تکنیک های کامل برای لینک بیلدینگ در سال 2021 به صورت جامع و عملی با توضیحات و مثال به لهجه ساده.

اگه میخواهید به وبسایت خود اعتبار بک لینک به این، از تکنیک های قابل استعمال در این راهنمای نو در  لذت خواهید توفیق.

قبل خواندن این مقاله از پیشنهاد می کنم پست اصول لینک بیلدینگ رو مطلقا مطالعه کنید.

لینک و پیوند سازی چیست؟
لینک سازی یا Link Building ساختن لینک های یک طرفه (یا “بک لینک”) به یک تارنما با هدف بهبود دیده شدن بوسیله موتور جستجو است.

استراتژی های متداول پیوند سازی شامل بازاریابی محتوا، ساخت ابزارهای موءثر، بسط آدرس اینترنتی، پیوند سازی لینک و پیوند خراب و ارتباط ها عمومی است.

چرا پیوند ها بسیار مهم می باشند؟
برای شعور این موضوع، می بایست Delorean خود رو جستجو کرده و به روزهای قبل از Google در اینترنت برگردین.

به گذشته برگردیم، موتورهای جستجو مانند Yahoo و Alta Vista بازیگران غالب بودن.

آنان نتایج جستجوی خود رو 100٪ مبتنی بر محتوای یک ورقه وب مرتبه بندی می کردن.

فعلا گوگل رو وارد بازی می کنیم. الگوریتم معروف PageRank گوگل بازی رو تغییر بخشید.

گوگل به جای تجزیه و نظارت محتوای یک ورقه، به استیناف تعداد افراد مرتبط با آن شیت پرداخت.



و البته فعالیت درستی بود. به طور تقریبً 20 سال گذشته و لینک ها هنوز هم بهترین طرز برای انتخاب کیفیت یک برگه وب هستن.

به همین ادله بک پیوند ها همچنان سیگنال رتبه بندی گوگل هستن.

به لطف به روزرسانی هایی مانند Google Penguin، گوگل در حال حاضر روی کیفیت لینک تمرکز داره نه تنها تعداد آنان.

چه‌گونه لینک های کیفیت خوب پیدا کنیم؟
قبل از اینکه به استراتژی های لینک سازی بپردازم، مهمه که بدونیم چه چیزی لینک خوب (یا بد) رو ساخت و ساز می کنه.

براین اساس، می تونین روی ساخت لینک هایی تمرکز کنین که در واقع سکو بندی Google شما رو بهبود می بخشن.

با استفاده از این نکته، طریق شناسایی لینک و پیوند هایی که در حقیقت ارزش ساخت دارن رو مطرح خواهم کرد:

اعتبار صفحه
اگه ورقه لینک دهنده به شما یک نیروگاه PageRank باشه، در این حالت، این پیوند تأثیر بزرگی در جايگاه بندی شما خواهد داشت.

در واقع، از سال ها آزمایش متوجه شدم که اعتبار ورقه لینک دهنده به شما بیش از هر عامل دیگه ای مهمه.

زیرا لینک های صفحات معتبر، اعتبار بیشتری رو به وب سایت شما منتقل می کنن که به آن PageRank نیز میگن.



دقت: اگرچه Google اطلاعات PageRank رو به صورت عمومی به اشتراک نمیذاره، ولی آن‌ها همچنان از این اطلاعات به عنوان اساس الگوریتم خود به کار گیری می کنن.

با به کارگیری از Ahrefs به راحتی می تونین نشانگر پروکسی PageRank (“رتبه بندی شیت”) رو تحقیق کنین.

فقط کافیست یک URL رو به Ahrefs وارد کرده و URLRating آن رو استیناف کنین:

اعتبار وب سایت
کیفیت پیوند نیز توسط دامنه وبسایت مرجع تعیین میشه.

به طور کلی، لینکی از سایتی مانند varzesh3.com تأثیر بسیار بیشتری نسبت به لینک و پیوند یک وبلاگ نویس بدون نام داره.

اگرچه بدست آوردن این پیوند ها سخته، اما بها سعی کردن رو دارن.

