کدام معیارها توفیق تارنما های فروشگاهی را نشانه میدهند؟
استفاده کننده این محتوا صاحبان دستیابی‌‌وکارهای آنلاین، کارشناسان seo و دیجیتال مارکترها میباشند. یعنی اشخاصی که در دنیای غامض‌ی ایکامرس شغل می‌نمایند. بیزنس الکترونیک (Ecommerce) در بستر وب اجرا می‌گردد. البته وب به تنهایی دادوستد اشکال متاع و سرویس ها (کسب و کار الکترونیک) را ممکن نکرده میباشد. خریدوفروش جنس و سرویس ها در بیشتر موردها در سایت‌های فروشگاهی (Ecommerce Websites) آموزش سئو مشهد  واقعه می‌ افتد.
 
هنگامی کلیه‌چیز در تارنما حادثه میفتد، یعنی کلیه‌چیز را می شود تصویب کرد. میشود این‌طور اظهار کرد که صاحبان فروشگا‌های آنلاین هر جنبش مخاطب و هر کلیک او‌را از وقتی که وارد وب سایت می شود و حتی اینکه از کجا (کدام لینک و پیوند) وارد وبسایت گردیده‌است، می دانند. اما، وسعت اطلاعاتی که صاحب و مالک دکان می‌‌تواند داشته باشد بسیار بیشتر میباشد. هر استفاده کننده روی کدام تبلیغات کلیک کرده، هر استفاده کننده کدام تولیدات را چشم، هر استفاده کننده چه دوران در کاغذ‌ی یک جنس باقی‌مانده، مخاطب تا کجا برای خرید یک جنس پیش رفته آموزش سئو در مشهد  و پشیمان گردیده‌است و … .
 
نکته اینجاست که مجموع آن جزئیات و رفتارها در توفیق استحصال‌وکار موثر میباشد، البته توفیق یک فروشگاه آنلاین را تعداد کلیک‌ها یا این که دوران وقتی که استفاده کننده در ورقه‌ی کالا میگذراند معلوم نمی‌نماید. توفیق یک وبسایت فروشگاهی را رقم فروش ماهانه نیز به تنهایی معین نمی‌نماید. استخراج‌وکارهای آنلاین یا این که در مسیر پرورش و گرانقدر‌خیس شدن قرار دارا‌هستند یا این که در مسیر حذف و فراموش شدن.
 
پس، در زمانه بیزنس الکترونیک صرفا یک میزان وجود ندارد که ماندن یا این که حذف شدن استخراج‌وکارها را مشخص می‌نماید. تیم‌ای از معیارها، که هرمورد برای خودش دنیایی میباشد لبریز جزئیات، برای آنالیز شرایط یک وب سایت فروشگاهی و غالب بودن یا این که نبودنش می بایست در لحاظ گرفته گردد.
مهمترین معیارها برای تحلیل توفیق دکان های اینترنتی
یکسری واحد سنجش وجود دارااست که چنانچه سایت فروشگاهی درتوان قابل‌قبولی آنان‌را داشته باشد، در مسیر توفیق و رویش قرار گرفته میباشد. اصلی وجود ندارد صاحب و مالک فروشگاهی به بزرگی آمازون میباشید یا این که اخیرا استخراج‌وکار آنلاین خویش را روش انداخته‌اید، شما (صاحبان و تصمیم‌گیرندگان در وبسایت‌های فروشگاهی) می بایست برای نظارت حالت استحصال‌وکار خویش بیشتراز هر چیز دیگری معیارهای تحت را به توجه پایین حیث داشته باشید.
 
 
 
۱. ترازو نرخ تبدیل (Sales Conversion Rate)
نرخ تبدیل مخاطب/بازدیدکننده‌ی وبسایت به خریدار که به طور درصد نماد داده میگردد، مهمترین رقم (داده) در ایکامرس میباشد. اولی و مهم ترین سوالی که صاحب و مالک فروشگاه آنلاین مایحتاج میباشد پاسخش را بداند این میباشد: در برهه زمانی‌ی وقتی معلوم (به عنوان مثال یک هفته)، تعدادی نفر از آحاد کاربرانی که به وب سایت (دکان) وارد شدند، از آن خرید کردند؟ جواب پرسش از تقسیم کردن تعداد کاربرانی که خرید کردند به تک تک کاربرانی که در آن برهه زمانی‌ی هنگامی به وبسایت آمدند و ضرب کردن نتیجه ها تقسیم در ۱۰۰ به دست میاید.
 
