برای به کارگیری از وردپرس به چه چیزهایی نیاز داریم؟
خب در حال حاضر رسیدیم به بخش شیرین و دوست‌داشتنی کار یعنی نصب وردپرس. برای استارت فعال سازی وبسایت با وردپرس به یک دامنه و یک صاحبخانه یا این که هاست نیاز دارید.
در نوشته ی علمی «هاست چیست» درباره هاست‌ها توضیح دادیم و در مقاله دیگری درباره شایسته ترین هاست‌های موجود در کشور‌ایران پند کردیم.
تصویب دامنه هم کاری ندارد؛ با یک جستجوی ساده می‌بینید که ده‌‌ها کمپانی در جمهوری اسلامی ایران میباشند که‌این عمل را پس از درخواست در کمتر از یک‌سری ساعت برای شما جاری ساختن میدهند.
هنگامی این دو را آماده کردید تنها می بایست فایل قابل نصب واپسین ویرایش وردپرس را از تارنما قانونی آن دانلود نمائید و مراحل نصب را انجام دهید.
نکته: دو دستکاری فارسی و انگلیسی وردپرس تفاوتی از حیث تجهیزات و سعی ندارند.
دانلود وردپرس
شما میتوانید وردپرس را به طور بدون پول از وبسایت www.wordpress.org دانلود کنید؛ این برنامه از لهجه فارسی هم پناه می‌نماید و واپسین ورژن فارسی آن از سایت www.fa.wordpress.org قابل دانلود می باشد.
پلاگین وردپرس چیست؟
پلاگین یا این که افزونه کدهایی هستند که با نصب آن عملکرد یا این که خصوصیت جدیدی به سایت شما اضافه می گردد. در واقع پلاگین‌ها سبب کاملتر شدن وب سایت شما میگردند و شما سوای اینکه مورد نیاز باشد برنامه‌نویسی کنید، با نصب پلاگین، خصوصیت جدیدی به تارنما خودتان اضافه می کنید.
برای مثالً با نصب پلاگین ووکامرس آموزش سئو در مشهد  می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی در سایتتان داشته باشید و با با پلاگین yoast می توانید سئوی ساتتان را بهبود بدهید.
 
وردپرس بیش از 50000 افزونه داراست که برخی‌هایشان بدون پول است و برخی مبلغی! شما با دقت به نیازتان می توانید پلاگین را تعیین و بر روی سایتتان نصب نمایید. درین نوشته ی علمی «لیست کاربردی‌ترین پلاگین‌های وردپرس» را میتوانید بخوانید.
 
آیا وردپرس کافی و کلیه چیز مجموع است؟
پیتزای نصفه مهیا صرفا برای روزهایی که وقت طعام اصلاح کردن ندارید یا این که ضیافت در روش میباشد مطلوب میباشد. انتظار هم نداریم طعم و چگونگی آن مثل پیتزای تازه و مالامال ملات باشد.
 
در دنیای ساخت سایت هم همچنین میباشد. در صورتیکه قرار میباشد یک وبسایت بی آلایش یا این که فروشگاهی در ابعاد میانگین داشته باشید، وردپرس تک تک نیازهای شما را تأمین می‌نماید. در صورتی هم اختلال کوچکی وجود داشته باشد با یاری یک طراح اینترنت میتوانید نقص‌ را حل فرمائید. ولی اگر‌که میخواهید یک تارنما تماماً مخصوص متناسب با نیازهای خودتان بسازید وردپرس امداد متعددی نخواهد کرد.
 
موقتی سفارش ما چیست؟ ما سفارش می‌دهیم در‌صورتی‌که مقصود شما فقط راه اندازی یک وبسایت ساده مثل سایت فردی، شرکتی یا این که بلاگ هست با وردپرس می توانید با کمترین هزینه به شایسته ترین صورت ممکن به هدفتان برسید. اگر هم که مقصود بزرگی مثل فعال‌ساز‌ی یک استخراج‌و‌فعالیت اینترنتی یا این که فروشگاه‌ اینترنتی دارید هم میتوانید با وردپرس شروع نمائید و پس از توسعه و گسترش عمل و وصال به مرحله‌ای که دیگر وردپرس جوابگو خلا آنجا می توانید هزینه کنید و سایت بی نقص منحصر به فرد را بسازید.
 
میتوانید از مطالب صفحه «آموزش راه‌اندازی وب سایت وردپرس» در   برای طراحی وب سایت خویش یاری بگیرید.