باز هم، Ahrefs اینجا مفید هست. هر URL از وب سایت رو در ابزار وارد کرده و DomainRating وب سایت رو تفحص کنین.

همچنین می تونین از معیار Moz با نام “Domain Authority” استعمال کنین:

مرتبط بودن وبسایت
زمانی کلام از پیوند ها میشه، اعتبار یک سایت اهمیت پیدا می کنه.

اما ارتباط آن سایت با محتوای شما نیز مهمه. از جمله، فرض کنین یک تارنما در ارتباط رژیم غذایی دارین.

و از سایتی معتبر درباره یک رژیم غذایی جهانی لینک دریافت می کنین. آیا آن لینک هنوز به حساب خواهد آمد؟

طبق مصاحبه یک مهندس گوگل کهن، به این نتیجه رسیدم که واقعاً اینگونه نیست.

طبق گفته او: “… تهیه نمودن پیوند از یک شیت با PageRank بالا همیشه گران بها بوده، امروز این مورد بیشتر مربوط به مورد وبسایت از لحاظ شماست، مرتبط بودن کاغذ Rank جدید می‌باشد.”

جمعاًَ، باید پیوند ها رو از وبسایت های معتبر و به طور خاص، تارنما های معتبری که ارتباط نزدیکی با سایت شما دارن، دریافت کنین.

موقعیت پیوند در برگه
آیا پیوند شما در بخشی از محتوا قرار داره؟

یا اینکه در فوتر وبسایت قرار داده شده است؟

به نظر می رسه که شرایط لینک شما در یک کاغذ مهمه.

به طور خاص، لینک هایی که در پاورقی ها و ستون های فرعی قرار میگیرن نسبتاًً به اندازه لینک هایی که در وسط محتوای یک صفحه پیدا میشن، بها ندارن.

خط نقطه پایان؟ لینک های شما باید در بدنه اصلی یک برگه وب ظاهر بشن.

آیا پیوند به صورت تحریریه قرار داده گردیده است؟
اصلی نیست که پیوند شما در کجای یک صفحه قرار داره، باید از خود بپرسین، “آیا این لینک و پیوند به صورت تحریریه قرار داده گردیده‌است یا نه؟”.

به عبارت دیگه، آیا کسی به شما لینک داده زیرا پندار کرده وبسایت شما بهتر می‌باشد؟

در این حالت، این یک پیوند تحریریه می‌باشد. یا اینکه در یک تارنما تصادفی پروفایل تشکیل داد کرده و لینکی رو رها کردین؟

اگه اینگونه باشه، پیوند تحریریه نیست. همان طور که انتظار میره، گوگل به لینک های تحریریه عنایت بیشتری میده.

مبنی بر گفته های گوگل: “… ایجاد لینک هایی که بوسیله صاحب تارنما به صورت تحریریه در ورقه ای قرار داده نشده، یا به عنوان پیوند های غیرطبیعی شناخته میشه، می تونه نقض شیوه نامه های ما باشه.”

متن انکر لینک و پیوند
متن انکر بخش متن قابل کلیک در یک لینک و پیوند هست.

همان طور که مشخص و معلوم شد، Google از متن انکر به عنوان یک سیگنال سکو بندی استفاده می کنه. مثلا، فرض کنین لینکی به سایت خود با متن انکر دریافت می کنین: “seo”.

گوگل متن انکر رو می بینه و میگه: « هوم. آن تارنما از متن انکر استعمال کرده است: “سئو”.

کاغذ هایی که به آن لینک میدن باید مربوط به “سئو” باشن.

ولی، مانند هر چیزی در بهینه سازی، از متن انکر غنی از لغات کلیدی سوء مصرف شده است. امروزه ساخت تعداد زیادی لینک و پیوند متنی با تطابق دقیق، هرزنامه تلقی میشه.

به طور خلاصه، لینک و پیوند سازی با متن انکر پر از کلمه ها کلیدی رو پیشنهاد نمی کنم.

البته اگه لینکی رو با واژه کلیدی خود در متن انکر دریافت کنین، پیروزی بزرگی به دست آوردین.

