۱. پوشش موضوعی بی نقص در زمینه‌ی یک موجودیت
قصد و مقصود هر استفاده کننده از جستجوی چیزی در گوگل براساس سوابق‌ی جستجوهای گذشته وی و مسئله‌های مرتبط دیگر چک میگردد. ممکن میباشد دو نفر راجع‌به یک موجودیت کاوش نمایند،‌ ولی قصدشان از کاوش آموزش سئو مشهد  فرق نماید و درنتیجه گوگل هم حاصل متفاوتی را به آنان نماد دهد. 
 
در شرایطی که می خواهید محتوای تارنما شما که در زمینه‌ی آن انتیتی میباشد، به هر دو مخاطب اکران داده گردد، در محتوا می بایست هر دو نوع قصد پوشش داده گردیده باشد. درآن‌شکل میباشد که وب سایت آموزش سئو در مشهد  شما کاندید بهتری برای مرتبه‌‌آوردن در حاصل میباشد.
 
براین اساس، در‌حالتی که ممکن باشد که یوزرها با تعدادی نوع قصد و غرض گوناگون در مورد موجودیتی در گوگل کاوش نمایند،‌ محتوای شما که در زمینه‌ی آن انتیتی میباشد بایستی با درنظرگرفتن همگی‌ی آن قصدها و هدف ها ساخت و ساز گردیده باشد. 
 
محتوای جامع‌و‌بی نقص درحقیقت محتوایی میباشد که تمامی‌ی موضوعات مرتبط به یک موجودیت را پوشش داده باشد. 
 
چطور بایستی مجموع قصدهای احتمالی از جستجوی یک انتیتی را یافت؟ از People Also Ask و People Search For و Autocomplete گوگل یاری بگیرید. سؤالات و مواقعی که در آن قسمت‌ها اکران داده می‌گردد یا این که از لحاظ معنایی با موجودیت مرتبط میباشد یا این که واژگان شبیه‌به آن میباشد یا این که موضوعات مرتبط دیگر را علامت می دهد. 
 
محتواهای شما بایستی بیشترین تغییرات ممکن در قصد یوزرها از کاوش در زمینه ی یک انتیتی خاص را پوشش دهند. یعنی هر موضوعی که همانندی واژگانی، معنایی یا این که کلیکی با انتیتی اساسی داراست، می بایست درنظر گرفته خواهد شد. 
 
درکل، در ساخت و ساز محتوا برای وب سایت، می بایست کلیه موجودیت‌های مرتبط با حیطهی تخصصی و هر نوع تغییر‌و تحول در قصد یوزرها از کاوش در زمینه ی آن ها را دراولویت قرار بخشید. 
 
در حالتی‌که قرار باشد براساس ساختار ویکی‌پدیا راجع به یک موجودیت ساخت‌و‌ساز محتوا فرمائید، می بایست براساس نوع موجودیت به کلیه سؤالات ذیل در محتوا جواب دهید:
 
این موجودیت چیست/که می باشد؟
چه خصوصیت‌هایی دارااست؟ (هر قسمت به نوشته ی علمی‌ای به طور کامل تخصیص‌یافته به آن زمینه لینک و پیوند داراست.)
 چه چیزهایی در ارتباط آن بایستی در لحاظ گرفته خواهد شد؟ (کاربر هرکدام می بایست معین گردد و تعاریف برای هر زیربخش معین خواهد شد.)
مزایای آن چیست؟
چه کاری اجرا میدهد؟ 
چه‌گونه این شغل را اجرا میدهد؟ 
چه‌گونه آن را پیدا کنیم یا این که بخریم؟ 
چه‌کسی میتواند با آن عمل نماید؟ 
چه‌چیزهایی دیگری آن شغل را اجرا می دهند؟
پیوند رجوع به کل تیم‌ها و زیردسته‌ها 
۲. رفع هر نوع عدم وضوح برای سیستم پردازش لهجه طبیعی
هر واژه و کلمه، پاراگراف و گزاره هنگام توضیح درخصوص یک موجودیت اصلی میباشد. طریق‌ی سازماندهی محتوا میتواند شعور گوگل از محتوای شما‌را تغییر و تحول دهد.
 
