Campaigns
این نصیب گزارشی از روش کوشش کارزارهای پلی همچون تبلیغات میباشد و می‌قدرت مقایسه‌ای با دیگر نصیب‌های وبسایت در آن یافت. حتی میتوانید کمپین‌هایی غیر از گوگل را نیز درین گزارش بگنجانید، فقط بایستی آموزش سئو مشهد  داده‌های مرتبط با هزینه را با آنالیتیکس به اشتراک بگذارید.
 
کاربرد نصیب BEHAVIOR در گوگل آنالیتیکس
گزارش‌های نصیب behavior داده‌هایی پیرامون عملیات‌های یوزرها در وب سایت ارائه می دهند که می‌اقتدار کاوش باطن وب سایت، دیدن محتوای ساخت و ساز گردیده، سرعت بارگزاری صفحه های و دیگر مورد ها را اسم موفقیت.
این داده ها به شما یاری می‌نماید تا محدوده‌هایی را شناسایی فرمایید که وبسایت، طبق آموزش سئو در مشهد  انتظارات ظواهر نمیشود.
این نصیب مشتمل بر مورد ها تحت میباشد:
Behavior Flow
این کارش، مسیر یوزرها را در وب سایت علامت میدهد. به عنوان مثال، آیا اشخاصی که نوشته‌ی علمی شمارا در ارتباط روش خرید اینترنتی خوانده‌اند، از شما خرید کردند؟
برای به کار گیری از این گزارش‌ها، می بایست یک سری روی داد تعریف و تمجید فرمائید.
Site content
اطلاعت دقیقی که در‌این نصیب جای دارد بر اساس این میباشد که یوزرها با تلفن همراه وارداتی‌اند و این مقاله را خوانده‌اند، بر اساس با این مقاله خرید کرده‌اند، آیا ترافیک آنها ارگانیک بوده و غیره.
این اطلاعت امداد می‌نماید بفهمید که آیا یک محتوای خاص تلاش خیر و خوبی در وبسایت دارااست یا این که نه.
Site speed
این نصیب بیان‌کننده معیار سرعت بارگزاری محتوای وب سایت میباشد که می تواند به طور منابع ترافیکی و اکران‌ها تیم بندی گردد.
Site search
این گزارش داده ها دقیقی به ما می دهد تا دریابیم که تلاش نصیب جستجوی تارنما چه گونه میباشد. یا این که این داده ها میتوانید جمله‌ها کلیدی که کاوش می گردند را شناسایی فرمایید و برای با صرفه‌سازی آن ها مبادرت نمائید یا این که نواقصی که در محتوای شما وجود دارااست را دریابید.
 
 
 
کاربرد نصیب CONVERSION در گوگل آنالیتیکس
این بخش صرفا درخصوص عملکردهای کامل شدن گردیده است.
چه تعداد از بازدید کنندگان خویش را برای اخذ نشانی اینترنتی از طرف شما نام نویسی کرده‌اند. چه تعداد اشخاص خرید جاری ساختن داده‌اند.
جواب این سوالهای، ‌داده‌های متعددی در ارتباط با seo و سالم کسب و کار شما ارائه می دهد.
این قسمت به موردها پایین تقسیم می شود:
Goals
غرض٬ عملکردهایی می باشند که بایستی آن را رصد فرمایید. این گزارش  داده ها گروهی از اهدافی که در وب سایت ساخت کرده‌اید ارائه می دهند.
میتوانید هدف ها خرد (micro)  و تبارک (macro) ساخت فرمایید تا بفهمید که چه عمل‌هایی به فعالیت‌های تبارک منتهی می شوند.
از جمله، قرائت یک مقاله در وبسایت شما، به خرید یک صندلی برای میز کامپیوتر منتهی می گردد؟
برای این مراد ابتدا بایستی یک غرض تولید فرمایید و داده ها مربوط به آن را ملاحظه کنید.
 
