Yoast بهینه سازی یا این که RankMath به لحاظ شما کدام پلاگین برای seo وردپرس خوب میباشد؟ درین ویدئو این ۲ پلاگین را به طور تخصصی نظارت می کنیم و در غایت بدین سود می‌رسیم که کدام‌یک خوب میباشد.
در اینترنت‌وب سایت‌های وردپرسی برای ارتقاء ورودی گوگل خویش، از دو افزونه می توانیم استعمال کنیم. افزونه رنک مث و یوست seo. برای اکثری از مدیران پرسش میباشد که عالی میباشد از کدامیک به کارگیری نمایند؟ ما در‌این نوشته‌ی‌علمی میخواهیم هر دو افزونه را به طور تخصصی پژوهش کنیم و ببینیم کدامیک برای اینترنت‌وبسایت ما نسبت به امکاناتی که ارائه میدهد مطلوب‌خیس میباشد.
آنچه درین نوشته‌علمی می خوانید
این دومی مقایسه ما از Yoast سئو و RankMath است
فعالیت این افزونه‌ها، seo کردن وب سایت وجود ندارد!
هیچ‌وقت برای سوییچ کردن دیر وجود ندارد
Yoast بهینه سازی یا این که Rank Math
نصیب بهینه سازی و تحلیل پلاگین Yoast سئو و RankMath
ریدایرکت‌ها و تغییر تحول مسیرها
فیض‌گیری کلی
این دومی مقایسه ما از Yoast بهینه سازی و RankMath میباشد
مقایسه Yoast بهینه سازی و RankMath
ما در نوشته‌علمی‌های قبلی این دو افزونه را نظارت کردیم و به انگیزه بیشتر بودن یوزرها یوست تصمیم گرفتیم که آن را تعیین کنیم. در واقع حوصله کردیم که رنک مث خودش را ثابت نماید. فعلا پلاگین رنک مث آزمون خودش را پس داده، آپ تو دیت‌های بیشتری داشته و اینترنت‌تارنما‌های بیشتری از آن به کار گیری می‌نمایند. پس وقتش رسیده که یک تحقیق تخصصی در میان این دو افزونه جاری ساختن دهیم.
فعالیت این افزونه‌ها، بهینه سازی کردن تارنما وجود ندارد!
این افزونه‌ها برای seo کردن اینترنت‌وبسایت ما نیستند. در واقع به ما یاری می‌نمایند تا seo اینترنت‌سایتمان را تجزیه و آنالیز کنیم. مثلا ما میخواهیم با یک عبارت کلیدی، اینترنت‌سایتمان در حاصل رفیعتر گوگل قرار بگیرد و این افزونه تصمیم میگیرد و به ما اعلام می‌نماید که آیا این نوشته‌علمی میتواند با این موقعیت درجه‌ خیر و خوبی در حاصل گوگل استخراج نماید یا این که خیر.
 
هیچ‌وقت برای سوییچ کردن دیر وجود ندارد
هیچ وقت برای سوئیچ کردن دربین این دو افزونه دیر وجود ندارد. هر دو پلاگین این امکان را دارا هستند که کل پیکربندی و داده ها مرتبط با بهینه سازی اینترنت‌وب سایت خویش را سوئیچ فرمائید. یعنی خیلی شل میتوانید از یوست بهینه سازی به رنک مث منتقل گردید و برعکس. پس نگران این نباشید که در حالتی‌که به عنوان مثال با یوست آغاز به شغل کردید برای مدام بایستی با آن ادامه دهید. ولی به دنبال به سراغ مقایسه آخری میرویم.
 
Yoast بهینه سازی یا این که Rank Math
 
Yoast سئو یا این که Rank Math
ما هر دو افزونه را به طور مستقل برروی دو اینترنت‌تارنما نصب کردیم. یوست یک پنل پیکربندی به ما میدهد که در نصیب بهینه سازی می توانیم به آن دسترسی داشته باشیم که پنج قسمت مهم داراست. اما تا قبل از این قسمت‌های بیشتری داشت اما همت کرد که آنها‌را کاهش دهد تا بتوانیم خیلی شل‌خیس پیکربندی seo اینترنت‌سایتمان را ایفا دهیم. رنک مث هم یک منو با به طور تقریب ده بخشی دارااست. شاید در نگاه اولیه بگویید رنک مث قابلیت و امکان‌های بیشتری در پیکربندی به ما ارائه میدهد. در قبال می‌اقتدار اظهار‌کرد که‌این زمینه برعکس میباشد. یعنی یوست قسمت پیکربندی کمتری دارااست اما از روش آن خیلی ریلکس‌خیس خواهیم توانست بهینه سازی اینترنت‌سایتمان را تهیه و تنظیم کنیم.
 
