چرا می بایست از CTA استعمال کنیم؟
استعمال از کال تو اکشن‌های جالب در صفحه های متعدد اینترنت‌وب سایت، آدرس اینترنتی و کانال‌های اجتماعی از بخش اعظمی جهت برای استخراج‌وکار ما سودآور میباشد. برای مثال مزایای استعمال از CTA آموزش سئو مشهد  میتوانیم به موردها تحت اشاره کنیم:
 
یوزرها را تشویق می‌نماید که اقدامی در راستای هدف ها استحصال‌وکاری ما جاری ساختن دهند.
دسترسی سهل وآسان به مهمترین مطالب در اینترنت‌تارنما را برای استفاده کننده تولید می‌نماید که در بهبود تجربیات کاربری نیز اثر گذار میباشد.
یک فراخوان به مبادرت منحصر و قانع‌کننده قادر است حصول‌وکار ما‌را در ذهن مخاطب به یاد ماندنی نماید.
با ارائه مداوم CTAهای بدیهی و موثر قادر خواهیم بود وفاداری مشتریان خویش آموزش سئو در مشهد  را ارتقا دهیم.
کال تو اکشن‌ها نتیجه ها قابل اندازه‌گیری مانند نرخ تبدیل، کلیک و نرخ تعامل در اختیارمان قرار میدهند.
در صفحه ها فرآورده و سرویس ها خوب میباشد کال تو اکشن را در به عبارتی بالای کاغذ یا این که به‌اصطلاح above the fold در اختیار بگذاریم تا مخاطب فارغ از نیاز به اسکرول دکمه‌های خرید فرآورده یا این که اخذ سرویس ها را مشاهده نماید.
 
اشکال هیبت‌های کال تو اکشن؛ CTAها صرفا دکمه نیستند!
با شنیدن اسم کال تو اکشن در ذهن اکثر ما یک دکمه با متن صورت می گیرد؛ درصورتی‌که CTAها لزوما به صورت دکمه نیستند. ازآنجایی‌که CTAها شیوه نامه‌هایی میباشند که بازدیدکنندگان یک اینترنت‌وبسایت را به جاری ساختن یک مبادرت معلوم تشویق می‌نمایند، میتوانند گونه های مختلفی به غیر از دکمه داشته باشند.
 
کال تو اکشن‌ها در پوسته‌های متنوعی ظواهر می شوند؛ برای مثال بنرها، پاپ‌آپ‌ها، سایدبارها، متن‌های هایپرلینک‌گردیده یا این که حتی تصاویر. به‌دنبال به توضیح هریک از این هیبت‌ها میپردازیم.
 
دکمه؛ رایج‌ترین هیبت CTA
ازآنجایی‌که دکمه‌ها یک عنصر پیاده سازی بدیهی و قابل‌شناسایی میباشند که یوزرها به تعامل با آنان عادت دارا هستند، رایج‌ترین نوع کال تو اکشن شناخته می گردند. دکمه‌ها در یک برگه اینترنت، خویش را از دیگر موادتشکیل دهنده متمایز می‌نمایند و کلیک یا این که لمس آنها سهل میباشد؛ به این ترتیب دکمه‌ها مورد‌ای عملی برای تشویق یوزرها به مبادرت محسوب میگردند.
 
علاوه‌بر این، بخش اعظمی از سازندگان اینترنت‌تارنما و ابزارهای پیاده سازی دوستداشتنی، دکمه‌های از پیش پیاده سازی‌گردیده CTA را ارائه میدهند که به‌راحتی قابل فردی‌سازی و ترکیب در طراحی سایت‌تارنما میباشند. براین اساس، به‌راحتی می‌اقتدار CTAها را با دکمه‌ها مرتبط دانست. بااین‌درحال حاضر، دکمه‌های CTA همواره موثرترین مورد به شمار نمی‌مراحل و در جای ‌های متعدد بایستی از گونه های هیبت کال تو اکشن به کار گیری کنیم.
 
 
فراخوان به مبادرت با متن هایپرلینک؛ به عبارتی پیوند‌سازی با انکرتکست!
CTAها میتوانند به‌شکل متن‌های هایپرلینک باشند که یوزرها را به شیت‌ای خاص یا این که یک مبادرت معلوم هدایت می‌نمایند. این نوع CTA هنگامی که در یک پست وب لاگ یا این که پست الکترونیک قرار گیرد، مؤثر میباشد و فارغ از ساخت و ساز مزاحمت یوزرها را به مبادرت تشویق می‌نماید. انکرتکست‌ها را می‌اقتدار مبنی بر سرچ اینتنت یوزرها تعیین کرد تا به کلیه جوانب فعالیت بررسی شود.
نظارت‌های HubSpot نماد داده‌اند که استعمال از CTAهای انکرتکست قادر است نرخ تبدیل را تا 121% ارتقاء دهد. همینطور، 93% از سرنخ‌های تولیدشده از محتوای وب لاگ آنان از همین نوع CTA بوده میباشد.
 
