در بهینه سازی سایت ما می توانیم هدف ها متنوعی داشته باشیم و مدام غرض ما ارتقاء فروش وجود ندارد بلکه در بعضا از سایت‌ها غرض ممکن میباشد تنها ارتقاء تصویب نامی مجله باشد؛ یا این که وب سایت‌های خبری معمولا عملکرد می‌نمایند تا ترافیک بیشتری را به تارنما خویش جذب نمایند پس هدف ها بهینه سازی برای  آموزش سئو مشهد هر سایتی می تواند مختلف باشد.
 
تفاوت بهینه سازی با تبلیغات گوگل
موتور جستجوی گوگل درآمد بسیار قابل توجهی از سرویس ها تبلیغات خویش داراست که در حالتی که در جستجوها برخی از سود‌ها را با تمرکز بیشتر ببینید متوجه می شوید که‌این سود‌ها مرتبه بندی نشده‌اند بلکه با پرداخت هزینه بدون واسطه به خویش گوگل و کمپانی در مزایده کلمه ها کلیدی اطلاع رسانی‌شان در صفحه های حاصل موتور کاوش به اکران در آمده میباشد.
 
دقیقا همین تفاوت بهینه سازی با تبلیغات گوگل میباشد؛ در بهینه سازی آحاد عمل‌ها را می‌اقتدار به طور بدون پول اعمال بخشید و نیازی به پرداخت هزینه‌ای به گوگل و دیگر وب سایت‌ها وجود ندارد در شرایط اولیه البته در سطح‌های آینده بهینه سازی کلاه خاکستری و سیاه هزینه‌ها ارتقا پیدا می‌نماید برای مثال هزینه رپورتاژ اطلاع رسانی و خرید اشتراک ابزارهای بهینه سازی.
 
ولی دو تفاوت اساسی در میان سئو وبسایت برای موتور کاوش گوگل و به کارگیری از سرویس ها تبلیغات گوگل در هزینه و زمان مجال وصال به سود این دو طریق میباشد.
 
همانگونه که اشاره کردم seo را می‌قدرت به طور بدون‌پول یا این که با هزینه معدود اعمال کرد و به سکو نخستین رساند ولی تبلیغات گوگل نیاز به پرداخت هزینه برای کلیک و اکران دارااست.
 
تفاوت دوم در برهه زمانی فرصت وصال به فیض میباشد؛ seo فرآیندی مستلزم فرصت میباشد و ارتفاع میکشد تا یک تارنما اعتبار پیدا نماید و به‌تدریج در حاصل به سمت کاغذ اولیه تکان نماید ولی با رزرو تبلیغات گوگل به طور آنی رده برای شما تصویب میگردد و کاسه تعدادی روز یا این که کمتر در برگه اولیه گوگل قرار خواهید گرفت.
 
اصطلاحات اساسی در seo چیست ؟
بهینه سازی وبسایت وردپرس یعنی چی ؟
گوگل سرچ کنسول در بهینه سازی چیست ؟
رابطه گوگل آنالیتیکس با بهینه سازی تارنما
چرا برای گوگل بهینه سازی اساسی میباشد ؟
نان ریزه (Breadcrumb) در seo چیست ؟
معنا استراتژی بهینه سازی
مزایای seo برای دستیابی و شغل های اینترنتی (وبسایت‌ها)
خواسته از رقابت در seo چیست ؟
seo تصاویر (Image سئو) یعنی چی ؟
داده‌های ساختاریافته در seo چیست ؟
اثر بازاریابی محتوایی در بهینه سازی
گوگل پنالتی در بهینه سازی چیست ؟
رابطه بهینه سازی زبده کاربری
گونه های seo چیست ؟
با صرفه‌سازی برای موتور کاوش در ۳ نوع تشکیل می گردد :
 
بهینه سازی کلاه سپید
بهینه سازی کلاه سپید نوعی از ایفا با صرفه‌سازی وبسایت میباشد که در آن هیچ رسمی پایین پا نهاده نمی شود و تماما تارنما ما مطابق قانون ها و نکات تایین گردیده به وسیله خویش موتور کاوش با صرفه میشود
در بهینه سازی کلاه سپید معمولا مجال بیشتری نسبت به دو نوع دیگری صرف میشود تا وبسایت در درجه‌های مدنظر به اکران در بیاید اما استوار و غیرریسکی خواهد بود
 
در بهینه سازی کلاه سپید به کارگیری از نرم‌افزار ساخت محتوا کارکشته ضروری میباشد.
 
seo کلاه سیاه
بهینه سازی کلاه سیاه یعنی به دور زدن ضوابط موتور کاوش و وصال به مرتبه‌های بلندتر با ایفا عمل‌هایی که مغایر قانون ها میباشد