پیامدهای منفی تولید و نشر محتوای زردرنگ!
یک مکان نما‌بک به نخستینِ نوشته‌ی علمی و بحثمان درباره نیویورک و استارت پیدایش خبر نامه‌نگاری زرد بزنیم.
نیویورک در آن زمان به شهری برای تولید محتوای ارزان هیجانی تبدیل شد. پولیتز و هرست در آن مجال برای پرداختن به فساد و رسوایی‌های سیاسی و یا خبرها سیاسی آموزش سئو مشهد از گزارش‌های هیجان‌زده و تهاجمی به کارگیری می‌کردند. به خاطر همین سود مالی هنگفتی که ناشران از فروش روزنامه‌ها به دست می‌آوردند، منجر شد که مردم آن موقع درباره وقایع کوبا در سال 1898 اطلاعات نادرستی داشته باشند.
 
حال این وقایع چه بود؟ در سال 1898 کشتی ایالات متحده در بندر هاوانای کوبا به طور اتفافی منفجر شد و غرق شد. ولی رسانه‌ها و ناشران به جای رسیدگی دقیق حادثه، سعی کردند ذهن ها عمومی و مردم را بر علیه اسپانیا تحریک کردند و سماجت داشتند که اسپانیا در شکل دادن آن رخداد، دست داشته می باشد.
 
می‌قدرت اظهار کرد که مطبوعات رنگ زرد آموزش سئو در مشهد با بر هم زدن افکار عمومی و تحریک طرفداران جنگ، در اتفاق افتادن پیکار در میان این دو مرزوبوم تاثیر داشتند.
 
این پیامد، منفعت‌ی خطرناکِ هدف خبر نامه‌ها بود؛ یعنی «فروش بیشتر»!
 
 
 
هم اکنون در ادامه به یک سری مورد از اثار منفی نشر محتوای زردرنگ اشاره میکنیم:
 
تولید بحران برای حصول و کارها
حصول و کارها هم از همهمه‌هایی که فیک نیوز و اخبار زرد منتشر می‌کنند، در پشتیبانی نیستند. یک خبر یا شایعه بدون اینکه صدق و اعتبارش سنجیده شود، ممکن می‌باشد منجر شود یک تجارت مبتلا دردسر شود. یک تیتر رنگی و جلب‌دقت‌کننده روی یک کلیپ که ناگهان در اکسپلور اینستاگرام شما ظاهر می‌گردد، حتی قبل از اینکه آن کلیپ رو باز نمائید و مشاهده کنید، کار خودش را کرده است و نگاه شما را به یک برند خاص منفی می‌کند. و خبر بد اینکه این تیترها در ذهن می‌مانند.
 
ساخت چالش در زندگی شخصی افراد
روزنامه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت مالامال شده از خبرهای جعلی و شایعه پراکنی درباره زندگی خصوصی سلبریتی‌ها و افراد دارای شهرت! اخباری که اغلب با دروغ و غلو همراهند. این محتواها با اینکه سرگرم‌کننده‌اند، اما گاهی با پخش یک خبر دروغ و شایعه، می‌توانند زندگی افراد را پایین تاثیر قرار دهند. همانظور که بارها شنیده‌ایم، تکثیر یک شایعه، قادر است اخراج از محل کار، خودکشی یا ساخت اختلاف در بین افراد را در پی داشته باشد.
 
بسط Miss Information یا اطلاعات غلط
حتما می‌دانید که تشکیل داد محتوا درباره موضوعات خاصی مثل پزشکی یا تغذیه و ... چقدر باید از روی حس مسئولیت و حساسیت انجام شود! فرض فرمایید با یک تیتر و نوشته‌علمی‌ی رنگ زرد درباره یک بیماری یا داروی خاص، استفاده کننده را به اشتباه بیاندازید؛ در این صورت شما فقط زردنویسی نکرده‌اید، بلکه جان یک انسان را به خطر انداخته‌اید!
 
جهت‌دهی به اذهان عمومی
گاهی وقت‌ها انتشار اخبار و مطالب زرد به صورت کبیر، به طور کامل هدفمند صورت میگیرد و هدف از اعمال آن، به حاشیه راندن واقعیت و انحراف افکار عمومی نسبت به یک رخداد می باشد! به خصوص درمورد مسائل اجتماعی یا سیاسی.
 
ساخت بی‌اعتمادی در بین کاربران
چنانچه برای ارتقاء فروش کسب و کارتان به محتوای رنگ زرد روی آوردید و با به کارگیری از حس کنجکاوی استفاده کننده، توجه‌ش را جلب کردید، این را هم در نظر بگیرید که با هر باری که مخاطب به سمت شما بیاید اما با چیزی غیر از آنچه درنگ می‌کرده مواجه شود، اعتمادش را برای همیشه به شما از دست میدهد. همین موضوع برای رسانه‌ها هم صدق می‌کند. درصورتی که سایت آموزشی دارید و با محتوای زردرنگ قصد جذب مخاطب داشته باشید، مخاطب دیگر ممکن هست به محتوای تارنما و رسانه شما متکی بودن نداشته باشد.
 
 
 
اتفاق بد دیگری که در‌این‌باره می‌افتد این است که تیترهای زرد رنگ برای ویدیوها و مطالبمان، یک تصویر حرفه ای نمی‌سازند. از جمله محتوایی که منتشر کرده‌اید، واقعا کاربردی می باشد البته در حالتی که از تیترهایی مثل \"یک ترفند خفن\" یا بمب ارتقاء فالوور\" که زرد رنگ محسوب می شوند استفاده فرمایید، سبب ساز میشود هر که دنبال محتوای اصولی باشد، پست شما را نبیند چون این عبارات همیشه در ذهن او نمادی از چرند بودن و سطحی بودن محسوب می‌شود.
 
از دست دادن مخاطبان
صراحت دارد که خبرهای زرد معمولا زیاد دیده میشود اما به همان اندازه فیدبک‌های متفاوتی هم می گیرد. یکی دیگر از پیامدهای منفی تکثیر خبرهای زرد رنگ این هست که پست یا اکانت شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر در معرض ریپورت شدن قرار گیرد. در نتیجه ممکن هست پیجتان بسته گردد و شما مخاطبانتان را برای همیشه از دست بدهید.