تصمیمم را گرفته‌ام؛ برگه گوگل را باز می‌کنم و تایپ می کنم «بهترین مجال دیجیتال مارکتینگ». 10 تا پنجره جدید باز می کنم که هرکدام 5 تا 10 بعد از ظهر را معرفی کرده‌اند. همگی هم ادعا کرده‌اند که بهترین مجال کالا آن‌هاست. گزینش مشقت به نظر می رسد.
قرار است یک سری میلیون آموزش سئو مشهد  پول بی‌زبان بدهم و بعدی کاری خودم را بسازم. چنانچه زمان بهتر نباشد چی؟
خب! یه لحظه طاقت نمایید. شاید گزینش طاقت فرسا به نظر برسد اما در این نوشته‌ی علمی خیال و خاطر می‌گیرید که چطور مو را از ماست بکشید بیرون و با ویژگی‌هایی که خیال و خاطر می‌گیرید به راحتی بهترین بعدازظهر دیجیتال مارکتینگ را تعیین کنید.
 
نکته: این نوشته‌علمی از توده‌آوری سوال ها و دغدغه‌های مشتریان زمان‌های قبل از خرید تنظیم شده؛ پس چنانچه دربین متن برای روشن شدن مقاله خودمان را مثال زدیم، خواستیم هم سوال های مشتری‌های عزیز را پاسخ داده باشیم و هم به عنوان یک آیتم در بازرسی و مقایسه‌های شما قرار بگیریم.
 
 
 
چرا اصلاً بایستی دیجیتال مارکتینگ آموزش سئو در مشهد خاطر بگیرم؟
شمایی که در اکنون خوندن این نوشته‌ی‌علمی هستید، حتماً می‌دانید که دیجیتال مارکتینگ چه مهارت والا و مفیدی می‌باشد؛ البته برای اینکه یک درصد شکی به دل کسی باقی نماند می‌خواهیم خیلی کوتاه بگوییم که چرا بایستی دیجیتال مارکتنیگ را آموزش دید:
 
تقاضا برای مشاغل بازاریابی دیجیتال به شدت زیاد میباشد
گزینه‌های شغلی متعددی دارید و در هر بخش و تخصص می توانید درگیر به عمل شوید
حقوق و دستمزد دیجیتال مارکترها بالاست
بازاریابی دیجیتال به شما مهارت‌های کارآفرینی می‌‌آموزد
به دلیل اینکه این حوزه همچنان در در حال حاضر توسعه میباشد، جای پشرفت زیادی دارد
در شرایطی‌که کسب و کار دارید می توانید فروشتان را یک سری برابر نمایید و بیزنس خود را توسعه و گسترش دهید؛ هنگامی که با به کارگیری از بازاریابی دیجیتال برای فروش، سودتان بیشتر شد دیگر درهای زیادی به روی شما باز می گردد. به عنوان مثالً می توانید یک مجموعه دارای تخصص استخدام کنید تا زمان بیشتری داشته باشید یا به تفکر طراحی و تولید محصول ها و خدمات جدید باشید و یا حتی روی زیرساخت‌های مجموعه سرمایه‌گذاری فرمایید.
 
معیارهای بهترین بعد از ظهر دیجیتال مارکتینگ
کلی عصر دیجیتال مارکتینگ در کشور ایران داریم که بوسیله معلم‌های گوناگون با سبک‌ و متد‌های متفاوت فراگیری داده شده‌اند. اگر تصمیم گرفته‌اید که یک دیجیتال مارکتر ماهر شوید، باید یک زمان درست و حسابی هم انتخاب کنید. حواستان باشد که هیچ بقالی نمی‌گوید ماست ما ترش میباشد براین اساس طبیعی میباشد که کلیه موسسه‌ها و معلم‌ها بگویند زمان ما بهترین است.
 
در ادامه چند تا معیار برای رسیدگی فرصت دیجیتال مارکتینگ برایتان آورده‌ایم که می توانید هر مورد از این موردها را در طی مورد نظر استیناف کنید و در نهایت آگاهانه بهترین بعدازظهر‌ دیجیتال مارکتینگ که برای شما کاربردی است را تعیین کنید.
 
 
 
1. همگی مباحث دیجیتال مارکتینگ نقل شده باشد
برای تحقیق بهترین‌های زمان دیجیتال مارکتینگ، اولین کاری که می کنید استیناف سرفصل‌های مجال است. به طبعً می‌دانید که دیجیتال مارکتینگ چه بخش‌هایی دارااست، چنانچه نمی‌دانید مقاله «دیجیتال مارکتینگ چیست» ما‌را نگاهی بیندازید.
 
یک عصر کامل باید مجموع قسمت‌های دیجیتال مارکتینگ را پوشش داده باشد. از تحقیقات اولیه گرفته تا تحقیق نتایج و اعمال. برای مثال یک فرصت شاید به بخش تبلیغات پرداخته باشد اما شما به طور جزئی گوگل ادز را آموزش نبینید.
 