به‌تیتر نمونه رنک مث قابلیتی داراست که قادر خواهیم بود به‌وسیله آن پیکربندی نقشه وبسایت خویش را رئیس کنیم و از طرفی یک قسمت دیگر داراست که می توانیم معلوم کنیم کدام صفحه های در گوگل اکران داده نشوند. این قادر است برای اینترنت‌مسترها اختلال ساخت و ساز نماید، چرا‌که ممکن میباشد بخواهید یک پست در گوگل اکران داده نشود و این پست‌تایپ را در وب سایت مپ اکران دهد. پست تایپ شما در وب سایت مپ قرار میگیرد البته به گوگل و ربات‌های آن اذن نمی‌دهد که آن را در نتیجه ها تصویب نماید. در فیض این سبب ساز یک تداخلی در seo اینترنت‌سایتتان میشود. از طرفی دیگر گوگل در ورژن‌های گذشته‌اش چنین فعالیت میکرد اما فعلا موقعیت را یه خرده تغییر‌و تحول داده میباشد. پیکربندی نقشه وب سایت را حذف کرده و شما خیلی شل‌خیس می توانید پیکربندی seo را اعمال دهید و همینطور کدام پست‌تایپ، مجموعه‌بندی، کتگوری، تکسونومی و… در نقشه‌های اینترنت‌وبسایت تصویب شوند را معلوم نمائید.
 
پس خیلی ریلکس‌ می توانید با جاری ساختن پیکربندی کمتر، seo وبسایت را به‌شکل اتومات به یوست seo بسپاریم. ولی در رنک مث اینگونه قابلیتی نیست. پس راجع به نخستین امتیاز را به یوست seo می دهیم. چون پیکربندی راحت‌تری دارااست. با اینکه رنک مث دارنده رابط کاربری بهتری میباشد البته در یوست میتوانید به راحتی پیکربندی seo را اجرا دهید.
 
نصیب seo و بررسی پلاگین Yoast بهینه سازی و RankMath
 
مقایسه بخش محاسبه یوست بهینه سازی و رنک مث
موردی آینده که می خواهیم در هر دو افزونه تحقیق کنیم، نصیب seo و آنلایز مقاله ها میباشد. وارد بخش نوشته، دستکاری یا این که اضافه کردن نوشته می‌شویم. درین نصیب دو آیکون به نام یوست و رنک مث داریم که با کلیک برروی آنها میتوانیم یک عبارت کلیدی را معلوم کرده و به ما آرم میدهد که تیتر یا این که متن پستی که در ارتباط با آن عبارت کلیدی نوشته‌ایم چقدر می تواند در حاصل گوگل سکو خیر استحصال نماید. پس عبارتی که میخواهیم اینترنت‌تارنما توسط آن در گوگل جايگاه بهتری بگیرد را وارد میکنیم و این افزونه‌ها آن عبارت و مقله را نظارت و محاسبه می‌نمایند.
 
در صورتی‌که بخواهیم بدیهی بگوییم، رنک مث تجهیزات بیشتری ارائه میدهد. این افزونه دربرگیرنده چهار نصیب میباشد که هر یک از آن قسمت‌ها نصیب‌های متعدد اینترنت‌سایتمان را پژوهش می‌نمایند. ولی یوست تجهیزات کمتری دراین باره دارااست. پس مجموعاَ رنک مث قابلیت و امکان بیشتری برای تجزیه و آنالیز خوانایی و بهینه سازی اینترنت‌وب سایت در دست ما قرار می دهد. یک نکته دیدنی درباره رنک مث این میباشد که ما میتوانیم در قسمت کانال‌های اجتماعی، تصویر و متا دیتا برای فیسبوک و تویتر ارائه دهیم اما در افزونه یوست نمی‌توانیم پیکربندی خاصی برای کانال‌های اجتماعی انتخاب کنیم و مطلقا برای دسترسی به‌این قسمت بایستی 89 دلار بپردازیم.
 
ریدایرکت‌ها و تغییر تحول مسیرها
می خواهیم مهمترین مورد در ساختار اینترنت‌سایتمان را پژوهش کنیم. یعنی قسمت ریدایرکت‌ها یا این که به عبارتی تغییر‌و تحول مسیرها. در بهینه سازی خوب میباشد در صورتیکه یک ورقه را در اینترنت‌سایتمان حذف کردیم، آن را ریدایرکت کنیم به یک کاغذ تازه، یعنی به گوگل اعلام کرده که به مکان کاغذ دیرین، آن را در نتیجه ها آرم دهد. اینگونه قابلیتی را تک تک افزونه‌های گوگل در مشت ما قرار می دهند. بعضا به طور مجانی و برخی دیگر به طور پرداختی. برای ریدایرکت کردن صفحه ها در پلاگین یوست بهینه سازی می بایست 89 دلار پرداخت فرمائید البته در افزونه رنک مث به طور بدون‌پول می توانید این عمل را جاری ساختن دهید. در فیض رنک مث برای این عمل افزونه بهتری به حساب می آید.
 
فیض‌گیری کلی
پس در کل طبق تحقیق‌هایی که داشتیم بدین فیض می‌رسیم که رنک مث برای seo اینترنت‌سایتمان افزونه بهتری میباشد. در واقع چیزی که رنک مث را نسبت به یوست ارجحیت میدهد این میباشد که مجموع خطاها و کاستی‌های یوست را در ورژن خویش برطرف کرده و همینطور تجهیزات بدون‌پول بیشتری به یوزرها خویش ارائه میدهد. پس توصیه ما به شما افزونه رنک مث میباشد. ولی بایستی این را در حیث بگیرید که هر دو شغل های مشابهی اعمال می دهند پس فرق چندانی ندارند صرفا رنک مث قابلیت و امکان‌های بیشتری را داراست. ولی درصورتی که هنوز عشق و علاقه خاصی به یوست دارید و می خواهید از آن به کار گیری فرمایید، می توانید ورژن بدون‌پول آن را در کنار افزونه Redirection که یک افزونه مجانی میباشد به کارگیری فرمایید.