نقص‌ واحد سنجش Time on Page چیست؟
اینجانب ساعت ۱۵ وارد کاغذ‌ای از وبسایت میشوم. ساعت ۱۵:۰۵ روی یک کدام از پیوند‌‌های آن کاغذ کلیک می کنم و به کاغذ‌ی دیگری میروم. فرصت سپری گردیده در شیت‌ی اینجانب ۵ دقیقه بوده میباشد. ولی در صورتی روی هیچ لینکی کلیک نکنم و کاغذ را ببندم، از دید گوگل آنالتیکس مجال سپری گردیده صفر میباشد. آنالتیکس مجال‌های سپری گردیده در شرایط نخستین را گردآوری‌، و تقسیم بر تعداد بازدیدکنندگانی که به آن ورقه رمز زدند می‌نماید تا میانگین فرصت سپری گردیده‌ی یوزرها آن شیت آموزش سئو مشهد  به دست آید.
 
پس،‌ با رعایت آن فرمول، میزان Time on page خلق و خوی کاربری را که
 
از سرچ گوگل به یک کدام از محتواهای وبسایت که از جمله در خط دوم میباشد رسیده، آن را خوانده و از برگه بیرون گردیده ولی یک هفته آن گاه به وبسایت برگشته و از وبسایت خرید نموده است، هیچ یا این که صفر تصویب می‌نماید. در حالی که، آن برگه باصرفه گردیده و مخاطب را هم تبدیل به مشتری نموده است.
وارد به عبارتی شیت گردیده، محتوای شیت را تا انتها خوانده و کامنت گذارده و نو لینک و پیوند آن شیت را در سوشال مدیا به اشتراک نهاده البته روی هیچ لینکی در آن شیت کلیک نکرده میباشد، گشوده هم هیچ یا این که صفر تصویب می‌نماید.
پس، متخصص seo چیزی را که مستقیما بر بهینه سازی وبسایت (مثل اشتراک گذاشتن لینک و پیوند در سوشال مدیا و کامنت گذاشتن) تاثیر می گذارد از آن ترازو نمی‌فهمد. درک کردن آن فرصت به بررسی و بهبود استراتژی‌های seo کمکی نمی‌نماید. در حالی که، به عنوان مثال، تعداد بک لینک و پیوند‌های زیر به وب سایت و محتواهای آن به متخصص seo میگوید که بایستی استراتژی پیوند سازی فرنگی را تغییر آموزش سئو در مشهد  تحول دهد.
مهم‌ترین معیارها برای بررسی توفیق بیزنس‌های الکترونیک
کدام معیارها توفیق وب سایت های فروشگاهی را علامت میدهند؟
استفاده کننده این محتوا صاحبان استحصال‌‌وکارهای آنلاین، کارشناسان بهینه سازی و دیجیتال مارکترها میباشند. یعنی افرادی که در دنیای غامض‌ی ایکامرس عمل می‌نمایند. بیزنس الکترونیک (Ecommerce) در بستر وب اجرا میگردد. ولی وب به تنهایی دادوستد گونه های فرآورده و سرویس ها (کسب و کار الکترونیک) را ممکن نکرده میباشد. داد و ستد جنس و سرویس ها در بیشتر مورد ها در سایت‌های فروشگاهی (Ecommerce Websites) حادثه می‌ افتد.
 
هنگامی تمامی‌چیز در تارنما رخداد میفتد، یعنی کلیه‌چیز را می‌گردد تصویب کرد. میگردد این‌طور خاطرنشان کرد که صاحبان فروشگا‌های آنلاین هر تکان مخاطب و هر کلیک اورا از هنگامی که وارد وب سایت میشود و حتی اینکه از کجا (کدام لینک و پیوند) وارد وب سایت شد‌ه‌است، میدانند. اما، وسعت اطلاعاتی که مالک مغازه می‌‌تواند داشته باشد بسیار بیشتر میباشد. هر استفاده کننده روی کدام تبلیغات کلیک کرده، هر استفاده کننده کدام تولید ها را چشم، هر مخاطب چه برهه زمانی در برگه‌ی یک جنس باقی‌مانده، مخاطب تا کجا برای خرید یک متاع پیش رفته و پشیمان شد‌ه‌است و … .
 
نکته اینجاست که مجموع آن جزئیات و رفتارها در توفیق استحصال‌وکار مفید میباشد، البته توفیق یک فروشگاه آنلاین را تعداد کلیک‌ها یا این که زمان وقتی که استفاده کننده در کاغذ‌ی کالا میگذراند معین نمی‌نماید. توفیق یک تارنما فروشگاهی را رقم فروش ماهانه نیز به تنهایی معین نمی‌نماید. استحصال‌وکارهای آنلاین یا این که در مسیر رویش و تبارک‌خیس شدن قرار دارا هستند یا این که در مسیر حذف و فراموش شدن.
 