تصاویر و بنرها؛ با جنبه تبلیغاتی در اینترنت‌تارنما‌های متعدد
همگی ما روزمره در اینترنت‌گردی‌های مستمر خویش با بنرها و تصاویر قابل کلیک در هدر یا این که لبه اینترنت‌تارنما‌ها مواجه می‌شویم. این موادتشکیل دهنده نوع دیگری از CTA میباشند که می توانند به‌طور مؤثری یوزرها را به سمت فعالیت آیتم نظرمان هدایت نمایند.
 
پاپ‌آپ‌ها؛ عنصری که می بایست محتاطانه استعمال شود!
شاید دل خوشی از گشوده شدن پنجره‌های خرد بعداز ورود به یک وبسایت نداشته باشیم، ولی یک CTA پاپ‌آپ با پیاده سازی مطلوب می تواند دقت یوزرها را جلب نماید. با کال تو اکشن درست و اصولی روی پاپ‌آپ میتوانیم یوزرها را به مبادرت خاصی مانند اشتراک در روزنامه یا این که کامل شدن یک نظرسنجی هدایت کنیم.
 
 
آیکون‌های کانال‌های اجتماعی؛ قرار دریافت کردن در موضع CTA
آیکون‌های اشتراک‌گذاری کانال‌های اجتماعی میتوانند به‌تیتر CTA شغل نمایند و یوزرها را به تعقیب کردن یا این که تعامل با مارک درین پلتفرم‌ها تشویق نمایند. این نوع CTA راهکاری مؤثر برای ارتقا حضور آنلاین مارک و تعامل مشتریان میباشد.
 
هیبت‌ها؛ اخذ داده ها گران بها از یوزرها
هیبت‌ها یک کدام از دیگر از طریق‌های مؤثر برای پیاده سازی CTA میباشند که یوزرها را به وارد کردن داده ها یا این که تصویب‌اسم در یک خدمت ترغیب می‌نمایند. این هیبت‌ها می توانند در کاغذ اساسی یا این که لندینگ‌پیج اینترنت‌وبسایت قرار بگیرند و یوزرها را به مبادرت و ارائه داده ها با ارزش برای مارک تشویق نمایند.
 
فراخوان به مبادرت صوتی (VACTA)
کال تو اکشن صوتی به یوزرها اذن می دهد با به کارگیری از امر‌های صوتی با یک اینترنت‌تارنما، نرم افزار یا این که دستگاه تعامل داشته باشند. VACTA از فناوری تشخیص صدا برای جواب به ورودی‌های یوزرها و جاری ساختن اقداماتی مانند خرید، رزرو وقت یا این که اشتراک در مجله به کارگیری می‌نماید.
طبق داده های عددی Statista، انتظار می‌رود تا سال 2027 وسعت بازار این فناوری به بیشتراز 309 میلیون واحد رسد، در حالی که‌این رقم در سال 2022 حدود 171 میلیون واحد بوده میباشد.
 
اشکال CTA با کاربردهای متفاوت
برندها و بازاریابان از فراخوان به مبادرت (CTA) برای هدایت مشتریان و مخاطبان به اجرا یک مبادرت خاص استعمال می‌نمایند. مقصود CTA ساخت و ساز احساس فوریت برای یوزرها به‌مراد اجرا یک مبادرت فوری میباشد.
 
CTAها به‌طور کلی به دو گروه تقسیم می شوند: کال تو اکشن‌های تبدیل (Conversion CTAs) و کال تو اکشن‌های تعاملی (Engagement CTAs) که به‌دنبال آن‌ها‌را با هم تحقیق می کنیم.
 
