چرا بعضی از صفحه های وب سایت برای موتورهای کاوش قابل دسترسی نیستند؟
هیبت های مستلزم اشتراک
چنانچه شما یوزرها وب سایت خویش را مکلف میکنید پیش از دسترسی به محتوای وب سایت، هیبت آنلاینی را لبریز نمایند، به احتمال زیاد موتورهای کاوش اینگونه نواحی مراقبت گردیده ای را هیچ گاه مشاهده نکنند. هیبت ها ممکن میباشد مستلزم اسم کاربری و کلمه و واژه عبور یا این که فرمی مربوط به آموزش سئو مشهد لحاظ سنجی باشند. به هر شکل، در هر دو گزینه خزندگان موتورهای کاوش تلاشی برای مالامال کردن هیبت نخواهند کرد. براین اساس، محتوا و پیوند های موجودی که در پشت هیبت قراردارد برای موتورهای کاوش نامرئی به حساب آورده می شود.
 
لینک و پیوند های جانور در کدهای غیر قابل تجزیه جاوا اسکریپت
در حالتی که از جاوا اسکریپت برای لینک و پیوند های خویش به کار گیری می‌کنید، متوجه خواهید شد که موتورهای کاوش آن پیوند ها را نمی خزند یا این که دقت آموزش سئو در مشهد بسیار پاره ای به پیوند های جانور درین کدها نشانه می‌دهند. در حالتی‌که می‌خواهید صفحه ها شما بوسیله ربات های موتورهای کاوش گر ایندکس شوند، بایستی لینک و پیوند های استاندارد HTML را جایگزین جاوا اسکریپت های جان دار در هر ورقه نمایید.
 
لینک و پیوند به صفحاتی که بوسیله متا تگ در دست گرفتن ربات های موتور کاوش یا این که پوشه Robots.txt مسدود گردیده اند
متا تگ در اختیار گرفتن ربات های موتور کاوش و پوشه robots.txt به صاحبان وبسایت اذن می‌دهند دسترسی خزنده های موتور کاوش به یک صفحۀ خاص را محصور نمایند. صرفا به خیال و خاطر داشته باشید که می بایست صفحاتی را مسدود فرمایید که حقیقتا نیازی به ایندکس شدن آنان در موتورهای کاوش ندارید. بسیار پیش آمده میباشد که به کارگیری از این متا تگ یا این که فولدر robot.txt منجر مسدود کردن کلی ربات های موتور جستجو گر گردیده است. پس در به کارگیری از آنان توجه نمائید.
 
به طبع بخوانید: 20 پوسته وردپرس که برای کاوش سئو گردیده‌اند
قاب ها یا این که آی کادر ها
از دید فنی، لینک و پیوند های مو جود در کادر ها و آی کادر ها قابل خزیدن میباشند، البته هر دوی این مفاد مشکلاتی را در مورد سازماندهی و تعقیب کردن پیوند ها برای موتورهای کاوش ساخت‌و‌ساز می نمایند. سفارش میکنیم تا حد قابلیت و امکان از این مفاد خودداری کنید، مگر اینکه مخاطب حرفه‌ای باشید و ادراک خیر از شیوه ایندکس و تعقیب کردن پیوند ها در کادر ها داشته باشید.
 
ربات ها از هیبت های کاوش استعمال نمیکنند
اگرچه این مورد به هشداری که در ابتدا دادیم مرتبط می گردد، البته از آنجایی که اشتباهات اکثری را آماده می نمایند می بایست به آن ها به طور مستقل اشاره کنیم. بعضا از وبمسترها یقین دارا‌هستند در صورتی‌که یک جعبه کاوش در وب سایت خویش قرار دهند، موتورهای کاوش توانا خواهند بود هر چیزی که بازدید کنندگان کاوش می نمایند را به راحتی بیابند. متاسفانه بایستی بدانید که خزنده ها، کاوش را برای یافتن محتوا اعمال نمی دهند. در‌حالتی که لینکی در وب سایت خویش نداشته باشید دسترسی به بقیه محتواهای جانور در وبسایت برای خزندگان بسیار طاقت فرسا خواهد بود.
 
پیوند های مو جود در مکان نما، جاوا و بقیه پلاگین ها
لینک و پیوند هایی که در پوشه های Flash، Java یا این که بقیه پلاگین ها قرار دارن، برای ربات های کاوش قابل خزیدن نیستند. همین دستور سبب ساز می گردد محتوای جانور از نگاه موتورهای کاوش نهفته بماند.
 
پیوند های جان دار در صفحاتی که صدها یا این که هزاران لینک و پیوند دارا‌هستند
موتورهای کاوش فقط تعداد محدودی از پیوند های مو جود در یک شیت را می‌خزند. این محدودیت در شمارش برای تشخیص اسپم و انتخاب سکو بندی ضروری میباشد. صفحاتی که هزاران لینک و پیوند در خویش دارا هستند ممکن میباشد به هیچ وجهً خزیده و ایندکس نشوند.
 
نکته: چنانچه شما بتوانید از مفاد بالا در وب سایت خویش دوری فرمایید، پیوند هایی منزه و قابل ایندکس خواهید داشت که به ربات های کاوش اذن میدهند به راحتی به محتوایتان دسترسی داشته باشند.
 
تگ "Rel="nofollow
 
 
تگ "Rel="nofollow را می اقتدار با فرمان ذیل به فعالیت پیروزی:
 
Best سئو Ever!
 
پیوند ها ممکن میباشد تگ ها و صفات متعددی داشته باشند. موتورهای کاوش حدوداَ همۀ آن‌ها را نادیده میگیرند. فقط یک استثنا در این باره وجود داراست و آن هم تگ "Rel="nofollow میباشد. در نمونه بالا افزودن تگ "Rel="nofollow به لینک و پیوند، به موتورهای کاوش میگوید که مالک وب سایت دوست ندارد لینک و پیوند متبوع تحت عنوان تاییدیه تارنما اشاره گردیده، تعبیروتفسیر خواهد شد.
 
همان گونه که می‌دانید صفت Nofollow به طور پایین الفظی به موتورهای کاوش امر میدهد که لینکی را دنبال نکنند (هر یک سری در بعضا از موردها این لینک و پیوند ها نیز دنبال میشوند). تگ nofollow روشی میباشد که به صاحبان تارنما ها یاری می نماید از نظر ها و پیوند های اسپم به طور اتومات خودداری نمایند. لینک و پیوند هایی که تگ nofollow دارا هستند بوسیله هر موتور جستجویی به طریق متفاوتی تعبیر میگردند، ولی بدیهی میباشد که همچون پیوند های بی آلایش با آن‌ها عکس العمل نمی‌کنند.