چه گونه در گوگل آنالیتیکس GOAL تعریف و تمجید کنیم؟
وارد نصیب ادمین (Admin) گردیده و روی نصیب goal کلیک فرمایید.
در‌این نصیب میتوانید پوسته غرض را گزینش نمایید یا این که خودتان یک پوسته بسازید.
بعد میتوانید مقصد، دوران، صفحه های یک گردهمایی یا این که رویدادهای یک مقصود را تعریف و تمجید نمائید. دقت داشته باشید که قسمت مقصد شایسته ترین نوع مقصود در وبسایت میباشد و نسبت به دیگر آیتم‌ها، کاربردی‌خیس میباشد.
بعد از تعیین مقصد یا این که (Destination) بایستی ساختار مقصود را پذیرش کنیم.
آن‌گاه میتوانید برای مقصد خویش یک URL ترتیب بدهید که به‌این شکل غرض صورت بپذیرد.
1.    /exact-page
غرض شما یک برگه خاص میباشد که مخاطب وارد آن خواهد شد.
2.    استارت با /receipt
غرض ما صفحاتی می باشند که با receipt (رسید) استارت شوند.
 
 
 
ردگیری کمپین تبلیغاتی با تشکیل داد UTM
با این که می‌قدرت منابع رایج ترافیک همچون رخ بوک، توییتر یا این که دیگر دامنه‌های ارجاع دهنده را در گوگل آنالیتیکس مشاهده کرد، البته با این وجود اشخاصی می باشند که اطلاعت بیشتری میخواهند. با استعمال از پارامترهای UTM در کمپین تبلیغاتی google analytics می توانید مشاهده کنید که کدام پست صورت بوک یا این که مقاله اینستاگرام، سبب ساز به تبدیل مخاطب به مشتری دایم وب سایت شد‌ه‌است.
پارامترهای url تگ‌هایی می‌باشند که به گوگل آنالیتیکس امداد می‌نمایند تا درباره لینک و پیوند‌هایی که به بازدیدکننده ختم گردیده‌اند جزئیاتی را شناسایی نمایند.
 با به کار گیری از این url :
https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/
میتوانید پارامتر utm خویش را بسازید
 
عده‌ بندی
 
گوگل آنالیتیکس یک ابزار کاربردی برای گردآوری‌آوری داده ها پیرامون سعی تارنما میباشد. با این ابزار میتوانید گزارش‌های منظم روزمره، ساعتی یا این که لحظه‌ای داشته باشید که در غایت به بهبود کیفی عملکردهای وب سایت منتهی شود. میتوانید ملاحظه کنید که یوزرها تعدادی دقیقه مجال خویش را در وبسایت شما سپری کرده‌اند، از کجا وارد شدند و به کدام شیت رسیده‌اند. با گوگل آنالیتیکس میتوانید کارایی ورژن موبایلی وبسایت خویش را مشاهده کنید و جستجوهایی که داخل وب سایت شما اعمال می گردد را شناسایی فرمایید. این ابزار کاربردی قادر است در افزایش عملکرد seo، امداد بزرگی به شما نماید.
 
کارشناس بهینه سازی که می باشد؟ یک سئوکار ماهر چه خصوصیت هایی داراست؟
با توسعه و گسترش دستیابی و شغل های اینترنتی، بازار مشاغل مرتبط مثل ساخت و ساز محتوا و یا این که طراحی وب و ... هم داغ گردیده‌است؛ یک کدام از تخصص‌هایی که‌این ایام بسیار لازم میباشد؛ دارای تخصص seo میباشد. احتمالا این پرسش برای شما هم اتفاق افتاده میباشد که دارای تخصص seo که می باشد؟ یک دارای تخصص بهینه سازی چه وظایفی دارااست و تا چه حد قادر است در توسعه و گسترش و ارتقاء مرتبه وب سایت ما اثر گذار باشد؟ در صورتی‌که به سوژه بهینه سازی عشق و علاقه‌مندید و یا این که دوست دارید در این مورد داده ها بیشتری حصول فرمائید، تا نقطه نهایی این نوشته ی علمی با ما یاور باشید.
 
کارشناس seo چه کسی است؟
دارای تخصص بهینه سازی یا این که سئو Specialist یک شعبده‌گشوده میباشد که قادر است با  بهینه سازی کلاه سپید یک اعجاز  برای وب سایت شما رقم بزند؛ ولی شاید این تعریف و تمجید مقداری نا مفهوم به حیث رسد البته در واقع متخصص بهینه سازی با احاطه بر اصول seo وب سایت و با دقت به الگوریتم‌های متفاوت گوگل و با سود‌گیری از اصول بهینه سازی کلاه سپید، سبب ارتقا درجه تارنما شما میگردد؛ و در شایسته ترین وضعیت، تارنما شمارا دربین پنج سود نخستین جستجوی گوگل یا این که بقیه موتورهای کاوش قرار می دهد. اما درصورتی که وبسایت از محتوای عالی و بی نیاز بهره مند نباشد؛ داده ها موردنیاز در ارتباط با استخراج‌وکار و مراحل آن( دست کم هفتاد درصد داده ها) در دست سئوکار قرار نگیرد؛ یا این که نصیب‌های متعدد مثل گروه گسترش وب سایت، نتوانند به موقع عملکردشان را با متخصص بهینه سازی و استراتژی‌هایش هماهنگ نمایند؛ مطلقا نمی‌توانیم از سئوکار انتظار اعجاز داشته باشیم.
 
