تعریف‌و‌تمجید seo یا سئو سایت برای موتور های جست و جو
seo به صورت انگلیسی seo نوشته می گردد و مخفف عبارت search engine optimization است. در فارسی به seo، سئو وب سایت برای موتور های جست و جو گفته میگردد.
 
به گویش معمولی seo دسته ای از فرایندهایی آموزش سئو در مشهد است که برای کسب جایگاه نخستین گوگل (و موتور های جست و جویبار دیگر) در یک یا یک‌سری عبارت خاص اعمال می شود
 
مراد از موتور های جست و جو فقط گوگل نیست! با اینکه 99 درصد کاربران اینترنت در کشور‌ایران از گوگل به عنوان موتور جست و جو استفاده می کنند ، البته به خاطر داشته باشید فعالیت بهنیه سازی یا سئو مختص این موتور جست و جوی‌بار محبوب نیست.
 
موتور های جست و جوی بار دیگری که می توان خاطرنشان کرد ممکن هست نام آنها‌را شنیده باشید ، بینگ و یاهو هستند. همگی اصولی که برای سئو به شغل گرفته می گردد برای تمامی این موتور ها مورد قبول میباشد.
 
آنچه که می بایست در حین بهینه سازی یا بهینه سازی به آن توجه کنید ، این میباشد که بهینه سازی درحالت کلی 2 رو دارد که یک روی آن مخاطب و روی دیگر آن موتور های جست و جو می باشند.
 
با اینکه توسعه های گوگل نشانه می دهد تا سال های آموزش سئو مشهد آجل ربات های خود را کاملا شبیه به کاربر می کند ، ولی با این وجود بهتر می‌باشد در حین بهینه سازی از اینکه به هرحال ربات ها هیچگاه مانند آدم ها عمل نخواهند کرد قافل نشوید.
 
شالوده و پایه شغل موتور های جست و جو
 
 
وقتی که کاربران از موتور های جست و جو برای یافتن پاسخ خود به کارگیری می کنند ، این موتور ها از میلیون ها داده ای که پردازش کرده اند ، بهترین ها را متناسب با مقصود جست و جویبار کاربر به او سفارش خواهند بخشید.
 
این پیشنهاد ها در قالب ترتیب از پیوند 1 آغاز و تا چند برگه ادامه پیدا می کنند. بیش از نصف کاربران پس از اینکه حاصل را می بینند ، روی لینک نخستین کلیک می کنند. هرچه پیوند های پیشنهادی زیر تر قرار گرفته باشند ، تعداد کلیک نیز کمتر خواهد شد.
 
جذاب میباشد بدانید فقط 1 درصد از کاربران بعد از جست و جو به شیت دوم گوگل می‌روند که این عنایت سئو را بیشتر نشانه می‌دهد.
 
موتور های جست و جو با به کارگیری از ربات های گوناگون ، فرمت های متفاوت محتوا را محاسبه می کنند. برای مثال گوگل برای تشخیص محتویات تصاویر از رباتی به نام Googlebot Images به کار گیری می کند.
 
آنگاه محتوایی را که برسی کرده است ، در پایگاه داده خود قرار می دهد تا در بهترین موقع به مخاطب نشانه دهد. در ادامه به مرحله ای از این فرایند اشاره می کنیم :
 
1. کراول یا خزش ربات ها در صفحه تارنما
زمانی که محتوایی در وب منتشر می گردد ، گوگل با به کارگیری از ربات های خزنده ای که به آنها اسپایدر نیز می گویند ، در ورقه خزش می کنند (در اصطلاح کراول) و اطلاعات را حصول می کنند.
 
2. ایندکس و فعالیت ذخیره اطلاعات در دیتابیس
هنگامی که ربات ها پس از خزش موفق شدند محتوا و مضمون‌ آن را ادراک کنند ، فعلا نوبت نسخه برداری از آن ها و ذخیره در دیتابیس خود (ایندکس) فرا رسیده می‌باشد.
 
در فصل دوم بیشتر در خصوص کراول و ایندکس گوگل سخن خوا‌هیم کرد.
 
