در صورتیکه یک کسب و فعالیت خرد یا این که میانگین داشته باشید، احتمالاً فرق چندانی فی مابین قسمت بازاریابی و فروش قائل نیستید، زیرا نیروی کافی برای تمرکز جدا بر روی این دو نصیب ندارید. به علاوه، تفکر نمی‌کنید که‌این دو تفاوت چندانی با هم داشته باشند. در‌حالتی که این حرف راست است، بایستی به شما خبری بدهم: بازاریابی و فروش با یکدیگر فرق بخش اعظمی می‌نمایند و در سود، نیاز به تخصص‌های آموزش سئو مشهد متفاوتی دارا هستند. در‌حالتی که قرار باشد بخش مارکتینگ صرفا با هدف افزایش فروش فعلی اداره گردد، کارکرد آن به جانبداری از فروش با یک تمرکز داخل شرکتی محصور گردد. البته در صورتیکه مارکتینگ مقام خویش را در گروه مدیر پیدا نماید، می تواند تبدیل به یک المان رشد عالی با دقت برون شرکتی گردد که فروش شما را هم ارتقاء می دهد.
 
پس عالی میباشد جای این که بازاریابی و فروش را ادغام فرمایید، دو قسمت مستقل برای آن ها در حیث بگیرید و کاری نمائید که‌این دو قسمت به خیر یکدیگر را دفاع نمایند. براین اساس ضمانت پرورش کسب و کار شما بیشتر خواهد بود. ولی این صرفا حرف ما وجود ندارد. نتیجه ها یک استیناف علمی هم این مسئله را تائید می‌نماید و به ما علامت می دهد کمپانی‌هایی که دو بخش فروش و بازاریابی آنان غیر وابسته می‌باشند، رشد بیشتری را نسبت به رقبا دارا هستند. (در نصیب‌های بعدی این نوشته ی علمی، بیشتر راجع به این پژوهش حرف میکنیم.)
 
با این اکانت، احتمالاً بخواهید بدانید که تفاوت دو بخش فروش و بازاریابی دقیقاً چیست و هرمورد چه نقشی را در یک کسب و کار اعمال می‌نمایند؟ در‌این مقاله بیشتر در این مورد حرف خوا‌هیم کرد.
 
فروش = محصولی که مو جود است را بفروشید
فعالیت قسمت فروش معمولی می باشد: این بخش باید آنچه جان دار میباشد را تبدیل به پول عیب گیری نماید. که یعنی سرنخ‌های فروش را تبدیل به مشتریانی می‌نماید که به کمپانی شما پول میدهند و اینکار، با تعامل بی واسطه با مشتریان بالقوه برای متقاعدسازی آنان به خرید اعمال میشود.
 
هر تجارتی دارنده تولیدات و سرویس ها مشخصی می‌باشد که بایستی به فروش برسند. به‌این مراد، فروشندگان می بایست یک ارتباط مجاورت با مشتری (و گاهی همیاران) داشته باشند، مسیر فروش را هموار نمایند، مخالفت‌های مشتری را از بین ببرند و راجع به بها و شرایط فروش زنخدان بزنند. معمولاً هم پس از فروش بایستی مطمئن شوند که دیگر نیروهای کمپانی این نیاز مشتریان را برآورده می‌نمایند.
 
 
 
نگاه قسمت فروش از باطن به خارج یک کمپانی، یعنی به سمت مشتری میباشد. تمرکز آن بر مجال حالا است. و اسمان رویت کرد آن نیز بدین هفته، این ماه یا این که نهایتاً این فصل محصور می گردد. دلیل این مورد هم معمولی میباشد: در شرایطی که فروش بر مجال حال تمرکز نداشته باشد، هیچ تضمینی بر فایده فعلی کمپانی وجود نخواهد داشت.
 
حتما بخوانید: پارادوکس گزینش: آیتم‌های کمتر یعنی مشتری و فروش بیشتر!
 
بازاریابی = اکنون و در آتی، با مشتریان خویش هم سو گردید
مقصود معمول بازاریابی این می‌باشد که مشتریان بالقوه را به مال یا این که سرویس ها شما عشق و علاقه‌مند نماید و سرنخ فروش به وجود آورد. به این ترتیب فعالیت‌های آن مشمول نکات زیر می‌گردد:
 
پژوهش دربارۀ مصرف کننده‌ها برای آشنایی نیازهای بازار
توسعه تولید ها خلاقانه که بتوانند نیازهای فعلی و بعدی مشتریان را برآورده نمایند
تبلیغات تولید ها و سرویس ها برای بالا بردن آگاهی و ساختن مارک
نرخ‌گذاري محصول ها و سرویس ها برای بدست آوردن بیشترین منفعت در طولانی‌مجال
 
 
پس یک نقش اساسی قسمت بازاریابی این میباشد که بازار عمل را از حیث یک مشتری بشناسد که استفاده کننده کمپانی می باشد و یاری دهد که کمپانی به سمتی تکان نماید که منظور‌ها و نیازهای مشتری مذکور را در آجل برآورده نماید. که یعنی کار بازاریابی این میباشد که یک مارک را به سمت قسمت‌هایی از بازار و مجموعه‌هایی از مشتریان هدایت نماید که کمپانی بتواند در آنان رقابت نماید و بهره داشته باشد.
 
بگذارید معمولی‌خیس بگوییم: بازاریاب باید به مارک یاری دهد تا پیشنهادات، قیمت‌گذاری و رابطه ها خویش را به طوری تغییر و تحول دهد که نیازهای مشتریان را عالی برآورده نماید و در سود، فروش کمپانی ارتقاء یابد.
 
اما، فعالیت بازاریابان به همین خلاصه نمیشود. قسمت مارکتینگ همینطور می بایست بتواند فهم و شعور خویش از بازار را به طور ابزارها و تاکتیک‌هایی در آورد تا بوسیله آن ها کمپانی بتواند سهم بیشتری از بازار را جذب نماید، رابطه ها (معمولاً دیجیتال) را مستحکم نماید و سرنخ‌های فروش بیشتری را ساخت و ساز نماید. بازاریابی همینطور می‌تواند نصیب فروش را به بخشی از بازار بفرستد که می بایست شکار خویش را انجام دهد و فشنگ‌های متبوع را در اختیار آنان قرار دهد. ولی دقت داشته باشید که زمانی کارکرد بازاریابی تنها در امداد به تیم فروش در طول حالا خلاصه گردد، بیزنس شما بعدی را از دست خواهد بخشید.
 
این‌ها جدید بخشی از دنیای بلندمرتبه بازاریابی و بخش کوچکی از مزایای بازاریابی در تجارت هست. در ویدئوی پایین از دید متفاوتی بازاریابی را تعریف و تمجید کرده‎ایم و توضیح داده‌ایم که فعالیت بازاریابی چیست و چه کمکی به تجارت شما می‌نماید.