 
 
اشکال کارشناس seo
به عبارتی‌طور که برای اجرا سئوی وب سایت طریق‌های مختلفی وجود دارااست؛ کارشناس‌های بهینه سازی هم اشکال مختلفی دارا هستند:
 
سئوکارهای کلاه سپید
سئوکارهای تمیز دست و ولی کاربلد در‌این تیم جا میگیرند؛ این تیم از سئوکارها با به کارگیری از تکنیک‌ها و اصول گزینه پذیرش موتورهای کاوش مثل باصرفه‌سازی تصاویر، با صرفه‌سازی نشانی‌ها و .... می توانند در مدت نسبتا وقتگیر، تارنما شمارا به درجه‌های بالای موتورهای کاوش برسانند. 
 
سئوکارهای کلاه سیاه
سئوکارهای کلاه سیاه با استعمال از طریق‌های گوناگون بهینه سازی کلاه سیاه، سعی بر گول زدن موتورهای کاوش دارا هستند؛  در حالتی که با استخدام یک سئوکار کلاه سیاه، سکو سایتتان به یکباره سیر افزایشی پیدا کرد یا این که حتی تبدیل به اولی سود گوگل شد؛ زیاد شادمان نشوید به این دلیل که موتورهای کاوش خیلی زود وبسایت شما‌را تحت عنوان اسپم شناسایی می‌نمایند به این ترتیب وبسایت شما مشتمل بر جریمه می شوید.
 
سئوکار حرفه ای چه خصوصیاتی بایستی داشته باشد؟
1-    اهل بازرسی و کنجکاو باشید: متخصصان seo با رصد کردن الگوریتم‌های تازه گوگل، تلاش می‌نمایند تکنیک‌های آپدیت باصرفه‌سازی تارنما را فرابگیرند؛ سئوکارها کارآگاه‌های مادرزادی میباشند که برای جستن دلایل توفیق، تارنما‌های دیگر را زیرورو و بررسی می‌نمایند. بدین ترتیب در صورتی اهل سرچ می باشید و نگاه جزیی‌نگری دارید میشود اظهار‌کرد تا حدی برای تبدیل شدن به یک متخصص بهینه سازی فراهم‌اید. 
2-    به گویش انگلیسی مسلط باشید: حقیقت این میباشد که دانش بهینه سازی در سرزمین ما، هنوز هم دانشی بچه میباشد و شما تحت عنوان یک متخصص‌ seo، گاهی ناچار می‌باشید برای یافتن جواب سوالتتان به سراغ تارنما‌های فرنگی بروید؛ پس شناخت با گویش انگلیسی، یک کدام از شرط‌های اساسی برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای میباشد.
3-   شکیبا و پیگیر باشید: در‌صورتی‌که بخواهید به صورت ظریف و اصولی درجه‌ی یک وبسایت را ارتقاء بدهید، بایستی شکیبا باشید. بارها و بارها اپلیکیشن‌ریزی فرمایید و از باخت نترسید، گاهی حتی مورد نیاز میباشد برای یافتن یک کلمه و واژه کلیدی معمولی، بیشتر از ده سود نخستین گوگل را رسیدگی فرمائید.
 
