرمائید. یعنی بایستی مقداری حوصله و صبر به خرج دهید و برای یافتن نیت جستجوی هر عبارت به حاصل جستجوی گوگل درباره آن رجوع‌نمایید. برای این فعالیت بایستی عبارات کلیدی مقصود خویش را در گوگل کاوش نمایید و ملاحظه کنید چه نوع صفحاتی را در نتیجه ها کاوش آرم میدهد. همینطور فیچراسنیپت‌ها و گراف دانشی که گوگل برای هر عبارت به فعالیت میبرد، می تواند به شما در کشف کردن نیت کاوش یاری دهد. بد وجود ندارد در‌این نصیب به نظارت نتیجه ها کاوش برای اشکال نیت کاوش بپردازیم:
 
حاصل کاوش به مراد استحصال داده ها: همان طور که پیش از این هم گفتیم نتیجه ها کاوش در‌این‌صورت‌ مشتمل بر صفحاتی میباشد که داده ها موءثر و کاربردی را به یوزرها عرضه می‌نمایند. معمولا برای این کلمه ها کلیدی، تارنما‌هایی مثل ویکی پدیا، دایره المعارف‌ها و پست‌های بلاگی دربردارنده داده ها در بالا حاصل کاوش قرار میگیرند. سؤالات شبیه، فیچر اسنیپت و گراف علم گوگل هم برای آن‌ها اکران داده می‌گردد.
 
نتیجه ها کاوش برای پژوهش ها تجاری: در نتیجه ها کاوش با غرض پژوهش ها تجاری هم معمولاً فیچراسنیپت به طور معرفی برندهای رفیعتر اکران داده می‌گردد. از آن جا که در‌این‌صورت‌ کاوش کاربرها بیشتر درپی مقایسه محصول ها جان دار در بازار می باشند، در شرایطی‌که گوگل یک عبارت را در مجموعه پژوهش ها تجاری تشخیص دهد، حاصل جستجوی آن مشمول مقالاتی خواهد بود که به نظارت و ارزیابی برندهای متعدد، محصول ها جان دار در بازار و مقایسه آنان پرداخته‌اند. در‌این‌حالت‌ دیگر خبری از پست‌های بلاگی دربرگیرنده داده ها کاربردی مورد نیاز مشتری به یک متاع وجود ندارد. بلکه نتیجه ها کاوش قرار میباشد به مخاطب یاری دهد تصمیم پایانی را برای تعیین یکی برندها و سبک‌های جنس بگیرد.
 
حاصل کاوش به قصد خرید: عبارت‌هایی که به قصد خرید کاوش میگردند سرراست‌خیس از سایر اشکال نیت کاوش می باشند. حاصل جستجوی آن‌ها هم پر‌نور‌خیس میباشد. از‌آنجا‌که این وضعیت استفاده کننده تصمیم خویش را برای خرید جنس گرفته و مارک و سبک آن را هم تعیین نموده است، دیگر نیازی به داده ها و مقایسه و مواقعی از این قبیل ندارد. بلکه درپی سایتی می‌شود که سفارش بهتری برای فروش مال داشته باشد. معمولاً نتیجه ها جستجوی این شرایط مشتمل بر ارائه تصاویر جنس یاور با ارزش آنان میباشد. همینطور صفحاتی که مرتبه‌های بالا را گرفته‌اند، شیت خرید جنس در وبسایت‌های متفاوت میباشند.
 
حاصل کاوش به قصد یافت کردن وبسایت: در‌این نوع کاوش تکلیف استفاده کننده بیشتر از مدام پر‌نور میباشد، وی دقیقاً در‌پی یک وب سایت مشخص و معلوم می گردد. نتایجی هم که در‌این‌صورت آرم داده میگردد، دربرگیرنده ورقه مهم وبسایت موردنظر یا این که کاغذ ورود آن میباشد. به علاوه ممکن میباشد گراف علم مربوط به تارنما هم اکران داده خواهد شد.
 
