سئو از موضوعات غامض محسوب میشه که دائما هم داره تغییر تحول میکنه.
برای موفقیت خودتون و ارتقا تخصصتون در‌این صنعت بهتره که با پانزده مورد و مراحلی که میخوام درپی بهتون معرفی کنم آشنایی بی نقص داشته باشین.
همون طوری که خودتون میدونین سئو به یه کانال ضروری در بازاریابی دیجیتال هم برای برند ها و هم سازمان ها تبدیل شده و مداوم هم داره تغییر میکنه.
اگه شما همیشه تلاش کنین که در این باره پیش قدم باشین این آیتم میتونه براتون اثرگذار باشه مخصوصا برای کسایی که دارن seo رو یاد میگیرن یا کارای دیگه ای رو استارت میکنن.

اگه هم هنوز جدید کارین ابدا نگران نباشین چون که سرعت تبادل اطلاعات و آموزش ها بالا رفته و این یادگیری مداوم چیزیه که خیلیایی که به سمت سئو در میان بهش عشق و علاقه پیدا میکنن.
در این نوشته‌ی‌علمی از کوشش کردم که پانزده مورد از زمینه های دانش سئو رو بهتون فراگیری بدم که این پانزده مورد میتونن در حین حرفه خودتون بهتون کمک زیادی برسونن. 
خاطر بگیرین که ابزار های جست و جوگر چطوری شغل میکنن
برای اونایی که در موضوع seo عمل میکنن یا کسایی که به عنوان نقش کوچک تری در یک بازاریابی وسیع تر وارد اون میشن، این نقطه شروعشون محسوب میشه.
شما بهتره در او‌لین مرحله خودتون وقتی رو برای آشنایی با موتور های جست و جو بذارین تا یاد بگیرین که اهداف مشتریا چی میباشند، چه کسایی سهم بیشتری در این بازار دارن، چه محصولاتی بعداز جست و جو هاتون نمایش داده میشن و چطوری نتیجه ها ارگانیک نمایش داده میشن.
اینکه شما بدونین که در طول زمان حاصل صفحه های جست و جو و رده بندی اونا (SERPs) چطوری تغییر‌و تحول کردن گزینه نه رو درباره چرایی نمایش محتوای فعلی بهتون میده.
همچنین باید اینو هم دراین مورد بدونین که وقتی جست و جوی بار شما برای گوگل بدون نقص و مبرهن معین نباشه، مختصات و عنا وین مختلفی رو در فایده جست و جوی خودتون براتون نمایش میده ولی اگه همون جست و جو با قصد خاصی ایفا بشه، گوگل بهتون نتیجه ها بهتر و ظریف تری رو نشون میده.
دنبال مخاطبای خودتون باشین
اون چیزی که ما تا قبل از این تحت عنوان تحقیق کلمات کلیدی داشتیم الان خیلی پهناور تر شده.
الان ما بایستی به تحقیقات کلمه ها کلیدی خودمون ادامه بدیم و در همین اکنون پروسه خرید اونا رو هم در نظر گرفتن کنیم.
فعلا شما می بایست بتونین مخاطباتون رو از نگاه جمعیت شناسی و سرازیر شناسی اونا تحقیق کنین، و محتوایی که در زمان خرید خودشون از لحاظ تعامل بیشتر یا تصمیم به خرید زیادتر دارن رو پیدا کنین و این برای گسترش استخراج و انیمیشن میتونه خیلی مهم باشه.
اگه شما برای یه برند کوچک یا طیف وسیعی از برند ها کار میکنین بایستی بیشتر درباره اهداف کسب و کار مورد نظر خودتون بدونین و همت کنین تا مخاطبای هدفتون رو عالی و بیشتر بشناسین.
درباره رقباتون بازرسی کنین
اینکه شما بتونین چشم انداز رقابتی خودتون رو درک کنین در بیشتر پروسه سئو میتونه براتون موثر باشه.

همچنین اینو هم بدونین که صرفا با رعایت کردن بهترین شیوه ها و همچنین حساب کردن تارنما خودتون میتونین نتایج مختلف رو پیدا کنین و اونا رو اصلاح کنین.

