تا بحال کاهش شدید و یکباره ورودی گوگل را تجربه کرده اید یا برایتان سوال شده است که چرا ورودی سایتم از گوگل کاسته شده؟ در چنین شرایطی احتمالا در گیر جریمه یا پنالتی گوگل شده اید. اما پنالتی گوگل چیست؟ چرا یک وبسایت پنالتی می‌شود؟ در ادامه به این سوالات پاسخ داده ایم و مهمترین دلایل پنالتی شدن سایت و رفع آن را نیز آموزش داده ایم.
گوگل پنالتی چیست؟
در صورتی‌که یک سئوکار به آموزش سئو مشهد هر دلیلی مطالب وبسایت خود را به روش بهینه سازی کلاه سیاه سئو کند، گوگل برای این وبسایت جریمه ای در نظر می گیرد که  به آن پنالتی گوگل می‌گویند. پنالتی شدن یک وبسایت سبب ساز می‌گردد، سکو های آن وب سایت از در میان برود و سایت کاهش شدید و یکباره ورودی گوگل را تجربه کند. بعد از پنالتی شدن وبسایت، بدست آوردن مرتبه مناسب در جستجوی گوگل به سختی قابلیت پذیر است.
در شرایطی که زمان کافی برای پژوهش ندارید، توصیه میکنیم پادکست صوتی پایین در مورد پنالتی گوگل را گوش بدهید:
اشکال پنالتی گوگل کدام می‌باشد؟
در قبلی، گوگل برای پنالتی کردن آموزش سئو در مشهد سختگیرانه تر کار میکرد. برای مثال در‌صورتی‌که به هر دلیلی از طرف گوگل جریمه میشدید، جايگاه خود را در تمام لغات از دست داده و کاهش ورودی ها از طریق گوگل را تجربه می کردید. در سالهای اخیر سخت گیری های گوگل به دستکم رسیده هست.
روی هم رفته اشکال پنالتی گوگل به دو شیوه قابلیت و امکان پذیر است:
پنالتی شدن به صورت دستی
یکی‌از انواع پنالتی گوگل، پنالتی دستی می باشد. پنالتی دستی به دلایلی مانند: تخلف از مقررات گوگل، نسخه برداری رایت و ... به طور بدون واسطه توسط متخصصان گوگل ایفا میشود.
 در حالتی که در گیر پنالتی دستی شوید در سرچ کنسول، در قسمت Manual actions گزارشی مبتنی بر پنالتی شدن برای شما ارسال خواهد شد.پنالتی وبسایت به صورت الگوریتمی
یکی‌از دیگر از انواع پنالتی گوگل، پنالتی به وسیله الگوریتم های مختلف هست. در این طرز گوگل با استفاده از الگوریتم های مختلفی که دارد، عملکرد سایت ها را ذیل حیث می گیرد. به عنوان مثال الگوریتم دزد دریایی با وب سایت هایی که مطالبشان را از وبسایت های دیگر کپی برداری می کنند، مقابله می کند و برای آن ها رتبه منفی در لحاظ می‌گیرد.
در صورتیکه که الگوریتم ها متوجه شوند که در سایت خود مرتکب خطایی شده اید، کاهش شدید و یکباره ورودی گوگل را تجربه کرده و دچار پنالتی الگوریتمی می‌شوید.
دلایل پنالتی تارنما چیست؟
با وجود این که طاقت فرسا گیری های گوگل برای پنالتی کردن وبسایت ها کمتر شده است، البته هنوز هم دلایلی وجود دارااست که باعث پنالتی شدن وبسایت شما و کاهش ورودی ها از طریق گوگل شود. از جمله دلایل پنالتی شدن یک وبسایت عبارتند از:
 
 
 
1. استفاده یا دریافت بک پیوند اسپم
یکی از دلایل پنالتی سایت، لینک و پیوند سازی های خطا است. بک لینک، لینکی هست که از تارنما دیگر افراد به وبسایت شما داده میشود. دریافت و یا ساخت بک لینک و پیوند بی کیفیت و غیر اصولی از دیگر اعمالی هست که باعث میشود، وبسایت شما به وسیله گوگل پنالتی شود.
 
