پروسه اعمال آزمایش A/B
طرز صحیح اجرای یک آزمایش A/B، اجرای فرآیند آن بصورت به طور کاملً علمی میباشد. برای این مراد بایستی از قدم های ذیل تبعیت فرمایید:
 
داده های تارنما خویش را تفحص فرمایید: با به کارگیری از ابزارهای بررسی اینترنت تارنما مانند گوگل آنالیتیکس ایرادات تارنما در قیف تبدیل (مراحلی که در وب سایت پیاده سازی می‌شوند تا بازدید کنندگان معمولی را به مشتری دارای مسئولیت وبسایت تبدیل نمایند) را بیابید. به عنوان مثال؛ شما می توانید صفحاتی که نرخ پریدن (تعداد عده ای که سوای هیچ تعاملی با تارنما از آن بیرون می‌شوند. یا این که بطور کلی کاهش تعداد یوزرها تارنما.) بالایی دارا هستند را شناسایی فرمائید. به عنوان مثال ورقه اساسی وب سایت شما ممکن میباشد که نرخ پریدن بالا و غیر  آموزش سئو مشهد طبیعی داشته باشد.
مشاهده خلق و خوی استفاده کننده: به کار گیری از ابزارهای آنالیر کردار مخاطب مانند Heatmaps و Visitor Recordings و نظارت اخلاق و رفتار یوزرها در صفحه های وب سایت برای یافتن عناصری که سبب ساز می گردند مخاطب به یک مشتری تبدیل نشود. از جمله دکمه CTA در کاغذ اساسی وب سایت ممکن میباشد به اندازه کافی جلب دقت نکند.
تولید یک فرضیه: با اعتنا به اطلاعاتی که از کردار یوزرها به وسیله ابزارهای نظارت بدست آورده اید. یک فرضیه ساخت‌و‌ساز فرمایید، مقصود این فرضیه بایستی ارتقا نرخ تبدیل تارنما باشد. از جمله؛ اندازه دکمه CTA را بزرگتر نمائید تا بیشتر به دیده بیاید و بنابراین نرخ تبدیل وبسایت ارتقا خواهد یافت.
آزمایش فرضیه ای که در قدم گذشته ساخت نموده اید: براساس فرضیه خویش در یک کاغذ آزمایش، تغییرات را انجام نمائید و بعد از آن این تغییرات را با آزمایش A/B با شیت اساسی آیتم مقایسه قرار دهید. از جمله؛ آزمایش A/B برای واحد سنجش تبدیل استفاده کننده در شیت اساسی وب سایت در مقایسه با کاغذ مهم که دکمه CTA آن بزرگتر گردیده‌است. مبنی بر ترازو کاربر وب سایت بصورت ماهانه حاصل این آزمایش را رسیدگی فرمایید و با نتایجی که انتظار آموزش سئو در مشهد  داشتید مقایسه نمائید.
تجزیه و چک اطلاعات و ترسیم نتیجه ها: نتیجه ها نتیجه ها از آزمایش A/B را ارزیابی نمائید، و مشخص و معلوم فرمایید که کدام تغییرات سبب بیشترین نرخ تبدیل گردیده اند. در شرایطی‌که بین عواملی که آیتم آزمایش قرار داده اید یک پیروز حقیقی وجود دارااست سئو وب سایت خویش را براساس آن برهان به اعمال برسانید. در صورتی‌که نتیجه ها امتحان هیچ قائده مشخصی ندارد. به مرحله 3 گشوده شوید و فرضیه دیگری را مطرح و آزمایش نمایید.
نتیجه ها خویش را در چنگ طرفداران قرار دهید: اذن دهید بقیه بازاریاب ها ، متخصصان IT و UI/UX کاران نتایجی که از آزمایش خویش بدست آورده اید را مشاهده نمایند و یک طریقه تازه در ساخت سایت ساخت نمائید.
 
 
اجرای یک آزمایش A/B
seo نرخ تبدیل وب سایت با یاری seo ظواهر وب سایت یک آزمایش بی آلایش میباشد و در چهار قدم قابل انجام میباشد.
 
قدم اولیه: کد های ما یحتاج برای ردگیری آزمایش را به برگه اضافه فرمایید
در‌این قدم به ورقه آزمایش و برگه شاهد کدهای ردگیری معیار مراجعه مخاطب را اضافه می‌کنیم. در‌صورتی‌که آزمایش بر روی عنصر خاصی از شیت جای دارد می‌توانید معیار تعامل مخاطب با آن عنصر را گزینه آزمایش قرار دهید.
 
قدم دوم: با امداد ویراستار آنلاین وبسایت خویش ورژن های گوناگون از ورقه را ساخت‌و‌ساز فرمایید
موسسه ها ساخت وب سایت از ادیتورهای مختلفی برای قابلیت و امکان درج متن به وبسایت به کار گیری می نمایند و با کلیه این ویرایشگرها قادر است کاغذ متبوع را تشکیل داد. در صورتیکه بخواهید می توانید استایل متون و یا این که کدهای جاوا اسکریپت صفحه های را نیز بازنویسی فرمائید.
 
 
 
قدم سوم:هدف ها خویش را معلوم فرمایید
مجموع آزمایش های A/B دارنده مقصود می باشند. نرخ تبدیل کدام قسمت از تارنما را می خواهید آزمایش نمایید. هدف ها ممکن میباشد بسیار بدیهی باشند از جمله کلیک روی یک پیوند و یا این که بازدید از یک ورقه و یا این که می توانند بسیار بغرنج باشند و عامل ها مختلفی را تحت عنوان یک غرض واحد در حیث بگیرند.
 
 
 
قدم چهارم: آزمایش خویش را ردگیری نمائید
در قدم انتها شما بایستی از آزمایش خویش گزارش گیری نمایید. این گزارشات به گزینش توفیق آزمایش یاری می نماید.
 
 
 
پروسه بهینه سازی (سئو) راجع به سایت شما تماما این داده ها را به شما میدهد چه اطلاعاتی را به نظر ترازو کاربرد و چگونگی در اکران قرارداده اید، محتوای شما تا چه حد تکراری می باشند و چه لینک و پیوند‌هایی از وبسایت‌های دیگر به شما ارجاع داده اند و این که چگونه وبسایت‌تان میتواند در نتیجه ها جست‌و‌جو در مرتبه‌ی بالاتری قرار بگیرد.اما برای سنجش این موردها ابزارهایی وجود داراست که سئوکاران میتوانند از آن استعمال نمایند.
 
در روءیت کرد کلی ونگرش نسبت بدین پیمایش و تست ادغام آزمایش A / B و باصرفه‌سازی وب سایت پاره ای غامض و زمانبر به حیث می‌رسد. آزمایش A / B می تواند به‌این مضمون‌ باشد که شما مقدار متعددی محتوای تکراری دارید که توشه‌ها تغییر‌و تحول می‌نمایند. در حالی که با صرفه‌سازی موتور‌های جست‌و‌جو، محتوای تکراری و یا این که محتوایی که مشابه به مفاد پیشین باشد را جزو ایرادات گرانقدر یک وب سایت تلقی می‌نماید زیرا محتوای تکراری و نسخه برداری از تارنما‌های دیگر، سکو‌ی اینترنت‌وبسایت شمارا در موتور‌های جست‌و‌جوگر زیر می آورد.عالی همانگونه که می دانیم محتوای گروه اولیه و غیرتکراری برای موتورهای کاوش شرایط رباینده داراست و مانند آهن ربا آن را جذب میکند و تحویل کاربر و کاربری می‌دهد که آن را کاوش نموده است.