اول از همگی بیایید با اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا شویم:
به استعمال از اشخاص تاثیرگذار، برای رساندن پیام مارک خویش، به مخاطبان غرض، اینفلوئنسر مارکتینگ گفته میگردد.
اینفلوئنسرها چه اشخاصی هستند؟
افرادی میباشند که معمولاً تعداد دنبال‌کننده‌های متعددی دارا هستند، میان عموم دوست داستنی می‌باشند و عموم توصیه‌های آن‌ها‌را با جان و دل قبول می‌نمایند.
 
لطفاً توجه فرمایید! اینفلوئنسر مارکتینگ، صرفا این وجود ندارد که به تعدادی اشخاص فالوور بالا در اینستاگرام پول بدهید تا فرآورده شما‌را تبلیغ نمایند. خیر! این می شود تبلیغات در کانال‌های اجتماعی.
 
بازاریابی به وسیلۀ اینفلوئنسرها، مستلزم پیاده سازی کمپین‌هایی میباشد که مقصود مشخصی را دنبال می‌نمایند و این مقصود، لزوماً فروش تولیدات وجود ندارد.
 
یادتان میباشد که گفتم یک کدام از سیگنال‌هایی که گوگل دقت متعددی به آن داراست، معیار جستجوی اسم مارک شما یا این که Brand Mention میباشد؟
 
خب، با اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توانید کاری فرمائید که عموم نسبت به مارک شما دور اندیشی پیدا نمایند، کنجکاو شوند و برای اخذ محتواهای بیشتر، اسم‌تان را در گوگل سرچ نمایند. گوگل به این تعداد جستجوها اعتنا می‌نماید و هنگامی می‌بیند عدۀ متعددی دنبال شما میشوند، دست‌تان را توی دست هم میگذارد.
 
یک نکتۀ خرد: برای اینکه ملاحظه آموزش سئو در مشهد کنید اسم مارک شما به‌طور معدل چند دفعه در ماه کاوش می‌شود، میتوانید از ابزار Keyword Planner گوگل به کار گیری نمائید.
 
درباره اینفلوئنسر مارکتینگ و پیاده سازی کمپین، همت می کنیم به طبعً در مقالات آتی کلام کنیم. موقتاً برویم سراغ قسمت نقطه نهایی offpage.
 
3- نقش کانال‌های اجتماعی در seo وبسایت
عمل اثر گذار و موثر در کانال‌های اجتماعی، 2 حُسن گران قدر برای شما دارد:
 
برندینگ می کنید و ترازو سرچ برندتان ارتقاء می یابد
می‌توانید برای وبسایت‌تان لینک و پیوند بسازید
برای اینکه کار شما در کانال‌های اجتماعی بهره‌نصیب باشد، اولیه مخاطبان هدف خویش را معین نمایید. مخاطبان مقصود خویش را که بشناسید، میتوانید رسانه‌های صحیح و همچنین محتوای مطلوب آنها را تنظیم نمائید.
 
درین قسمت چند کانال اجتماعی که ممکن میباشد خیلی به کارتان بیاید را تفحص میکنیم.
 
مطلقا بخوانید: اسکیما چیست و چگونه با آن سایتمان را نماد‌گذاری کنیم؟
آپارات و یوتیوب؛ یا این که ویدئو مارکتینگ برای seo
یوتیوب و آپارات شایسته ترین جای برای آپلود ویدئوهای آموزشی یا این که موشن گرافیک‌های شما هستند. خیر و خوبی یوتیوب این میباشد که می‌توانید به آسانی لینک و پیوند تارنما خویش را در توضیحات وارد نمائید؛ اما خب در کشور ایران غربال میباشد و شاید یوزرها متعددی به آن دسترسی نداشته باشند.
 