اما نکته مهم این است که گوگل دراین باره، برای تارنما هایی سختگیرانه تر کار می کند که مراحل خرید یا دریافت بک پیوند را به طور اسپم گونه اجرا می دهند.
 
برای این که از پنالتی شدن در اثر بک لینک و پیوند بی ارزش دوری فرمایید به نکات زیر دقت داشته باشید:
 
از وبسایت هایی که ارزشی ندارند پیوند دریافت نکنید.
به طور دائم از یک وبسایت بک لینک دریافت نکنید.
در بازه زمانی فرصت کوتاه تعداد بک پیوند های زیاد برای وب سایت خود دریافت نکنید.
تنها به یک صفحه خاص لینک ندهید و تمامی صفحه ها را در نظر داشته باشید.
 محتوا \" لینک و پیوند بیلدینگ چیست؟ \" به شما یاری می کند تا بک لینک های باکیفیت دریافت کنید. همچنین شما میتوانید فرآیند بک لینک گرفتن را به دست افراد متخصص بسپارید؛ جهت دریافت بک پیوند کیفیت عالی، به صفحه \" خرید بک لینک ارزان \" رجوع‌کنید.
 
 
 
2. ساخت‌و‌ساز محتواهای بی کیفیت و کم ارزش
در پیشین گوگل همگی محتواها، حتی آنهایی که کوتاه و بی کیفیت بودند را درنتایج خود نشان می داد. با گذشت زمان گوگل با استفاده از الگوریتم پاندا به تمرکز بر روی کیفیت و قیمت محتواها پرداخت و از نشان داده شدن محتوای هایی که قیمت بالایی ندارند، جلوگیری کرد.
 
بدین ترتیب استفاده از محتواهای کوتاه و بی ارزش، سبب ساز پنالتی شدن تارنما میگردد.
 
برای پرهیز از پنالتی شدن به علت محتوای بی بها نکات زیر را رعایت کنید:
 
از اسکن کردن محتوا دوری کنید.
کوشش فرمایید محتوایی کمتر از 500 کلمه ننویسید.
به جای تمرکز بر کمیت، به کیفیت محتوا توجه فرمایید.
از لغت ها کلیدی مناسب و مرتبط برای سایت خود به کار گیری کنید.
ساخت محتوای وب سایت خود را به افرادی نسپارید که در قضیه کاری شما بی تجربیات اند و همچنین با اصول سئوی محتوا آشنایی ندارند.  
شما می توانید با بازرسی محتوا \" چه طور ایجاد محتوا کنیم؟ \" به راحتی یک محتوای پر ارزش بنویسید.
 
 
 
3. به کارگیری مکرر از واژه و کلمه کلیدی یا Keyword stuffing
یک کدام از مهمترین دلایل پنالتی وب سایت، تکرار بیش تر از حد لغات کلیدی می‌باشد. در پیشین یک کدام از طرق جايگاه تهیه کردن و سئو سازی صفحه ها، تکرار زیاد واژه و کلمه کلیدی در آن محتوا بود. البته فعلا الگوریتم پاندای گوگل به راحتی، محتواهای بی ارزش را شناسایی می کند و به کاربران اجازه بهینه سازی چنین محتواهایی را نمی دهد.
 
اما اعتنا داشته باشید، امروزه با تکرار زیاد کلمه کلیدی در محتوا، وب سایت پنالتی نمی شود؛ بلکه استفاده از این تکنیک برای همه صفحه ها، جریمه از طرف گوگل را به همپا دارااست
 
برای غربت از جریمه شدن گوگل، در زمان نوشتن محتوا به طور طبیعی از لغات کلیدی مربوط به محتوای خودتان استفاده فرمایید و از قرار دادن لغت ها کلیدی در نصیب هایی که مناسب نیست خودداری کنید. در نوشته‌علمی \"کیورد استافینگ چیست؟ \" بیشتر در این مورد صحبت کرده ایم.
 