اینکه شما بتونین وبسایت ها و برند های رفیعتر که سهم بیشتری از بازار رو به خودشون اختصاص دادن رو ذیل لحاظ بگیرین و مخاطبای مورد نظرتون رو به سمت سایت خودتون بکشین مسئله مهمی برای کسب و انیمیشن محسوب میشه.

بازرسی کردن درباره رقباتون میتونه به صورت دستی و یا با استفاده کردن از ابزار های مختلفی باشه که با استفاده از اونا شما باید انتخاب کنین که چه چیزایی باعث موفقیت سایت اونا شده و کوشش کنین که اون مورد ها رو هم در کسب و کار خودتون در حیث بگیرین.

این تحقیقات رو شما میتونین کلاً بر پایه ی عامل ها خارجی تر و همچنین کارداران عمقی تر بازرسی کنین و یا میتونین برای سوال های و سوالای جامع تربه صورت شیت به برگه اون رو استیناف کنین.

وب رو برای خودتون تجزیه و تحلیل کنین
جمعاًَ از متخصصای سئو انتظار میره که بتونن کارای خودشون رو تجزیه و نظارت کنن. این موردها هم در این مورد مهمن:

تاثیر استراتژی ها و سعی های خودتون رو شعور کنین.
سعی خودتون رو به کسایی که در تجارت شما سهیم هستن گزارش بدین.
همچنین در این زمینه اینو هم بدونین که احاطه به Google Analytics از موردها ضروری محسوب میشه.

همچنین اکثری از سفارشی سازی ها و مفاد اضافی وجود دارن که به طور پیش فرض در دسترس نیستن که متخصصای سئو بایستی از اونا به کار گیری کنن.

بعضی از اونارو میتونین به‌دنبال ببینین:

مدل های انتساب برای مشاهده بیشتر مسیر خرید مشتری ها
گزارش تبدیل کمکی
از کلیه داده های تحلیلی که تواناییشو دارین استعمال کنین تا بتونین به یه تصویر بدون نقص و مرتبط با اهداف جست و جوگر ها و شخصیت های گوناگون برسین.

این قضیه میتونه به شما یاری کنه که تاثیر سئو رو در کسب و کار خودتون به طور کامل بشناسین.

به موضوع ردیابی توجه کنین
اینکه شما بتونین با توسعه و گسترش دهندگان و دسته های فناوری اطلاعات به عنوان یک زمینه اصلی در وب سایت خودتون کار کنین میتونه براتون در زمینه اسکریپت ها و پیکسل های ردیابی خیلی مهم باشه.

دقیقا به همین علته که دونستن درباره تجزیه و پژوهش، نقشه های حرارتی، Google Tag Manager و مکانیسمای ردیابی دیگه میتونه براتون ضروری باشه.

در حالیکه مورد ها زیادی از پیاده سازی ها و بروز رسانی ها از موارد ساده محسوب میشن مهارت فعالیت کردن با سایرافراد در این زمینه از اهمیت کمتری برخورداره.

همچنین اینو هم بدونین که توسعه دهندگان و متخصصای فناوری اطلاعات همیشه در پیاده سازی و اعتقاد جستن از ردیابی مناسب در ابزار هایی که بیشتر بازاریاب ها از اونا به کار گیری میکنن اعتقادوباور کامل ندارن.

سئوی تکنیکال رو به استخراج و کارتون اضافه کنین
این مورد میتونه برای افراد خلاق و یا با محتوای بیشتر خیره کننده تر بنظر بیاد.

نقش های زیادی وجود دارن که متخصصای بهینه سازی به خودشون اختصاص میدن و برخی از اونا دراین باره مهارت ندارن.

حتی اگه قرار نیست وارد کد بشین، وارد تنظیمات سرور بشین و یا میتونین افزونه ها رو در وبسایتتون پیکربندی کنین.

اینو هم مدنظر داشته باشین که شما بایستی در‌این قسمت از عامل ها فنی اثرگذار بر سئو مطلع باشین.

