امروزه علم seo در ساخت سایت التفات متعددی پیدا نموده است. یکی‌از قسمت های لبریز التفات و مفید در سئو و افزایش مرتبه وبسایت، لینک و پیوند سازی میباشد. شاید در هنگام خواندن یک متن در وب، نوشته های آبی رنگ رنگی که فی مابین جملا‌ت میباشد، دقت شما‌را جلب کرده‌باشد. به‌این عبارات لینک و پیوند گفته میشود. اما بک لینک تارنما چیست؟ چه طور بک پیوند بگیریم؟ ساخت‌و‌ساز بک لینک  و پیوند برای وبسایت چه اهمیتی دارد؟ در ادامه به‌این سوالهای جواب خوا هیم بخشید.
لینک چیست؟
مراد از لینک و پیوند در یک محتوا، متن یا این که تصاویری می‌باشند که با کلیک بر روی آنها به برگه ای دیگر می رویم. به عنوان مثال درصورتی که بخواهیم درباره مطلبی توضیح بیشتری بدهیم، مخاطب را به کاغذ ای دیگر هدایت میکنیم تا توضیح مرتبط مفصلی در اختیارش قرار داده باشیم.
بک لینک تارنما چیست؟
بک لینک نیز نوعی لینک و پیوند دهی هست. زمانی که سایتی دیگر به ورقه ای از سایت شما لینک و پیوند دهد اصطلاحا برای شما بک لینک به حساب آورده می شود. هنگامی آموزش سئو در مشهد ربات ها و خزنده های گوگل یک شیت را خزش و استیناف می نمایند، به پیوند های موجود در آن محتوا وارد می شوند. بنابراین در مسیر حرکت خزنده، گوگل صفحه های تازه را پیدا می نماید و آنها را شناسایی و ایندکس می نماید. تعداد لینک و پیوند ها و همینطور اعتبار تارنما لینک و پیوند دهنده در خریدن فیض و جايگاه گوگل بسیار موءثر میباشد.مراد از پیوند سازی داخلی و فرنگی چیست؟
اگر بخواهیم پیوند سازی را تقسیم بندی کنیم، به دو قسمت مهم لینک و پیوند سازی داخلی و فرنگی تقسیم می شود.
لینک سازی داخلی: این نوع لینک دهی میان صفحه ها مهم یک تارنما پیوند ساخت و ساز می‌شود. یعنی در صفحه ای از یک تارنما به ورقه ای دیگر از به عبارتی وب سایت لینک داده گردیده باشد.
لینک و پیوند سازی فرنگی: چنانچه لینکی از یک سایت به کاغذ ای از سایتی دیگر تولید خواهد شد، به آن لینک سازی فرنگی میگویند.
چه‌گونه بک پیوند بسازیم؟
اکنون این پرسش مطرح میشود که چه‌طور بک لینک و پیوند ساخت و ساز کنیم؟ چه گونه بک پیوند بگیریم که جریمه نشویم؟ در پی نکات مهمی را دراین مورد به شما خیال و خاطر خواهیم داد. همینطور سفارش می‌کنیم مقاله \\\" شایسته ترین شیوه های پیوند بیلدینگ \\\" را نیز برای بدست آوردن داده ها بیشتر درباره ی لینک و پیوند سازی تفحص فرمائید.
 1. انکرتکست صحیح گزینش کنید
در جواب به پرسش چطور بک لینک و پیوند بگیریم، آغاز بایستی در انتخاب متن لینک و پیوند گردیده یا این که انکرتکست به چندین نکته قابل توجه دقت نمائید تا از اسپم شناخته شدن بک پیوند های خویش جلوگیری نمائید.
به عبارت تک واژه ای لینک ندهید. بهتر است از مخلوط یک‌سری واژه یا این که کلمه ها کلیدی پیشنهادی گوگل یا این که long tail به کارگیری نمائید.
گاهی کلمه کلیدی خویش را به هم پا اسم مارک خویش و ترکیبی به کار گیری فرمایید. به عنوان مثال: سرویس ها طراحی سایت
در قسمت هایی از محتوا که شرایط تبلیغ و معرفی سرویس ها دارا‌هستند، با نام تارنما یا این که برندتان به صفحه اساسی وبسایت خویش لینک دهید.
گاهی به عبارت های همگانی کوتاه مانند:  \\\"درین برگه\\\" و یا این که \\\"منبع\\\" و یا این که زمانبر مانند \\\" برای شناخت بیشتر اینجا کلیک نمایید\\\" لینک دهید.
برخی مواقع موردنیاز می‌باشد که صرفا به نشانی url ورقه متبوع لینک و پیوند بدهید. یعنی متن لینک و پیوند گردیده به عبارتی نشانی کاغذ باشد.
گاهی در محتوا بر روی یک تصویر به صفحه خویش پیوند بگیرید.
2. از طریق PBN استعمال نکنید 
بخش اعظمی در جواب به پرسش چطور پیوند بگیریم؟ نحوه PBN را پیشنهاد می کنند. بک پیوند PBN یک مزرعه بک لینک محرمانه میباشد که با غرض ساخت بک لینک برای یک تارنما، ساخته میگردد. در بنا شده در این‌راه چند وبلاگ به خواسته ساخت و ساز محتوا ساخته میگردند. بعد از آن از روش به عبارتی محتواها برای تارنما متبوع لینک گرفته می‌گردد. نکته مهمی که وجود داراست این است که هنوز این راه را یک طریق مطمئن و صحیح نمی دانند. اکثری از اشخاص این شغل را کرده اند و سود خیر گرفته اند و بعضا نیز یک فاجعه را به توشه آورده اند. 
 