برای مثال، اینجانب در‌این محتوا واژه کلیدی «بهینه سازی محتوا» را استعمال کردم، ولی آیا گوگل آن واژه کلیدی را به عبارتی‌طور که اینجانب میخواهم ادراک می‌نماید؟
 
ازبین بردن ابهام در زمینه‌ی موجودیت‌ها بسیار اساسی میباشد. زیرا گویش غیر قابل درک میباشد و سیستم پردازش لهجه طبیعی و الگوریتم‌ها در درک گویش ما آدم‌ها اختلال دارا‌هستند.
 
به این ترتیب می بایست از لغات و لغات و جملا‌ت برای گوگل از بین بردن ابهام کنیم. برای سازماندهی به محتوایی با ساختار منظم، معین و روشن در زمینه ی یک انتیتی اساسی و دیگر انتیتی‌های مرتبط به آن میتوانید از طریق‌های پایین امداد بگیرید:
 
Natural Language API: ابزار API گویش طبیعی Google Cloud ابزاری میباشد که موجودیت‌های یک محتوا را شناسایی و طبقه‌بندی می‌نماید. در صورتی‌که محتوایی را به‌این ابزار بدهید، به شما می گوید که سیستم‌ پردازش لهجه طبیعی گوگل این محتوای ساختارنیافته را چطور می خواند و می فهمد و انتیتی‌های جانور در آن را فهم می‌نماید. این ابزار معین می‌نماید که هر موجودیت برای سیستم‌ها چه‌قدر پر رنگ جلوه می‌نماید. اما، این ابزار داده‌های تحلیلی دیگری را هم در خصوص محتوا از لحاظ الگوریتم‌های گوگل به شما میدهد. (در تصویر ذیل، متن پیش‌فرض این ابزار پژوهش گردیده است.)
 
 
 
 
 
 
در تصاویر ذیل نیز نظارت یک متن فارسی را می بینید. 
 
 
 
 
 
انسجام و هماهنگی در انکر تکست‌ها و پیوند‌سازی‌ها: مجموع لینک و پیوند‌سازی‌ها می بایست هدفمند باشد، یعنی به محتواهایی لینک و پیوند داده خواهد شد که یکی‌از موضوعات مرتبط را توضیح داده میباشد. علاوه‌برآن، به همانندی مسئله‌ای میان بخشی از محتوا که در آن لینک و پیوند‌سازی میکنید و رابطه موضوعی و معنایی مجموع انکر تکست‌ها با موجودیت اساسی اعتنا فرمائید. 
کدهای اسکیما: با گنجاندن کدهای اسکیما برای محتوا، شما موجودیت‌های وبلاگ سایت را به مقر‌های علم لینک و پیوند می‌زنید. خواننده‌گان یک محتوا میتوانند با یک کلیک داده ها مسئله‌ای یا این که مرتبط را به‌دست آورند و به‌راحتی به موجودیت‌های مرتبط دسترسی پیدا نمایند. دقت نمائید که گوگل میخواهد سلسله مراتب محتوا را ادراک نماید. زمانی‌که محتوا را با اسکیما با صرفه میکنید، برای NER (Named Entity Recognition یا این که شناسایی موجودیت اسم‌گذاری‌گردیده) نیز محتوا را با صرفه میکنید. شناسایی موجودیت اسم‌گذاری‌گردیده در معنای شناسایی موجودیت، حصول موجودیت و تکه‌بندی موجودیت میباشد.
۳. اضافه کردن داده یا این که اطلاعی تازه به داده‌های پیشین 
کارشناسان بهینه سازی از ابزارهای بهینه سازی وبسایت برای با صرفه‌سازی محتوای خویش استعمال می‌نمایند. اما، هر ابزار محدودیت‌هایی دارااست. در بیشتر مورد ها، ابزارها تنها حاصل رفیعتر SERP را توده‌آوری و چک می‌نمایند و میانگینی تقریبی را برای پیروی توصیه می دهند.
 
کارشناسان و مدیران seo بایستی به‌حافظه داشته باشند که گوگل درپی به عبارتی داده ها تکراری وجود ندارد. میتوانید کاری را که دیگر افراد ایفا می دهند اسکن فرمایید، ولی داده ها مخصوص‌به‌شخص کلید تبدیل‌شدن به سایت دارای اعتبار میباشد.
 
در اینجا روش‌ی واکنش گوگل با محتوای تازه را بی آلایش تعریف میکنیم: پس‌از اینکه مشخص و معلوم شد محتوایی به یک موجودیت خاص اشاره دارااست، ممکن میباشد گوگل آن محتوا را تحقیق کند تا شاید حقایق و داده‌های جدیدی پیدا نماید که با آن داده ها، مدخل مقر علم موجودیت به‌روز خواهد شد. 
 
هرکسی که مقر‌های علم، تشخیص موجودیت و خزش‌پذیری داده ها را بهبود بخشد، علاقه گوگل را به‌دست می آورد.
 
نکته‌ی اصلی این میباشد که تغییرات ساخت‌گردیده در مقر علم را میشود ردیابی کرد و به محتوایی که منبعش بوده میباشد، رسید. 
 
در صورتی محتوایی منتشر میکنید که موضوعی را پوشش میدهد و در آن داده یا این که نگرش جدیدی که کم یا این که نو میباشد ارائه گردیده، گوگل میتواند شناسایی نماید که محتوای شما آن داده ها منحصربه‌فرد‌به‌شخص را برای او‌لین‌توشه به فضای اینترنت وارد کرده و افزوده میباشد. همین باعث میگردد که  تارنما شما در منطقهی تخصصی‌اش به یک مرجع تبدیل خواهد شد.
 
این اعتبار از کالا اعتبار دامنه وجود ندارد بلکه به پوشش موضوعی گسترده و جامع در باب یک انتیتی مربوط میگردد.
 
با خط مش موجودیت‌پایه به بهینه سازی وبسایت، دیگر محصور به مقصود‌گیری لغات کلیدی با وسعت جستجوی زیاد نیستید.
 
آحاد کاری که بایستی اعمال دهید این میباشد که انتیتی مهم را معلوم فرمایید و آن گاه میتوانید خودتان را مکان کاربرانی که در ارتباط آن کاوش می‌نمایند بگذارید و قصد هر یک را پیش گویی بزنید. 
 
مثالی میزنیم تا این پروسه پر‌نور‌خیس خواهد شد. فکر کنید می خواهید یک فروشگاه آنلاین اسباب و اثاث ماهیگیری را بهینه سازی فرمایید و می خواهید برای موجودیت چوب ماهیگیری ساخت‌و‌ساز محتوا نمائید.
 
بروید سراغ ویکی‌پدیا و مشاهده کنید در نوشته‌علمی‌ی چوب ماهیگیری با مگس یا این که حشره‌تصنعی و مصنوعی به چه موضوعات و مفاهیم (موجودیت‌ها) مرتبط دیگری اشاره شد‌ه‌است. با تحقیق آن نوشته ی علمی به موجودیت‌های پایین میرسید:
 
سیرتکامل‌های ماهی، تاریخچه، مبدا، پیشرفت، بسط‌های تکنولوژیکی، پیشرفت، طرز‌های ماهیگیری با مگس، ماهیگیری با مگس برای ماهی قزل‌آلا، تکنیک‌های ماهیگیری با مگس، ماهیگیری در آب سرد، ماهیگیری مگس کم آب قزل‌آلا، نایمفینگ برای قزل‌آلا، ماهیگیری آب بومی، بازی‌کردن قزل‌آلا، رها کردن قزل‌آلا، ماهیگیری با مگس آب پر نمک، ابزار، مگس‌های تصنعی، حشرات تصنعی و مصنوعی.
 