لینک های Co-occurrence
Co-Occurrences کلمات و عباراتی هست که در اطراف لینک و پیوند شما ظاهر میشه. Google احتمالاً از این لغات و عبارات به عنوان “متن انکر نوپا” استفاده می کنه.



به کارگیری گوگل از این متن منطقی هست. متن گوشه و کنار لینک شما سرنخی در باب زمینه شیت شما نشانه میده. پس چرا Google از آن به کار گیری نکنه؟

آیا لینک و پیوند از یک پست مهمان خوبه؟
خب، بستگی داره. در اینجا مواردی وجود داره که می تونن پست مهمان رو هرزنامه کنن:

به شخصی برای نشر پست پول پرداخت میشه
پست شامل متن انکر با مطابقت و همخوانی دقیق می‌باشد
سایت فقط برای انتشار پست های مهمان وجود داره
سایت با شما ارتباطی نداره
اما اگه یک پست مهمان رو در یک وب سایت معتبر و مرتبط منتشر کنین، چه اتفاقی میافته؟ از دید من، این لینک و پیوند می تونه به شما در درجه بندی کمک کنه.

لینک های فالو در عوض لینک و پیوند های نوفالو
rel = ”nofollow” تگی می باشد که به لینک اضافه میشه و به موتورهای جستجو میگه: ”این لینک رو به عنوان تأیید حساب نکنین.”

مبرهن می باشد، هنگامی نوبت به seo می رسه، باید هر مجال که ممکنه پیوند های معمولی و “فالو” دریافت کنین.

موقتا که می تونین طریق اندازه گیری کیفیت لینک رو بدونین، وقت آنه که شروع به ساختن آن‌ها کنین.

شیوه دریافت لینک های کلاس جهانی با بازاریابی محتوا
بر هیچ کس پوشیده نیست که محتوا کلیدی می‌باشد که بک لینک های شگفت انگیز رو باز می کنه.

اما نکته در اینجاست: تکثیر محتوا به تنهایی هیچ لینکی برای شما ایجاد نمی کنه.

همان گونه که معلوم شد، انواع خاصی از محتوا برای تولید لینک خوب شغل می کنن. و در اینجا 4 نوع محتوا وجود داره که گرایش دارن بیشترین لینک ها رو ساخت کنن:

#1 محتوای بصری
محتوای بصری عبارتند از: تصاویر، نمودارها، اینفوگرافیک ها و جداول.

چرا سعی داره؟

پیوند دادن به تصاویر بسیار بی آلایش می باشد.

مثلا، هنگامی که نموداری رو در وبسایت خود منتشر می کنین، هر مجال که کسی آن نمودار رو در وب سایت خود به اشتراک بذاره، شما لینکی رو دریافت می کنین.

این رابطه توانا بدین سادگی برای محتوای متنی کار نمی کنه.



به عنوان مثال، به‌این تصویر ده ها بار لینک داده شده (بسیاری از آن ها از وبسایت های معتبر در حوزه بازاریابی تهیه و تنظیم شدن).

مطمئناً، حتی اگه داده های مشابه در یک جدول هم مذکور بودن، بعضی از این لینک ها وارد میشدن.

ولی بخش عمده ای از این پیوند ها (تخمین می زنم 75٪ باشه) به دلیل تصویری بودن اطلاعات داده شدن.

در واقع، اکثری از لینک و پیوند ها از طریق عده ای می‌باشد که داده بصری رو مستقیماً در تارنما خود ارسال می کنن (و به عنوان منبع به این وب سایت لینک میدن):

و نکته دیدنی اینه که، حتی اکنون که سال 2021 هست، مردم هنوز هر ماه به‌این تصاویر بصری پیوند میدن. این قدرت ساخت‌و‌ساز محتواهای بصری است.

#2 پست های فهرست وار
فهرستی شماره ای از نکات، تکنیک ها، دلایل، افسانه ها و … یا هریک دیگه جزء این تیم محتوا هستن.

چرا تلاش داره؟

پست های فهرست وار یک تن محتوا رو به قطعات قابل هضم و به اندازه کوچک بسته بندی می کنن.

