در چندین سال اخیر، باورهای غلط فراوانی درباره کیفیت تلاش موتورهای کاوش صورت گرفته‌اند. سئوکارهای جدید‌فعالیت معمولا به خیال این باورهای غلط مبتلا خطاها فراوانی می گردند و حالت سئوی تارنما را به خطر می‌اندازند. در مقالۀ امروز، به گویش بی آلایش توضیح خوا‌هیم اعطا کرد که حقیقت‌ ماجرا از چه قرار بوده و ماجرا‌هایی که هیچوقت نباید اطمینان فرمایید چه می باشند. در صدر بیایید ببینیم که به سراغ چه مواقعی نباید رفت.
تصویب‌اسم در موتورهای کاوش (Search Engine Submission)
در بعدازظهر سئوی کلاسیک (آخرها دهۀ 1990میلادی) موتورهای کاوش نوعی هیبت تصویب‌اسم (Submission Form) داشتند که وبمسترها و صاحبان وبسایت‌ها داده ها کلیدی و کلیدواژه‌های وب سایت خویش را وارد می‌کردند. اندکی پس از تصویب این داده ها ربات‌ها و خزندگان موتور کاوش وارد تارنما گردیده و آغاز به رسیدگی و ایندکس‌ کردن تارنما‌ها می‌کردند. آری seo در آن فرصت به همین آسانی بود!
متاسفانه این روند چندان عالی پیش نرفت. چرا؟ زیرا اکثری از این تصویب‌اسم‌ها در واقع چیزی نبودند به جز یک‌سری اسپم و این خویش در چگونگی نتیجه ها کاوش تاثیری منفی می‌گذاشت. از سال 2001 تا به امروز، موتورهای کاوش خیر صرفا از شما کامل شدن هیبت نام نویسی را درخواست نمی کنند بلکه عملاً این شیوه منسوخ گردیده است.
همه موتورهای کاوش امروزه اعلام می‌نمایند که به تدریج از نشانی‌های تصویب گردیده در هیبت نام نویسی به کارگیری می‌نمایند و نحوه اساسی شغل آن ها رسیدگی لینک و پیوند‌ها از سایر وب سایت‌ها میباشد. به عبارت دیگر، اخذ لینک و پیوند از وبسایت‌های دیگر محتوای شمارا به طور طبیعی در معرض رویت کرد موتورهای کاوش قرار می دهد.
اما شما هنوز هم می توانید در برخی موتورهای کاوش (به عنوان مثال bing) هیبت‌های تصویب‌اسم را ملاحظه کنید، البته این هیبت‌ها بقایای پیشین می باشند و در سئوی امروزی جایی ندارند.
برچسب‌های متا (Meta Tags)
وقتی بود که برچسب‌های متا قسمت مهمی از مراحل seo به اکانت می‌آمدند. فعالیت شما این بود که کلیدواژه‌های اصلی (به عبارتی‌هایی که می‌خواستید در گوگل سکو بگیرند) را مشخص و معلوم می‌کردید و در بخش برچسب‌های مقاله وارد می‌کردید. هنگامی که یوزرها به‌دنبال آن لغات می‌گشتند، کاغذ یا این که تارنما شما می‌توانست برای آنان اکران داده خواهد شد. ولی... این شیوه هم تخت‌گاز رو به هلاکت رفت. می دانید چرا؟ زیرا خیلی از وب سایت‌ها با استفادۀ بیشتراز اندازه از برچسب‌های بی‌ربط و اسپم موتورهای کاوش را مبتلا غلط می‌کردند و فارغ از اینکه شغل خاصی بکنند یا این که محتوای با ارزشی داشته باشند دربین نتیجه ها اولیۀ گوگل جا خوش می‌کردند.
برچسب‌های دیگر، به خصوص برچسب تیتر (Title Tag) و برچسب توضیحات متا(Meta Description Tags) آنهایی می‌باشند که در سئوی امروزی مداقه متعددی دارا هستند. ضمن این، متاتگِ Robots ابزاری بسیار اساسی برای در اختیار گرفتن دسترسی ربات‌های خزنده میباشد. با به کار گیری از متا تگ‌های Robots می توانید مسائل اصلی را به موتور کاوش بفهمانید. به عنوان مثال فرمان nofollow کارش این میباشد که به گوگل بگوید این لینک و پیوند هیچ ارزشی ندارد و مایحتاج به پیگیری آن وجود ندارد. اما صراحت دارد که درک کردن کوشش متا تگ‌ها اصلی میباشد، البته خیلی وقت میباشد که تمرکز مهم seo روی آن وجود ندارد.
 
به کارگیری بیشتراز حد از کلیدواژه‌ها (Keyword Stuffing)
تا به درحال حاضر صفحاتی را چشم‌اید که به حیث مشابه اسپم می آیند؟ مثلا این عبارت‌ها را ملاحظه کنید:
 
"دانلود فصل 7 سریال بازی تاج و تخت / نصیب هفتم یا این که چگونگی HD اضافه شد / دانلود زیرنویس فارسی سریال گیم آور ترونز / برای دانلود نصیب 7 فصل 7 گیم آو ترونز، اینجا کلیک فرمایید / مشاهده تریلر فصل 7 گیم آو ترونز ..."
 
بخش دیدنی‌خیس اینجاست که به‌دنبال مقاله، با انبوهی کلمه و واژه مواجه می شوید که دربرگیرنده اسم سریال به انگلیسی و فارسی به تفکیک همه فصل‌ها و بخش‌ها، اسم آحاد بازیگران و کاراکترهای آنان در فیلم، دانلود زیرنویس به همه هیبت‌ها و گویش‌های ممکن و هر چیزی که ممکن میباشد به نوعی بدین سریال دوست داستنی ربط پیدا نماید می‌گردد.
 
اکثری از وبمسترها بر این باورند که "ترافیک مطلوب کلیدواژه‌ها" یعنی به کارگیری بسیار زیاد از کل عبارات کلیدی مرتبط با قضیه. ولی نکته اساسی اینجاست که:
 
به کارگیری بیشتراز حد از کلیدواژه
اما که کلیدواژه‌ها برای موتورهای کاوش التفات دارا هستند ولی امروزه موتورهای کاوش هوشمندتر از آنی میباشند که فریب این سیرتکامل محتوا را بخورند. وجود 10 کلیدواژه بیشتر نسبت به موقعیت معمولی، قیمت آن را ندارد که موتور کاوش شمارا تحت عنوان فرستنده اسپم فرض نماید. از لغات کلیدی به طور منطقی، به اندازه و داهیانه به کارگیری نمایید. توصیه می کنم مقاله تحت را بخوانید و با نحوۀ شغل برچسب‌ها در وبسایت به نیکی آشنا گردید: