کیوردهای لانگ تیل را هدفگذاری فرمایید
کیوردهای لانگ تیل را هدفگذاری فرمایید
ابتداییترین استراتژی GEO این میباشد که مخاطبین و یوزرها موتورهای گردآورنده را به خیر و خوبی بشناسید و خوی آنان را بررسی نمایید تا بدانید کهاین یوزرها دنبال چه محتواهایی آموزش سئو در مشهد میباشند.
برای اینکه به غرض کاوش یا این که سرچ اینتنت یوزرها AI پی ببرید، بایستی به داده های عددی کوئریها و کیوردهای آیتم جستجوی آنان اعتنا فرمائید.
همان، به عبارتیطور که در بهینه سازی از رسیدگی لغت ها کلیدی برای یافتن موضوعات پرسرچ استعمال می کنید، در جئو هم بایستی کیورد ریسرچ جاری ساختن دهید؛ البته مطابقت بر کیوردهای پرسرچ آموزش سئو مشهد در موتورهای مولد.
یوزرها موتورهای گردآورنده AI مثل چتباتها، معمولا به طور محاورهای پرسش مطرح مینمایند و از کوئریهای وقتگیر برای کاوش یا این که چت استعمال مینمایند.
برای مثال در تصویر ذیل یک مثال از جستجوها در چتجیپیتی را میبیند که از یک کلمه و واژه کلیدی وقتگیر یا این که دمبلند مستعمل میباشد:
براین اساس، هدفگذاری روی کیوردهای لانگ تیل قادر است یک استراتژی بسیار موءثر در باصرفهسازی وبسایت برای موتورهای GE باشد.
۳- پاسخهای کوتاه، روشن و مصرح در متن بنویسید
یکیاز تفاوتهای اساسی حاصل فارغ از کلیک یا این که AIO با نتیجه ها سنتی و دیرین در سرپ این میباشد که یکسری پاراگرافی کوتاه در یک جعبه خرد تحت عنوان سود اکران داده میشود. این درحالی میباشد که در حاصل سنتی، تنها لینک و پیوند محتوا تحت عنوان فیضی کاوش به اکران درمیآید.
به عنوان مثال هنگامی اینجانب کوئری «روادید کارت چیه؟» را در گوگل سرچ کردم، این سود کوتاه AIO که به وسیله هوش تصنعی توده گردیده، در پوسته یک گزاره و یک پاراگراف هایلات گردیده به رنگ آبیرنگ به اکران درآمد:
مشاهده میکنید کهاین پاراگرافی کوتاه، بسیار روشن و مصرح پاسخ پرسش منرا میدهد.
پس چنانچه میخواهید از روش GEO و چتباتهای AI ترافیک اخذ نمایید، می بایست پاسخ یوزرها را در جمله ها کوتاه، روشن و مصرح در متن محتوای خویش جواب بدهید.
۴- داده ها ظریف و مربوط به سرچ اینتنت بدهید
اکثر یوزرها موتورهای کاوش یا این که چتباتهای AI در پی محتوای اطلاعاتی می باشند. طبق داده های عددی منتشر گردیده در وبسایت اچرفس (Ahrefs)، ۹۸ درصد از کوئریهایی که نتیجه ها فارغ از کلیک AIO را تریگر مینمایند، کوئریهای Informational می باشند.
و این یعنی برای جذب ترافیک از روش GEO، می بایست روی ساخت محتوای اطلاعاتی تمرکز فرمایید؛ اما، خیر هر محتوای اطلاعاتی! بلکه محتوایی که داده ها ظریف و مربوط به سرچ اینتنت استفاده کننده میدهد و استفاده کننده با قرائت آنها سریعا به پاسخ دلخواهش رسد.
سفارش می کنم برای شناخت بیشتر با ساختار تازه دنیای seo با AI، وبینار AIO را ببینید.
تمرکز اساسی در جئو بر شفافیت و ساختار محتواست. پس در ساخت محتوای متنی برای جئو این نکات را رعایت نمایید:
از تیتر و زیرعنوانهای روشن، جالب و مربوط به کوئری به کارگیری فرمایید
بدنه متن را به گزارههای کوتاه و قابل درک تقسیم نمایید
از لیست محتوا (table of content) برای ارائه چکیدهای از محتوا به کار گیری فرمایید
از بولتها برای برشمردن موردهای گوناگون به کار گیری فرمائید
از اشخاص پررنگ نقل پیمان نمایید
به گویش بی آلایش و قابل درک بنویسید
از انتیتیها و کیوردهای مرتبط به قضیه محتوا برای سیگنالدهی به موتورهای گردآورنده به کار گیری نمایید
۵- به منابع دارای اعتبار استناد نمائید
نکته قابل توجه دیگر درباره استراتژیهای GEO و ساخت محتوا برای مورتوهای گردآورنده AI عنایت اعتبار محتوا میباشد. برای اینکه محتوای شما به اعتبار کافی برای اکران در چتباتها یا این که نتیجه ها سوای کلیک دست پیدا نمایند، می بایست محتوای خویش را به حامیی مطالعات، پژوهش ها و منابع موثق ساختوساز فرمائید.
برای این شغل:
از مارک منشن و بیان اسم برندها، وب سایتها یا این که منابع دارای اعتبار در لابهلای بدنه محتوا به کارگیری فرمائید.
به منابع یا این که تارنماهای با دامین آتوریتی بالا لینک و پیوند فرنگی بدهید تا AI به مداقه اعتبار محتوای تارنما شما پی پیروزشود.
به واپسین داده های عددی و ارقام ظریف که بوسیله منابع دارای اعتبار توده و منتشر شدهاست، استناد فرمایید.
از کلامهای اشخاص شاخص و سرشناس در جهان نقل قسم نمائید.
در تصویر مشاهده می کنید که چتجیپیتی برای ارتقاء اعتبار محتوای خویش از تارنماهای دارای اعتبار استعمال مینماید و با لینک و پیوند دادن به آنها، سطح اعتبار محتوا را بالا می برد.