پس، در روزگار کسب و کار الکترونیک صرفا یک واحد سنجش وجود ندارد که ماندن یا این که حذف شدن دستیابی‌وکارها را مشخص و معلوم می‌نماید. تیم‌ای از معیارها، که هر مورد برای خودش دنیایی میباشد لبریز جزئیات، برای تحلیل شرایط یک سایت فروشگاهی و غالب بودن یا این که نبودنش بایستی در لحاظ گرفته خواهد شد.
مهمترین معیارها برای چک توفیق دکان های اینترنتی
یک‌سری واحد سنجش وجود داراست که در صورتی‌که تارنما فروشگاهی در توان قابل‌قبولی آن‌ها‌را داشته باشد، در مسیر توفیق و رویش قرار گرفته میباشد. اصلی وجود ندارد مالک فروشگاهی به بزرگی آمازون میباشید یا این که جدیدا دستیابی‌وکار آنلاین خویش را شیوه انداخته‌اید، شما (صاحبان و تصمیم‌گیرندگان در وبسایت‌های فروشگاهی) بایستی برای تحلیل شرایط استخراج‌وکار خویش بیشتراز هر چیز دیگری معیارهای تحت را به توجه تحت لحاظ داشته باشید.
 
 
 
۱. میزان نرخ تبدیل (Sales Conversion Rate)
نرخ تبدیل مخاطب/بازدیدکننده‌ی تارنما به خریدار که به طور درصد آرم داده می گردد، مهم ترین رقم (داده) در ایکامرس میباشد. اولی و مهمترین سوالی که صاحب و مالک فروشگاه آنلاین ما یحتاج میباشد پاسخش را بداند این میباشد: در مقطع‌ی وقتی معین (به عنوان مثال یک هفته)، یکسری نفر از آحاد کاربرانی که به تارنما (مغازه) وارد شدند، از آن خرید کردند؟ جواب پرسش از تقسیم کردن تعداد کاربرانی که خرید کردند به مجموع کاربرانی که در آن دوران‌ی وقتی به وب سایت آمدند و ضرب کردن نتایج تقسیم در ۱۰۰ به دست می آید.
 
برای مثال درصورتی که در یک هفته وبسایت شما ۱۵۰۰ بازدیدکننده داشته میباشد و از آن در بین تنها ۳۰ نفر تمامی‌ی فرآیند را طی کردند و از وبسایت چیزی خریدند، نرخ تبدیل وب سایت فروشگاهی شما ۲٪ میباشد. این طبیعی میباشد که هر چه نرخ تبدیل فراتر باشد خوب میباشد. ولی چیزی که نرخ تبدیل را ترازو مهمی می‌نماید بالا بودن آن وجود ندارد.
 
 
 
نکات اساسی در رسیدگی و محاسبه نرخ تبدیل وب سایت فروشگاهی
میزان نرخ تبدیل را با اعتنا به مفاد ذیل نظارت و آنالیز می‌نمایند:
 
نرخ تبدیل فروشگاه آنلاین در صورتیکه کمتر از میانگین نرخ تبدیل حصول‌وکارهای آنلاین شبیه در محل عمل مغازه (شهر یا این که مملکت) باشد، بد میباشد و برای صاحب و مالک مغازه آرم خطر. نرخ تبدیل تارنما فروشگاهی اثاثیه خانگی با نرخ تبدیل سوپرمارکت آنلاین گوناگون میباشد. همینطور، جغرافیایی که دکان در آن کار می‌نماید بایستی حیث گردد. طبیعی میباشد نمی شود میانگین نرخ تبدیل وبسایت‌های فروشگاهی آمریکایی را برای دکان‌های اینترنتی کشور ایران هم در حیث گرفت. به نمودار ذیل که از statista.com برداشته گردیده‌است، توجه نمایید. درصد‌های تحت نماد‌دهنده‌ی میانگین نرخ تبدیل دکان‌های آنلاین در عالم به تفکیک منطقهی عمل دکان‌ها در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ میباشد. در صورتی‌که تارنما فروشگاهی با نرخ تبدیل ۲٪ از جمله کالاهای ورزشی می فروشد، براساس داده های عددی جهانی نرخ تبدیل قابل‌قبولی دارااست.
اثبات نگه‌ داشتن نرخ تبدیل از بیشتر کردن آن اساسی‌خیس میباشد. یعنی در صورتی‌که نرخ تبدیل مغازه کالاهای ورزشی از ۲٪ کمتر گردد، مکان نگرانی وجود داراست و بایستی به‌دنبال علل کاهش نرخ تبدیل بود. به‌این نکته هم بایستی اعتنا کرد که مشاجره در خصوص بهبود نرخ تبدیل بسیار کبیر و پرجزئیات میباشد. اما به هر درحال حاضر صاحب و مالک استحصال‌وکار، گروه seo و دیجیتال مارکتینگ می بایست نسبت به نرخ تبدیل ذیل‌خیس از میانگین حساس باشند و در عین هم اکنون برای بیشتر کردن نرخ تبدیل همت کنند.