کال تو اکشن‌های تبدیل؛ با غرض متقاعد کردن استفاده کننده
CTAهای تبدیل عناصری مانند دکمه یا این که پیوند می‌باشند که در اینترنت‌تارنما یا این که لندینگ‌پیج قرار می گیرند. این نوع از کال تو اکشن‌ها بازدیدکنندگان را به اجرا اقدامی مشخص و معلوم که به تبدیل سبب میشود، تشویق می‌نمایند. غرض اینگونه CTAها این میباشد که یوزرها را متقاعد کنیم عمل دلخواه مارا اعمال دهند.
CTAهای تبدیل به‌تیتر مهمترین دکمه‌های فراخوان به مبادرت، معمولاً در جای ‌های پر رنگ اینترنت‌وب سایت یا این که لندینگ‌پیج قرار داده می گردند. این CTAها یوزرها را تشویق به اجرا مبادرت کرده و آن‌ها‌را در قیف فروش به سوی مشتری شدن هدایت می‌نمایند.
 
بعضی از اشکال CTAهای تبدیل عبارت‌اند از:
 
CTA فروش: این نوع CTA یوزرها را برای خرید یا این که استحصال داده ها بیشتر درباره ی یک فرآورده یا این که سرویس ها تشویق می‌نماید. به‌تیتر نمونه، «همین حال تصویب توصیه نمایید»
CTA ساخت سرنخ: این CTA یوزرها را به کامل شدن هیبت یا این که ارائه داده ها تماس خویش با مقصود ایجاد سرنخ (Lead) برای استحصال‌وکار هدایت می‌نماید. به‌تیتر نمونه، «برای مشورت با ما تماس حاصل نمایید»
CTA خروج: این CTAها هنگام خروج استفاده کننده از اینترنت‌تارنما فعال می گردند و برای جلب دقت یا این که بازگرداندن استفاده کننده پیاده سازی گردیده‌اند. به‌تیتر نمونه، «با ماندن در‌این کاغذ، ۱۰ درصد تخفیف برای خریدتان بگیرید!»
CTA مطابق فوریت: این CTAها با ساخت‌و‌ساز حس فوریت، یوزرها را به مبادرت فوری تشویق می‌نمایند. به‌تیتر نمونه، «زمان محصور، همین اکنون بخرید» یا این که «تنها یکسری مکان خالی ما‌نده، تصویب‌اسم فرمایید»
 
کال تو اکشن‌های تعاملی (Engagement CTAs)
CTAهای تعاملی یوزرها را به شرکت کردن، تعامل یا این که رابطه با مارک یا این که محتوای آن تشویق می‌نمایند. این نوع CTAها اعتنا یوزرها را جلب کرده و آنان‌را به اعمال یک مبادرت ترغیب می‌نمایند.
 
مثلا نتیجه ها آیتم انتظار از CTAهای تعاملی قادر خواهیم بود به تشویق یوزرها به حیث دادن، اشتراک‌گذاری پست، عضویت در روزنامه، کمپانی در نظرسنجی یا این که پیوستن به یک جامعه آنلاین اشاره کنیم. این CTAها بیشتر برای ساخت رابطه ها با مشتری، تقویت وفاداری به مارک و ارتقاء تعامل در کانال‌های اجتماعی استعمال می گردند.
 
CTAهای تعاملی معمولاً در نصیب‌های نادر‌عنایت‌خیس اینترنت‌وبسایت قرار می گیرند و ظواهر خرد‌خیس و برجستگی کمتری نسبت به CTAهای مهم (مانند «همین اکنون بخرید» یا این که «عضو گردید») دارا‌هستند.
 
گونه های CTAهای تعاملی عبارت‌اند از:
 
CTA اشتراک: این فراخوان به مبادرت‌ها یوزرها را به عضویت در مجله یا این که لیست پست الکترونیک تشویق می‌نمایند که یوزرها به‌ازای این اشتراک یک منبع بدون پول مانند کتاب الکترونیکی یا این که گزارش اخذ می‌نمایند
CTA کانال‌های اجتماعی: این نوع CTAها یوزرها را به تعقیب کردن، اشتراک‌گذاری یا این که تعامل با شبکه‌های کانال اجتماعی کمپانی ترغیب می‌نمایند
CTA تصویب‌اسم در روی داد: این گزینه یوزرها را به تصویب‌اسم در رویدادهایی مانند وبینار، کنفرانس یا این که کارخانه تشویق می‌نماید
CTA برخورد: این کال تو اکشن‌ها یوزرها را به ارائه برخورد یا این که کمپانی در نظرسنجی برای بهبود محصول ها یا این که سرویس ها کمپانی دعوت می‌نماید. نمونه: «در نظرسنجی کمپانی فرمایید و مشوق ببرید» 
CTA معرفی: این نوع یوزرها را به معرفی تولیدات یا این که سرویس ها کمپانی به دوستان یا این که خانواده ترغیب می‌نماید