در حقیقت، هنگامی که BuzzSumo یک میلیون مقاله رو آیتم تجزیه و نظارت قرار میده، متوجه میشه که پست های فهرست وار نسبت به سایر قالب های محتوا، بک لینک تولید می کنن و عملکردی بهتر از تصاویر، فیلم ها و حتی اینفوگرافی ها دارن.



مثال واقعی:

این پست فهرست وار، 21 تکنیک قابل اجرا در بهینه سازی رو عده کرده و بسیار دوستداشتنی شده و توانسته تعداد زیادی پیوند بگیره.



و نظرها …



#3 تحقیقات و داده های اصلی
محتوایی که داده های نو حاصل از مطالعات صنعت، نظرسنجی ها یا تحقیقات اساسی رو نشان میده.

چرا کوشش داره؟

آمار و داده ها بسیار قابل لینک هستن. وقتی کسی به داده های شما استناد می کنه، به شما لینک میده. این لینک ها سریع گردآوری میشن.

#4 پند های عمیق و قطعی
یک منبع جامع که مشمول کلیه چیزهایی می باشد که می قدرت در امر یک مورد خاص دانست.

چرا کارایی داره؟

راهنماهای قطعی مقدار کم عقل واری اطلاعات رو در یک پکیج بسته بندی می کنن.

این عمل باعث میشه راهنمایی ها منبع اساسی آیتم مربوط به خود باشن.

مثال حقیقی:

می توان به مطلبی راجع‌به بهترین ابزارهای تحقیق کلمه ها کلیدی سئو اشاره کرد: راهنمای قطعی پژوهش کلمات کلیدی seo.

از آن جا که این راهنمای تعدادی فصلی، ابزارهای تفحص عبارات کلیدی رو به طور کامل در بر می گیره و هیچ محتوایی نتونسته مانند آن منتشر بشه، بیش از 200 بار به آن لینک و پیوند داده شده.

اینک که بخشی از محتوای مناسب لینک و پیوند رو ساخت و ساز کردین، فرصت ساخت برخی پیوند ها فرا رسیده می‌باشد.

چه گونه می توان لینک های قدرتمندی را با دسترسی به نشانی اینترنتی تشکیل داد
اگه میخواهید پیوند های کلاه سفید در سال 2021 (و آن گاه) تولید کنین، باید از آدرس اینترنتی به کارگیری کنین.

سؤال اینه: چه گونه می اقتدار با وبلاگ نویسان و خبرنامه نگاران ارتباط برقرار کرد، فارغ از اینکه در فولدر هرزنامه آنها قرار گرفت؟ این فصل رو بخونین تا متوجه بشین.

یافتن “لینک دهندگان احتمالی”
همانطور که از نامش پیداست، پیوند کننده های احتمالی افرادی هستن که احتمالاً به شما لینک میدن.

بیایید از یک استراتژی ساده برای شناسایی آن‌ها به کارگیری کنیم: مهندسی معکوس. شروع کلمه کلیدی مورد نظر خود رو در Google جستجو کنین.



URL اولی منفعت رو بگیرین و آن رو در یک ابزار تجزیه و نظارت لینک و پیوند جستجو کنین (من در این مثال از Ahrefs استفاده می کنم). در مرحله آن گاه، روی “بک پیوند” در نوار کناری کلیک کنین:



تارنما هایی که در اینجا لیست میشن احتمالاً لینک و پیوند دهنده هستن.



چه‌گونه می تونین بفهمین کدوم وب سایت خوبه و از کدوم تارنما باید چشم پوشی کرد؟
آدرس آدرس اینترنتی آن‌ها‌را پیدا فرمایید

موقتی که یک لینک و پیوند دهنده احتمالی پیدا کردین، وقت اینه که به جستجوی آدرس نشانی اینترنتی آنان بپردازین.

نکته حرفه‌ای: از فرم تماس یک تارنما صرفا به عنوان آخرین راه‌حل استفاده کنین.

