پیش از آنکه حول باورهای خطا در تبلیغات گوگل ادوردز حرف کنیم، بد نیست بگوییم که در صورتیکه تا یک سری سال پیش، فی مابین جمعی از بازاریابان درون‌گرا (Inbound Marketers) قرار می‌گرفتید، متوجه می‌شدید که تبلیغات در گوگل ادوردز روش چندان محبوبی برای جذب نیست؛ اما امروزه، این ماجرا کمی گوناگون گردیده‌است!
 
فعلا، ارتقاء حضور شرکت‌ها و کمپانی‌ها آموزش سئو مشهد در اینترنت و در بهره‌ی افزایش رقابت آنلاین، تبلیغات در گوگل و قرار خریدن در مقابل چشم مشتریان بالقوه، به قضیه آیتم گفت و گو بازاریابان تبدیل گردیده‌است. فعلا، بسیاری از شرکت‌های گرانقدر و دکان‌های اینترنتی معتبر برای معرفی و فروش تولیدات خود از این‌راه استفاده می‌کنند.
 
با این وصف چرا همچنان برخی بازاریابان اینترنتی از ارائه تبلیغ در سیستم گوگل ادوردز امتناع می‌کنند؟ در این نوشتار تلاش کردیم باورهای اشتباه و غلطی که درباره تبلیغات گوگل انجام یافته می باشد را مطرح کرده و به چالش بکشیم.
 
مردم بر روی تبلیغات گوگل کلیک نمی کنند!
این اولیه ادله و از مطرح ترین باورهای آموزش سئو در مشهد نادرست در تبلیغات گوگل ادوردز می‌باشد. به خیال و خاطر داشته باشید که گوگل یک شرکت تجاری پر اسم و رسم می باشد و نسبتاًً، هر کسی می تواند با کمی جستجو به سوابق مالی آن دست یابد. پس در صورتی سؤالی درباره میزان درآمد گوگل از تبلیغات ادوردز داشته باشیم به راحتی به آن دست پیدا میکنیم.
 
همان‌طور که میدانید هزینه تبلیغات گوگل مبنی بر معیاری به نام PPC (پرداخت به ازای کلیک) احتساب میشود. با این وصف، به حیث شما ترازو درآمد روزانه گوگل چقدر می باشد؟ 1 میلیون دلار؟ 10 میلیون دلار؟ آیا باور میکنید گوگل روزانه از سیستم تبلیغات گوگل خود، بیش از 100 میلیون دلار درآمد دارااست؟
 
در حالتی‌که میانگین هزینه برای هر کلیک را در حدود 1 تا 2 دلار در نظر بگیریم، به حداقل 50 میلیون کلیک در روز می‌رسیم. پس، مردم واقعاً بر روی تبلیغات گوگل کلیک می‌کنند. گوگل نیز به‌طور دائم با پژوهش و سنجش نحوۀ نمایش تبلیغات خود، سعی داراست کاربران را ترغیب کند که بر روی تبلیغات ادوردز بیشتر کلیک کنند.
 
به طبع بخوانید: تحقیق شیوه‌های قیمت‌گذاری در گوگل ادز + راهنمای تعیین مناسب‌ترین طریق
 
شرکت‌های رقیب با کلیک بر روی تبلیغات؛ موجب بر باد رفتن سرمایه ما می شوند!
یک کدام از‌از سایر از باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادوردز، بی آلایش انگاشتن سیستم مدیریت آن هست. گوگل از فناوری بسیار پیچیده‌ای برای هجران از تقلب کلیکی (Click Fraud) و کلیک‌های نامعتبر استفاده می‌کند. این فناوری، چیزی فراتر از ردیابی آدرس IP و گزینش وضعیت جغرافیایی هست و دربرگیرنده تجزیه و آنالیز عامل ها متعدد درباره ی با کلیک می شود.
 
افزون بر این، گوگل گزارش‌های بسیار خوبی در خصوص سعی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز ارائه می‌دهد و هرگونه شغل مشکوک را به‌سرعت به اطلاع شما می‌رساند. حتی در حالتی که یک بازاریاب یا مالک دستیابی‌و‌عمل متوجه خواهد شد که تعداد زیادی کلیک غیر طبیعی از یک حوزه‌ خاص دریافت می‌کند، می تواند موضوع را به‌طور مستقیم با تیم گوگل ادوردز فی مابین بگذارد تا تحقیقات بیشتری در این مورد صورت گیرد. بنابراین، در صورت یافتن نقص‌، هزینه تمام کلیک‌های مشکوک به صاحب تبلیغ، بازگردانده میشود.
 
گوگل ادوردز یک تکنیک بازاریابی برونگراست
اغلب صاحبان استحصال‌و‌کار، هنگام فعال سازی یک کمپین تبلیغات گوگل، تصور می‌کنند که در حال تبلیغات به شیوه‌ی سنتی یا برونگرا هستند، اما گوگل ادوردز پاره ای متفاوت است! گوگل ادوردز به‌این خواسته طراحی گردیده است تا محتوای کاربران، به راحتی در دست مشتریان بالقوه که به دنبال خدمات نام برده می باشند، قرار گیرد. در واقع، گوگل ادوردز تنها شیوه بازاریابی درون‌گراست که به شما اعتقادوباور می دهد محتوایتان در هنگام جستجوی استفاده کننده، در دیدرس او قرار خواهد گرفت.
 
در بیشتر مواقع، گوگل ادوردز تجربه کاربری بهتری را برای جستجوگران ساخت می‌کند. در واقع، این تبلیغات تنها برای کسانی نمایش داده می‌شود که در‌پی خدمات خاص یک بیزنس می‌باشند. تبلیغات ناخواسته، معضلی هست که بسیاری از کاربران اینترنتی و حتی افراد حاضر در فضای حقیقی نیز، از آن رنج میبرند و به طور معمول، در سایر نحوه‌های بازاریابی سنتی و مدرن مانند آدرس اینترنتی مارکتینگ، تبلیغات پیامکی و Pop-Up، به وفور یافت می‌شود.
 
تصور کنید دوست شما در یک شهر در جنوب کشور، تعمیرگاه تخصصی ماشین داراست و در وب‌تارنما خود پیرامون موضوع تعمیرات خودرو، مطالب متنوعی منتشر می‌کند. هم اکنون در حالتی که فردی که در شمال جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کند درباره مرکز تخصصی تعمیر اتومبیل در گوگل جستجو کند، مطمئناً قصد ندارد برای تعمیر خودروی خود به جنوب کشور سفر کند. به همین مراد، گوگل ادوردز این قابلیت را در دست کاربران قرار می‌دهد تا در آگهی خود از کلماتی استفاده کنند که در شهرهای استانهای جنوبی به نمایش گذاشته گردد. این شغل باعث می گردد به عنوان مثال صرفا کسانی که در اهواز یا شهرهای محیط آن میباشند، تبلیغ شمارا مشاهده کنند. همین گزینه، منجر به هدفمند کردن تبلیغات شما می شود و هم از هزینه تبلیغات شما می‌کاهد.