 
 
4. مخفی کردن محتوا و لینک در برگه
در گذشته سئوکاران با به کار گیری از تکنیک کلاکینگ، اقداماتی نظیر: کوچک کردن فونت متن، هم نقاشی کردن متن و بک گراند، مخفی کردن متن پشت تصویر و ... قسمتی از محتوا و یا لینک ها را در شیت پنهان می کردند تا گوگل به نادرست بیفتد و تصور کند در فعلا بازدید از یک ورقه با ارزش می‌باشد؛ در شرایطی‌که که محتوای آن وبسایت فقط تبلیغات بود.
 
امروزه با بروز شدن الگوریتم های گوگل، دیگر امکان به کارگیری از این تکنیک وجود ندارد و در شرایطی که که گوگل متوجه چنین موضوعی شود، وب سایت خاطی را پنالتی می کند.
 
درصورتی که می خواهید به طور ناخواسته مرتکب این عمل نشوید و گوگل سایتتان را پنالتی نکند، نکات زیر را رعایت فرمائید:
 
    از یکسان نبودن رنگ متن و بک گراند تارنما خود مطمئن شوید.
    از مخفی نبودن متن پشت عکس ها اطمینان نتایج فرمایید.
    از فونت و سایز گرانقدر برای متن های خود به کار گیری فرمایید.
 
 
5. به کار گیری نادرست از کدهای اسکیما
اسکیما کدهایی می‌باشند که به گوگل برای خوانایی و ادراک وب سایت شما کمک میکند و همچنین seo تارنما شما را ارتقا داده و آن را در حاصل به صورت متفاوتی به کاربران آرم می دهد. محتوا \" اسکیما چیست؟ \" اطلاعات دقیق تری را در مورد اسکیما و اشکال آن به شما می دهد.
 
به عنوان مثال نماد پنج ستاره کنار سایت شما، علامت دهنده استفاده از اسکیما می باشد. درحال حاضر اگر از اسکیما برای گول زدن گوگل به کار گیری نمایید، دچار پنالتی خواهید شد. شما بایستی کد های اسکیما را اصولی و با تمرکز به آنچه در محتوای وب سایت قرار داده اید، استفاده نمایید.
 
برای مثال در حالتی‌که در محتوا خود از ویدیو به کار گیری نکرده اید، نباید اسکیما ویدئو را برای آن محتوا فعال فرمایید.
 
برای غربت از پنالتی شدن در اثر به کارگیری غلط از کدهای اسکیما به نکته تحت دقت داشته باشید:
 
در اکثر مواقع صاحبان سایت قصد فریب دادن گوگل را ندارند، اما به علت ناآگاهی و استعمال خطا از کدهای اسکیما، دچار پنالتی گوگل میشوند. 
به کارگیری از کدهای اسکیما در سایت خود را  به دست یک فرد متخصص بسپارید تا به روشی اصولی از کدهای اسکیما در وب سایت شما به کارگیری کنند.
 
 
6. بی توجهی به مسائل امنیتی و هک شدن تارنما
در حالتی‌که وبسایت شما آیتم حمله هکرها قرار بگیرد، گوگل متوجه شده و این مسئله را در بخش سرچ کنسول به شما استحضار می‌دهد. در حال حاضر در صورتی‌که شما به‌این قضیه توجهی نکنید و برای حل آن اقدامی نکنید، گوگل به دلیل بی توجهی شما نسبت به مسائل امنیتی و مراقبت امنیت کاربرانش، رتبه صفحه ها تان را به حداقل میرساند.
 
یکی بدترین وضعیت هایی که بر روی seo وب سایت شما تاثیر می‌گذارد، هک شدن تارنما است.
 
برای جلوگیری از پنالتی سایت به علت هک شدن به نکات زیر اعتنا داشته باشید:
 
 از یک راز عبور حاذق برای وب سایت خود استعمال کنید.
از نصب افزونه امنیتی بر روی وب سایت خود غافل نشوید.
از اطلاعات تارنما خود به طور تروتمیز پشتیبان گیری کنید.
نکات امنیتی را به دیگر ادمین های سایت نیز تذکر فرمائید.
افزونه ها و سیستم مدیر محتوای سایت خود را به طور مداوم بروز رسانی فرمائید.