روش عمل: از Hunter.io استعمال کنید

Hunter.io برای دسترسی به وب سایت های کوچک و وبلاگ های یک نفره بسیار مناسب هست. به سادگی سایتی رو وارد ابزار کنین …

ابزار همگی آدرس های ایمیل مرتبط با آن دامنه رو به شما آرم میده:

ولی اگه می‌خواهید به یک تارنما وسیع دسترسی پیدا کنین، می بایست چه کاری انجام بدین؟ ادغام این لیست دشواره. به همین دلیله که، در آن موارد، من VoilaNorbert رو توصیه میکنم.

VoilaNorbert

به جای ظاهر شدن در یک URL، با VoilaNorbert.com نام یک شخص و دامنه ای رو که در آن کار می کنن، وارد می کنین.



بنابراین شما در حال تماس با شخصی هستین که می تونه در واقع لینک و پیوند شما رو به شیت خود اضافه کنه.

و این ابزار به شما آدرس پست الکترونیک آن شخص خاص رو علامت میده.

برای آنها نوشته یا ایمیل شخصی سازی شده ارسال فرمائید

اگه می خواهید سطح دسترسی رو مقیاس بندی کنین، می بایست از نوشته ها به کار گیری کنین.

ترفند اینه که اسکریپت یا نوشته شما مانند یک اسکریپت ساده و رسمی به نظر نرسه، اما موقتا مثالی از یکی‌از بهترین اسکریپت های آدرس اینترنتی رو مطرح میکنم:

سلام [نام شخص مورد نظر]

من امروز در جستجوی مطالب در [قضیه] بودم، وقتی در نوشته‌ی علمی شما متوقف شدم: [عنوان نوشته‌ی‌علمی]، چیزهای نیکی دیدم! به ویژه از [چیزی خاص از نوشته‌ی علمی آنان] لذت بردم. همچنین، من یک راهنمای تازه در [قضیه شما] منتشر کردم:[URL]

به عنوان کسی که در خصوص [مسئله] می نویسه، درنگ کردم شاید از آن لذت ببرین. همچنین ممکنه راهنمای من یک افزودنی بهتر به کاغذ شما ایجاد کرد کنه. در هر صورت، می تونین با [وب سایت] عمل خود رو خوب ادامه بدین.

[اسم شما]

اعتنا کنید که چگونه متن نوشته بدون کوشش زیاد می تونه شخصی سازی بشه.

لینک بیلدینگ کلاه سیاه (Black Hat) و مجازات های گوگل
هیچ راهنمای لینک سازی بدون معرفی لینک کلاه سیاه seo کامل نخواهد بود.

یافتن لینک و پیوند کلاه سیاه بسیار آسان می باشد: اگه لینک ها خلاف با رهنمودهای وب مستر Google باشن، احتمالاً کلاه سیاه هستن.

آیا این بدان معناست که شما باید از ایجاد کرد لینک کلاه سیاه کاملاً جلوگیری کنین؟

این انتخابی می باشد که می تونین انجام بدین. من شخصاً ایجاد کرد لینک کلاه سیاه رو پیشنهاد نمی کنم.

اما تعیین این امر به شما بستگی داره. شما چه یک کلاه سفید باشین یا بهینه سازی کلاه سیاه، لازمه که مجازات های گوگل رو بدونین. براین اساس آن‌ها رو به طور خلاصه شرح میدم:

Google Penguin

یک مجازات الگوریتمی که به طور خاص تارنما هایی رو که از تکنیک های ساخت و ساز لینک و پیوند های ناخواسته استفاده می کنن (مانند ارسال پست مهمان و هرزنامه دیدگاه ها وبلاگ) هدف قرار میده.

به چه شکل از این مجازات اجتناب کنیم؟

تنها لینک های کلاه سفید بسازین. داده هایی وجود داره که نشان میده می تونین با به دستکم رسوندن متن انکر با همخوانی دقیق، از مجازات پنگوئن اهمال کاری برین.

البته به لحاظ من متن انکر بخشی از داستان هست؛ گزینه بیشتر مربوط به اعتبار می باشد.

همانگونه که گفته شد، ساده ترین روش برای خودداری از پنگوئن خودداری از لینک های سایه دار می‌باشد (صرف لحاظ از متن انکر).