توجه کنین که مواردی مثل تجربیات شیت، زمان بارگذاری صفحات، اتوماسیون، برچسب گذاری پویا و نمایه سازی و مورد ها دیگه ای مثل اینا در یکی‌از تیم های سئو قرار میگیرن.

مطمئنا شما میتونین بعدا بهترین محتوا ها رو در وبسایت خودتون داشته باشین و لینک و پیوند های معتبری که به وب سایت شما اشاره میکنن رو در نقاط متعدد وب مشاهده کنین.

این مورد میتونه مقداری از اون نقایص فنی سایتتون رو جبران کنه ولی اینو هم به یاد داشته باشین که ممکنه این موانع در مناطق متعدد سایتتون همچنان وجود داشته باشن و برای مشتریاتون اختلال درست کنن.

بنابراین بهتره که از همین الان برای یادگیری سئو تکنیکال وقت بذارین و برنامه ای برای اصلاح اونا و بهبود عملکرد وبسایت خودتون داشته باشین.

نمایه سازی ها رو در لحاظ داشته باشین
اینکه شما بتونین نمایه سازی ها و کوشش اونا رو درک کنین هنوزم برای استحصال و برنامه کودک خیلی اهمیت داره.

در سال های گذشته گوگل زمان بیشتری برای جست و جوها صرف می کرد اما این روزا این نتیجه ها با سرعت بیشتری نمایش داده میشن بنابراین گوگل بیشتر از قبل میتونه به شما کمک کنه.

اما چیزی که مهمه اینه که امروزه هم خیلی مهمه که به طور کامل نحوه کارایی نمایه سازی رو شعور کنین.

این دانش مبنا میتونه در موضوع اقدامات راهبردی یا عیب یابی به شما امداد زیادی برسونه.

در این باره سایت های گران قدر، سایت های تجارت الکترونیک و اونایی که محتوای تکراری بیشتری دارن نیاز به استراتژی های بیشتر و خاصتری در مسئله دارایی و به کارگیری از دستورات و مفاد دیگه دارن.

علاوه بر همه اینا سایت هایی مثل تارنما های در بین المللی دارای ابهام های بیشتری هم هستن.

به HTML دقت کنین
امروزه ایفا دادن بهینه سازی فارغ از داشتن دانش عظیم راجع‌به HTML با به کارگیری از سیستم ها و ابزار های مدیریت منابع باز خیلی آسون تر از قبلی شده.

البته اینو هم می بایست در نظر بگیرین که دونستن درباره HTML هنوزم کاربردای زیادی براتون داره.

مثلا وقتی مجبورین که مشکلات ناشی از CMS یا یه کد که برای سئو سخته رو رفع کنین بدین دانش نیاز دارین.

اینکه بتونین مشکلات جان دار در یه کد با برچسب های تکراری، پیگیری پیاده سازی های اسکریپت و همکاری در JavaScript، AJAX و سایر این موضوع ها رو رفع کنین، میتونه درباره ی ارتقاء سرعت وب سایت تون خیلی اساسی باشه.

جست و جوی محلی رو هم در نظر بگیرین
نقش ها و مسئولیت ها مبنی بر اون سازمانی که مسئولیت بهینه سازی جست و جوی محلی رو بر عهده دارن میتونه مختلف باشه.

جست و جوی‌بار محلی به اندازه ی کافی غامض محسوب میشه که SEJ دارای راهنمای محلی برای سئو محلی باشه و جنبه های متفاوت برای زیر کنترل تصاحب کردن اون رو بهتون نمایش میده.

متخصصای سئو در این باره می بایست درباره موردها زیر اطلاعات کافی داشته باشن:

اکوسیستم کامل جست و جوی محلی.
میزان ها و فاکتور های رتبه بندی.
التفات اسامی، آدرس ها و اطلاعات موبایل ها.
فرایند ها و مدیر اونا
عوامل روی ورقه رو استیناف کنین
خوشبختانه امروزه دیگه بیشتر متخصصای بهینه سازی روی عنصرها تک کاغذ ای تمرکز نمیکنن.