 
 
درحال حاضر دفعه می رسد به مطالعه بیشتر و صدالبته ابداع در ساخت محتوا. میتوانید بیشتر بازرسی فرمایید و از ابزارهای گوناگون (ازجمله ابزارهای ارزیابی رقبا) یاری بگیرید و موضوعات بیشتری را به آن فهرست اضافه فرمائید. 
 
از جمله، برای زمینه «ماهی»، تعدادی مورد اضافه نمایید، ازجمله تکامل، آناتومی و فیزیولوژی، بیماری‌های ماهی، حمایت و عنایت برای آدم. و آنگاه راهی برای رابطه آن به ماهیگیری و چوب ماهیگیری پیدا نمایید:
 
آیا کسی آناتومی ماهی قزل‌آلا را به اثربخشی تکنیک‌های خاص ماهیگیری مرتبط نموده است؟
آیا یک سایت فروش اسباب ماهیگیری گونه های تکنیک‌های ماهیگیری، میله‌ها و طعمه را به تک تک سیرتکامل‌های ماهی مرتبط نموده است؟
براین اساس، موضوعات خلاقانه‌خیس و پیوندها معنادارتری بین موجودیت‌های مرتبط می توانید پیدا نمایید. این پروسه را هنگام اپ‌ریزی برای ساخت و ساز  محتوا در ذهن داشته باشید.
 
تنها بازنشر نکنید. داده‌ای تازه یا این که نگرش و ارتباطی معنادار و مرتبط و نوآورانه به داده‌های گوگل اضافه نمائید. بگذارید گوگل شمارا همکار خویش برای فراگیری‌دادن به الگوریتم‌ها و مقر داده‌اش بداند. 
 
عده‌بندی و سود‌گیری
کارشناسان و مدیران بهینه سازی وبسایت و اشخاصی‌که seo را یادگرفتن می دهند، همیشه میگویند که می بایست محتوای جامع و تازه ایجاد کرد. محتوایی که قیمت‌آفرین باشد و نیازهای کاربر را برآورده نماید.
 
البته چاره و مسیری که برای ساخت اینگونه محتوایی فراگیری یا این که آرم می دهند، چندان صحیح وجود ندارد. 
 
سبک جستجوی گوگل عوض شده میباشد. گوگل از پردازش لهجه طبیعی و ماشین لرنینگ سود کرده میباشد تا موتور جستجویی گردد که مثل یک آدم گویش کاربرانش را بفهمد. درنتیجه‌ی آن تغییر تحول، موتورهای کاوش در‌پی کشف معنای کاوش‌ها می باشند خیر کلماتی که کاوش می گردد. 
 
گوگل در نرم‌افزار‌ریزی دقیقی مانع ها جان دار در فهم و شعور گویش طبیعی را شناسایی و با تفحص و امتحان‌وخطا آنان‌را از راز روش برداشت.
 
گوگل سرمایه‌گذاری عظیمی برای رسیدگی و ایجاد کرد مقر علم (گراف علم گوگل) و فراگیری الگوریتم‌هایش نموده است تا این الگوریتم‌ها هر روز بیش‌ازپیش لهجه بشر را بفهمند. 
 
مقر علم گوگل مخزن عظیمی از همگی حقایق و موجودیت‌های دنیا بیرون میباشد. هر موجودیت یا این که واقعیت علمی که تا به امروز در خصوص آن در فضای اینترنت محتوایی منتشر گردیده در آن مقر ذخیره شد‌ه‌است. 
 
داده‌ها در آن مقر ساختاریافته‌ و براساس پیوندها معنایی که باهم دارا هستند، به‌هم وصل گردیده‌اند. براین اساس،‌ سیستم‌های گوگل به‌راحتی میتوانند آنها را بخوانند و داده‌ای را دستیابی نمایند. 
 