با وجود همگی اینها اعتنا داشته باشید که بعضا موضوعات ممکن میباشد در دو نوع نیت کاوش قرار گیرند. خلال این معمولاً نتیجه ها جستجوی عبارت‌های متعدد در طی مجال تغییر تحول می‌نمایند. ممکن میباشد یک واژه کلیدی فعلا برای یک نیت کاوش درجه گرفته باشد البته در ماه آتی نیت جستجوی آن از حیث گوگل تغییر تحول نماید.
 
باصرفه‌سازی محتوا با دقت به نیت استفاده کننده (Search Intent)
بعداز اینکه لغت ها کلیدی مقصود خویش را معلوم کردید و نیت کاوش را هم برای هرکدام در حیث گرفتید، دفعه به ساخت‌و‌ساز محتوا برای آنها می رسد. درین مرحله مورد نیاز میباشد به صورتی محتوای خویش را ساخت‌و‌ساز نمایید که بر پایه ی با نیت کاوش بوده و بتواند دقیقا نیاز کاربر موردنظر خویش را برطرف نماید. برای این مراد میتوانید این نحوه‌ها را اعمال دهید:
 
 
 
اصلاح تگ‌های متای صفحه ها
 
هم اکنون که مقصود کاوش را برای هر واژه کلیدی پیدا کردید، به سراغ صفحه ها تارنما خویش رفته و تگ‌های تیتر، هدینگ و توضیحات متای هر یک را اصلاح فرمایید تا با نیت مخاطب از جستجوی آن مطابقت و همخوانی داشته باشد. این آیتم را برای ساخت‌و‌ساز هر محتوای نو هم درنظر بگیرید.
 
نظارت رقبا
 
پیش از اینکه به سراغ تایپ کردن محتوا بروید، یک توشه به سراغ صفحاتی که در واژه کلیدی موردنظر شما پیروز شغل کرده‌اند، بروید. این عمل امداد بزرگی در یافتن فرمت محتوا و نکات مخفی ساخت محتوا می‌نماید. پس مرتبه‌های بالای کاوش برای کلمه و واژه کلیدی مقصود خویش را پژوهش نمائید و جواب سؤالات پایین را در آنان پیدا فرمائید. این جواب‌ها شیوه شمارا برای تایپ کردن محتوا گشوده می‌نماید:
 
وبسایت موردنظر از چه فرمتی برای ساخت و ساز محتوا استعمال نموده است؟
وبسایت موردنظر از چه لحنی در محتوای خویش به کارگیری نموده است؟
چه نکاتی را در محتوای خویش پوشش داده میباشد؟
چه نکاتی را پوشش نداده میباشد؟
پژوهش فیچراسنیپت‌ها
 
همان طور که از نتیجه ها جستجوی گوگل برای جستن نیت کاوش یاری گرفته‌اید، می توانید از فیچراسنیپت آن‌ها هم برای یافت کردن شایسته ترین فرمت ایجاد محتوا به کار گیری فرمائید. از جمله در حالتی که برای حاصل جستجوی یک کلمه و واژه کلیدی لیست نماد داده شد، می توانید از یک مقاله لیستی برای محتوای کاغذ خویش به کارگیری فرمائید. یا این که در صورتی سوال و جواب برای یک واژه کلیدی اکران داده شد، مراقب باشید در محتوای خودتان جواب کلیه آن سؤال‌ها را تماما و بدیهی داده باشید.
 
گردآوری‌بندی
 
رویش هوش تصنعی و الگوریتم‌های گوگل در جستن نیت استفاده کننده از کاوش سبب ساز گردیده تجربیات کاربری بسیار خیر به وسیله این موتورجستجو تولید گردد. امروزه میتوانید مرتبط‌ترین نتیجه ها را برای جستجوی هر عبارت در گوگل پیدا فرمائید. ولی اینترنت‌مسترها هم برای مرتبه‌ دریافت کردن در هر واژه کلیدی می بایست به غرض جستجوی آن اعتنا کرده و برگه خویش را بر طبق آن باصرفه‌سازی نمایند.