در حالیکه این روزا تمرکز روی محتوا و زمینه تغییر کرده، هنوزم جاهایی برای دست اندرکاران داخلی تر و عمیق تر پیدا میشن و می بایست یقین نتایج کنین که برچسب ها در هر ورقه ای که در سایتتون دارین اختصاصی بفرد و موجود باشن تا کاربرا بتونن ازشون به کارگیری کنن.

همچنین تفحص کنین که قطعا محتواتون کبیر باشه و تمام قضیه رو دربر بگیره و حتی اگه موارد خاص تر رو هم در نظر نگرفته باشه بتونه یه نوشته‌ی‌علمی کلی و خوب رو برای مخاطبان بیان کنه.

همیشه هم اینو در حیث داشته باشین که تسلطتون بر عوامل داخل کاغذ، روش همکاری اونا برای ساخت‌و‌ساز یک موضوع مناسب و مفاد دیگه همه و همه میتونن در مرتبه بندی نوشته‌علمی شما مفید واقع بشن.

ساخت لینک ها رو خاطر داشته باشین
همگی ی ما میخوایم مقاله‌ها و محتوا هایی رو توسعه بدیم که به طور طبیعی پیوند ها رو جذب کنه البته هیچ زمان نباید نگران ساخت و ساز لینک و پیوند باشین، هنوزم شما بایستی بدونین که لینک ها چطوری بر جايگاه بندیتون اثر میذارن.

چیزی که معمولا شعور نمیشه قیمت کمیت در عوض کیفیته و اینکه آیا ما بیش تر از حد بر روی پیوند ها و پیوند ها تمرکز کردیم یا نه.

اینکه شما بتونین کیفیت پیوند ها رو یاد بگیرین و استراتژی های جذب و بدست آوردن لینک و پیوند های مرتبط و باکیفیت رو بلد باشین و بدونین چجوری اونارو در استراتژی بهینه خودتون پیاده سازی کنین میتونه به تجارت شما یاری زیادی برسونه و از جمله نکاتی محسوب میشه که بایستی بر اون تسلط داشته باشین.

E-A-T
تخصص، قدرت و امکان یقین که مخفف اونا میشه E-A-T از کارداران سکو بندی نیستن ولی یادگیری و فهم اونا میتونه براتون خیلی اصلی باشه.

این قضیه همون مفهومیه که گوگل در مورد ها زیادی ازشون حرف گفته و موضوعشون به سال 2014 برمیگرده.

شما بایستی بیشتر به ضرورت ایجاد ارتباط از طریق محتوا و شرایط ارتباط از طریق پیوند ها دقت کنین اما E-A-T در‌این زمینه کمی عمیق تر میشه و میتونه مورد ها عمقی تری رو در بر بگیره.

با وجود چرخه مکرر بروزرسانی های الگوریتم های گوگل دونستن درباره E-A-T و توان داشتن در استعمال از اون به عنوان یه فیلتر در صورت کاهش تلاش، بعد از یه بروزرسانی، میتونه عنایت زیادی داشته باشه.

پروسه ها رو پیشرفت به این
اینکه شما به کلیه ی زمینه های سئو در یک مجال بپردازین یه مسئله دشوار محسوب میشه.

اگه بتونین یه استراتژی منسجم درست کنین، و فعالیت ها رو هم حق اولویت بندی کنین، و کاراتون رو از طریق به انجام رسوندن مرحله به مرحله پیاده سازی کنین همگی این موردها میتونن برای موفقیت شما ضروری باشن.

همچنین فارغ از داشتن یه روش برای اجرا کار ها بطور مکرر، حتی درخشان ترین و بهترین افراد بینمون هم نمیتونن یه مسیر رو تا آخرش طی کنن.

دراین مورد می بایست این مورد رو در نظر بگیرین که ایجاد کردن یه روند قابل تکرار و استاندارد، میتونه برای استمرار پیشرفت و منفعت ذینفعاتون التفات داشته باشه.