برای ریلکس‌ترشدن عمل الگوریتم‌ها گوگل دسته‌ای از راهبرد و واژگان استاندارد، کدهای اسکیما، را برای کارشناسان بهینه سازی و پیشرفت‌دهندگان تارنما تنظیم کرد تا با امداد آن ورژن‌ای ساختاریافته از محتواهای ساختارنیافته تارنما دراختیار الگوریتم‌ها و خزندگان قرار بگیرد. 
 
کدهای اسکیما موجودیت‌های به‌کاررفته و رابطه معنایی آنها را در محتوا درقالب کد به گوگل معرفی می‌نماید.
 
درحقیقت، چاره گوگل برای یادگرفتن‌دادن لهجه طبیعی بشر به سیستم‌هایش به کار گیری از موجودیت‌ها بود: موجودیت‌ها، خصوصیت‌ها، تمایزها و ارتباطی که باهم دارا هستند جایگزین تشخیص مکانیکی عبارات کلیدی شد. 
 
 این همت گوگل هماهنگ میباشد با سعی برای دست‌یافتن به مقصود تعالی‌خیس این موتور کاوش که میخواهد به موتور جستجویی فردی‌گردیده برای هر استفاده کننده تبدیل خواهد شد.
 
سرمایه‌گذاری‌اش بر گوگل دیسکاور نشانه‌دهنده‌ی تکان در مسیری تماما متعدد و جدید میباشد. مسیری که به رفتار تجارب‌ای فردی‌سازی‌گردیده برای هر مخاطب و پیش‌بینی نیازها و سؤالاتش می رسد. 
 
برای تعامل با هر استفاده کننده به لهجه خودش مایحتاج میباشد نخستین گوگل لهجه طبیعی بشر را تماما بیاموزد. 
 
به همگی‌ی این‌ها می بایست این را هم ادامه داد که حاصل گوگل فقط جایی وجود ندارد که محتواهای وب سایت مرتبه‌بندی و اکران داده می‌گردد. موتورهای مولد مبتنی‌بر هوش تصنعی و مصنوعی مانند ChatGPT و Gemini هم برای جواب‌دادن به سؤالات یوزرها محتواهای تارنما‌ها را رسیدگی می‌نمایند. 
 
برای بهینه سازی محتوا و وب سایت به‌سیرتکامل‌ای که هم در موتور جستجوی گوگل و هم در گوگل دیسکاور و موتورهای مولد درجه بیاورد و اعتبار دستیابی نماید، بایستی موجودیت‌ها را seo کرد. 
 
صحت دارد که همچنان برخی محتواها و سایت‌ها با ترفندهای seo کلاه خاکستری در حاصل گوگل درجه میاورند، ولی اعتقاد و باور نمایید مرتبه‌هایشان به یادماندنی وجود ندارد. 
 
براین اساس، صرفا رویه صحیح و به یاد ماندنی برای بهینه سازی وبسایت و ساخت و ساز محتوا، seo با رویه موجودیت‌شالوده میباشد. کلمه ها کلیدی را فراموش نمائید و برای موجودیت‌ها و براساس پیوندها معنادار فی مابین موجودیت‌ها ساخت محتوا نمایید. 
 
راهنمای شما در‌این مسیر ویکی‌پدیا میباشد. برای یافتن موجودیت‌ها از این مقر داده امداد بگیرید. در ساخت محتوا برای یک موجودیت به کل موضوعات مربوط به آن بپردازید.
 
یادتان باشد که سیستم پردازش لهجه طبیعی گوگل هم کاربر محتوای شما میباشد. پس، بایستی تمامی‌ی اشاره‌‌ها و پیوندها را بدیهی و پر‌نور نمایید. 
 
درنهایت، نوآوری و بها‌آفرینی را فراموش نکنید. گوگل به محتوایی عشق و علاقه دارااست که داده‌ای تازه بدین اقیانوس بی‌کران داده‌ها اضافه می‌نماید.