این شغل ضمن زمانی که از شما میگیرد، نیاز به صرف هزینه بالا نیز داراست. به دلیل آن که شما ناچار میباشید یک سایت جدید را از پایه احداث کرده و برای ساخت محتوای مختلف و یونیک آن هزینه فرمائید. در شرایطی که بخواهید یکسری وب لاگ هم داشته باشید که کارتان چندین موازی هم شود؛ به دلیل آنکه در این زمان می بایست محتوای تک تک وبسایت ها به طور کامل متفاوت از یکدیگر باشند. به این نکته دقت نمایید که الگوریتم گوگل رند خیس از این حرف ها میباشد و در غایت نحوه PBN شما لو خواهد رفت. 
 
 
 
3. بک پیوند های وب سایت را همیشه بررسی کنید
اشخاصی وجود دارا‌هستند که برای بیرون کردن شما از میدان رقابت، حاضرند ساعت ها وقت بگذارند و برای سایتتان بک لینک و پیوند بسازند. شاید بگویید که با این شغل جدید سکو سایتم ارتقاء می‌یابد، البته اینگونه وجود ندارد. این سایت ها برای حذف کردن شما و جریمه شدنتان به وسیله گوگل از سایت هایی که سکو نه ندارند، بک لینک می گیرند. یا این که محتوایی را ساخت می نمایند که از آغاز تا انتهای آن لغت ها کلیدی مصرف شده است و از آن به وبسایت شما پیوند می‌دهند. با این کار گوگل تصور می نماید که خویش شما برای لینک و پیوند سازی مبادرت نموده اید و سایتتان را جریمه می نماید. در حال حاضر از کجا بازدارنده جریمه گوگل شویم؟ 
 
شما می بایست به صورت پیوسته بک پیوند های وبسایت خویش را محاسبه فرمایید. مشاهده کنید از کدام منبع وبا چه انکرتکستی برای شما پیوند ساخته اند. سپس می بایست لیستی از آن بک لینک و پیوند ها را مهیا کرده و به گوگل استحضار دهید که پیوند های ساخته شده مخرب میباشد. به‌این فعالیت Disavow می‌گویند. البته بدین نکته اعتنا فرمائید که مدام این فعالیت پاسخ نمی دهد و تا حد قابلیت و امکان نباید آن را جاری ساختن دهید.
 
در نوشته ی علمی \\\" فراگیری disavow \\\" به شما خیال و خاطر داده ایم که چطور بک لینک و پیوند های مخرب سایتتان را حذف فرمائید.
 
 
 
4. طبیعی اخلاق نمائید
هنگامی به دست آوردن بک لینک و پیوند برای وب سایت کافی بود و می توانست جايگاه سایت را ارتقاء دهد. اما با تیزهوش خیس شدن گوگل، ترفند های مختلفی برای شناسایی بک پیوند های ساخته شده در لحاظ دریافت شد. هنگامی که شما برای اماده ساختن بک لینک و پیوند، خودتان مبادرت می کنید باید به طور کامل طبیعی اخلاق نمائید. 
 
امروزه گوگل از اندازه گیری معیار سوشیال سیگنال ها در شبکه‌های‌مردمی و همینطور ترازو اشتراک گذاری محتواها، متوجه معیار محبوبیت وب سایت شما گردد. به این ترتیب در شرایطی‌که سایتی بک لینک های متعددی داشته باشد؛ اما مطالب آن بوسیله یوزرها به اشتراک گذارده نشود و یا این که در شبکه های مردمی سیگنال نداشته باشد، گوگل متوجه تصنعی و مصنوعی بودن بک پیوند ها گردد.
 
