اگه شما هم یک وبسایت وردپرسی دارید، مسلما تا اکنون نام رنک مث یا این که یواست بهینه سازی به گوشتون خورده. و مسلما یک پرسش برای تمامی شما پیش اومده و اون هم اینه که رنک مث بهتره یا این که یوآست بهینه سازی؟ پرسش مهمی که میتونه توی سرعت دادن به شغل شما خیلی اثر بذاره و یااینکه seo وب سایت تون رو متحول کنه!
 
اولی نکته ای که می بایست بهش دقت نمائید اینه که‌این پلاگین ها، فقط امداد کننده شما توی بهینه سازی تارنما تون هستن؛ و نباید از اونا انتظار اعجاز داشته باشید. البته خب قاعدتا در حالتی‌که یک یاری کننده عالی داشته باشید، خیلی ریلکس خیس میتونید seo وب سایت تون رو اجرا بدید. این پلاگین ها به شما یاری میکنن که محتوای بهتری بنویسید، پیکربندی seo بهتری داشته باشید و در غایت بهینه سازی آموزش سئو مشهد وب سایت تون خوب بشه. البته حقیقتا کدوم شون بهتره؟!
 
توی این نوشته‌علمی قراره، امکاناتی که‌این دو پلاگین توی اونها با هم اختلاف دارن رو نظارت کنیم. امکاناتی که منجر میشن یکی‌از اونها از دیگری سرتر باشه. تجهیزات مشترک متعددی میان این دو عدد پلاگین وجود داره. اما ما با اختلافات این دو عدد پلاگین عمل داریم، زیرا اشتراکات سبب ساز برتری نمیشن، این اختلاف ها هستن که سبب برتری میشن.
 
تفاوت های رنک مث و یوآست seo
از لحاظ پیکربندی توسعه یافته و ماهر، حتما رنک مث صحبت نخستین رو میزنه و پنل پیکربندی خیلی خیلی توسعه یافته تری رو در اختیارتون قرار میده. در شرایطی‌که میخواید روی جزء جزء پیکربندی تارنما تون احاطه داشته باشید و تنظیماتی که دلتون میخواد رو ایفا نمایید، به طبع رنک مث گزینش بهتریه. ولی اگه شکیبایی و مهارت کافی رو ندارید، یوآست seo پیکربندی بی آلایش تری رو در اختیارتون میذاره.
جزئیات ارزیابی محتوا! هردوی این پلاگین ها، می سنجن که محتوای شما توی چه سطحی قرار داره. آیا محتوای عالی و بهینه سازی گردیده ای می باشد یا این که خیر! ولی نکته ای که وجود داره اینه که یواست seo فقط سه عدد رنگ سبز و رنگ زرد و قرمز رنگ داره، اما رنک مث به شما عدد میده. برای مثال توی یواست seo در صورتیکه محتوای خیر و خوبی بنویسید سبز میشه. البته رنک مث میگه برای مثال نکات seo توی این محتوا فرضا 80 درصد رعایت گردیده. کلاً رنک مث به جزئیات بیشتری اعتنا میکنه.
پیکربندی open graph و twitter card توی رنک مث قابل تغییر تحول هستن البته توی یوآست این قابلیت و امکان رو نداریم. توی رنک مث به محض اینکه داده ها اوپن گراف رو وارد می‌کنیم، یک پیش اکران از تغییراتی که تولید کردیم هم به ما میده، اگر که یوآست seo این فعالیت رو نمیکنه. شاید گزینه مهمی نباشه البته خب میتونه توی تصمیم گیری اثر گذار باشه.
پلاگین رنک مث، توی ورژن بدون پول، امکان مدیر کردن ریدایرکت ها رو به طور بدون نقص به شما ارائه میده. در‌حالتی که که یواست بهینه سازی توی ورژن مبلغی و پریمیوم خودش این قابلیت و امکان رو ارائه میده.
توی هر دو پلاگین می تونید، قابلیت و امکان های گوناگون رو فعال و غیرفعال فرمائید.
توی مشاجره اسکیماها یا این که همون استراکچر دیتاها، رنک مث جزئیات و تجهیزات بیشتری رو در اختیارتون میذاره. از دید تنوع هم رنک مث اسکیماهای بیشتری رو مدد می کنه و توجه فرمایید که در کنار یوست بهینه سازی بایستی از پلاگین ای مثل اسکیما پرو استعمال فرمایید.
توصیه لینک هم یک کدام از اختلافات فی مابین رنک مث و یواست بهینه سازی می‌باشد. در واقع هنگامی که شما دارید محتوایی می نویسید، رنک مث بهتون سفارش میده که میان محتواهاتون لینک و پیوند سازی داخلی رو رعایت نمایید و محتواهای شبیه رو بهتون توصیه میده.
مانیتور 404 هم یکی‌از دیگه از قابلیت و امکان های رنک مث می باشد که متاسفانه توی پلاگین یوست seo وجود نداره.
seo تصاویر هم یکی از دیگه از قابلیت و امکان هایی می باشد که برتری رنک مث رو می رسونه. زیرا خودش به طور بدون نقص میتونه تصاویر شما رو seo کنه.