برای مثال در صورتیکه در یک هفته وب سایت شما ۱۵۰۰ بازدیدکننده داشته میباشد و از آن فی مابین صرفا ۳۰ نفر همگی‌ی فرایند را طی کردند و از وبسایت چیزی خریدند، نرخ تبدیل تارنما فروشگاهی شما ۲٪ میباشد. این طبیعی میباشد که هر چه نرخ تبدیل فراتر باشد خوب میباشد. البته چیزی که نرخ تبدیل را واحد سنجش مهمی می‌نماید بالا بودن آن وجود ندارد.
 
 
 
نکات اصلی در نظارت و ارزیابی نرخ تبدیل وبسایت فروشگاهی
میزان نرخ تبدیل را با دقت به مورد ها پایین پژوهش و چک می‌نمایند:
 
نرخ تبدیل فروشگاه آنلاین درصورتی که کمتر از میانگین نرخ تبدیل استحصال‌وکارهای آنلاین شبیه در محل عمل دکان (شهر یا این که میهن) باشد، بد میباشد و برای صاحب و مالک دکان نشانه خطر. نرخ تبدیل وبسایت فروشگاهی اثاثیه خانگی با نرخ تبدیل سوپرمارکت آنلاین مختلف میباشد. همینطور، جغرافیایی که مغازه در آن شغل می‌نماید بایستی حیث خواهد شد. طبیعی میباشد نمی شود میانگین نرخ تبدیل وب سایت‌های فروشگاهی آمریکایی را برای مغازه‌های اینترنتی کشور ایران هم در لحاظ گرفت. به نمودار پایین که از statista.com برداشته شد‌ه‌است، اعتنا نمائید. درصد‌های تحت علامت‌دهنده‌ی میانگین نرخ تبدیل مغازه‌های آنلاین در عالم به تفکیک منطقهی کار دکان‌ها در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ میباشد. در صورتیکه سایت فروشگاهی با نرخ تبدیل ۲٪ به عنوان مثال کالاهای ورزشی میفروشد، براساس داده های عددی جهانی نرخ تبدیل قابل‌قبولی داراست.
اثبات نگه‌ داشتن نرخ تبدیل از بیشتر کردن آن اصلی‌خیس میباشد. یعنی در صورتیکه نرخ تبدیل مغازه کالاهای ورزشی از ۲٪ کمتر خواهد شد، مکان نگرانی وجود دارااست و بایستی در ادامه علل کاهش نرخ تبدیل بود. بدین نکته هم می بایست دقت کرد که گفت و گو درباره ی بهبود نرخ تبدیل بسیار کبیر و پرجزئیات میباشد. اما به هر حالا صاحب و مالک استخراج‌وکار، مجموعه seo و دیجیتال مارکتینگ می بایست نسبت به نرخ تبدیل زیر‌خیس از میانگین حساس باشند و در عین حالا برای بیشتر کردن نرخ تبدیل کوشش کنند.
 
 
۲. ترافیک وب سایت
در صورتیکه کسی از وبسایت فروشگاهی بازدید نکند، چطور می‌گردد بازدیدکننده تارنما را به خریدار تبدیل کرد؟ فارغ از اینکه وب سایت بازدیدکننده داشته باشد، تبدیل و نرخ تبدیلی وجود نخواهد داشت. به همین ادله، ترافیک تارنما که به عبارتی تعداد بازدیدکنندگان از تارنما میباشد، ترازو بسیار بسیار مهمی میباشد.
 
ترافیک بیشتر الزاما به معنای فروش بیشتر و نرخ تبدیل فراتر وجود ندارد. زیرا ضمانتی نیست که کلیه‌ی بازدیدکنندگان تبدیل به خریدار شوند. با این وجود، سایت‌های فروشگاهی نیاز دارا هستند تا ترافیک بالایی داشته باشند. تعداد بازدیدکننده‌ی بیشتر یعنی انسان‌های بیشتری (مشتریان بالقوه) با استخراج‌وکار آشنا می شوند و بالاخره ممکن میباشد یک روز به خریدار تبدیل شوند. ترافیک بالای وب سایت به برندینگ حصول‌وکار هم امداد می‌نماید.
 
چطور می بایست ترافیک تارنما را بالا پیروزی؟ کوتاه‌ترین و سریع‌ترین راه و روش seo وب سایت فروشگاهی میباشد. باصرفه‌سازی تارنما برای موتورهای کاوش آن چیزی میباشد که تارنما فروشگاهی شما‌را زودتر از سایر‌ی رقبا میگذارد جلوی دیده مخاطب. از مهم ترین دلایل التفات دیجیتال مارکتینگ و سوشال مدیا مارکتینگ برای حصول‌وکارهای آنلاین این میباشد که بازاریابی دیجیتال یوزرها را از کانال‌های اجتماعی یا این که دیگر پلتفرم‌ها و و بسایت‌ها به وب سایت فروشگاهی هدایت می‌نماید.