 
 
5. به تعداد دامنه ها اعتنا فرمایید خیر تعداد پیوند ها
تعداد دامنه هایی که به شما لینک میدهند، مورد التفات می باشند؛ خیر تعداد پیوند هایی که فقط از یک دامنه اخذ میکنید. در واقع از لحاظ گوگل هر چه وب سایت های بیشتری به شما پیوند بدهند، بها و اعتبار سایتتان بیشتر شود. 
 
 
 
6. بر روی یک شیت تمرکز نکنید
در صورتی وبسایت های دیگر بخواهند به شما پیوند بدهند، همگی صفحه ها شمارا از قبیل برگه مهم، وب لاگ، سرویس ها و… در حیث می‌گیرند و فقط بر روی یک شیت خاص تمرکز نمی‌کنند. پس در حالتی‌که قرار میباشد خودتان برای به چنگ آوردن بک پیوند مبادرت نمایید، صرفا به یک کاغذ خاص پیوند ندهید.
 
 
 
7. میان لینک و پیوند های فالو و نوفالو تعادل برقرار فرمائید
بک لینک و پیوند سازی طبیعی شامل تعداد متعددی پیوند های نوفالو نسبت به لینک فالو می باشد. پس تعادلی بین پیوند های فالو و نوفالو در زمان ایجاد کرد یا این که خرید بک لینک تشکیل داد کنید.
 
 
 
8. وبسایت خویش را بهینه فرمائید
تارنما خویش را از همه حیث مهیا و seo کنید. چنانچه سایتی سرعت بالا، ظواهر مطلوب و چگونگی محتوای بالایی داشته باشید، اشخاص بیشتری حاضر میگردند به شما لینک و پیوند بدهند. پس وقتی لینک سازی شما طبیعی جلوه می نماید که وبسایت شما از هر حیث چگونگی نه داشته باشد.
 
 
 
9. از تارنما ساز ها لینک بگیرید
یکی از راهکارها در جواب به پرسش، چه‌گونه بک لینک و پیوند بسازیم؟ این می باشد که از سایت سازها کمک بگیریم. وب سایت سازهای متعددی وجود دارا هستند که پلن بدون پول و دائمی در چنگ یوزرها قرار میدهند. درین وب سایت ساز ها که اکثر زمان ها فرنگی نیز میباشند، شما می‌توانید یک تارنما معمولی ساخت‌و‌ساز کرده و در آن به قسمت های گوناگون تارنما خویش پیوند بدهید. مثلا وب سایت ساز های پر اسم و رسم با اسپم اسکور پایین می شود به Wikidot.com و Weebly.com و site123.me و ... اشاره نمود.
 
 
 
10. از بک لینک پاپ آپی استعمال نمائید
در میان سایت های اهل ایران، تارنما های متعددی با سکو نسبتا بالا وجود دارا هستند که مبادرت به دادوستد پاپ آپ کرده اند. در واقع پاپ آپ تبلیغی میباشد که در حین بازدید از یک سایت روی شیت به شما نشان داده می شود و شما می‌توانید آن را ببندید.
 
بسیاری از این سایت ها، باارزش قابل قبولی این سرویس ها را می دهند. در حالتی که می‌خواهید برای خرید بک لینک مبادرت فرمائید، این شیوه را به شما توصیه میکنیم.
 
 
 
11. از پست مهمان به کارگیری فرمائید
یکی شیوه های پیوند سازی برای تارنما، استعمال از پست مهمان میباشد. تارنما های مختلفی این قابلیت را به شما می‌دهند که تحت عنوان تالیف کننده مهمان، در وبسایت آنها محتوایی را منتشر فرمایید. اساسا وب سایت های آموزشی این قابلیت و امکان را در اختیار شما قرار میدهند. شما می توانید با تولید محتوای اصولی و صحیح، یک محتوای دیدنی در حوزه به عبارتی تارنما ساخت و به وبسایت خودتان لینک و پیوند بدهید.
 
 
 
12. رپورتاژ اطلاع رسانی بخرید
یک کدام از از دیگر از طریق ها برای جواب به پرسش چه طور بک پیوند ایجاد کنیم، خرید رپورتاژ اطلاع رسانی است. رپورتاژ اطلاع رسانی متنی هست که به مراد معرفی کالا یا این که سرویس ها در وب سایت دیگری منتشر میشود. برای نشر رپورتاژ اطلاع رسانی تارنما هایی را انتخاب کنید که، بازدید بیشتری داشته و تا حدی به حوزه کاری شما مجاورت می باشند. چنانچه روش تایپ کردن یک متن برای رپورتاژ اطلاع رسانی را بلد نیستید، مقاله \\\" طرز تایپ کردن رپورتاژ اطلاع رسانی \\\" را تفحص نمایید.