نکات اساسی درباره‌ی DISAVOW کردن بک پیوند‌ها
از آنجایی که Disavow کردن خیلی حساس و فعالیت پرخطری است بنابراین جز نکات بالا موارد زیر را نیز در حیث داشته باشید:

در شرایطی که در ارتباط بک‌لینک و پیوند‌های مخرب مطمئن می‌باشید حتما اقدام به تهیه فایل کنید، در غیر این صورت عمل را به متخصصان بسپارید.
استفاده از ابزارها و سرویس‌های مربوط به کیفیت‌سنجی لینک و پیوند‌ها خیلی توصیه نمی شود.
در انتهای آدرس URL از اسلش (/) استفاده نکنید.
در‌حالتی که دامنه فارسی برای شما بک لینک مخرب و اسپم درست کرده است، دنبال دامنه¬هایی بگردید که با xn آغاز می‌شوند.
کل فایل‌های ارسالی که حاوی لینک و پیوند‌های مخرب می باشند به صورت خود کار تفحص شده و disavow انجام می‌شود.
بک لینک و پیوند مخرب چیست؟
طبق الگوریتم‌های گوگل بک لینک‌های بی‌کیفیت نه فقط اثری در بهبود جايگاه سایت نخواهند داشت، بلکه ممکن می‌باشد تارنما را با جریمه مواجه کنند. اما سؤال اینجاست که بک لینک‌های بی‌کیفیت چه مواردی هستند؟
موارد تحت را می‌قدرت جزو بک لینک‌های بی کیفیت به شمار آورد:

بک لینک‌های اسپم
بک لینک‌های خریده شده
بک پیوند‌های موجود در مزرعه‌های لینک و پیوند یا PBN
بک لینک‌های مو جود در وبسایت‌های بی ارزش و با اسپم اسکور (spam score) بالا
در واقع کل این‌ها را می‌اقتدار جز بک لینک و پیوند‌های مخرب به شمار آورد. ولی گزینه وقتی خطرناک می‌گردد که تعداد این نوع بک پیوند‌ها ارتقاء یابد و توجه گوگل را به خود جلب کند. دراین‌صورت گوگل به اینکه شما عمداً برای دستیابی بک لینک و پیوند به سراغ نحوه‌های کلاه سیاه سئو می‌روید مشکوک شده و ممکن است سایتتان را با افت رتبه مواجه سازد.

بیشتر بخوانید: مزرعه پیوند Link Farm چیست و چه تاثیری در بهینه سازی دارد؟

چه پیوند‌هایی برای سئو وبسایت مضر می باشند؟
تک تک گونه های بک لینک‌های مخرب که در نصیب قبل به آنان اشاره شد برای seo سایت مضر می‌باشند. ولی گوگل روش‌های دیگری نیز برای تشخیص بک پیوند مخرب داراست. برای مثال در حالتی که یک بک لینک و پیوند با یک انکرتکست یا تصویر ثابت در مجموع صفحه ها سایتی تکرار شده باشد از نگاه گوگل مشکوک می‌باشد. چنین بک لینک و پیوند‌هایی معمولاً بنرهایی هستند که از سوی صاحب و مالک وبسایت مقصد خریداری شده‌اند. نوع دیگری از بک لینک که می‌تواند برای سئو سایت مضر تشخیص داده گردد، این هست که کل بک پیوند‌های ورودی به یک کاغذ فرود معین تنها از یک انکرتکست خاص (از جملهً کلیدواژه اصلی کاغذ) استفاده کنند. در این حالت احتمال اینکه تک تک این بک لینک و پیوند‌ها توسط رئیس وب سایت تشکیل شده باشند بالاست.

به چه شکل بک لینک و پیوند ‌های مخرب را تشخیص دهیم؟
ممکن هست شرایطی پیش بیاید که شما خودتان اقدام به تشکیل داد بک لینک و پیوند تصنعی نکرده باشید البته بقیه افراد به دلایلی مانند seo منفی این عمل را برای سایت شما اجرا داده باشند. اما نحوه تشخیص بک پیوند مخرب چیست؟ یکی از بهترین طریق‌ها این است که با به کار گیری از ابزارهای تشخیص بک لینک‌های تارنما (مانند MOZ Link Explorer)، فهرستی از کل بک لینک‌های سایت خود تنظیم کرده و بعد موردها تحت را در آن‌ها مطالعه کنید:

اسپم اسکور
به امداد نوار ابزار ماز، اسپم اسکور آنها را رسیدگی کنید. سایت‌هایی با اسپم اسکور بالا جزء لینک‌های مخرب به حساب خواهند آمد.

موضوع وبسایت
سایتی که به شما لینک و پیوند میدهد بایستی موضوعی مرتبط با آیتم تارنما خودتان داشته باشد. 

انکرتکست
برای لینک دادن به یک صفحه از انکرتکست‌های متنوعی استعمال فرمائید؛ مثلاً از URL کاغذ، واژه و کلمه کلیدی، هم معنی واژه و کلمه کلیدی، نام برند و ... .

PA / DA
مسئله این نیست که تنها از وب سایت‌های با DA بالا بک لینک و پیوند بگیرید اما می بایست یک تناسب وجود داشته باشد. به عبارت دیگر هم از سایت‌های با DA بالا بک پیوند بگیرید و هم از سایت‌های با DA پایین تا همگی چیز طبیعی جلوه کند.

آیا تا به درحال حاضر هشدار برای پیوند های غیر طبیعی خود دریافت کرده اید؟
آیا از طرف گوگل جریمه شده اید؟
به چه شکل می‌قدرت پیوند های بد و غیر طبیعی را از طریقه گوگل تشخیص داد؟
پاسخ را با ترجمه‌ی وب۲۴ از مت کاتس بشنوید.