تطبیق پذیری رو همیشه در حیث داشته باشین
این قضیه ممکنه ظاهری به نظر برسه البته اینکه بتونین فرایندی که در صدر مذکور رو داشته باشین باید تعادل و سازگاری رو هم در لحاظ بگیرین.

درست مثل طرق دیگه شما باید بتونین با موردها ذیل سازگاری پیدا کنین و اونا رو به طور کامل در لحاظ بگیرین:

تغیییر حق اولویت ها برای ذینفعان
تغییرات چشم انداز رقابتی
تغییرات در مخاطبای هدفتون
بروزرسانی هایی که توسط خود موتور های جست و جو اجرا شدن و تغییراتی که کردن
در حالی که سازگاری یا همون تطبیق پذیری بیشتر یه آمادگی محسوب میشه تا مهارت، بازم کشف کردن یه طریق بهتر برای احاطه بر این چرخش ها و تغییرات میتونه خیلی مداقه داشته باشه.

دراین مورد همیشه به این موضوع اعتنا کنین که شما باید بتونین تشخیص به این که چه چیزایی بایستی در استراتژی ها، شیوه ها، تاکتیک ها یا اهدافتون بروز بشن.

حتی وقتی همگی چی به نیکی پیش میره و مشکلی برای سایتتون پیش نیومده درجه بندیتون و ترازو ورود مشتریان به سایتتون میتونه کاهش پیدا کنه.

در این فرصت تواناییتون در مورد عیب یابی و کشف کردن یه راه‌حل مناسب میتونه براتون خیلی مفید باشه.

برخی اوقات هم تغییرات سایت ها، آپدیت رسانی های الگوریتم موتور های جست و جو یا تغییرات بازار میتونن برای دستیابی انیمیشن ضرروزیان داشته باشن.

البته شما می بایست همیشه قدرت تطبیق پذیری خودتون رو افزایش بدین و کارایی کنین که دراین مورد استقامت لازم رو داشته باشین.

سئوی بین المللی
ملاحظاتی از سئو که در مورد در بین المللی وجود داره در سایتایی که فقط روی زمینه های داخل کشورشون تمرکز کردن معمولا در نظر گرفته نمیشن.

اگه شما در حیث دارین که تمرکزتون رو روی مناطق دیگه هم داشته باشین بهتره که به موردها تحت دراین مورد توجه کنین و اونا رو برای این کار در لحاظ بگیرین:

دامنه های سطح بالا
میزبانی
برچسب های Hreflang
تفاوت زبان ها و مملکت ها در نسخه های میان المللی موتور های جست و جو
طیف وسیعی از مواردی که بر seo تاثیر دارن با 15 مورد اورده شده در این نوشته‌علمی مرتبطن.

هنگامی که در این موردها تخت گاز و مهارت بیشتر رسیدین، میتونین خیلی چیره باشین.

ولی هیچ وقت دست از یادگیری مطالب بیشتر بر ندارین و نذارین اطلاعاتتون کهن بشن.

وقتی که میخواین سئو رو خیال بگیرین و روی مطالب اون تسلط پیدا کنین، یادتون باشه که از فهم شیوه عملکرد موتور های جست و جو شروع کنین.

این عمل بهتون یه چشم انداز و چهارچوب بهتر میده.

کارایی کنین که چیزایی که میشه اونا رو در امر seo اندازه گیری کرد رو خاطر بگیرین و شیوه کار خودتون و جایگاهتون رو در seo شعور کنین.

بعد از اون شما میتونین به بحث های خاص تری مثل دانش بهینه سازی فنی داخل و سوا صفحه بپردازین.

منابع درست و شیوه های صحیح یادگیری خودتون رو بشناسین.

اگه میتونین از فراگیری دادن افراد، مجال های آنلاین، پادکست، نوشته‌ی علمی یا رسانه های دیگه استفاده کنین تا بتونین جا های خالی تجارت خودتون رو لبریز کنین و روی مواردی که نیاز به گسترش دارین فعالیت کنین.