تبلیغات گوگل ادوردز و تفاوت آن با بهینه سازی
خب همانطور که احتمالا می‌دانید ، بسیاری از بیزینس ها و استخراج کارهای خدماتی ترجیح می‌دهند شروع از طریق گوگل ادوردز کاربران خود را جذب کنند. درین نوع از کانال دیجیتال مارکتینگ ، به ازای ورود کاربر به سایت بایستی مبلغی به گوگل پرداخت شود.
 
در یک تعریف معمولی می توان اعلام‌کرد ، تبلیغات گوگل ادوردز تبلیغاتی می‌باشند که سایت شما را در واژه کلیدی مورد نظر ، در ورقه اول گوگل نمایش خواهد داد. تشخیص تبلیغات از حاصل اورگانیک کار راحتی می باشد ؛ کافیست به کنار لینک و پیوند های پیشنهادی در ورقه جست و جو (در اصطلاح SERP نامیده میگردد) نگاه کنید، حتما متوجه کلمه و واژه AD یا آگهی خواهید شد.
 
 
 
عمده ترین تفاوتی که در میان تبلیغات گوگل و نتایج اورگانیک (seo) وجود دارااست ، در بازه زمان و قمیت آن هاست. در تبیغات گوگل ادوردز شما به ازای کلیکی که از کاربری دریافت می کنید ، مبلغی را پرداخت خواهید کرد اگر که نتایج اورگانیک تماما رایگان می باشند.
 
از طرفی بهترین مزیت استفاده از تبلیغات گوگل ، سرعت در رسیدن به شیت اولیه گوگل هست. در تبلیغات می توانید وبسایت خود را در عرض 2 ساعت به لینک یک گوگل برسانید ، در حالی که بهینه سازی یک فراید زمانبر زمان خواهد بود.
 
مداقه سئو و ارجحیت آن نسبت به تبلیغات گوگل
با وجود اینکه می‌توانید با تبلیغات و شبکه‌های‌عمومی برای وب سایت خود ترافیکی ساخت کنید ، اما خوب می باشد بدانید بیشترین بازدید کننده ای که می توانید برای تارنما خود تشکیل داد فرمائید ، دریافت ترافیک از موتور های جست و جو میباشد.
 
جالب هست بدانید در ایالات متهده ی امریکا ، فقط 2.8 بازدید کنندگان روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند. با اینکه این عدد در وب فارسی بسیار بیشتر می باشد اما با این وجود می اقتدار اظهار‌کرد کاربران میل دارند روی نتیجه ها اورگانیک گوگل کلیک کنند.
 
درواقع کاربران وقتی که وبسایتی را به صورت فایده اورگانیک گوگل مشاهده می کنند ، بیشتر به آن اعتماد می کنند.
 
در تبلیغات گوگل مادامی که این عمل را ایفا می دهید ، به ازای کلیک کاربر مستلزم پرداخت مبلغ هستید. اگر‌که در سئو سایت با اینکه بسیار بیشتر طول خواهد کشید ، ولی میتوانید تا وقت ها وبسایت خود را جزو حاصل اورگانیک به صورت بدون‌پول در نتایج اول نگه دارید.
 
با گذشت مجال و بسط گوگل می توان اعلام‌کرد در بعدی گوگل بسیار پیشرفته شود به نحوی که می تواند ساخت‌و‌ساز محتوا گرانبها را شناسایی کرده و آن را جزو لینک های اولیه سکو بندی کند. البته فعلا ما یحتاج میباشد تا به گوگل یاری فرمایید تا وبسایت شما را گرانبها حساب کند.
 
آیا برای seo نیاز به استخدام دارای تخصص سئو دارم؟
اکثری از مدیران وب سایت ها گرایش دارند استارت اصول اول seo را رعایت کرده و آن گاه در فرایند پیشرفته تر ، سئو را به یک کارشناس بسپارند. به هر موقتا همگی چیز بستگی به شما دارد. ممکن میباشد بخواهید وبسایت خود را خودتان سئو کنید و یا تمایلی به انجام این کار نداشته باشید.
 
با این وجود بایستی میزان ها و سطح دانش و عشق را لحاظ نمائید. در شرایطی‌که گرایش داشتید تارنما خود را به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بسپارید ، میتوانید از طریق ورقه تماس با ما ، از کارشناسان بخواهید عملیات سئو را برای تارنما شما شروع کنند.