PageRank چیست؟ نگاهی به رازهای پنهان در‌این الگوریتم
الگوریتم پیج رنک (PageRank) یک کدام از مهم ترین و تأثیرگذارترین الگوریتم‌هایی میباشد که گوگل نخست کار خویش برای درجه‌بندی صفحه های اینترنت به شغل موفقیت. این الگوریتم، تحت عنوان یک چاره نوآورانه برای تشخیص التفات صفحه ها اینترنت بسط داده شد. غرض اساسی الگوریتم پیج رنک این بود که به یوزرها یاری دهد تا مرتبط‌ترین و ارزشمندترین حاصل را میان انبوه اطلاعات دردسترس آموزش سئو در مشهد  در وب بیابند.
 
PageRank مانند یک سیستم تحلیل اعتبار برای صفحه های اینترنت شغل می‌نماید؛ به‌سیرتکامل‌ای که هرچه یک شیت پیوند‌های بیشتری از وبسایت‌های دارای اعتبار اخذ نماید، قیمت و سکو بالاتری داراست. این طرز به گوگل این قابلیت را می دهد تا نتیجه ها کاوش را به شکلی ظریف‌خیس و کیفیت بالا فراتر ارائه دهد. با اینکه امروزه گوگل از صدها الگوریتم و میزان متعدد برای آنالیز صفحه ها استعمال می‌نماید، پیج رنک همچنان تحت عنوان یک کدام از شالوده‌های مهم طرز ادراک و نظارت صفحه های اینترنت به شمار آموزش سئو مشهد  می‌رود. 
 
ادراک اصول PageRank به متخصصان seo یاری می‌نماید تا شعور نمایند چه‌طور گوگل از آغاز تا امروز سعی نموده است تا شایسته ترین تجارب کاوش را برای کاربرانش مهیا نماید. به همین عامل، تحقیق این الگوریتم برای هر هر کس به باصرفه‌سازی موتورهای کاوش (بهینه سازی) عشق داراست، قادر است بسیار جالب و آموزنده باشد.
 
درین نوشته‌ی‌علمی از دسته مقاله ها offpage به‌این پرداختیم که الگوریتم پیج رنک چیست؟ چه تاثیری بر seo وبسایت داراست؟ چه فاکتورهایی در آن دخیل میباشد؟ و به چه شکل میتوانیم پیج رنک تارنما را بهبود اعطا کرد؟
 
الگوریتم پیج رنک (Page Rank) چیست؟
الگوریتم PageRank یکی‌از مهم ترین الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل میباشد که بوسیله لری پیج و سرگئی برین، نهاد‌گذاران گوگل، در روزگار تحصیلشان در دانش گاه استنفورد گسترش داده شد. زمانی لری پیج و سرگئی برین در هم اکنون پیشرفت گوگل بودند، برای یافت کردن شایسته ترین و مهم ترین صفحه های سایت‌ها، یک الگوریتم به اسم پیج رنک ساخت کردند که به هر کاغذ یک امتیاز یا این که سکو میدهد. این امتیاز آرم می دهد که آن ورقه چقدر اصلی و دارای اعتبار میباشد.
 
 
 
الگوریتم پیج رنک چه‌گونه فعالیت می‌نماید؟
طرز فعالیت الگوریتم پیج رنک به‌این شکل میباشد که در صورتی‌که یک ورقه تعداد متعددی لینک و پیوند از وبسایت‌های دیگر اخذ نموده باشد، علامت‌دهنده این میباشد که آن کاغذ برای اشخاص متعددی موثر بوده میباشد، بدین ترتیب بایستی امتیاز بیشتری بگیرد. البته این امتیازدهی تنها به تعداد لینک و پیوند‌ها بستگی ندارد؛ چگونگی لینک و پیوند‌ها هم عنایت دارااست. به عبارت دیگر، در صورتی یک ورقه پیوند‌هایی از تارنما‌های دارای اعتبار و مشهور اخذ نماید، امتیاز بیشتری نسبت به وقتی که لینک و پیوند‌هایی از وب سایت‌های نادر‌التفات‌خیس اخذ کرده‌باشد، دستیابی می‌نماید.
 
الگوریتم PageRank را می گردد به یک رای‌گیری تشبیه کرد؛ هر لینک و پیوند به یک برگه خاص، مثل یک رای میباشد. ولی همگی رای‌ها قیمت یکسانی ندارند. رای دادن یک وب سایت دارای اعتبار و پر طرفدار به وبسایت، مثل رای یک شخص تاثیرگذار در یک انتخابات میباشد و بها بیشتری دارااست. بدین ترتیب، یک وب سایت هرچه پیوند‌های بیشتری از وب سایت‌های دارای اعتبار اخذ نماید، PageRank فراتر و در سود سکو بهتری در نتیجه ها جستجوهای گوگل خواهد داشت.
 
این ایده به گوگل یاری کرد تا صفحاتی که محتوای بهتری دارا هستند یا این که بوسیله اشخاص بیشتری پیشنهاد گردیده‌اند را در نتیجه ها کاوش در جايگاه‌های فراتر نماد دهد. بنابراین، کاربرانی که به‌دنبال داده ها می‌باشند، به صفحه های کیفیت بالا‌خیس دسترسی پیدا می‌نمایند. اگرچه امروزه گوگل برای مرتبه‌بندی صفحه های از الگوریتم‌ها و فاکتورهای متعددی به کار گیری می‌نماید، البته پیج رنک همچنان یکی اصول مبنا‌ای در روش ارزیابی و سکو‌بندی صفحه های میباشد. 
 
 
در غایت، PageRank سبب شد که وب برای یوزرها کارآمدتر خواهد شد و نقش مهمی در رویش و توفیق گوگل داشت. این الگوریتم به نوعی سنگ بنای راهکاری بود که جستجوی اینترنت را هوشمندتر و ظریف‌خیس کرد و یوزرها را به محتوای مرتبط‌خیس هدایت کرد.