متخصص بهینه سازی چه وظایفی داراست؟
1-    انتخاب استراتژی کلی برای ساخت‌و‌ساز محتوای بی نیاز و کاربردی: محتوای بهتر یک کدام از بال و پر‌های اصلی برای پرواز یک وب سایت به صدر جدول نتیجه ها گوگل میباشد؛ البته گروه ساخت‌و‌ساز محتوا موضوعات نوشته ی علمی‌های گوناگون را از کدام منبع دستیابی می‌نمایند؟ یکی وظایف سئوکارها ارزیابی تارنما‌های حریف و موتورهای کاوش میباشد؛ آنان با کاوش و حصول مطالبی پرسرچ و پرطرفدار که قابلیت و امکان ساخت‌و‌ساز بک لینک و پیوند دارا هستند؛ برای تولید محتوای مطلوب و seo گردیده، به دسته ساخت و ساز محتوا، یاری می‌نمایند.
2-    استیناف در موتورهای کاوش برای یافتن واژه‌های کلیدی مطلوب: یک محتوا هر قدر هم دیدنی باشد سوای حضور لغت ها کلیدی، فقط یک نوشته‌علمی دیدنی میباشد و تاثیری در رنک وبسایت ندارد؛ دارای تخصص بهینه سازی کلمه ها کلیدی مربوط به موضوعات را پیدا می‌نماید و کوشش می‌نماید ماده ناپخته نخستین را در دست دسته ساخت محتوا قرار بدهد.
3-    ایجاد کرد بک لینک و پیوند: شما تحت عنوان دارای تخصص بهینه سازی می بایست بتوانید به بقیه مطالب مرتبط وبسایت لینک و پیوند بدهید؛ با رپورتاژ‌های متعدد در وب سایت‌های خبری لینک و پیوند سازی فرمائید و... و در غایت داده های عددی بازدید وبسایت و همینطور فرصت ماندگاری مخاطب را ارتقا بدهید. از اشکال دیگر بک پیوند می‌قدرت به بک پیوند‌های اینفوگرافیک، بک لینک و پیوند از سایت‌های سوال و جواب، پیوند‌های گرافیکی، بک پیوند از کلیپ و .... اشاره نمود.
4-    سئو صفحه های نسخه برداری و کاغذ فرود برای بازاریابی موتور کاوش: فرض فرمائید در تبلیغات یک سایت، ناگهان کتابی را که برهه زمانی‌ها دنبالش بودید میبینید؛ روی تصویر کلیک میکنید و به کاغذ فروش کتاب منتقل می شوید؛ ولی کاغذ‌ای که به آن هدایت شدید آن قدر نا مرتب و مملو از تصاویر گرافیکی و توصیه کالاهای دیگر میباشد که عطای خرید را به لقایش می بخشید؛ یک سئوکارحرفه‌ای وظیفه دارااست با تولید برگه فرودهای دیدنی و کاربردی و استعمال از تکنیک‌های متعدد مثل حذف منوی ناوبری، سپاس از یوزرها در عوض جاری ساختن عمل و ...نرخ پریدن وب سایت را کاهش و فرصت ماندن یوزرها در وب سایت را ارتقاء بدهد.
5-    به کارگیری از ابزارهای متفاوت برای بررسی مرتبه وبسایت و همت برای بهبود آن: ابزارهای مثل google page speed insights، یا این که پلاگین الکسا  و ... یاری متعددی به سئوکارها می‌نماید تا جايگاه و هم‌اینگونه نقاط ضعف تارنما را پیدا نمایند. در نصیب دیگری از این نوشته ی علمی به نظارت قابل انعطاف‌افزارهای محاسبه وبسایت می پردازیم.
6-    باصرفه‌سازی وبسایت با به کارگیری از پیشنهاد‌های موتورهای کاوش: یک کدام از خصوصیت‌های یک سئوکار حرفه ای کنجکاوی میباشد؛ شما می بایست هر روز موتورهای کاوش را برای یافتن واپسین الگوریتم‌ها و اما جدیدترین سفارش‌ها برای فراتر رفتن رنک وبسایت،  پایین و رو فرمائید؛ اما معمولا برای یافتن جواب بایستی به تعدادی وب سایت دارای اعتبار انگلیسی لهجه هم رمز بزنید و این یعنی بایستی به عبارتی‌طور که گفتیم تا حدی به گویش انگلیسی مسلط باشید.
7-    رسیدگی و بازرسی در ارتباط با وبسایت‌های حریف: با به کارگیری از ابزارهایی مثل spyfu می بایست بتوانید طرز‌های ارتقاء ترافیک و تکنیک‌های وب سایت حریف را آیتم ارزیابی قرار دهید. به دنبال توضیحات بیشتری در ارتباط با ابزار spyfu ارائه می گردد.
8-     گزینش استراتژی تشکیل داد لینک و پیوند و همت برای توسعه و گسترش آن: بعد از یک عصر بک لینک و پیوند سازی و همینطور محاسبه وضعیت وبسایت، می توانید متوجه گردید که کدام نوع بک لینک و پیوند‌ها برای جذب استفاده کننده موثرتر بوده میباشد و بدین ترتیب استراتژی کلی بک پیوند سازی تارنما را گزینش فرمایید.