استراتژی seo، با هر آپدیت گوگل دستخوش تغییراتی می شه که کارشناسان بهینه سازی رو بدون چاره می کنه پس از هر آپ دیت، شیوه شغل خودشون رو تغییر‌و تحول و استراتژی هاشون رو بر طبق آپ دیت های نو ارائه بدن. اما سوال اینجاست که در سال 2023 با دقت به آپ دیت های آموزش سئو در مشهد جدید، چطور یک استراتژی خوب بچینیم که بهترین نوع استراتژی باشه؟! به دنبال با من هم پا باشید.
 
در صورتی تنها نیاز به یک بخش از مقاله دارید، میتونید روی اون نصیب کلیک کنید سریع اون قسمت رو رسیدگی نمائید.
 
استراتژی سئو چیست؟
استراتژی سئو محتوا
بهترین نمونه های استراتژی
روند بهینه سازی
برنامه ماهانه بهینه سازی
استراتژی بهینه سازی چیست؟!
استراتژی سئو فرآیند سازماندهی آموزش سئو مشهد محتوای یک وب سایت مطابق زمینه وب سایته. مقصود استراتژی سئو، بهبود منزلت اون تارنما در حاصل جستجوی گوگله. اصولاً، این فرآیندیه که طی می کنین، تا حداکثر میزان ورودی از گوگل رو دریافت نمایید.
 
اینکه یک استراتژی بهتر برای بهینه سازی وب سایت تون داشته باشید خیلی خیلی مهمه، به‌این خاطر که یاری میکنه توی مسیر درست بمونید و همیشه مطمئن باشید محتوایی دارید ساخت و ساز می کنید که استفاده کننده دنبالشه! نه اینکه صرفا محتوایی که فکر‌میکنید باحاله ساخت نمایید!
 
هنگامی که میخوایید با استعمال از بازاریابی محتوایی، برای خودتون مشتری پیدا کنید، استراتژی سئو مداقه زیادی پیدا می کنه. به دلیل اینکه چگونگی دیده شدن محتوای شما خیلی التفات داره! یکی از بهترین جاهایی که می تونید محتوای خودتون رو به دست کاربران و مشتریان برسونید، همین نتیجه ها جستجوی گوگل یا SERP می باشد. به این ترتیب استراتژی بهینه سازی رو بایستی خیلی خیلی جدی بگیرید.
 
seo استراتژی سئو وب سایت بر اساس تلفن همراه
اکثر کاربران امروزه با گوشی خودشون وب گردی می کنن و بیشتر کارهاشون رو با گوشی انجام میدن، برای همین خیلی مهمه که سایت شما برای تلفن همراه بهینه شده باشه و از طرفی، کاربران بتونن تجربیات مشابهی با دسکتاپ توی سایت شما داشته باشن. موقع چیدن استراتژی، به موبایل اعتنا ویژه ای داشته باشید.
 
نکته حائض اهمیت اینه که طبق الگوریتم های جدیدتر گوگل، گوشی توی تقدم قرار داره و گوگل موقع ایندکس، نخستین نسخه موبایل رو کراول میکنه و بعد میره سراغ نسخه دسکتاپ. بنابراین، خیلی خیلی گوشی رو جدی بگیرید.
 
دقت کنید که اکثر کارهایی که ما برای سئو وب سایت مون روی نسخه گوشی اجرا میدیم، فرایند های مجزایی نیستن! برعکس، فرایندهایی هستن که هم توی موبایل و هم توی دسکتاپ اجرا میشن و می تونیم با یک تیر دو هدف رو بزنیم.
 
توصیه می کنم نوشته ی علمی الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟! رو پژوهش کنین.
 
seo چیست؟
بهینه سازی، فرایندهایی میباشد که ما روی وب سایت هامون اعمال میدیم، تا توی نتایج جستجو توی مرتبه های بهتری قرار بگیریم. به طور مثال، ما میدونیم که گوگل با گاز وب سایت اهمیت میده، برای همین همت می‌کنیم سرعت سایت مون رو خوب کنیم تا گوگل ما رو توی نتایج بالاتر نشون بده. یا به عنوان مثال می دونیم که محتوای باکیفیت میتونه به سایت مون کمک کنه که رتبه های بهتری داشته باشه، برای همین عملکرد می‌کنیم محتوای بهتری تولید کنیم.
 
سئو به بخش های مختلفی تقسیم می شه:
 
On-page بهینه سازی: یا همون سئو داخلی سایت، که فرایندهایی که توی تارنما و صفحه ها سایت مون انجام میدیم تا وبسایت مون با صرفه باشه. مثلا نوشتن عنوان های عالی برای محتوا یا داشتن عکس های کیفیت بالا و کم حجم.
 
Off-Page seo: یا همون offpage که به فرایندهایی گفته میشه که سوا وب سایت مون جاری ساختن میشن. به طور مثال، ما از شبکه های عمومی به تارنما خودمون لینک میدیم، یا محتوامون رو توی شبکه های عمومی منتشر میکنیم که همه این مفاد جزو offpage seo حساب میشن.
 
Technical seo: این نوع از عمل ها، بیشتر روی کدهای تارنما تمرکز دارن. گوگل علاوه بر محتوای کیفیت خوب و offpage، به نکات فنی سایت ها مداقه میده. به عنوان مثال اینکه حجم صفحات سایت نادر باشه یا استفاده از استراکچر دیتا توی صفحه های و همچنین سئو سرعت وبسایت و بهینه بودن برای موبایل؛ همگی این موردها جزو سئو تکنیکال قرار می گیرن.
 
توجه کنید که کسب و کارها، اهداف مختلفی دارن. بدین ترتیب وظیفه یک کارشناس سئو اینه که اهداف تجارت رو بشناسه و بر اساس اونها استراتژی بچینه. مثلا بعضی از حصول و کارها نیاز به فروش بیشتر دارن، برخی ها هم صرفا برندسازی می کنن! اینا با هم گوناگون هستن.