سرفصل‌های عصر : در پکیج کلیه سرفصل‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ که در سال 2022 به روز گردیده است یادگرفتن داده شده است!
 
2. مجال تخصصی شرکت کنم یا جامع؟
چنانچه بخواهید کلیه مجال‌ها را به صورت تخصصی و غیروابسته شرکت کنید، هم وقتتان را هدر دادید و هم پولتان را؛ مگر اینکه بخواهید تنها در یک بخش تخصصی یادگرفتن ببینید؛ برای مثالً بخواهید دارای تخصص بهینه سازی شوید که در‌این‌صورت‌‌‌ فقط مجال تخصصی seo را شرکت می‌کنید.
 
ولی چون دیجیتال مارکتینگ نصیب‌های زیادی داراست؛ خوب میباشد یک بعد از ظهر جامع دربرگیرنده همه بخش‌ها را شرکت فرمایید؛ نه مجال جامع این می‌باشد که انسجام بیشتری داراست و شما خیال میگیرید که این قسمت‌ها چطور در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند. مدرس وفادار هست که تک تک بخش‌ها را بدون نقص و منظم آموزش دهد. همچنین هزینه شرکت در بعد از ظهر‌های دیجیتال مارکتینگ معمولاً کمتر از تک تک هزینه‌‌هایی می‌باشد که باید به صورت مستقل برای یادگیری هریک از مهارت‌های آن بپردازید. 
 
فرصت جامع : مجال جامع دیجیتال مارکتینگ ترکیبی از بعد از ظهر‌های تخصصی است که در یک بسته ارائه می‌گردد و هرمورد از نصیب‌ها، تخصصی و حرفه‌ای تدریس شده‌اند.
 
حتما بخوانید: چگونه مشتریان خود را بامسئولیت کنیم؟
3. تئوری یا عملی؟ مورد این است!
در حالتی که نگاهی به سرفصل‌های زمان دیجیتال مارکتینگ بندازید، متوجه میشوید که خیلی از قسمت‌ها نیاز به یادگرفتن عملی دارا‌هستند. مثل گوگل ادز، آنالیتیکس، ایجاد کرد محتوا، سرچ کنسول، تحقیق عبارات کلیدی و...
 
با این وجود بعضا از مجال‌ها کلیه بخش‌ها را به صورت تئوری یادگرفتن می‌دهند و به توضیح نصیب‌های متفاوت بسنده می‌کنند.
 
در حالی که شنیدن کی بود مانند اجرا دادن؟
 
معمولاً مدرسانی به آموزش تئوری روی می‌آورند که سابقه عملیاتی به صورت کلی بخش‌های دیجیتال مارکتینگ ندارند.
 
قبل از خرید یک فرصت مطلقاً مطمئن شوید که قسمت‌های عملیاتی مجال به صورت کاربردی و عملی و با مثال یادگرفتن داده می گردد.
 
شما در طول دیجیتال مارکتینگ ، یک آموزش ترکیبی تئوری_عملی میبینید. قسمت‌های عملی فرصت، به طور کاملً گام به گام و با جزئییات آموزش داده میشود تا استفاده کننده بداند که هنگام اجرای کار چه باید بکند؛ از کجا شروع کند و چه مراحلی را اعمال دهد. مثل گوگل ادز، تگ منیجر، سرچ کنسول، سئوی تکنیکال و ...
 
بعضا از مجال‌ها مثل آموزش ایجاد کرد محتوای بلاگ، پس از هر مرحله یادگرفتن یک تمرین به دانشجو داده می‌گردد تا نصیب تدریس شده را تمرین کند؛ در نهایت بعداز اتمام بعدازظهر، دانشجوی یک نوشته‌ی علمی بدون نقص می‌نویسد و به ما تحویل می‌دهد، ما نوشته‌علمی را تفحص می‌کنیم که بداند که کجای کارش نقص‌ داراست تا رفع کند.
 
4. طول زمان چقدر است؟
قرار نیست طول مجال را وجب کنیم و بگوییم هر مجال‌ای که طولانی‌تر باشد، بهتر هست. حتماً نه! البته با توجه به گستردگی مباحث دیجیتال مارکتینگ و زیاد بودن سرفصل‌ها واقعاً نمی شود آن را زیر 50 تا 60 ساعت آموزش داد، مگر اینکه از راز باز شده باشد.
 
 
 
عصر‌های پایین 50 ساعت یا سرفصل‌های کاملی ندارد و شما باید برای ماهر شدن زمان‌های مجزایی ببینید یا با جزئییات به آن پرداخته نشده می‌باشد. از این علامت می توانید برای گزینه‌های حذفی خود استفاده نمائید. بهترین بعد از ظهر‌‌های دیجیتال مارکتینگ معمولاْ بیتن 50 تا 200 ساعت میباشند.
 
طول بعدازظهر حدود 150 ساعت + 10 کتاب کابردی درین حوزه میباشد.