مجازات دستی/لینک های غیر طبیعی

مجازات دستی از طرف شخصی در Google هست. برخلاف پنگوئن، Google از طریق Google Search Console برای شما پیامی ارسال می کنه:



چه‌طور از این مجازات اجتناب کنیم:

هیچ کس در سوا Google نمیدونه که چه گونه سایت ها برای مجازات های دستی هدف قرار می گیرن.

حیث من اینه که این الگوریتم وب سایتی رو پیدا می کنه که به طور بالقوه در سیستم بازی می کنه و آن‌ها این وبسایت رو برای شخصی در Google برای تفحص دستی مشخص می کنن.

به این ترتیب بهترین طرز برای دوری از مجازات دستی، داشتن پروفایل لینک تمیز و کوچک می‌باشد.

همچنین، برخلاف Penguin، می تونین با رد کردن لینک ها و ثبت درخواست تجدیدنظر، از مجازات دستی خارج بشین.

سه استراتژی لینک و پیوند سازی آیتم علاقه من (آموزش قدم به قدم)
در اینجا 3 استراتژی آزمایش شده برای تشکیل داد تعداد زیادی بک لینک در کلاس جهانی وجود داره:

لینک سازی کاغذ منبع
نخستین از همگی: صفحات منابع چیست؟ صفحات منابع صفحاتی هستن که به محتوای جالب درباره یک آیتم خاص لینک میدن. در اینجا یک مثال بیان شده:



از آنجا که این صفحات صرفا با مقصود پیوند دادن وجود دارن، آن‌ها اهداف عالی لینک بیلدینگ رو ساخت و ساز می کنن.

با درک کردن این نکته، فرایند مرحله به مرحله به صورت ذیل هست:

صفحات منابع رو پیدا کنین
از این حرفه های جستجو در Google استفاده کنین. آنان به طور خاص برای کشف صفحات منابع طراحی شدن:

کلمه ها کلیدی + URL: لینک و پیوند ها

کلمه ها کلیدی + منابع کمک کننده

کلمه ها کلیدی + منابع مفید

کلمه ها کلیدی + لینک های موءثر

اندازه برگه
اینجا جایی می باشد که شما بایستی سریع به‌این سؤال پاسخ بدین: “آیا لینکی از این صفحه ارزش عملکرد رو داره؟”.



همچنین در یک دامنه معتبر قرار داره و پیوند در جایی از بدنه شیت قرار گرفته. به لحاظ می رسه پیوند خوبی استحصال شده!

” متناسب ترین” محتوا رو پیدا کنین
محتوای شما می تونه بهترین در عالم باشه، اما اگه برای آن برگه منبع مناسب نباشه چه؟

شما لینکی دریافت نخواهید کرد. به این ترتیب برای این مرحله، محتوایی رو در سایت خود پیدا کنین که در آن صفحه متناسب باشه.

بعداز شناسایی این محتوا، به مرحله شماره 4 برین.

این متن آزمایش شده رو ارسال کنین
این نوشته ای هست که من پیشنهاد می کنم:

موضوع: سؤال در ارتباط [وب سایت آنان]

سلام [نام]،

امروز صبح که برای مطالب مربوط به [موضوع] در هم اکنون جستجو در گوگل بودم، به کاغذ منبع خوب شما واکنش کردم: [URL]. فقط می خواستم بگم که صفحه شما به من امداد کرد. من هیچوقت بدون آن [منبعی رو که به آن لینک میشن] پیدا نمی کردم.

خنده دار می باشد: من ماه پیشین یک راهنما درباره‌ی با [مورد] منتشر کردم. [شرح مختصر]. اگه می خواهید آن رو تحقیق کنین، به این شیت سری بزنین: [URL]. همچنین ممکنه راهنمای من یک افزودنی خوب به برگه شما ایجاد کرد کند.

در هر صورت ممنون که لیست منابع خود رو کنار هم قرار دادین.

روز خیر و خوبی داشته باشید!

[اسم شما]

نکته ماهر: مانند تمامی نوشته های تبلیغاتی، مطمئن بشین که این نوشته رو تا آنجا که ممکنه شخصی سازی کنین. می تونین از یک سر مشق فراهم به کارگیری کنین، به شرطی که خیلی رسمی و خشک به لحاظ نرسه.