نیکی آپارات هم این میباشد که در کشور ایران غربال وجود ندارد , به راحتی میگردد به صفحات وب سایت پیوند بخشید. یک سود دیگر هم دارااست که ویدیو به سرعت فی مابین عموم پخش میگردد، امکان به‌اشتراک‌گذاری بالایی دارااست و خیلی‌ها پس از دیدن کلیپ اسم مارک شما را کاوش می‌نمایند.
 
برای اینکه مداقه ویدیو را عالی درک کنید، تصویر تحت را - که وابسته به وب سایت Backlinko میباشد - ملاحظه کنید.
 
طبق توضیحاتی که سایت بک‌لینکو ارائه کرده، این نمودار واحد سنجش ارتقاء بازدید برگه، در ادامه ویدیو مارکتینگ و افزایش سرچ مارک را آرم می‌دهد. هر چقدر که بازدید از ویدئوهای یوتیوب ارتقاء پیدا کرده، تعداد سرچ \\\"Backlinko\\\" در گوگل نیز بیشتر گردیده و تعداد اشخاص بیشتری از این وبسایت بازدید کرده‌اند.
 
اینستاگرام؛ رسانه‌ی محبوب اهل ایران‌ها
اثر عمل در اینستاگرام هم نسبتاًً مثل آپارات و یوتیوب است؛ یعنی هم می توانید به سایت‌تان پیوند بدهید و هم اینکه برندینگ می‌کنید.
 
توجه کنید، در‌حالتی که محتوایی که در کانال‌های اجتماعی ساخت و ساز می کنید کیفیت بالا و اثر گذار باشد، شانس این را دارید که عموم محتوای شما‌را با یکدیگر به‌اشتراک بگذارند و استارت نمایند به کلام کردن درباره مارک شما! و صحیح این‌جاست که مارک منشن (Brand Mention) واقعه میفتد.
 
تنها یادتان نرود که اگر اینستاگرام را تحت عنوان یک کدام از رسانه‌های خویش گزینش می کنید، می بایست عمل مستمری در آن داشته باشید، تا بتوانید سود بگیرید.
 
یک مثال هم از تجارب خودمان ببینیم؟
 
در تصویر بالا، یکی از پرطرفدارترین و پربازخوردترین پست‌های صفحۀ اینستاگرام نوین را می‌بینید. این پست بارها به اشتراک‌نهاده گردیده، در اکسپلور اینستاگرام چشم گردیده و مخاطبان متعددی دربارۀ آن حیث داده‌اند. در کنار این سوشال سیگنال‌ها، اشخاص متعددی برای شناخت بیشتر وارد پروفایل نوین گردیده‌اند، روی لینک وب سایت کلیک کرده‌اند و حتی‌در گوگل در ادامه مقاله بها‌گذاری نوین بوده‌اند.
 
برویم سراغ رسانۀ آتی.
 
لینکدین؛ رسانه‌ای برای کسب‌وکارها و اشخاص دارای تخصص
در لینکدین میتوانید هم با حساب بیزینسی و هم با حساب فردی خویش کار فرمائید. در هر دو شکل قابلیت این را دارید که یادداشت‌هایتان را با دیگران کارشناس در حوزه کاری خویش به اشتراک بگذارید و به مقاله‌هایتان پیوند بدهید.
 
نیکی لینکدین این می‌باشد که میتوانید یک کانال والا از مخاطبان مقصود و همیاران خودتان بسازید. این کانال کلان، تاثیرگذاری بالایی در چشم شدن پست‌های شما داراست. آنان پست‌های شما می خوانند، روی لینک‌تان کلیک می‌نمایند، پست‌ها را لایک می‌نمایند و گاهی هم آن به اشتراک میگذارند. در مقاله «لینکدین چیست» از ساخت حساب فردی و شرکتی و نحوه فعالیت در لینکدین صحبت کنیم.
 
هر قدر که شرکت کردن و تعامل اشخاص با شما، در کانال‌های اجتماعی بیشتر باشد، بیشتر چشم می شوید و سینگال‌های کار کشته‌تری را برای گوگل می‌فرستید.
 
گشوده هم یک نمونه دیگر از نوین ببینیم؟