ساختار نقشه تارنما XML
تمامی موتورهای جستجوی اصلی از پروتکل های XML قانونی که در تارنما Sitemaps.org تمجید گردیده‌است، به کار گیری می‌نمایند. یک مثال کد XML که در تارنما مپ آیتم به کار گیری قرار میگیرد را به دنبال مشاهده میکنید:
مطلقا بخوانید: 6 پیامد منفی تخفیف گذاری نادرست + راهکارهای صحیح!
کدهای XML وب سایت مپ دربرگیرنده تگ‌های آموزش سئو مشهد ازروی میل و الزامی می باشند. کدهای XML دارای اعتبار با تگ‌های استارت (بازشونده) “ “  استارت می گردند که یک تگ الزامی میباشد. بعد از آن این تگ با تگ دیگری همانند “” دنبال میشود که دربردارنده دست کم یک صفت Xmlns میباشد که ساختار کلی XML را تمجید می‌نماید.
 
هر آدرسی که در تارنما مپ قرار میگیرد بایستی دارنده دو تگ و یک تگ باشد. سایر تگ‌ها ازروی اختیار می باشند.
در جدول پایین تگ‌هایی که در نقشه وبسایت XML گزینه استعمال قرار می گیرد را برایتان سرجمع کردیم.
تگ‌ها شرایط توضیحات
الزامی تگ آغازین پوشه مستلزم آموزش سئو در مشهد دو آیتم ذیل میباشد:
version=”1.0″
encoding=”UTF-8″
الزامی این تگ صرفا یکبار آیتم به کار گیری قرار می گیرد؛ نقشه وب سایت با این برچسب آغاز میشود و در انتهای نقشه بسته می گردد.
الزامی تگ والِد برای هرکدام از نشانی‌ها استعمال میگردد. سایر تگ‌ها در درون این تگ قرار می گیرد.
الزامی در‌این تگ نشانی ظریف صفحه ها وبسایت قرار می گیرد. از نشانی بدون نقص که دربردارنده پروتکل میباشد به کار گیری نمایید و این نشانی نباید از 2048 کاراکتر بیشتر باشد.
از روی اراده تاریخ واپسین به روزرسانی شیت متبوع میباشد که به صورت YYYY-MM-DD نوشته میگردد.
ازروی اختیار این تگ معین می‌نماید که هر یک سری وقت یکبار این شیت تغییر و تحول می‌نماید. این مقدار چند داده ها کلی را برای موتورهای کاوش آماده می‌نماید که ممکن میباشد با تعداد دفعات پژوهش خزنده‌های گوگل رابطه نداشته باشد.
مقادیر دارای اعتبار دربرگیرنده مفاد ذیل میباشد:
 
مدام (هر وقتی که کاغذ در دسترس باشد عوض می شود.)
ساعتی
روزمره
هفتگی
ماهانه
هر ساله
هیچوقت
از روی میل معیار حق تقدم و عنایت یک کاغذ، نسبت به بقیه صفحه ها وب سایت میباشد. مقادیر دارای اعتبار محدوده 0 تا 1 را مشمول می شود که مقدار پیش فرض 0.5 میباشد.
فرمت فولدر نقشه وب سایت و گونه های آن
موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، فرمت XML را برای نقشه تارنما تحت عنوان یک پروتکل پذیرفته‌اند. با این هم اکنون، آنان Feed نقشه تارنما را که از پروتکل های RSS 2.0، Atom 1.0 و پوشه های متنی ASCII به کار گیری می‌نمایند را نیز می‌پذیرند. وبسایت مپ را می‌اقتدار به صورت XML نیز آیتم استعمال قرار بخشید یا این که در‌صورتی‌که که وسعت بالایی دارااست با به کارگیری از ابزار Gzip، فشرده‌سازی کرد.
 
ضمن استانداردهای نقشه وب سایت برای محتوای اینترنت، گوگل از فرمت‌های خاصی برای وب سایت مپ پناه می‌نماید که برای رسانه‌های خاصی گزینه استعمال قرار میگیرد. این مورد ها دربرگیرنده نقشه‌هایی برای پوشه‌های ویدئویی، تصاویر، محتوای موبایلی، کد منبع اپ و محتوای خبری می‌باشند. بعداز اینکه فرمت مطلوب نقشه وب سایت در فضای اسم اعلام شد، می‌قدرت همه محتواهای مازاد دیگر را به آن خاطر نشان کرد.
 
نکات اصلی درباره فرمت پوشه وبسایت مپ
1. موتور جستجوی بینگ (Bing) از فرمت‌هایی که بوسیله گوگل هواخواهی میگردد نگهبانی نمی‌نماید، البته یکی‌از مسئولان بینگ ذکر نموده است هر چیزی که پناه نشود، نادیده گرفته شود. بدین ترتیب وبمسترها می‌‌توانند از این مفاد در تارنما مپ خویش به راحتی استعمال نمایند.
 
گوگل پیشنهاد می‌نماید که نقشه وب سایتِ دربردارندهِ محتوایِ خبری را تحت عنوان یک پوشه مستقل در حیث بگیرید چون این نوع تارنما مپ بیشتر از دیگر پوشه‌ها خزیده می گردند.
 
موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از فولدر های Media RSS تحت عنوان جایگزینی برای تشخیص توضیحات متای پوشه های ویدئویی به کارگیری می نمایند. از آنجایی که بینگ نیز از این نوع فولدر امان می‌نماید، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهکاری مدبرانه خواهد بود که از هدر رفتن وقت‌تان پرهیز می‌نماید.